Kontrola trakcji

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt cze 01, 2007 9:57 pm

TomaszRT pisze:Co tam siedzi w tym X-drive że daje radę ?
Jak ktoś już wcześniej zauważył, pewnie cały alfabet -> ABS, ASR, ASC, KGB, PRL ....... :)21 Ale serio to alfa croswagon ma właściwie to samo czyli wiskozę więc czemu nie dała rady?
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pt cze 01, 2007 10:05 pm

Piotrul pisze:Ale serio to alfa croswagon ma właściwie to samo czyli wiskozę więc czemu nie dała rady?
Alfa nie ma wiskozy... Alfa ma międzyosiowy Torsen C a przedni i tylny są zwykłe -> otwarte. Do tego ma wszystkie elektroniczne systemy, które kolega @Alfik wymienił.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » pt cze 01, 2007 10:18 pm

TomaszRT pisze:
Piotrul pisze:Ale serio to alfa croswagon ma właściwie to samo czyli wiskozę więc czemu nie dała rady?
Alfa nie ma wiskozy... Alfa ma międzyosiowy Torsen C a przedni i tylny są zwykłe -> otwarte. Do tego ma wszystkie elektroniczne systemy, które kolega @Alfik wymienił.
Wiedziałem, że coś nakłamię :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » sob cze 02, 2007 5:17 am

pezet pisze: przyhamowane zostaje wewnetrzne tylne kolo i auto "samo" wraca na wlasciwy tor jazdy.
a nie przypadkiem zewnetrzne?

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob cze 02, 2007 8:37 am

maristez pisze:
pezet pisze: przyhamowane zostaje wewnetrzne tylne kolo i auto "samo" wraca na wlasciwy tor jazdy.
a nie przypadkiem zewnetrzne?
Chiba wewnetrzne :)
Ale tak mi sie tylko wydaje z tego, co "czuje tylkiem".

Natomiast jak sie zaczne zastanawiac i pomysle np. o Mercedesie A w slalomie miedzy pacholkami (pamietna sprawa z dachowaniem pierwszych modeli) - to na zakrecie tylne wewnetrzne kolo ma w powietrzu, wiec jego hamowanie niewiele by dalo.
A wiec - znowu sie trzeba douczyc :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » wt cze 05, 2007 10:39 pm

Jedna uwaga - TC nie przyhamowuje koła!
Komputer "ujmuje gazu" w momencie uślizgu koła tak aby odzyskało przyczepność.
Dlatego ruszając na lodzie trzeba dać więcej gazu aby samochód nie zgasł od razu. Hamowanie kół występuje w bardzie zaawansowanych systemach - począwszy od ESP i jego klonów i mutacji.
Samurai2 - on gada!

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » śr cze 06, 2007 9:14 am

@tszewc jesteś w mylnym błędzie. Są takie co przyhamowują, są takie co 'ujmują gazu', są takie co robią jedno i drugie.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
gkozi
 
 
Posty: 1497
Rejestracja: śr lip 07, 2004 2:00 pm
Lokalizacja: zielonogórskie

Post autor: gkozi » śr cze 06, 2007 9:54 am

pezet pisze:
maristez pisze:
pezet pisze: przyhamowane zostaje wewnetrzne tylne kolo i auto "samo" wraca na wlasciwy tor jazdy.
a nie przypadkiem zewnetrzne?
Chiba wewnetrzne :)
Ale tak mi sie tylko wydaje z tego, co "czuje tylkiem".

Natomiast jak sie zaczne zastanawiac i pomysle np. o Mercedesie A w slalomie miedzy pacholkami (pamietna sprawa z dachowaniem pierwszych modeli) - to na zakrecie tylne wewnetrzne kolo ma w powietrzu, wiec jego hamowanie niewiele by dalo.
A wiec - znowu sie trzeba douczyc :)

a może wewnętrzne przednie ?

a możliwe, że hamowane są dwa koła (po przękątnej, po jednym boku itp.) , żeby po powrocie na tor jazdy nie zarzuciło znowu w drugą stronę
Długi LC90 do jazdy, krótki GRat do zabawy

Awatar użytkownika
borty
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:18 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: borty » śr cze 06, 2007 11:13 pm

TomaszRT pisze:@tszewc jesteś w mylnym błędzie. Są takie co przyhamowują, są takie co 'ujmują gazu', są takie co robią jedno i drugie.
@tszewc może jest w błędzie ale nie mylnym.

Wątek zaczął się od discoII i jego TC. Wszystko wskazuje na to że nie jest to to samo co w innych autach nazywane bywa ESP.
TC ma za zadanie zapobiegać uślizgowi kół w trakcie jazdy (przyspieszanie, słaba przyczepność) i nigdy nie poprawi trakcji w trakcie bocznego uślizgu.
Tutaj tylko kierownik - dupa albo nie.
TC, porafi nawet pozwolić na oczyszczenie opon, nie zawsze wyhamuje zwiększone obroty koła. Sam byłem tym zaskoczony, TC, automat i gwizd kół na krótkim, śliskim odcinku.
Td5DISCO
Grupa D!

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw cze 07, 2007 6:55 am

dobra w niedziele wezme na żwirke jednego diskacza2 i zobacze w błocku na spokojnie. w zasadzie obojętne czy manual czy automat?

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » czw cze 07, 2007 8:14 pm

maristez pisze:dobra w niedziele wezme na żwirke jednego diskacza2 i zobacze w błocku na spokojnie. w zasadzie obojętne czy manual czy automat?
Maristez koniecznie opisz doswiadczenia. Dzis bylismy z Gobiem i Zibim na lokalnej pustyni i TC spisywala sie OK.

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw cze 07, 2007 8:34 pm

znaczy blokował koła?

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » czw cze 07, 2007 10:52 pm

maristez pisze:znaczy blokował koła?
Znaczy nie wiem. Wiem, ze TC sie wlaczala a auto nie utknelo.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt cze 08, 2007 6:49 am

harakiri pisze: Znaczy nie wiem. Wiem, ze TC sie wlaczala a auto nie utknelo.
:lol:

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt cze 22, 2007 7:10 am

a wiec robi nad podziw dobrze, test robiłem 2 diskami 99 i 03 w automacie na łysych kapciach. jeszcze musze manuala przetestować. jak dla mnie najsłabszy punkt to zderzak. wszedzie haczy wiec nawet w lekkim terenie dobrze jest odciąć dolną część.zreszta zobaczcie sami. kreciłem syfiastym aparatem i muzy nie dawałem zeby było słychac obroty motora. zresztą to nie teledysk tylko film pogladowy. a no i oba sa na poduchach.
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... 8631&hl=pl

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt cze 22, 2007 7:16 am

#noichuj

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt cze 22, 2007 7:23 am

No i bedzie...
- nie jezdzony w terenie :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt cze 22, 2007 7:25 am

ale o so chodzi? w sumie? :o

co daly te eksperymenty?










...ciekawy dialog :)21

"przed chwila ci stal"
"mam nagrane"
"mam dowod"

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt cze 22, 2007 8:38 am

eksperymenty dały to ze sie kola krecą a nie tylko te które ma najmniejszą przyczepność. pamietaj chomiczku ze tu niema blokady centralnego mech. dla mnie lepiej robi niż disko1 z zapietą blokadą. raz tylko stanął ze trzeba było na linie wyciągać ale już wisiał na mostach. tylko mam wrażenie ze troche za pózno sie wszystko załacza.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt cze 22, 2007 9:45 am

aaaaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa :D

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » pt cze 22, 2007 11:14 am

maristez pisze:dla mnie lepiej robi niż disko1 z zapietą blokadą.
no coz kazdy ma prawo do wlasnego zdania ;)

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pt cze 22, 2007 2:28 pm

Witam,

Kolego Maristez napisz proszę jak operowałeś gazem, bo nie mam w pracy głośników i nie słyszę dźwięku silnika. Czy trzymałeś go w jednej pozycji i czekałeś co się będzie działo? Mało i bardzo mało gazu, czy może trochę więcej i system blokuje / zdejmuje prędkość obrotową z poszczególnych kół?

Karol
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Koro » pt cze 22, 2007 4:02 pm

:o dzizas co to za wątek jest???
az mnie sie pytanie nasuneło :
czy jak wymienie w diskaczu klocki hamulcowe na np:EBC to bede miał tiuning ofroadowy typu HardkorMadafaka ???:lol:
no bo przeciez te wszystki super ETC czy TC (czy DoDe) działaja przez hamulce wiec jak leprze klocki to leprzedziałenie systemu wiec leprze osiagi w ternie?
8)

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt cze 22, 2007 7:54 pm

:)21 aro nima TC?

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » pt cze 22, 2007 9:00 pm

Jedyna elektronika w Aro to diody w alternatorze i regulator napięcia ;)
Samurai2 - on gada!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości