może wyobraźni bogatej


Moderator: Jerry
może wyobraźni bogatej
Jasne....Patrolowy 2,8 do technicznej jazdy za mocny a do dynamicznego pokonywania wzniesień za słaby czyli.....sie do niczego nie nadaje.bert pisze: ↑ndz lut 25, 2018 10:11 ampóźniejsze wynalazki typu TD5 czy jakiś transitowski przeszczep nie są mi znane z praktyki, za to wiem jedno. Nie ma lepszego motora niż 2.5tdi (w zasadzie obojętne czy tzw 200 czy 300) do precyzyjnej-technicznej jazdy w terenie, ale o tym mogą wiedzieć tylko tacy co wiedza co to techniczna jazdaDżem pisze: ↑sob lut 24, 2018 10:56 pmPatrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.no i maja jeszcze porównanie.
wiesz jakieś 20 lat temu wyrosłem z pyskówek typu: moje najlepsze. Ostatnie 20 lat to jedno ciągłe pasmo bycia w terenie. W zasadzie dzień po dniu. Sam jeżdżę, a innych jeżdżących widzę na kopy. Wcześniej z 15 lat również tak pół na pół z racji roboty i hobby dużo i często w terenówkach (fakt kto tam wtedy słyszał w najjaśniejszej o patrolachDżem pisze: ↑ndz lut 25, 2018 10:18 amJasne....Patrolowy 2,8 do technicznej jazdy za mocny a do dynamicznego pokonywania wzniesień za słaby czyli.....sie do niczego nie nadaje.bert pisze: ↑ndz lut 25, 2018 10:11 ampóźniejsze wynalazki typu TD5 czy jakiś transitowski przeszczep nie są mi znane z praktyki, za to wiem jedno. Nie ma lepszego motora niż 2.5tdi (w zasadzie obojętne czy tzw 200 czy 300) do precyzyjnej-technicznej jazdy w terenie, ale o tym mogą wiedzieć tylko tacy co wiedza co to techniczna jazdaDżem pisze: ↑sob lut 24, 2018 10:56 pmPatrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.no i maja jeszcze porównanie.
Vivat mity i legendy![]()
się nie unoś, zażartowałem sobie z Twojego niefortunnego trochę określenia "wyobraźnia"ernil pisze: ↑ndz lut 25, 2018 10:38 amMusiałeś mieć zepsutego Patrola.
Nasze wjeżdżały i wyjeżdżały będąc obute w 37" Fedimę...
Ukraina, Rumunia, Bieszczadzkie czochranie, okoliczne wąwozy.
Ale nie... czekaj...
Tylko jakbym pojechał z Bertem, to mógłbym zrozumieć, co to znaczy prawdziwy teren. Dopiero w jego aurze otoczenie zmienia się mega hardkor madafaka techniczny teren.
Jak go nie ma w pobliżu, to zwykła ścieżka jest dla suva![]()
dopakowanym defem w górach czy w błotach w zasadzie nigdy nie wyszedłem powyżej 12 l. Diskacz jakie 2 l mniej (mowa o silnikach 2.5 tdi) może dlatego, że te auta nie muszą mieć aż takich kół by robić w terenie.ernil pisze: ↑ndz lut 25, 2018 10:54 amNa uniesienia sobie w moim wieku już nie pozwalam - ewentualny zawał to w zasadzie 100% pewny zgon
Co do spalania - 17l mi średniego spalania na owej fedimie wyszło z Rzeszowa do Rumunii i nazad, plus cioranie tamuj, z bagażnikiem dachowym załadowanym, bo jechaliśmy w trójkę dużych ludziów w środku. Przelotowa 90km/h i bez delikatnego operowania, bo mało czasu było. Temperaturowo to kwiecień, dokładnie wtedy co nasi kosiaczyli pod Smoleńskiem.
Nie jest to mało, to oczywiste. Raptem się robi jakieś 400-450km zasięgu. Ale też nikt normalny na takim kole nie jeździ na "wyprawy". Inna sprawa, że parch musi mieć kawał koła, bo inaczej nie robi. Przynajmniej nie w terenie przeze mnie pojmowanym.
Co do silnika - sprawny, ze sprawną głowicą i nie dłubany - trwały i prosty. Wszystkie problemy, które widziałem w okolicznych złomach to zaniedbania użytkownika typu chłodnica, wiskoza itp.
Poprzez wyobraźnię Bert miałem na myśli to, że jeden kierowca potrafi mentalnie wyjść z auta i wyobrazić sobie gdzie jest przeszkoda, którą przed chwilą widział dwa metry przed sobą, inny nie. Itp itd. Ludzie parkować nie potrafią, a co dopiero w terenie między drzewami jeździć...
Co do spalania Patrola vs Iveco.
Nie wiem jaka tam jest pojemność/moc/moment/przełożenia skrzyni/koło itp... Ale to jest ciężąrówka. Czyli zapewne niskie obroty + przełożenia + duża pojemność + turbina i nagle się okazuje, że palą tyle samo co 2.8 trzymane cały czasy na 4ooorpm, żeby utrzymać przelotową 85...
Mi spokojnie dwie dychy po mieście wciągało 2.0 N/A w Celice. 4.2 N/A w S8 zadowala się taką samą ilością. Pól tony różnicy.
Tani olej, inny niż syntetyk, filtr, w którym więcej syfu, niż paliwa, rozrusznik, który ostatnio widział serwis jeszcze w Japonii, kiepska bateria, połączenia kablowe ujowe itp itd...
A to nie mam uwag. Choć 3/4 nissanowego 4,2 po za sprawnymi świecami żarowymi zadowoli się byle czym, byle by trochę tłuste i palne było i odpala przy -25
No fizyki nie oszukasz - jak paliwo zamarznie, to żeby to był nowy patrol 4.2 z salonu, to nie zapali... Widzisz co się dzieje z paliwem w odstojniku na filmie. Kilka stopni mniej, albo kilka dni więcej stania i zalepi Ci układ na amen, nawet jak zapali, to zaraz zgaśnie...A to nie mam uwag. Choć 3/4 nissanowego 4,2 po za sprawnymi świecami żarowymi zadowoli się byle czym, byle by trochę tłuste i palne było i odpala przy -25
a co może zamarznąć w autach topionych w w wodzie dzień wcześniej jeśli w nocy masz 14 na minusie. Wszystko
nie w tych, to kwiat rajdów zachodniopomorskich a ilość kasy wpompowana w te auta pozwoliło by mi objechać pewnie cała Rosję z przyległościami w kilkuletniej podróży
no własnie jeep to głupota... dwóch pasażerów i miejsce na czapki na tylnym siedzeniu... o pardon zydelku
Przez jakiś czas mieszkałem w leśniczówce przez którą przechodził polski biegun zimna, mam doktoraternil pisze: ↑ndz lut 25, 2018 11:38 amBo to jest analogicznie do płaskich "rajdówek".
Wszyscy (poza czołówką i typami absurdalnie bogatymi) kupują i modzą Imprezy oraz Lancery EVO.
Podczas gdy taka napędowa Celica Carlos Sainz albo ST205 bije na głowę te auta praktycznie pod każdym względem porównując serię do serii. Zwłaszcza, jeżeli mówimy o awaryjności, pancerności itp.
Jeszcze większa jest przepaść jak porównasz wszelkiej maści Astry do zwykłej Celiki FWD. I ja to wiem z autopsji, nie z czytania forum. Po prostu nie ma do czego porównywać. Inny świat.
Ale ludzie są tępi, naczytają się forumów, sami pojęcia nie mają, nie potrafią śrubki odkręcić, nie stać ich na zakup porządnych podzespołów, więc... Sorry, ale kupują Astry czy inne Imprezy, a później masz legendę, bo przecież miliony much nie mogą się mylić, więc też jedzą gówno
Nie rozmawiamy o autach nowych (rajdówkach) itp. Rozmawiamy o poziomie innym, niż WRC i podobne.
No fizyki nie oszukasz - jak paliwo zamarznie, to żeby to był nowy patrol 4.2 z salonu, to nie zapali... Widzisz co się dzieje z paliwem w odstojniku na filmie. Kilka stopni mniej, albo kilka dni więcej stania i zalepi Ci układ na amen, nawet jak zapali, to zaraz zgaśnie...A to nie mam uwag. Choć 3/4 nissanowego 4,2 po za sprawnymi świecami żarowymi zadowoli się byle czym, byle by trochę tłuste i palne było i odpala przy -25
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość