Lampka kontrolna blokady mostów
Moderator: Jerry
Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?
Ta mała dźwignia ma u mnie 5 położeń:
1/ do siebie góa - DIFF
2/ do siebie dół- LOCK
3/ od siebie góra- L
4/ od siebie srodek- N
5/ od siebie dół- H
Wszystkie połozenia są wyraźnie wyczuwane przy zmianach położeń dźwigni. Czy to oznacza, że ten Def ma blokadę mostów?
Szam
Ta mała dźwignia ma u mnie 5 położeń:
1/ do siebie góa - DIFF
2/ do siebie dół- LOCK
3/ od siebie góra- L
4/ od siebie srodek- N
5/ od siebie dół- H
Wszystkie połozenia są wyraźnie wyczuwane przy zmianach położeń dźwigni. Czy to oznacza, że ten Def ma blokadę mostów?
Szam
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
dalej bredzi...szam1953 pisze:Ok! żle napisałem. Napęd z silnika przenoszony jest za posrednictwem sprzęgła do skrzyni biegów, stamtąd do centralnego reduktora, a stamtad równomiernie na obie osie. Każda z osi posiada mechanizm różnicowy. W wypadku rozłączenia reduktora, przełozenie obrotów ustalane jest przez skrzynię biegów. Tą małą dźwignia możemy załączyć reduktor i zablokować półosie mechanizmów różnicowych. Teraz dobrze?
Dzięki NIkodem, "dupniaka" ciąg dalszy. Wytrzymam.
Szam
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
Odpadam... prowokacja...szam1953 pisze:Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?

Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!
kuwa...pier.dolicie hipolicieszam1953 pisze:Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?
Ta mała dźwignia ma u mnie 5 położeń:
1/ do siebie góa - DIFF
2/ do siebie dół- LOCK
3/ od siebie góra- L
4/ od siebie srodek- N
5/ od siebie dół- H
Wszystkie połozenia są wyraźnie wyczuwane przy zmianach położeń dźwigni. Czy to oznacza, że ten Def ma blokadę mostów?
Szam
masz
po lewo
l+diflock
i
h+difflock
po prawo
l
h
a po srodku n
i tyle...
diflok (diflock) blokuje ci centranly mechanizm roznicowy,ten co masz kolo skrzyni biegow i tyle....
spowoduje to ze beda ci sie krecuily po jednym kole na kazdej osi
i tyle...
przelozenie h to przelozenie szosowe a l to terenowe
na skrzyni od 1 do 5 to chyba wiesz...
a R to wsteczny
NIE MASZ ZADNYCH PIERDOLONYCH BLOKAD MOSTOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
sprobuje po raz ostatni najprosciej jak mozna.
-mala dzwignia w prawo i do tylu-przelozenia drogowe,blokada miedzyosiowa wylaczona
-mala dzwignia w prawo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wylaczona
-w lewo i do tylu-przelozenia powiedzmy normalne,blokada wlaczona
-w lewo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wlaczona
prosciej nie potrafie jak tego nie zrozumiesz to chyba tzzeba ci bedzie to wbic jakims mlotem do glowy
-mala dzwignia w prawo i do tylu-przelozenia drogowe,blokada miedzyosiowa wylaczona
-mala dzwignia w prawo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wylaczona
-w lewo i do tylu-przelozenia powiedzmy normalne,blokada wlaczona
-w lewo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wlaczona
prosciej nie potrafie jak tego nie zrozumiesz to chyba tzzeba ci bedzie to wbic jakims mlotem do glowy

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
już Polska
No nie wytrzymam - koleś jest nowy, a doprowadził starych kasztaniarzy do takiej rozpaczy, że tłumaczą wszystko po kolei
Tylko patrzeć jak się poobrażają 
Przetrzymał próbę focha, przetrzymał tony szydery i idzie do przodu
Jak to nie jest materiał na Land Roverowca to ja już nie wiem
Szacun Szam1953.
Dostałeś już mocne info. Poczytaj na howstuffworks.com - link dostałeś od kogoś - są dyferencjały rozrysowane (i rozanimowane). Są tez opisane blokady o ile dobrze pamiętam. Jeżeli mogę coś doradzić to jeszcze przeleć wątek z manualami i ściągnij sobie co znajdziesz do defa. Do tego Haynes i dasz radę. Na forum już umiesz uzyskać info (a to rzadka umięjętność
).


Przetrzymał próbę focha, przetrzymał tony szydery i idzie do przodu

Jak to nie jest materiał na Land Roverowca to ja już nie wiem

Szacun Szam1953.
Dostałeś już mocne info. Poczytaj na howstuffworks.com - link dostałeś od kogoś - są dyferencjały rozrysowane (i rozanimowane). Są tez opisane blokady o ile dobrze pamiętam. Jeżeli mogę coś doradzić to jeszcze przeleć wątek z manualami i ściągnij sobie co znajdziesz do defa. Do tego Haynes i dasz radę. Na forum już umiesz uzyskać info (a to rzadka umięjętność

Disco 300TDi MY98
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
takeśta [cenzura] mundre a podstaw działania własnego wozu nie potrafita chłopu objaśnić

tera ja spróbuje...
uwaga tłumacze:
defender składa się z:
-nadwozia [które w tym przypadku nas nie interesuje bardziej niż przystanek linii berlin hauptbanhof-zoogarten]
-ramy dzięki której ta kupa badziewia zwana land rover bedzie się trzymać w kupie przez najbliższe 30 lat
-zawieszenia wystarczająco dobrego żeby mu nie przeszkadzać przez najbliższe lata-niech robi swoje
-układu napędowego [który w tej dyskusji interesuje nas najbardziej]
układ napędowy składa się z:
-silnika. upraszczając jest to silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2500ccm, pięciu cylindrach, czterech świecach żarowych, zasilany przez pompowtryski sterowane elektronicznie. rozrząd ma na łańcuchu i nie należy w nim grzebać. moc jest wystarczająca, moment obrotowy jak ktoś przywyknie też. działa. więcej nas nie interesuje.
aha...ma dwa filtry olejowe które należy wymieniać razem z olejem co 10tkm. i filtr powietrza też sie [cenzura] wymienia.
o istnieniu ukladu paliwowego dowiesz sie jak go sobie zdupcysz lejąc opał albo inne wynalzaki ropopochodne.
-sprzęgła. które jest nieregulowalne. jeżeli nie działa to padła hydraulika czyli pompa albo siłownik, albo żelazo czyli koło zamachowe dwumasowe, docisk, tarcza, łożysko. jeśli sprzęgło przestaje działać wymienia się wszystkie powyższe elementy i zapomina o temacie.
-skrzyni biegów. która jest najnormalniejszą na świecie skrzynią biegów tyle że produkcji...land rovera. w związku z powyższym należy się cieszyć każdym dniem w którym działa poprawnie, a jak przestanie...wymienić na działającą. i tak jest taniej. z ciekawostek to skrzynia ma własną pompę olejową i powinna być zalana olejem TEXACO MTF94ROVER, a nie żadnym innym badziewiem. podczas pracy może się grzać, może wydawać dzwięki, może być toporna przy wkładaniu dwójki i przy redukcji z 5 na 4-to nie dyskwalifikuje i należy przywyknąć.
-reduktora. reduktor odbiera napęd ze skryni biegów i rozdziela go na mosty napędowe. oba równocześnie. czyli że mamy do czynienia ze stałym napędem na obie osie. żeby uniknąć naprężeń w całym układzie do reduktora wsadziły dyferencjał i nazwały go centralny mechanizm różnicowy lub też międzyosiowy mechanizm różnicowy lub też dyfer centralny. dzięki niemu można tym autem jezdzić po łukach z dala od serwisu. ale łuki i zakręty to nie wszystko. te durne wpadły na pomysł żeby tym autem jezdzić w terenie. i wymyśliły blokadę dyfra centralnego. jak sie dyfer centralny zablokuje to koła przedniej osi kręcą się z taką samą szykością jak tylnej. czyli obrazowo jak przednie bedą na asfalcie a tylne na lodzie to z zapiętą blokadą przednie wyciągną auto na asfalt, a z rozpiętą przednie będą stały a tylne będą kręciły się na lodzie jak łajno w przeręblu. rozumie?
i od tej blokady jest ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej. i to jest pozycja diff-lock dzwigni reduktora-w lewo zapięta, w prawo rozpięta.
w lewo teren, w prawo asfalt.
rozumie?
to tera sie skupi...
reduktor jak sama nazwa wskazuje służy do redukowania...przełożeń. czyli że jest skrzynią przekładniową. w tym przypadku dwubiegową. ma bieg szosowy/wysoki/szybki/hi do jazdy po drogach utwardzonych i bieg zredukowany/niski/wolny/terenowy/low do jazdy w terenie, po górach, po podłożu sypkim, manewrów z przyczepą. w praktyce na reduktorze i na piątce maksymalnie da się jechać 60km/h, a na szosowym przełożeniu dwa razy tyle. niektórzy twierdzą że więcej. zdrowa td5 może nawet wyjść na 150 czasem.
rozumie?
to tera sie skupi jeszcze bardziej...
blokadę dyfra centralnego czyli lewo/prawo może przełączać w czasie jazdy.
reduktor czyli przód/tył nie może przełączać w czasie jazdy. na postoju, albo przy ruszaniu, albo przy delikatnym toczeniu się na luzie.
trzeba to robić rozumnie i zdecydowanie.
rozumie?
na szosie mała dzwignia ma być w prawym dolnym położeniu a w terenie w lewym górnym. gdyż albowiem dobrym odruchem jest zjezdzając z drogi utwardzonej włączać reduktor i razem z nim blokadę międzyosiową.
rozumie?
no.
mam [cenzura] nadzieję, bo drugi raz nie bede powtarzał...

dalej już jest łatwo...
z reduktora napęd idzie wałami do mostów napędowych. każdy wał ma dwa krzyżaki i wielowypust które się smaruje. krzyżaki się też wymienia. jak zacznie wozem tyrpać bardzo to znaczy że któryś właśnie należy wymienić.
w każdym moście jest dyfer/mechanizm różnicowy. zupełnie jak w żuku albo tarpanie albo jelczu albo starze. z dyfra półosie idą do piast gdzie przez zabieraki przekazują napęd na koła. koniec.
do hamowania służą cztery tarcze hamulcowe-po jednej przy każdym kole i ręczny hamulec bębnowy umieszczony na reduktorze przy wyjściu tylnego wału napędowego.
w przednim moście jest utrudnienie...bo trzeba czasem skręcać, nie?
no i dlatego piasty są z mostem połączone zwrotnicami a półosie z zabierakami są połączone przegubami. przeguby są zmyślnie ukryte w kulach takich wielkich co są przy przednich kołach i cieknie z nich olej. jak nie cieknie albo tłuste nie są to znak, że trzeba dolać.
rozumie?
to już koniec.
a teraz idzie sobie ten czujnik wkręcić i podpiąć bo bez niego kotrolka abs nie zgaśnie nie tylko po przekroczeniu 7km/h ale i 77km/h, 177km/h, 777km/h ani nawet siódmej kosmicznej...do usranej smierci nie zgaśnie...
tyle.
koniec transmisji.


tera ja spróbuje...
uwaga tłumacze:
defender składa się z:
-nadwozia [które w tym przypadku nas nie interesuje bardziej niż przystanek linii berlin hauptbanhof-zoogarten]
-ramy dzięki której ta kupa badziewia zwana land rover bedzie się trzymać w kupie przez najbliższe 30 lat
-zawieszenia wystarczająco dobrego żeby mu nie przeszkadzać przez najbliższe lata-niech robi swoje
-układu napędowego [który w tej dyskusji interesuje nas najbardziej]
układ napędowy składa się z:
-silnika. upraszczając jest to silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2500ccm, pięciu cylindrach, czterech świecach żarowych, zasilany przez pompowtryski sterowane elektronicznie. rozrząd ma na łańcuchu i nie należy w nim grzebać. moc jest wystarczająca, moment obrotowy jak ktoś przywyknie też. działa. więcej nas nie interesuje.
aha...ma dwa filtry olejowe które należy wymieniać razem z olejem co 10tkm. i filtr powietrza też sie [cenzura] wymienia.
o istnieniu ukladu paliwowego dowiesz sie jak go sobie zdupcysz lejąc opał albo inne wynalzaki ropopochodne.
-sprzęgła. które jest nieregulowalne. jeżeli nie działa to padła hydraulika czyli pompa albo siłownik, albo żelazo czyli koło zamachowe dwumasowe, docisk, tarcza, łożysko. jeśli sprzęgło przestaje działać wymienia się wszystkie powyższe elementy i zapomina o temacie.
-skrzyni biegów. która jest najnormalniejszą na świecie skrzynią biegów tyle że produkcji...land rovera. w związku z powyższym należy się cieszyć każdym dniem w którym działa poprawnie, a jak przestanie...wymienić na działającą. i tak jest taniej. z ciekawostek to skrzynia ma własną pompę olejową i powinna być zalana olejem TEXACO MTF94ROVER, a nie żadnym innym badziewiem. podczas pracy może się grzać, może wydawać dzwięki, może być toporna przy wkładaniu dwójki i przy redukcji z 5 na 4-to nie dyskwalifikuje i należy przywyknąć.
-reduktora. reduktor odbiera napęd ze skryni biegów i rozdziela go na mosty napędowe. oba równocześnie. czyli że mamy do czynienia ze stałym napędem na obie osie. żeby uniknąć naprężeń w całym układzie do reduktora wsadziły dyferencjał i nazwały go centralny mechanizm różnicowy lub też międzyosiowy mechanizm różnicowy lub też dyfer centralny. dzięki niemu można tym autem jezdzić po łukach z dala od serwisu. ale łuki i zakręty to nie wszystko. te durne wpadły na pomysł żeby tym autem jezdzić w terenie. i wymyśliły blokadę dyfra centralnego. jak sie dyfer centralny zablokuje to koła przedniej osi kręcą się z taką samą szykością jak tylnej. czyli obrazowo jak przednie bedą na asfalcie a tylne na lodzie to z zapiętą blokadą przednie wyciągną auto na asfalt, a z rozpiętą przednie będą stały a tylne będą kręciły się na lodzie jak łajno w przeręblu. rozumie?
i od tej blokady jest ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej. i to jest pozycja diff-lock dzwigni reduktora-w lewo zapięta, w prawo rozpięta.
w lewo teren, w prawo asfalt.
rozumie?
to tera sie skupi...
reduktor jak sama nazwa wskazuje służy do redukowania...przełożeń. czyli że jest skrzynią przekładniową. w tym przypadku dwubiegową. ma bieg szosowy/wysoki/szybki/hi do jazdy po drogach utwardzonych i bieg zredukowany/niski/wolny/terenowy/low do jazdy w terenie, po górach, po podłożu sypkim, manewrów z przyczepą. w praktyce na reduktorze i na piątce maksymalnie da się jechać 60km/h, a na szosowym przełożeniu dwa razy tyle. niektórzy twierdzą że więcej. zdrowa td5 może nawet wyjść na 150 czasem.
rozumie?
to tera sie skupi jeszcze bardziej...
blokadę dyfra centralnego czyli lewo/prawo może przełączać w czasie jazdy.
reduktor czyli przód/tył nie może przełączać w czasie jazdy. na postoju, albo przy ruszaniu, albo przy delikatnym toczeniu się na luzie.
trzeba to robić rozumnie i zdecydowanie.
rozumie?
na szosie mała dzwignia ma być w prawym dolnym położeniu a w terenie w lewym górnym. gdyż albowiem dobrym odruchem jest zjezdzając z drogi utwardzonej włączać reduktor i razem z nim blokadę międzyosiową.
rozumie?
no.
mam [cenzura] nadzieję, bo drugi raz nie bede powtarzał...

dalej już jest łatwo...
z reduktora napęd idzie wałami do mostów napędowych. każdy wał ma dwa krzyżaki i wielowypust które się smaruje. krzyżaki się też wymienia. jak zacznie wozem tyrpać bardzo to znaczy że któryś właśnie należy wymienić.
w każdym moście jest dyfer/mechanizm różnicowy. zupełnie jak w żuku albo tarpanie albo jelczu albo starze. z dyfra półosie idą do piast gdzie przez zabieraki przekazują napęd na koła. koniec.
do hamowania służą cztery tarcze hamulcowe-po jednej przy każdym kole i ręczny hamulec bębnowy umieszczony na reduktorze przy wyjściu tylnego wału napędowego.
w przednim moście jest utrudnienie...bo trzeba czasem skręcać, nie?
no i dlatego piasty są z mostem połączone zwrotnicami a półosie z zabierakami są połączone przegubami. przeguby są zmyślnie ukryte w kulach takich wielkich co są przy przednich kołach i cieknie z nich olej. jak nie cieknie albo tłuste nie są to znak, że trzeba dolać.
rozumie?
to już koniec.
a teraz idzie sobie ten czujnik wkręcić i podpiąć bo bez niego kotrolka abs nie zgaśnie nie tylko po przekroczeniu 7km/h ale i 77km/h, 177km/h, 777km/h ani nawet siódmej kosmicznej...do usranej smierci nie zgaśnie...
tyle.
koniec transmisji.

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości