sprzeglo - lozysko oporowe 200 tdi

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » ndz wrz 02, 2007 2:36 am

czesław&jarząbek pisze:możesz skołować wejściówki jakies dla gości na imprezę pod patronatem classic-auto?
chodzi o ten event co ma być w pazdzierniku...kraków-tychy kończący się na fabrycznym torze testowym
jutro bede wiedzial, w sensie dzisiaj....

pozdr

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » ndz wrz 02, 2007 8:24 am

Antek pisze:
LR_Olek pisze:
kondziu pisze:Mam taki objaw że na luzie słychać takie wibracje coś stuka a raczej terkocze jakby w sprzęgle coś jak by łożysko czy inne rzeczy mialy luz w sprzęgle. Jak wcisnę sprzęgło to się wycisza. Miałem to w starym sprzęgle teraz mam cały nowy kit sprzęgła i to samo jest. Co to moze być moze siłownik?
tak mam i ja :lol:
i chyba z dziesiec innych land roverow co je widzialem i obsluchiwalem :-)
Miałem jeszce parę tygodni temu to samo - zresztą nie pierwszy raz w LR - do remontu skrzyni, wymiany sprzgła oraz siłownika sprzegła i wreszcie od 3000 km jest OK :wink:
Ty masz cysete, a to inna skrzynia i inne problemy :)21

Poza tym....
Grzechotanie, dzwonienie, stukanie to nie sa dobre okreslenia...
U mnie dzwiek jest taki jakby ktos wsypal wiadro nakretek do betoniarki z silnikiem diesla.
A moze podejsc do tego z innej strony...
Skrzynia z 300 (R380?) podchodzi do 200 bez problemu ?
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz wrz 02, 2007 8:27 am

irekk pisze:
czesław&jarząbek pisze:możesz skołować wejściówki jakies dla gości na imprezę pod patronatem classic-auto?
chodzi o ten event co ma być w pazdzierniku...kraków-tychy kończący się na fabrycznym torze testowym
jutro bede wiedzial, w sensie dzisiaj....

pozdr
ok
jak temat upadnie to spróbuję nadużyć znajomości w fiat auto poland
#noichuj

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » ndz wrz 02, 2007 9:21 am

Skrzynia z 300 (R380?) podchodzi do 200 bez problemu ?

nie, inna całkiem
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz wrz 02, 2007 10:14 am

majch pisze:
Antek pisze:
LR_Olek pisze: tak mam i ja :lol:
i chyba z dziesiec innych land roverow co je widzialem i obsluchiwalem :-)
Miałem jeszce parę tygodni temu to samo - zresztą nie pierwszy raz w LR - do remontu skrzyni, wymiany sprzgła oraz siłownika sprzegła i wreszcie od 3000 km jest OK :wink:
Ty masz cysete, a to inna skrzynia i inne problemy :)21
w trzysetacvh tez dudnienie wystepuje...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn wrz 03, 2007 5:02 pm

więc tak wymienione sprzęglo łożyska łapa też jest ok i pospawana na wszelki wypadek nowy kołek co wciska łape a dalej wydaje dziwne dźwieki. Jedynie może to być siłownik ale co on ma do tego tego nie wiem. Moze ktoś miał cos podobnego i był to siłownik?? Czy może mieć jakiś luz i tak się zachowywać? Nadmienię że robiłem generalkę skrzyni i dźwięk był przed remontem i po. Mechanik mówi że to wina sprzęgła choć nowe to może jakaś lipa jest ale teraz mi częściej terkocze niż na starym padniętym.
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » pn wrz 03, 2007 5:49 pm

Padający siłownik zaczyna skrzypieć jak zardzewiałe zawiasy, sprzegło łapie przez jakiś czas przy podłodze a potem znów wraca do normy . Stopniowo etapy przypodłogowe się wydłużają, wydłużają i któregoś dnia siłownik mówi "basta" :wink:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn wrz 03, 2007 6:05 pm

jak ryra na luzie, a po wciśnięciu sprzęgła przestaje to łożyska skrzyni. najczęściej wałek sprzęgłowy.
można ignorować aż do jakiegoś okazyjnego zrzutu skrzyni. wtedy luz warto zlikwidować.

jak to zrobić pewnie sie bocianek przylansuje...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » pn wrz 03, 2007 9:00 pm

no to :D sczery uśmiech do Bocianka żeby się podzielił wiedzą tajemną. Tak na przyszłość bo narazie skrzynie wole nie ruszać w zeszłym roku dwa razy wyciągałem i szelestów poszło że ho ho więc nie mam ochoty powtarzać tego ale ... jaki jest patent na ten luz łożyska?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 04, 2007 8:52 am

My gearbox rattles on idle, in neutral, with the clutch up

This is very common on both the 200 and the 300 TDi engined vehicles. The clutch friction plate has a ring of springs, which are there to soften the knock of the diesel engine to stop it being transmitted to the driveline. Often especially with a new clutch these springs are quite tight and a lot of the engine knock goes through to the gearbox and makes the gears "chatter" together when the box is in neutral and the clutch up, it goes when the clutch is depressed. This can sound quite bad and does vary from car to car but is not detrimental to the life of the gearbox and we view it as an undesirable characteristic of the LT 77 and R 380 as opposed to a fault with either the gearbox or the clutch.


http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/faq.html#a9
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt wrz 04, 2007 1:41 pm

o, i wszysto jasne :lol:

Awatar użytkownika
majch
Posty: 388
Rejestracja: wt maja 17, 2005 9:22 am
Lokalizacja: 100lica

Post autor: majch » wt wrz 04, 2007 2:57 pm

Aha...
Czyli tak ma byc :roll:
A i tak wszystko to ch*j w porównaniu z prędkością światła...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt wrz 04, 2007 5:22 pm

to nieźle taki następny bonus od fabryki :D
salby mój angielski ale jak się doczytałem to brzęcza sprężynki na tarczy ale czy jeszcze wałek sprzęgłowy na wejściu do skrzyni?
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt wrz 04, 2007 9:49 pm

kondziu pisze: salby mój angielski ale jak się doczytałem to brzęcza sprężynki na tarczy
Przecie ja to po polsku napisalem :)21 :)21 :)21

Ale licentia poetica na to stwierdzenie nalezy do Pewnego Kolegi z Katowic.
I to nie tego, o ktorym myslicie :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 04, 2007 9:50 pm

kondziu pisze:to nieźle taki następny bonus od fabryki :D
salby mój angielski ale jak się doczytałem to brzęcza sprężynki na tarczy ale czy jeszcze wałek sprzęgłowy na wejściu do skrzyni?
Teoretycznie moze przy duzym luzie. Problem taki ze walek sprzeglowy ma w sobie malutkie lozysko ktore z kolei trzyma w ryzach walek glowny. I logicznie myslac przy naciskaniu sprzegla tarcza poprzez wieloklin moze przesuwac walek w strone tylu kasujac luz. Ale to tylko teoretycznie logicznie. W praktyce mialem luz zerowy, rzegotalo, mialem luz gigant tez rzegotalo, skasowalem luz nadal rzegotalo. Tak samo rzegotalo na "starej" skrzyni po remoncie jak "nowej" uzywki bez zadnych luzow.

Ale jezeli zalaczymy reduktor na neutral, wbijemy 4 albo 5 bieg i puscimy sprzeglo na wolnych obrotach to rzegotane wrecz napierdalanie moze zabic psychike posiadacza :)21 czyli myslac teoria o sprezynkach na docisku slabo sie trzyma kupy.

Sam jestem ciekaw co powoduje taki efekt.

Zreszta identyczny objaw zaobserowalem w paru Patrolach i to rowniez w takich swiezo po remoncie skrzyni.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt wrz 04, 2007 9:59 pm

Czyli wniosek z calej dyskusji - ze tak ma byc :)

A ten dzwiek, to integralny element calego (tfu!) - UKŁADU!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt wrz 04, 2007 10:12 pm

nie powinno ale jest dopuszczalne...

:)21
#noichuj

montru
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:19 am
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Post autor: montru » śr wrz 05, 2007 8:46 am

Te dzwięki to grające tryby w skrzyni biegów, a dokładnie luzu miedzyzebne, i żeby to usunąć to należałoby wymienić wszystki tryby. Dzieje się tak bo olej stosowany w tych skrzyniach to siki, gdyż angole pompe wymyślili do smarowania ułożyskowania trybów, i stąd ta gra. Zapewne przy zastosowaniu oleju gęściejszego i przeznaczonego do wyłącznie skrzyń biegów lub dyfrów stuki bu ustały ale smarowania by nie było łożyskowania trybów bo pompa jest micra.
lr sI80 sw 50r/ lr 107 sw 56r/ lr sII109 68r/ lr sII 109 pickup 66r/lr 110 300Tdi 87r monstertruck

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr wrz 05, 2007 3:30 pm

montru pisze: bo pompa jest micra.
Micra to jest Nissan ,a nie pompa :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr wrz 05, 2007 5:50 pm

montru pisze:Te dzwięki to grające tryby w skrzyni biegów, a dokładnie luzu miedzyzebne, i żeby to usunąć to należałoby wymienić wszystki tryby. Dzieje się tak bo olej stosowany w tych skrzyniach to siki, gdyż angole pompe wymyślili do smarowania ułożyskowania trybów, i stąd ta gra. Zapewne przy zastosowaniu oleju gęściejszego i przeznaczonego do wyłącznie skrzyń biegów lub dyfrów stuki bu ustały ale smarowania by nie było łożyskowania trybów bo pompa jest micra.
To skad identyczne objawy w wielu innych autach, spotkalem cos takiego w 3 patrolach.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

montru
 
 
Posty: 194
Rejestracja: czw sty 19, 2006 9:19 am
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna
Kontaktowanie:

Post autor: montru » śr wrz 05, 2007 6:04 pm

miałem takie objawy też i ja w innym samochodzie a był to mb 310d, tamta skrzynia miała zalecany atf do manuala,nalałem kastrola gl5 mineralnego i problem zmalał. Powód prozaiczny moze być, przebieg.

A ty olek na drzewo bannany prostować.
lr sI80 sw 50r/ lr 107 sw 56r/ lr sII109 68r/ lr sII 109 pickup 66r/lr 110 300Tdi 87r monstertruck

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw wrz 06, 2007 6:51 am

montru pisze:
A ty olek na drzewo bannany prostować.
a jak juz wszystkie wyprostowalem,to co mam robic? :o

wyprostowalem i sprzedalem jako kabaczki czy tam baklazany :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość