Jaki akumulator do Disco ???

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt cze 06, 2006 9:17 am

hubert_at pisze:
Eskapada pisze:
mudder pisze: no i mało elektryki na pokładzie :lol: :lol:
bo duzej konsumpcji pradu jest zółta optima czyli 2xoptima, cirka 2 tys i satysfakcja gwarantowana :)21

dziwny jest ten swiat :roll: ..wczoraj gosc na kanale M pytał ile oleju sie leje do 2,8 bo jak pojedzie na wymiane to mu Pan mechanik zada pytanie: a ile lejemy ?? dzis kolega pyta jaki aku ... ??

a skad My to wszystko mamy ku...wiedziec :)21
No jak to nie wiecie jakie akumulatory macie ???
Ja mam taki czarny prostokątny i pisze na nim Land Rover :lol:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
hubert_at
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 22, 2006 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubert_at » wt cze 06, 2006 9:31 am

mudder pisze:
hubert_at pisze:
Eskapada pisze: bo duzej konsumpcji pradu jest zółta optima czyli 2xoptima, cirka 2 tys i satysfakcja gwarantowana :)21

dziwny jest ten swiat :roll: ..wczoraj gosc na kanale M pytał ile oleju sie leje do 2,8 bo jak pojedzie na wymiane to mu Pan mechanik zada pytanie: a ile lejemy ?? dzis kolega pyta jaki aku ... ??

a skad My to wszystko mamy ku...wiedziec :)21
No jak to nie wiecie jakie akumulatory macie ???
Ja mam taki czarny prostokątny i pisze na nim Land Rover :lol:
Hmmm ale niektórzy już na pewno wymieniali akumulator i wiedzą na jaki ... :)

Awatar użytkownika
hubert_at
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 22, 2006 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubert_at » wt cze 06, 2006 9:50 am

Tbanderas pisze:Ja mam zwykła warte 72 ah i nic azjatyckiego do mocowania tam nie znalazłem :o mam dwie szpilki i kawałek kontownika do zamocowania takie samo mocowanie miałem w syrenie 105. :lol: Akumlatory do samochodów azjatyckich są wyższe niż ich europejskie odpowiedniki i czasami mają mniejszą średnice słupków stykowych
Ok w takim razie wezmę 72 Ah standardowy ale o wyższym prądzie rozruchowym, przymierzę go na miejscu i jak będzie git to super :) Bardzo pozytywna informacja ....


Hmmm tylko ciekaw jestem dlaczego w katalogach Bosch'a i Exide jest tak a nie inaczej ???

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt cze 06, 2006 10:36 am

hubert_at pisze:
Tbanderas pisze:Ja mam zwykła warte 72 ah i nic azjatyckiego do mocowania tam nie znalazłem :o mam dwie szpilki i kawałek kontownika do zamocowania takie samo mocowanie miałem w syrenie 105. :lol: Akumlatory do samochodów azjatyckich są wyższe niż ich europejskie odpowiedniki i czasami mają mniejszą średnice słupków stykowych
Ok w takim razie wezmę 72 Ah standardowy ale o wyższym prądzie rozruchowym, przymierzę go na miejscu i jak będzie git to super :) Bardzo pozytywna informacja ....


Hmmm tylko ciekaw jestem dlaczego w katalogach Bosch'a i Exide jest tak a nie inaczej ???
bo to Land Rover w nim wszystko jest inaczej :)23
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
Arthurrr
 
 
Posty: 237
Rejestracja: pn gru 27, 2004 2:17 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Arthurrr » wt cze 06, 2006 11:11 am

Defaultowo jest w disco aku 72 Ah. U mnie w 13-to latku jest założony 100Ah, działa i jest naładowany. Z takim aku moje auto kupiłem.
Przy zakupie nowego ważny jest układ klem, na tym można się przejechać. Klemy w aku do disco są odwrotnie, niż w większości akumulatorów na półkach sklepów, nawet tych wyłącznie z akumulatorami. Przyjrzyj się w aucie, jak to jest i wal do sklepu jak w dym. Naciąganie kabli, żeby sięgnąć do klemy na drugą stronę jest chybionym pomysłem. Awaryjnie możliwym.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » wt cze 06, 2006 11:12 am

Posiadam Jenox Clasik 72 600A. Przejechałem na nim sporo, leżał razem z autkiem, przeżył ostrą zimę i Saharę. Kosztował niedużo i sprawuje się śwetnie :)2

Awatar użytkownika
hubert_at
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 22, 2006 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubert_at » wt cze 06, 2006 11:23 am

Dzięki chłopaki o takie informacje mi chodziło :)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 06, 2006 1:05 pm

byla zima.
poszedlem do sklepu.
powiedzialem poprosze jeden akumulator do land rovera.
pan ze sklepu wzial metrowke i wyszedl na dwor.
dokonal pomiarow.
ciasno jest,bo rurki od klimy ida kolo akumulatora.
zaplacilem za akumulator.
wlozylem do samochodu.
jedze do dzis.

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt cze 06, 2006 3:37 pm

LR_Olek pisze:byla zima.
poszedlem do sklepu.
powiedzialem poprosze jeden akumulator do land rovera.
pan ze sklepu wzial metrowke i wyszedl na dwor.
dokonal pomiarow.
ciasno jest,bo rurki od klimy ida kolo akumulatora.
zaplacilem za akumulator.
wlozylem do samochodu.
jedze do dzis.
znakomicie :D
u nas też tak można w wawie
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » wt cze 06, 2006 3:38 pm

LR_Olek pisze:byla zima.
poszedlem do sklepu.
powiedzialem poprosze jeden akumulator do land rovera.
pan ze sklepu wzial metrowke i wyszedl na dwor.
dokonal pomiarow.
ciasno jest,bo rurki od klimy ida kolo akumulatora.
zaplacilem za akumulator.
wlozylem do samochodu.
jedze do dzis.
No od początku to mówiłem to kolega powiedział że musi się douczyć :)20 :)20
p.s. u mnie też się tak da
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » wt cze 06, 2006 3:39 pm

Artur Kamiński pisze:Defaultowo jest w disco aku 72 Ah. U mnie w 13-to latku jest założony 100Ah, działa i jest naładowany. Z takim aku moje auto kupiłem.
Przy zakupie nowego ważny jest układ klem, na tym można się przejechać. Klemy w aku do disco są odwrotnie, niż w większości akumulatorów na półkach sklepów, nawet tych wyłącznie z akumulatorami. Przyjrzyj się w aucie, jak to jest i wal do sklepu jak w dym. Naciąganie kabli, żeby sięgnąć do klemy na drugą stronę jest chybionym pomysłem. Awaryjnie możliwym.
no własnie z tego powodu spokojnie sobie przełożyłem przewody bez krzyżowania i naciągania - trzeba tylko troszkę reke dalej wsadzić... ot ubrudzi sie i tyle
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
Bucz
 
 
Posty: 118
Rejestracja: pn gru 02, 2002 11:56 pm
Lokalizacja: Bedzin

Post autor: Bucz » wt cze 06, 2006 10:14 pm

Mam exide maxxima 900 i 54 Ah robi bez problemu, w porównaniu do bosch silver 72 Ah duza roznica na kozysc exide. 54 Ah wystarcza , w zimie krecil dlugo po tym jak stearyna byla w filtrze :cry: .
Z wyciagarka na goscinnych wystepach w Gazie tez robi bez problemu, (choc tu opinie naukowców sa podzielone :lol: )
polecam kupuj w hurtowni, mozesz sie ostro targowac , ja wyrwalem za 600pln ponad rok temu.
klemy na srodku wiec dla prawo i leworecznych
GAZ&DISCO&SIIa&SIII&lr90 etc

Awatar użytkownika
szpak
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W-wa/Bielany

Post autor: szpak » czw cze 08, 2006 1:57 pm

Mi aku padl miesiac temu - do gugla wrzucilem - aku+warszawa- znalazlem maly serwis na Ochocie z 1osobowa obsluga - starszym kolesiem ktoremu aku kaws juz chyba watrobe wyzarl - rzekl: do disla musi byc mocny prad rozruchowy - dal mi 78Ah (750A) - cyka jak ta lala.Koszt - 280 zl - produkcja - Niemcy - gosc polecal poniewaz germancy robia aku z naddatkiem tzn. moj ma oficjalnie 680A - a na przyrzadach pokazuje 750A. Wszystki badziewia robione w kraju na licencji sa robione na styk i zima maja nizszy prad rozruchowy niz by to wynikalo z opisu.Rok gwarancji.Pasuje pod odwrotne klemy. Zelowe aku maja sens jak masz zamiar auto obalac bo nic wtedy z niego nie pocieknie.
Jak mowi czeskie przyslowie - "szukajcie a znajdziecie" ;)

Awatar użytkownika
szpak
 
 
Posty: 118
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: W-wa/Bielany

Post autor: szpak » czw cze 08, 2006 2:00 pm

aaaa a stary aku co krecic nie chcial (zmierzone 350A) znakomicie hula w UAZie :D

Awatar użytkownika
hubert_at
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: śr mar 22, 2006 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: hubert_at » czw cze 08, 2006 3:24 pm

Noo wreszcie zmierzyłem wnękę na akumulator i wychodzi mi 290 mm ... czyli standardowy akumulator ok 70 Ah wejdzie bo ma podobno 278 mm :) Kable są raczej na tyle długie że nie powinno być problemu z podłączeniem aku z biegunem + po prawej stronie , ale wolę kupić taki jak trzeba

Namierzyłem też jakiś sklep z akumulatorami Varty i mają tam to czego szukam więc w najbliższych dniach tam się wybiorę. Myślę że 74 Ah i prąd rozruchu 680 wystarczy ???

Broń boże nie wybierajcie się do żadnych sklepów typu Norauto czy Feuvert bo tam mają strasznie kiepski wybór ... całe półki zawalone akumulatorami 50 Ah i żadnego o parametrach jakie by mnie interesowały :(

Pozdrawiam :)14

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » sob lis 04, 2006 12:06 pm

Dla informacji bo sezon padnieć i wymian aku nastał:
Ja też szukałem Aku do 300 i po przeglądzie :roll: w sklepach zanabyłem BANERA 80Ah moc 700 ale co najfajniejsze ma cztery klemy więc jest uniwersalny + po prawej i + po lewej.Można elegancko podpiąć wyciągarkę na wolne klemy. Koszt 340 zeta i 2 lata gwarancji. Idealnie pasuje do wnęki nawet jak jest czujnik od poduszki( wym.około 27-28 cm) bo bez czujnika i rurek klimy to i setka wejdzie(ale trzeba luknąć na moc alternatora bo podobno rożne są :o 65A;100A;110A -informacja od Moliego)). Miałem kiedyś Banera w płaskaczu i byłem zadowolony.
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob lis 04, 2006 6:52 pm

ja mam jenoxa setkę (w 300tce), dużą ale i miejsca duzo bo pod tyłkiem siedzi i jeszcze wchodzi kupa badziewia (zapas filtr paliwa - też sezon idzie [uwaqga] !! :wink: , sterownik do wyciągarki, drobne klucze,klucz do kół, drugie rękawice i lekkie buty zapasowe antygnojowe)
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » sob lis 04, 2006 8:34 pm

to masz tą 300 setke czy juz nie masz? :o
i jak to jak to - aku wchodzi pod fotel kierownika????
LR Disco 96' katowice limited edition

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » sob lis 04, 2006 10:36 pm

jak ktoś ma kasy do bólu to sobie może kupić czerwony albo żółty aku :D ja mam zwykłą centre za 180 i też kręci :)2

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » sob lis 04, 2006 10:40 pm

RAF z Ochoty pisze:to masz tą 300 setke czy juz nie masz? :o
i jak to jak to - aku wchodzi pod fotel kierownika????
mam defa z silnikiem 300, a dysko było 200 - nie mam już, aku w defie jest pod dupą czyli w siedzeniu kierownika. a jak sobie kupie dysko to 2ke aftomata.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » ndz lis 05, 2006 12:14 am

to sie porobiło...
a w temacie prądu - ku przestrodze -> zakupiłem w sklepie motoryzacyjnym kable do pożyczania prądu z innego auta, zostawiłem discovery na światałach i załatwiłem akumulator (Wiechu dzięki mimo to za ostrzeżenie) i jak chciałem na nich odpalić discovery to lipa - kable gorące a prądu nima :x

tak więc zakupując kable kupcie grubsze - porządniejsze bo byle kable ze stacji benzynowej na taki duży silnik nie sa wystarczającym przewodnikiem
LR Disco 96' katowice limited edition

Tarsus

Post autor: Tarsus » ndz lis 05, 2006 12:53 am

Trzy dni temu wymienialem aku u siebie i wnioski. Wiekszosc wchodzi bez problemu. Klopoty pojawiaja sie gdy bieguny sa zamienoine miejscami - i czasem nawet po odwroceniu aku przewody poprostu nie siagaja. Ja przymierzylem sie do EXCIDE 75Ah 760A rozruch ale wlasnie zamienione bieguny mial. Na sam koniec, absolutnie bez klopotu wcisnalem klasycznego EXCIDE 95Ah 680A rozruch. Kreci jak oszalaly: przy -1C wystarczy dotknac kluczyka i silnik startuje. Nie wiem tylko czy alternator doladowuje do pelna, bede musial pomierzyc. Rozmiarowo jest sporo wiekszy od oryginalu 75Ah ale wskoczyl bez klopotu i jeszcze jest luz. (Taka duza pojemnosc bo uzywam rowniez przetwornicy 230V dosc czesto)

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » ndz lis 05, 2006 3:41 pm

Powinien dawać radę pod warunkiem że masz alternator 100A, bo jeśli faktycznie jest tak jak mowi Moli ze trafiają się 65A to bedzie lipa :(
Chociaż przed założeniem aku sprawdzałem u znajomego mechanika na jego programie serwisowym ( taki ogólny dla wszystkich aut) to wyrażnie pisało że do 300 idzie aku 95A przy alternatorze 65A :D :D
A moze tak angole mają ?? :lol:
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Tarsus

Post autor: Tarsus » ndz lis 05, 2006 5:34 pm

a jak sprawdzic jaki mam alternator? :wink: No mam 300tke z 95roku... ??

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 05, 2006 5:42 pm

większość dyskotek ma alternatory 100A
65A trafiało się w wersjach bez elektryki szyb, lusterek, centralnego zamka, trzydrzwiowych z początku produkcji-generalnie nizemiernie rzadko.
na oko to setka ma obudowę z dużymi dziurami i nie ma wiatraka zewnętrznego, z tyłu ma plastikowy dekiel
65 to a127 takie jak w dwusetkach i ninety/county. wiatrak pod kołem pasowym, lita obudowa i regulator ze szczotkotrzymaczem dostępny z zewnątrz
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości