kondziu pisze:to nieźle taki następny bonus od fabryki
salby mój angielski ale jak się doczytałem to brzęcza sprężynki na tarczy ale czy jeszcze wałek sprzęgłowy na wejściu do skrzyni?
Teoretycznie moze przy duzym luzie. Problem taki ze walek sprzeglowy ma w sobie malutkie lozysko ktore z kolei trzyma w ryzach walek glowny. I logicznie myslac przy naciskaniu sprzegla tarcza poprzez wieloklin moze przesuwac walek w strone tylu kasujac luz. Ale to tylko teoretycznie logicznie. W praktyce mialem luz zerowy, rzegotalo, mialem luz gigant tez rzegotalo, skasowalem luz nadal rzegotalo. Tak samo rzegotalo na "starej" skrzyni po remoncie jak "nowej" uzywki bez zadnych luzow.
Ale jezeli zalaczymy reduktor na neutral, wbijemy 4 albo 5 bieg i puscimy sprzeglo na wolnych obrotach to rzegotane wrecz napierdalanie moze zabic psychike posiadacza

czyli myslac teoria o sprezynkach na docisku slabo sie trzyma kupy.
Sam jestem ciekaw co powoduje taki efekt.
Zreszta identyczny objaw zaobserowalem w paru Patrolach i to rowniez w takich swiezo po remoncie skrzyni.