Liftujemy
Moderator: Jerry
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
Re: Liftujemy
..ja mam australie...Tarsus pisze:OME czy PROCOMP? +2" (mam taka opcje a roznica w cenie niewielka)


ARO>Jeep>KIA>SJ>LRD200>DEF110>Korando>LRD300>NavaraD22>F-150...ewolucja?
- RAF z Ochoty
- Posty: 530
- Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
- Lokalizacja: Ochota/WaWa
a czemu inne z tyłu inne z przodu jeśli wolno spytać?Krakowiak pisze:ja mam z przodu KS, z tyłu KS HD
i uważam że sprawują się świetnie
niestety nie mam porównania z innymi sprężynami więc opinia ta jest dalece subiektywna
konieczność jakaś czy świadomy przemyślany wolny od ciśnień wybór ?
a do sprężyn amortyzatory ktoś zmieniał?
LR Disco 96' katowice limited edition
Galik pisze:jak na tyl dal hd to najpewniej dlatego ze cos czesto wozi ciezkiego, ale niech kolega Krakowiak sam odpowie
Galik, odpowiedziałeś za mnie

nota bene z nie obciążonym bagażnikiem radzi sobie równie dobrze tylko przy szybszj jeździe po wyjebach podskakuje dupa mojej landrynce
chciałem założyć HD na przód ale panowie z LandSerwisu odradzili mi to
czas na nowy awatar
a nie masz w dwojce pompowanych poduszek?Krakowiak pisze:Galik pisze:jak na tyl dal hd to najpewniej dlatego ze cos czesto wozi ciezkiego, ale niech kolega Krakowiak sam odpowie
Galik, odpowiedziałeś za mnie![]()
Mozna przerobic zeby tyl byl pompowany osobno i przy obciazeniu bagaznika wypoziomowac sam tyl.
Nie wiem zreszta, jaka funkcje pelnia poduszki w LR - czy tylko regulatora wysokosci czy rowniez resorujaca?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
miałem ale się ich pozbyłem przy okazji robienia liftu 2"pezet pisze:a nie masz w dwojce pompowanych poduszek?Krakowiak pisze:Galik pisze:jak na tyl dal hd to najpewniej dlatego ze cos czesto wozi ciezkiego, ale niech kolega Krakowiak sam odpowie
Galik, odpowiedziałeś za mnie![]()
wybrałem prostsze i bardziej niezawodne rozwiązanie
no i tańsze, poducha 1400 a sprężyna 790
czas na nowy awatar
pewnie mieli rację, zwykłe robią i nie wypadaja pląby ale jak już springi lekko klękną, a zaplanujesz wyciągarę na zderzaku z płytą, to warto wcześniej sprawdzić testowo - czyli np zawiesić sobie kowadło lub dwa imadła o łącznej wadze 40/45 kg i sie przejechać - szczególnie jesli by to miała być wińczycha hydrauliczna ok. ~50kg.Krakowiak pisze: chciałem założyć HD na przód ale panowie z LandSerwisu odradzili mi to
chociaż mozna też wzmocnić 'wyporność' twardym amorem, jak mi sie zdaje.
btw, wiecie co ? zdumiewajacym jest jak szybko obłazi lakier z firmowych springów /ks,ome,tm/ .. to nie tylko moja obserwacja, ale kilku kolegów - po sezonie kiszka rdzawa !
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Moze podepne tutaj pytanie o wysokosc zawieszenia:
Jaka powinna byc wysokosc do krawedzi blotnika:
- na fabrycznych 205/80/16 -
- na 245/75/16 -
U mnie na tych drugich jest 82cm przod i 83,5 cm tył
(na zwyklych sprezynach i bez podkladek)
Albo inaczej - jakie u Was sa te wysokosci i na jakich oponach?
Jaka powinna byc wysokosc do krawedzi blotnika:
- na fabrycznych 205/80/16 -
- na 245/75/16 -
U mnie na tych drugich jest 82cm przod i 83,5 cm tył
(na zwyklych sprezynach i bez podkladek)
Albo inaczej - jakie u Was sa te wysokosci i na jakich oponach?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
no ale co chcesz ocenić:
luz
czy klapniecie spręzyn oryginalnych ?
245/75 16 to półsrodek w zasadzie bez liftu, bo siedża bez problemy, ale dość ciasno, na wyjebach moga dobijać do takiego rantu - łączenia blach w nadkolu - trza sklepac młotkiem - może to popruc oponę.
fajnie jest po lifcie, ale wtedy to juz 245 nie ma wieliego sensu tylko 235/85 - chyba, ze bierzesz pod uwage ochronę półosi i długotrwałość ich uzytkowania - ortodoksi mechniki przeniesienia napedu, robią lift i pozostają przy 235/70/16 nawet.
luz
czy klapniecie spręzyn oryginalnych ?
245/75 16 to półsrodek w zasadzie bez liftu, bo siedża bez problemy, ale dość ciasno, na wyjebach moga dobijać do takiego rantu - łączenia blach w nadkolu - trza sklepac młotkiem - może to popruc oponę.
fajnie jest po lifcie, ale wtedy to juz 245 nie ma wieliego sensu tylko 235/85 - chyba, ze bierzesz pod uwage ochronę półosi i długotrwałość ich uzytkowania - ortodoksi mechniki przeniesienia napedu, robią lift i pozostają przy 235/70/16 nawet.

Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi
Nie, nie , nie.
Nie chce nic liftowac, ale chce wiedziec jak wysoko stoi na fabrycznych kolach, albo inaczej - jaka wysokosc daja nowe, fabryczne sprezyny.
Bo nie wiem w jakim stanie sa moje.
No i od jakiego wymiaru liczyc lift.
Ja na razie liftu nie mam i w najblizszym czasie nie planuje - bo z tymi kolami sladowe ocieranie zdarza sie przy maksymalnych wyjebach.
Ups! - wykrzyzach!
Nie chce nic liftowac, ale chce wiedziec jak wysoko stoi na fabrycznych kolach, albo inaczej - jaka wysokosc daja nowe, fabryczne sprezyny.
Bo nie wiem w jakim stanie sa moje.
No i od jakiego wymiaru liczyc lift.
Ja na razie liftu nie mam i w najblizszym czasie nie planuje - bo z tymi kolami sladowe ocieranie zdarza sie przy maksymalnych wyjebach.
Ups! - wykrzyzach!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
witam
co do wysokosci to w manualu, w dziale suspension znajdziesz info jaka powinna byc odlegosc pomiedzy odbijaczem na ramie a mostem, lecz dotyczy to tylko wyłacznei tylniej osi bo jest to z zwiazane z regulacja "lovelling unit" - nie znam polskiej nazwy.
jednak pozwoli Ci to okreslic czy masz wystarczajaco dobre sprezyny z tyłu a rozumiem ze oto Ci chodzi
jutro zmierze wysokosc blotnika od gleby w moim RR puki co stoi na 205/80/R16 to porownamy, lecz sam nie znam stanu swoich sprezyn
pozdrawiam
co do wysokosci to w manualu, w dziale suspension znajdziesz info jaka powinna byc odlegosc pomiedzy odbijaczem na ramie a mostem, lecz dotyczy to tylko wyłacznei tylniej osi bo jest to z zwiazane z regulacja "lovelling unit" - nie znam polskiej nazwy.
jednak pozwoli Ci to okreslic czy masz wystarczajaco dobre sprezyny z tyłu a rozumiem ze oto Ci chodzi
jutro zmierze wysokosc blotnika od gleby w moim RR puki co stoi na 205/80/R16 to porownamy, lecz sam nie znam stanu swoich sprezyn
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości