Lampka kontrolna blokady mostów

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

szam1953
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pt gru 17, 2004 9:44 pm

Post autor: szam1953 » czw gru 11, 2008 7:31 pm

Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?

Ta mała dźwignia ma u mnie 5 położeń:
1/ do siebie góa - DIFF
2/ do siebie dół- LOCK
3/ od siebie góra- L
4/ od siebie srodek- N
5/ od siebie dół- H
Wszystkie połozenia są wyraźnie wyczuwane przy zmianach położeń dźwigni. Czy to oznacza, że ten Def ma blokadę mostów?

Szam

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » czw gru 11, 2008 7:33 pm

ja juz mam dosyc.odpadam z tej nierownej walki :o
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 7:33 pm

szam1953 pisze:no i wystarcza jedna centralna blokada półosi tego mechanizmu.
:o

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 7:34 pm

szam1953 pisze:Ok! żle napisałem. Napęd z silnika przenoszony jest za posrednictwem sprzęgła do skrzyni biegów, stamtąd do centralnego reduktora, a stamtad równomiernie na obie osie. Każda z osi posiada mechanizm różnicowy. W wypadku rozłączenia reduktora, przełozenie obrotów ustalane jest przez skrzynię biegów. Tą małą dźwignia możemy załączyć reduktor i zablokować półosie mechanizmów różnicowych. Teraz dobrze?

Dzięki NIkodem, "dupniaka" ciąg dalszy. Wytrzymam.

Szam
dalej bredzi...

Awatar użytkownika
robert_smoldzino
Posty: 625
Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
Lokalizacja: Smoldzino
Kontaktowanie:

Post autor: robert_smoldzino » czw gru 11, 2008 7:35 pm

zredukowany przelozeniem 1:1
niezle
i nikt nas nie przekona ze czarne jest czarne...
rotfl

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » czw gru 11, 2008 7:38 pm

szam1953 pisze:Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?
Odpadam... prowokacja...

Obrazek
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 7:38 pm

szam1953 pisze:Rozumiem, że ten transfer box "robi " za mechanizm różnicowy ustalający prędkość obrotową przedniego i tylnego wału (mogą być różne) oraz reduktora. Odrębną sprawą jest blokada półosi w mechanizmach różnicowych przedniej i tylniej osi. Dobrze myślę Troy?

Ta mała dźwignia ma u mnie 5 położeń:
1/ do siebie góa - DIFF
2/ do siebie dół- LOCK
3/ od siebie góra- L
4/ od siebie srodek- N
5/ od siebie dół- H
Wszystkie połozenia są wyraźnie wyczuwane przy zmianach położeń dźwigni. Czy to oznacza, że ten Def ma blokadę mostów?

Szam
kuwa...pier.dolicie hipolicie


masz

po lewo
l+diflock
i
h+difflock

po prawo
l
h

a po srodku n

i tyle...

diflok (diflock) blokuje ci centranly mechanizm roznicowy,ten co masz kolo skrzyni biegow i tyle....

spowoduje to ze beda ci sie krecuily po jednym kole na kazdej osi

i tyle...

przelozenie h to przelozenie szosowe a l to terenowe

na skrzyni od 1 do 5 to chyba wiesz...
a R to wsteczny


NIE MASZ ZADNYCH PIERDOLONYCH BLOKAD MOSTOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » czw gru 11, 2008 7:40 pm

sprobuje po raz ostatni najprosciej jak mozna.
-mala dzwignia w prawo i do tylu-przelozenia drogowe,blokada miedzyosiowa wylaczona
-mala dzwignia w prawo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wylaczona
-w lewo i do tylu-przelozenia powiedzmy normalne,blokada wlaczona
-w lewo i do gory-przelozenia zredukowane,blokada wlaczona
prosciej nie potrafie jak tego nie zrozumiesz to chyba tzzeba ci bedzie to wbic jakims mlotem do glowy :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 7:41 pm

aha, na difflocku nie wskazane jest jezdzenie po asfalcie

bez diflocka trudno jezdzi sie w terenie

sam dokonujesz wyboru co chcesz,nie musisz pytac na forum
najwyzej rozwalisz auto i sie nauczysz

""jak sie nie wywrocis to sie nie naucys"

:D

Awatar użytkownika
Namdan
 
 
Posty: 966
Rejestracja: śr wrz 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Z Organizacji Wyzwolenia Plasteliny

Post autor: Namdan » czw gru 11, 2008 7:41 pm

LR_Olek pisze:
NIE MASZ ZADNYCH PIERDOLONYCH BLOKAD MOSTOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ale moze jednak ma? :)21 :)21

Kuźwa za internet płacę 21 pln/miesiąc a tyle radochy :)21
Nazywam się Gordon, Gordon Shumway

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 7:42 pm

nowicjusz127 pisze:sprobuje po raz ostatni najprosciej jak mozna.
ja mu to stanowczo bardziej wytlumaczylem....

ostatecznie moge sie przejechac te 120km w jedna strone i wytlumaczyc mu to recznie,ale chyba by nie chcial... :)21

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: sbb » czw gru 11, 2008 7:45 pm

LR_Olek pisze: NIE MASZ ZADNYCH PIERDOLONYCH BLOKAD MOSTOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
a ze mnie sie śmiałeś żem gupote napisał z nerw
:)21 :)21 :)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
ArturM
Posty: 396
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 8:10 pm
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: ArturM » czw gru 11, 2008 7:57 pm

No nie wytrzymam - koleś jest nowy, a doprowadził starych kasztaniarzy do takiej rozpaczy, że tłumaczą wszystko po kolei :D Tylko patrzeć jak się poobrażają :P

Przetrzymał próbę focha, przetrzymał tony szydery i idzie do przodu :D

Jak to nie jest materiał na Land Roverowca to ja już nie wiem :D

Szacun Szam1953.

Dostałeś już mocne info. Poczytaj na howstuffworks.com - link dostałeś od kogoś - są dyferencjały rozrysowane (i rozanimowane). Są tez opisane blokady o ile dobrze pamiętam. Jeżeli mogę coś doradzić to jeszcze przeleć wątek z manualami i ściągnij sobie co znajdziesz do defa. Do tego Haynes i dasz radę. Na forum już umiesz uzyskać info (a to rzadka umięjętność :D).
Disco 300TDi MY98

Awatar użytkownika
Troy
 
 
Posty: 3643
Rejestracja: pt sty 11, 2008 11:49 am
Lokalizacja: Baghdad

Post autor: Troy » czw gru 11, 2008 8:01 pm

A ja mysle ze ktos tu cichaczem robi sobie jajca... :)9
Land Rover:One Wife... Livid !
Immobilised LandRover is a moral defeat for the driver!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 8:06 pm

Troy pisze:A ja mysle ze ktos tu cichaczem robi sobie jajca... :)9
palcami te jajca robi czy jezykiem? :o :)21

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 8:07 pm

ArturM pisze:
Przetrzymał próbę focha, przetrzymał tony szydery i idzie do przodu :D
fakt ,twardziel... 10 strona tuz tuz a on prze dalej...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 11, 2008 8:18 pm

takeśta [cenzura] mundre a podstaw działania własnego wozu nie potrafita chłopu objaśnić
:)21

tera ja spróbuje...

uwaga tłumacze:

defender składa się z:
-nadwozia [które w tym przypadku nas nie interesuje bardziej niż przystanek linii berlin hauptbanhof-zoogarten]
-ramy dzięki której ta kupa badziewia zwana land rover bedzie się trzymać w kupie przez najbliższe 30 lat
-zawieszenia wystarczająco dobrego żeby mu nie przeszkadzać przez najbliższe lata-niech robi swoje
-układu napędowego [który w tej dyskusji interesuje nas najbardziej]

układ napędowy składa się z:
-silnika. upraszczając jest to silnik diesla z wtryskiem bezpośrednim o pojemności 2500ccm, pięciu cylindrach, czterech świecach żarowych, zasilany przez pompowtryski sterowane elektronicznie. rozrząd ma na łańcuchu i nie należy w nim grzebać. moc jest wystarczająca, moment obrotowy jak ktoś przywyknie też. działa. więcej nas nie interesuje.
aha...ma dwa filtry olejowe które należy wymieniać razem z olejem co 10tkm. i filtr powietrza też sie [cenzura] wymienia.
o istnieniu ukladu paliwowego dowiesz sie jak go sobie zdupcysz lejąc opał albo inne wynalzaki ropopochodne.
-sprzęgła. które jest nieregulowalne. jeżeli nie działa to padła hydraulika czyli pompa albo siłownik, albo żelazo czyli koło zamachowe dwumasowe, docisk, tarcza, łożysko. jeśli sprzęgło przestaje działać wymienia się wszystkie powyższe elementy i zapomina o temacie.
-skrzyni biegów. która jest najnormalniejszą na świecie skrzynią biegów tyle że produkcji...land rovera. w związku z powyższym należy się cieszyć każdym dniem w którym działa poprawnie, a jak przestanie...wymienić na działającą. i tak jest taniej. z ciekawostek to skrzynia ma własną pompę olejową i powinna być zalana olejem TEXACO MTF94ROVER, a nie żadnym innym badziewiem. podczas pracy może się grzać, może wydawać dzwięki, może być toporna przy wkładaniu dwójki i przy redukcji z 5 na 4-to nie dyskwalifikuje i należy przywyknąć.
-reduktora. reduktor odbiera napęd ze skryni biegów i rozdziela go na mosty napędowe. oba równocześnie. czyli że mamy do czynienia ze stałym napędem na obie osie. żeby uniknąć naprężeń w całym układzie do reduktora wsadziły dyferencjał i nazwały go centralny mechanizm różnicowy lub też międzyosiowy mechanizm różnicowy lub też dyfer centralny. dzięki niemu można tym autem jezdzić po łukach z dala od serwisu. ale łuki i zakręty to nie wszystko. te durne wpadły na pomysł żeby tym autem jezdzić w terenie. i wymyśliły blokadę dyfra centralnego. jak sie dyfer centralny zablokuje to koła przedniej osi kręcą się z taką samą szykością jak tylnej. czyli obrazowo jak przednie bedą na asfalcie a tylne na lodzie to z zapiętą blokadą przednie wyciągną auto na asfalt, a z rozpiętą przednie będą stały a tylne będą kręciły się na lodzie jak łajno w przeręblu. rozumie?
i od tej blokady jest ta żółta kontrolka na desce rozdzielczej. i to jest pozycja diff-lock dzwigni reduktora-w lewo zapięta, w prawo rozpięta.
w lewo teren, w prawo asfalt.
rozumie?
to tera sie skupi...
reduktor jak sama nazwa wskazuje służy do redukowania...przełożeń. czyli że jest skrzynią przekładniową. w tym przypadku dwubiegową. ma bieg szosowy/wysoki/szybki/hi do jazdy po drogach utwardzonych i bieg zredukowany/niski/wolny/terenowy/low do jazdy w terenie, po górach, po podłożu sypkim, manewrów z przyczepą. w praktyce na reduktorze i na piątce maksymalnie da się jechać 60km/h, a na szosowym przełożeniu dwa razy tyle. niektórzy twierdzą że więcej. zdrowa td5 może nawet wyjść na 150 czasem.
rozumie?
to tera sie skupi jeszcze bardziej...
blokadę dyfra centralnego czyli lewo/prawo może przełączać w czasie jazdy.
reduktor czyli przód/tył nie może przełączać w czasie jazdy. na postoju, albo przy ruszaniu, albo przy delikatnym toczeniu się na luzie.
trzeba to robić rozumnie i zdecydowanie.
rozumie?
na szosie mała dzwignia ma być w prawym dolnym położeniu a w terenie w lewym górnym. gdyż albowiem dobrym odruchem jest zjezdzając z drogi utwardzonej włączać reduktor i razem z nim blokadę międzyosiową.
rozumie?

no.
mam [cenzura] nadzieję, bo drugi raz nie bede powtarzał...
:)21

dalej już jest łatwo...
z reduktora napęd idzie wałami do mostów napędowych. każdy wał ma dwa krzyżaki i wielowypust które się smaruje. krzyżaki się też wymienia. jak zacznie wozem tyrpać bardzo to znaczy że któryś właśnie należy wymienić.
w każdym moście jest dyfer/mechanizm różnicowy. zupełnie jak w żuku albo tarpanie albo jelczu albo starze. z dyfra półosie idą do piast gdzie przez zabieraki przekazują napęd na koła. koniec.
do hamowania służą cztery tarcze hamulcowe-po jednej przy każdym kole i ręczny hamulec bębnowy umieszczony na reduktorze przy wyjściu tylnego wału napędowego.
w przednim moście jest utrudnienie...bo trzeba czasem skręcać, nie?
no i dlatego piasty są z mostem połączone zwrotnicami a półosie z zabierakami są połączone przegubami. przeguby są zmyślnie ukryte w kulach takich wielkich co są przy przednich kołach i cieknie z nich olej. jak nie cieknie albo tłuste nie są to znak, że trzeba dolać.
rozumie?

to już koniec.
a teraz idzie sobie ten czujnik wkręcić i podpiąć bo bez niego kotrolka abs nie zgaśnie nie tylko po przekroczeniu 7km/h ale i 77km/h, 177km/h, 777km/h ani nawet siódmej kosmicznej...do usranej smierci nie zgaśnie...

tyle.
koniec transmisji.

:)21
#noichuj

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » czw gru 11, 2008 8:23 pm

czesław&jarząbek pisze: ......
teraz to już na pewno prowokacja :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 11, 2008 8:28 pm

TadeuszK pisze:teraz to już na pewno prowokacja :)21
idź...żoną i dziećmi się zajmij...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw gru 11, 2008 8:30 pm

reduktor to takaa... takaaa... przerzutka przednia w rowerze.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Wąż
 
 
Posty: 4688
Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
Lokalizacja: plama oleju

Post autor: Wąż » czw gru 11, 2008 8:30 pm

Ja tam dalej nie rozumiem :)21
ta żółta wajcha w moim defenderze, taka ze sprężynką... do czego ona jest? :)21
Land Rover made by craftsmen-driven by psychos :)21
always look on the bright side of life :)21

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw gru 11, 2008 8:30 pm

Czesiu,

Chyba jeszcze nikt tak dokladnie i zwięźle nie opisał budowy Land Rovera SZACUN :)2 :)2 :)2
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 11, 2008 8:32 pm

Wąż pisze:Ja tam dalej nie rozumiem :)21
ta żółta wajcha w moim defenderze, taka ze sprężynką... do czego ona jest? :)21
ona jest od tego żeby ją twoja baba w chwili bezsilnego na ciebie wkurwu wytargła i wsadziła ją tobie w dupę
rozumisz?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 8:34 pm

sresław&jastrząbek pisze: tera ja spróbuje...

uwaga tłumacze:
oho, ponisolo go :)21 urwal sie zaprzegu,wsciekly az mu piana z pyska tryska :lol:

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw gru 11, 2008 8:36 pm

gucio1234 pisze:Czesiu,

Chyba jeszcze nikt tak dokladnie i zwięźle nie opisał budowy Land Rovera SZACUN :)2 :)2 :)2
i tu sie sromotnie mylisz....

dokladniej niz szeslaw opisali ja inzynierowie z petrobudowy, przepraszam z solihull w owners manualu :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości