Robimy oslone drążków - cz.1. Przód :)))
Moderator: Jerry
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Nie karkuruje sie robic samemu, kupilem gotowe po 160zl za sztuke na tyl i przod. Nie spadywuja, slizgaja sie po kamlotach ogolnie robia swoje. Wada to co jakis czas trzeba usunac syf zza oslony, ja po kazdym taplaniu wyplukuje to karcherem wiec nie ma problamu.gruszkin pisze:@Discotheque a oslone mostu z jakiej grubosci blachy zrobiles??
Sam zerknij na fote misialka oslony drazkow a dokladniej jak wyglada przedni most po strzale w dyfer

Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
@ Marcin - oczywiście że 3,5mm to grubośc blachy na osłonie drążków a haki są znacznie grubsze, ok 20mm.
@ Bociek - racja, tak wygląda dyfer po strzale w skałe przy prędkości max 5km/h. Z tyłu też mam spawany bo... dyfer sam wyszedł na zewnątrz
Dodam że raz spawany most daje potem długo w dupe bo trudno to skutecznie zaspawać (dlaczego te ingeeneery z GB nie zrobiły przykręcanych dekli dyfra, które można wymienić albo zajrzeć do środka bez wypruwania całego dyfra
)
Właśnie następną rzeczą są osłony na gruchy mostów. Widziałem podobne do Twoich z blachy na tutejszej giełdzie po 190 zeta/szt co chyba też nie jest wysoką ceną (tylko nie wiem jaka gruba).
@ Bociek - racja, tak wygląda dyfer po strzale w skałe przy prędkości max 5km/h. Z tyłu też mam spawany bo... dyfer sam wyszedł na zewnątrz

Dodam że raz spawany most daje potem długo w dupe bo trudno to skutecznie zaspawać (dlaczego te ingeeneery z GB nie zrobiły przykręcanych dekli dyfra, które można wymienić albo zajrzeć do środka bez wypruwania całego dyfra

Właśnie następną rzeczą są osłony na gruchy mostów. Widziałem podobne do Twoich z blachy na tutejszej giełdzie po 190 zeta/szt co chyba też nie jest wysoką ceną (tylko nie wiem jaka gruba).
Ranger, XC70, XTZ660
W zakładowym sklepiku są też takie "z płaskowników". Droższe, ale "samooczyszczające się". Fajnie wyglądają też takie osłono-ślizgacze, robi to chyba Equipe4x4, może by Twój magik takie coś wymotał ;)misialek pisze:Właśnie następną rzeczą są osłony na gruchy mostów. Widziałem podobne do Twoich z blachy na tutejszej giełdzie po 190 zeta/szt co chyba też nie jest wysoką ceną (tylko nie wiem jaka gruba).
Te z "czerwonych płaskowników" to dobrze jest przy montażu zabezpieczyć linką stalową, jak spadną (podobno się zdarza) to się nie gubią.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Te UPowskie wygladajace jak kask do rugby sa do bani, potrafia wyhamowac auto w koleinach i tak sie blokuja ze predzej czy pozniej spadna.
Te oslony co mam kosztuja 16 funtow i sa ocynkowane. Takie same sa na allegro chyba wlasnie po 190zl.
Ogolnie tez dodatkowo zabezpieczylem je sztrapsami wiec jak sie kiedys poluzuja to bedzie dzwonic. Ladnie slizgaja sie po koleinach i po kamieniach w rzece.
Jak znajde czas to w moich wyrzne dodatkowe otwory od spodu zeby sie samooczyszczaly.
Te oslony co mam kosztuja 16 funtow i sa ocynkowane. Takie same sa na allegro chyba wlasnie po 190zl.
Ogolnie tez dodatkowo zabezpieczylem je sztrapsami wiec jak sie kiedys poluzuja to bedzie dzwonic. Ladnie slizgaja sie po koleinach i po kamieniach w rzece.
Jak znajde czas to w moich wyrzne dodatkowe otwory od spodu zeby sie samooczyszczaly.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
To dziwne..misialek pisze: tak wygląda dyfer po strzale w skałe przy prędkości max 5km/h.
Po ostatniej jezdzie w kamieniolomie, po gorach i rzece, gdzie pare razy auto sie zatrzymalo mostem na jakims kamerdolcu, na dyfrze i moscie nie widac nawet drasniecia.
Ale grucha tak przeszlifowana, ze niebawem chyba otworek sie samoczynnie zrobi

Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
pezet pisze:...
Po ostatniej jezdzie w kamieniolomie, po gorach i rzece, gdzie pare razy auto sie zatrzymalo mostem na jakims kamerdolcu, na dyfrze i moscie nie widac nawet drasniecia...
Tez sie tak cieszylem, zwlekalem z zalozeniem i sprawe zweryfikowal kamyczek w Rumuni ukryty w trawie na srodku drogi. Bylem przekonany ze skonczylem wlasnie jazde 4x4 a zaczalem 4x2 i bede musial wyciagac glowke mostu na srodku polany.
Potem znowu czasu nie bylo zeby zalozyc oslone tylnego drazka i oczywiscie na mazurach wygialem drazek w esa i nowy amorek skretu za 200zl. Ogolnie lepiej zapobiegac niz leczyc bo koszty sa wieksze.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Wszystko sie zgadza i prawdą jest.
Mnie zniecheca co innego: kazdy taki szpej, to muchos-kilos-gramos.
Narazie minimalistycznie uzbroilem auto w to co potrzebne czyli snorkel (:)) i progi pod h-l, a z reszta zwlekam - byc moze do pierwszego zgietego drazka lub dziurawej gruchy...
Mnie zniecheca co innego: kazdy taki szpej, to muchos-kilos-gramos.
Narazie minimalistycznie uzbroilem auto w to co potrzebne czyli snorkel (:)) i progi pod h-l, a z reszta zwlekam - byc moze do pierwszego zgietego drazka lub dziurawej gruchy...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Oslona mostu wazy okolo 1,5kg, oslona przedniego drazka 8kg z plyta aluminiowa i mocowaniami z nierdzewki.
Przednia oslona z aluminium kosztuje okolo 420zl, dokladnie taka jaka ja mam, bierzesz wzor i zdejmujesz wymiary, idziesz do firmy ktora tnie i gnie blachy, zamawiasz odbierasz, skrecasz i to cala filozofia. Napierniczalem nia niejednokrotnie o ziemie, o kamienie w rzece, nosi slady ciosow ale wytrzymuje spokojnie i jest lekka, mozna ja zamontowac wewnatrz podluznic lub na zewnatrz, moze byc jednoczesnie mocowaniem dla drugiego amortyzatora skretu.
Przednia oslona z aluminium kosztuje okolo 420zl, dokladnie taka jaka ja mam, bierzesz wzor i zdejmujesz wymiary, idziesz do firmy ktora tnie i gnie blachy, zamawiasz odbierasz, skrecasz i to cala filozofia. Napierniczalem nia niejednokrotnie o ziemie, o kamienie w rzece, nosi slady ciosow ale wytrzymuje spokojnie i jest lekka, mozna ja zamontowac wewnatrz podluznic lub na zewnatrz, moze byc jednoczesnie mocowaniem dla drugiego amortyzatora skretu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 4097044498
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
przecież to zdjęcia z Pól Mokotowskich, obok lolkaTapeworm pisze:http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 4097044498
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą

_______________________________
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
Series III ' 77, SWB, 2.25 petrol
no kuźwa rzeczywiście ta gronkiewcz wam stolicę rozkopała no, no a myslałem, że dziennikarze przesadzająTapeworm pisze:http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 4097044498
http://picasaweb.google.com/paweldabste ... 5895736434
tak wiem lansuje się po bulwarach z świeżo pochewtaną gruchą



atak wysokiego brzegu rzeczki śladem kilku parchów i rendża (ładne koleiny) wystarczy by zweryfikować drążki
kawałek solidnego głaza wyrwany przez parcha i ciśnięty do tyłu wprost na biedną, wspinającą się leśną drogą serię
spory głaz zatopiony w błotnistej kałuży
chcesz jeszcze kilka przypadków, kiedy osłona się przydaje?
kawałek solidnego głaza wyrwany przez parcha i ciśnięty do tyłu wprost na biedną, wspinającą się leśną drogą serię
spory głaz zatopiony w błotnistej kałuży
chcesz jeszcze kilka przypadków, kiedy osłona się przydaje?
Disco 3.9 LPG
Widać pecha do kamulców masz 
Widzisz jeszcze nie spotkałem użytkownika Serii który by miał z tym problemy, ale ok
podziel się z nami swoimi przemyśleniami na ten temat 
Ja osobiście zastosowałbym sprawdzone przeze mnie rozwiązanie tzn konstrukcja rurowa: http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pierw ... ze2=67.jpg
jak będę na kanale to popatrzę pomierzę co i jak by takiego mela w Serii zastosować

Widzisz jeszcze nie spotkałem użytkownika Serii który by miał z tym problemy, ale ok


Ja osobiście zastosowałbym sprawdzone przeze mnie rozwiązanie tzn konstrukcja rurowa: http://www.rajdy4x4.pl/rajdy/2006/pierw ... ze2=67.jpg
jak będę na kanale to popatrzę pomierzę co i jak by takiego mela w Serii zastosować

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości