Robimy oslone drążków - cz.1. Przód :)))

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » pn wrz 17, 2007 9:14 pm

@Discotheque a oslone mostu z jakiej grubosci blachy zrobiles??
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn wrz 17, 2007 10:37 pm

gruszkin pisze:@Discotheque a oslone mostu z jakiej grubosci blachy zrobiles??
Nie karkuruje sie robic samemu, kupilem gotowe po 160zl za sztuke na tyl i przod. Nie spadywuja, slizgaja sie po kamlotach ogolnie robia swoje. Wada to co jakis czas trzeba usunac syf zza oslony, ja po kazdym taplaniu wyplukuje to karcherem wiec nie ma problamu.

Sam zerknij na fote misialka oslony drazkow a dokladniej jak wyglada przedni most po strzale w dyfer :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt wrz 18, 2007 8:23 am

[quote="Discotheque"][quote="gruszkin"]
Nie karkuruje sie robic samemu, kupilem gotowe po 160zl za sztuke na tyl i przod.

a gdzie?
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Antek
Posty: 606
Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Antek » wt wrz 18, 2007 8:26 am

Też byłbym zainteresowany gotowcem w tej cenie :lol:
DEF 300 Tdi

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt wrz 18, 2007 10:30 am

@ Marcin - oczywiście że 3,5mm to grubośc blachy na osłonie drążków a haki są znacznie grubsze, ok 20mm.

@ Bociek - racja, tak wygląda dyfer po strzale w skałe przy prędkości max 5km/h. Z tyłu też mam spawany bo... dyfer sam wyszedł na zewnątrz :roll:

Dodam że raz spawany most daje potem długo w dupe bo trudno to skutecznie zaspawać (dlaczego te ingeeneery z GB nie zrobiły przykręcanych dekli dyfra, które można wymienić albo zajrzeć do środka bez wypruwania całego dyfra :)3 )

Właśnie następną rzeczą są osłony na gruchy mostów. Widziałem podobne do Twoich z blachy na tutejszej giełdzie po 190 zeta/szt co chyba też nie jest wysoką ceną (tylko nie wiem jaka gruba).
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » wt wrz 18, 2007 12:10 pm

misialek pisze:Właśnie następną rzeczą są osłony na gruchy mostów. Widziałem podobne do Twoich z blachy na tutejszej giełdzie po 190 zeta/szt co chyba też nie jest wysoką ceną (tylko nie wiem jaka gruba).
W zakładowym sklepiku są też takie "z płaskowników". Droższe, ale "samooczyszczające się". Fajnie wyglądają też takie osłono-ślizgacze, robi to chyba Equipe4x4, może by Twój magik takie coś wymotał ;)
Te z "czerwonych płaskowników" to dobrze jest przy montażu zabezpieczyć linką stalową, jak spadną (podobno się zdarza) to się nie gubią.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 18, 2007 12:21 pm

Te UPowskie wygladajace jak kask do rugby sa do bani, potrafia wyhamowac auto w koleinach i tak sie blokuja ze predzej czy pozniej spadna.

Te oslony co mam kosztuja 16 funtow i sa ocynkowane. Takie same sa na allegro chyba wlasnie po 190zl.

Ogolnie tez dodatkowo zabezpieczylem je sztrapsami wiec jak sie kiedys poluzuja to bedzie dzwonic. Ladnie slizgaja sie po koleinach i po kamieniach w rzece.

Jak znajde czas to w moich wyrzne dodatkowe otwory od spodu zeby sie samooczyszczaly.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » wt wrz 18, 2007 12:32 pm

Discotheque pisze:Te UPowskie wygladajace jak kask do rugby sa do bani, potrafia wyhamowac auto w koleinach i tak sie blokuja ze predzej czy pozniej spadna.
Pisałem, że linkę trzeba mieć ;)
Podoba mi się określenie "kask do rugby" ;)
Nie mogę znaleźć linku do tego osłono-ślizgacza ;(

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt wrz 18, 2007 1:30 pm

misialek pisze: tak wygląda dyfer po strzale w skałe przy prędkości max 5km/h.
To dziwne..

Po ostatniej jezdzie w kamieniolomie, po gorach i rzece, gdzie pare razy auto sie zatrzymalo mostem na jakims kamerdolcu, na dyfrze i moscie nie widac nawet drasniecia.

Ale grucha tak przeszlifowana, ze niebawem chyba otworek sie samoczynnie zrobi :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt wrz 18, 2007 1:45 pm

Bo ja trafiłem w 10 czli ostrą krawędzią skały w śrdek gruchy 8)
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 18, 2007 7:39 pm

pezet pisze:...
Po ostatniej jezdzie w kamieniolomie, po gorach i rzece, gdzie pare razy auto sie zatrzymalo mostem na jakims kamerdolcu, na dyfrze i moscie nie widac nawet drasniecia...

Tez sie tak cieszylem, zwlekalem z zalozeniem i sprawe zweryfikowal kamyczek w Rumuni ukryty w trawie na srodku drogi. Bylem przekonany ze skonczylem wlasnie jazde 4x4 a zaczalem 4x2 i bede musial wyciagac glowke mostu na srodku polany.

Potem znowu czasu nie bylo zeby zalozyc oslone tylnego drazka i oczywiscie na mazurach wygialem drazek w esa i nowy amorek skretu za 200zl. Ogolnie lepiej zapobiegac niz leczyc bo koszty sa wieksze.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » wt wrz 18, 2007 7:54 pm

Wszystko sie zgadza i prawdą jest.

Mnie zniecheca co innego: kazdy taki szpej, to muchos-kilos-gramos.
Narazie minimalistycznie uzbroilem auto w to co potrzebne czyli snorkel (:)) i progi pod h-l, a z reszta zwlekam - byc moze do pierwszego zgietego drazka lub dziurawej gruchy...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt wrz 18, 2007 8:16 pm

Mnie też waga martwi. Chcę teraz kupić osłony i się zastanawiam bo... stalowe na przednie drążki ważą 14 kg a alu są wa razy lżejsze i dwa razy droższe. Nie wiem co lepsze oczywiście o kasę chodzi też szkoda mi zamiast 400 zł wydać na au 800. Myślałem też żeby sobie zrobić takie z rur
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt wrz 18, 2007 8:39 pm

Oslona mostu wazy okolo 1,5kg, oslona przedniego drazka 8kg z plyta aluminiowa i mocowaniami z nierdzewki.

Przednia oslona z aluminium kosztuje okolo 420zl, dokladnie taka jaka ja mam, bierzesz wzor i zdejmujesz wymiary, idziesz do firmy ktora tnie i gnie blachy, zamawiasz odbierasz, skrecasz i to cala filozofia. Napierniczalem nia niejednokrotnie o ziemie, o kamienie w rzece, nosi slady ciosow ale wytrzymuje spokojnie i jest lekka, mozna ja zamontowac wewnatrz podluznic lub na zewnatrz, moze byc jednoczesnie mocowaniem dla drugiego amortyzatora skretu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » pn wrz 24, 2007 9:45 pm

Discotheque pisze: dokladnie taka jaka ja mam, bierzesz wzor i zdejmujesz wymiary, idziesz do firmy ktora tnie i gnie blachy, zamawiasz odbierasz, skrecasz i to cala filozofia.
A ktos ma może wymiary i wzornik osłony do SIII?

JAK
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn wrz 24, 2007 9:53 pm

JAK idź ty się przyjrzyj resorom, nie osłaniają wystarczająco? :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt wrz 25, 2007 7:53 am

Tapeworm pisze:JAK idź ty się przyjrzyj resorom, nie osłaniają wystarczająco? :wink:
nie
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 25, 2007 10:23 am

to jak wy jeździcie, że wam się drążki gną ? :)21
jedyne co uważam za warte osłony, to grucha z przodu, ona może oberwać najbardziej, poza tym z cienkiej blachy jest :-?
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » wt wrz 25, 2007 10:29 am

No widzisz Tasiemiec, oni poprostu używają LR zgodnie z przeznaczeniem a nie lansują się po stolycy lub habilitują z kasztaniarstwa na forum :)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 25, 2007 10:50 am

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

JAK
 
 
Posty: 124
Rejestracja: śr paź 22, 2003 5:30 pm
Lokalizacja: Warszawa - Falenica

Post autor: JAK » wt wrz 25, 2007 11:45 am

Tapeworm pisze:http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 4097044498
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą :)21
przecież to zdjęcia z Pól Mokotowskich, obok lolka ;)
_______________________________

Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol

Awatar użytkownika
JarekK
Posty: 2397
Rejestracja: śr lip 23, 2003 2:12 pm
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: JarekK » wt wrz 25, 2007 12:15 pm

Tapeworm pisze:http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 4097044498
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą :)21
no kuźwa rzeczywiście ta gronkiewcz wam stolicę rozkopała no, no a myslałem, że dziennikarze przesadzają :o :)21 to były kiedyś aleje jakieś czy coś? :)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 25, 2007 12:33 pm

Urban offroad :)21
JAK jak skończysz Serie, to pokaże ci gdzie w centrum Ursynowa możesz się na mechaniku ciągać :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » wt wrz 25, 2007 3:03 pm

atak wysokiego brzegu rzeczki śladem kilku parchów i rendża (ładne koleiny) wystarczy by zweryfikować drążki
kawałek solidnego głaza wyrwany przez parcha i ciśnięty do tyłu wprost na biedną, wspinającą się leśną drogą serię
spory głaz zatopiony w błotnistej kałuży
chcesz jeszcze kilka przypadków, kiedy osłona się przydaje?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt wrz 25, 2007 3:26 pm

Widać pecha do kamulców masz :)25
Widzisz jeszcze nie spotkałem użytkownika Serii który by miał z tym problemy, ale ok :)2 podziel się z nami swoimi przemyśleniami na ten temat :)21
Ja osobiście zastosowałbym sprawdzone przeze mnie rozwiązanie tzn konstrukcja rurowa: http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pierw ... ze2=67.jpg
jak będę na kanale to popatrzę pomierzę co i jak by takiego mela w Serii zastosować 8)
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości