Disco 95-97 , manual czy automat ??
Moderator: Jerry
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Pierdo.licie Hipolicie, przynajmniej większość z Was...
Niech się wypowiadają o chujowości automatu ci co nim jeździli a nie słyszeli coś od wujka Kazka...
Bałem się automatu podczas kupna bo też słyszałem mase bajek i legend ludowych. Kupiłem, jeżdże ponad rok. Nie zmieniłbym go za nic na manuala, zwłaszcza do terenu.
Dla mnie najbardziej uciążliwe jest tylko wolne zbieranie się ze startu jak nie ma rozbiegu a trzeba coś szybko zaatakować. Do mułowatości ogólnej idzie sie przyzwyczaić.
Tym bardziej dla takiego zastosowania jak kolega potrzebuje.
Efekt rocznej jazdy automatem zaskutkował tym że teraz zieniając plaskacza też szukam automatu.
Niech się wypowiadają o chujowości automatu ci co nim jeździli a nie słyszeli coś od wujka Kazka...
Bałem się automatu podczas kupna bo też słyszałem mase bajek i legend ludowych. Kupiłem, jeżdże ponad rok. Nie zmieniłbym go za nic na manuala, zwłaszcza do terenu.
Dla mnie najbardziej uciążliwe jest tylko wolne zbieranie się ze startu jak nie ma rozbiegu a trzeba coś szybko zaatakować. Do mułowatości ogólnej idzie sie przyzwyczaić.
Tym bardziej dla takiego zastosowania jak kolega potrzebuje.
Efekt rocznej jazdy automatem zaskutkował tym że teraz zieniając plaskacza też szukam automatu.
Ranger, XC70, XTZ660
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
I jeszcze coś na plus awtamata:
+ silnik nie dostaje tak w dupe
+ reduktor nie dostaje tak w dupe
+ wały nie dostają tak w dupe
+ dyfry i półośki nie dostają tak w dupe
+ nie strzela przy zmianie z 1 na 2
+ prawidłowo eksploatowana (właściwy poziom oleju i jego zmiana na czas) jest trwalsza od manuala
W terenie robi zajebiście, w mieście nie mniej tylko jeszcze ze 20-30 kucy na codzień by się zdało.
+ silnik nie dostaje tak w dupe
+ reduktor nie dostaje tak w dupe
+ wały nie dostają tak w dupe
+ dyfry i półośki nie dostają tak w dupe
+ nie strzela przy zmianie z 1 na 2
+ prawidłowo eksploatowana (właściwy poziom oleju i jego zmiana na czas) jest trwalsza od manuala
W terenie robi zajebiście, w mieście nie mniej tylko jeszcze ze 20-30 kucy na codzień by się zdało.
Ranger, XC70, XTZ660
@Misialek, nie przeczę, ale do automatu trzeba się długo przyzwyczajać, a jazdy w terenie wzasadzie uczyć od nowa
Zresztą co ja gadam, w Serii jest automat, bo przez 95%czasu jedzie się 4
cholerna nuda i już nie wiem co z lewą nogą robić
A no i jak automat się jebnie(nigdy do końca nie wiesz jak serwisował go poprzedni właściciel), to muczos szelestos idzie



A no i jak automat się jebnie(nigdy do końca nie wiesz jak serwisował go poprzedni właściciel), to muczos szelestos idzie

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Tasiemcu drogi tylko zauważ ile razy powtarzają się wątki na tym forum z róznymi problemami dotyczącymi manuali a ile razy odnośnie automatu. To chyba jednak o czymś świadczy.
Poza tym nie trzeba się w cale długo do automatu przyzwyczajać. Wystarczy wsiąść, nie zapiąć pasów, wcisnąć gaz i po chwili nacisnąć nieistniejący pedał sprzęgła, przypierniczyć facjatą w stery/deske i już człowiek lewą nóżke szybko odstawia na bok. Po jednym dniu jazdy i kilku nagłych hamowaniach już masz automata opanowanego.
Natomiast dobrze jest opanować jeśli idzie o sterowanie biegami - lekkie ujęcie gazu i zmieniasz bieg na wyższy, mocniej wciskasz i masz redukcję.
Ot cała filozofia
Poza tym nie trzeba się w cale długo do automatu przyzwyczajać. Wystarczy wsiąść, nie zapiąć pasów, wcisnąć gaz i po chwili nacisnąć nieistniejący pedał sprzęgła, przypierniczyć facjatą w stery/deske i już człowiek lewą nóżke szybko odstawia na bok. Po jednym dniu jazdy i kilku nagłych hamowaniach już masz automata opanowanego.
Natomiast dobrze jest opanować jeśli idzie o sterowanie biegami - lekkie ujęcie gazu i zmieniasz bieg na wyższy, mocniej wciskasz i masz redukcję.
Ot cała filozofia

Ranger, XC70, XTZ660
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
tasiemiec...Tapeworm pisze:jak automat się jebnie(nigdy do końca nie wiesz jak serwisował go poprzedni właściciel), to muczos szelestos idzie
ile razy ja tobie już mówiłem że pierdolisz?
zylion...
i co?
i dalej bez zmian...

akurat tak pospolity automat jak 4hp jest naprawialny za 1/3 ceny naprawy manuala lt czy R
ale ja sie nie znam.

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 3:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
I dziwnym trafem wiele aut, pojazdów wojskowych ma automatyczne skrzynie. A ich nikt nie oszczędza. W końcu KTO Rosomak, który może nawet pływać ma automatyczną skrzynie biegów.
Sam powoli, w trudzie i znoju zbieram na tego wymarzonego LR/RRa z pakietem startowym i najchętniej kupiłbym go w automacie połączonym z V8
. Automat ma tę wyższość nad manualną skrzynią, że pozwala nam cały czas trzymać rękę na kolanie pasażerki
.
Główne wady skrzyń automatycznych są natury mentalnej i krążących wśród kierowców aut z manualnymi skrzyniami bajek na temat tych wad.
Miałem auto z automatem i na prawdę nie ma czego sie bać.
Jedyna wada jaka mi przychodzi do głowy, w kontekście jazdy w terenie, to taka, że auta z automatem nie da sie rozbujać, tak jak w przypadku samochodu ze szkrzynią manualną.
Sam powoli, w trudzie i znoju zbieram na tego wymarzonego LR/RRa z pakietem startowym i najchętniej kupiłbym go w automacie połączonym z V8


Główne wady skrzyń automatycznych są natury mentalnej i krążących wśród kierowców aut z manualnymi skrzyniami bajek na temat tych wad.
Miałem auto z automatem i na prawdę nie ma czego sie bać.
Jedyna wada jaka mi przychodzi do głowy, w kontekście jazdy w terenie, to taka, że auta z automatem nie da sie rozbujać, tak jak w przypadku samochodu ze szkrzynią manualną.
Ford Sierra 2.0 prawie jak terenówka, ale prawie...
eno gorzej być mogło, przynajmniej dostarczam rozrywki gawiedzi leżąc pod samochodem gdy inni upalajączesław&jarząbek pisze:taka motoryzacyjna nekrofila

to żeś strzelił jak ślepy z kapiszonaM&M pisze:W końcu KTO Rosomak, który może nawet pływać

według wyborczej rosomak pływa, a według specjalistów nie za bardzo

to tak jak z legendarną odpornością Iła2 i T34... propaganda

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 38
- Rejestracja: śr sie 16, 2006 3:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Hmm nie pływa powiadasz... Wiesz co Tapeworm, pieść pod kołdra dalej tę skrzynię biegów
i mniej słuchaj tych "specjalistów". Jak Ci się chce to poszukaj na stronie MONu zdjęć z ćwiczeń gdzie Rosomak nie tylko pływa po rzece, ale i po Bałtyku, albo poczytaj formu www.nfow.pl
A co do bujania, to z tego co ja wiem, automat po prostu nie lubi tak szybkiego zmieniania kierunków jazdy D-R-D.

A co do bujania, to z tego co ja wiem, automat po prostu nie lubi tak szybkiego zmieniania kierunków jazdy D-R-D.
Ford Sierra 2.0 prawie jak terenówka, ale prawie...
raz się da, drugi może też, a za kolejnym przy za szybkim przerzucaniu zablokuje Ci skrzynkę i ....misialek pisze:Da się...M&M pisze:(...)
Jedyna wada jaka mi przychodzi do głowy, w kontekście jazdy w terenie, to taka, że auta z automatem nie da sie rozbujać, tak jak w przypadku samochodu ze szkrzynią manualną.
...tylko potrzeba na to dwa razy dłuższej drogi...

doświadczyłem już coś takiego, w środku zimy, kupa śniegu, mrozek, nie LR a A6 z przyczepką wybrałem się po drzewo do lasu, a że lubię robić sobie pod górkę to w przecinkę gdzie było drzewo i w pip śniegu, problem z zawróceniem z przyczepą, wymyśliłem sobie, że wjadę tam tyłem i się kur... zaczęło od pierwszego utknięcia, bujania zestawem po późny wieczór gdy zimny zmarźnięty dotarłem do domu. A dodam, że zablokowało na "P" czyli z zablokowanymi kółkami, a w A6 nie ma reduktora który można sobie wrzucić na "N"

tylko, że "fachowców" od automatów u nas w Polsce jak na lekarstwo *, a jeżdzić 5 razy na poprawki gwarancyjne to trzeba być bardzo wyluzowanym.czesław&jarząbek pisze:akurat tak pospolity automat jak 4hp jest naprawialny za 1/3 ceny naprawy manuala lt czy R

ja jak zaholowałem audi to "fachowcy" od razu że wyjmą skrzynkę (600 PLN) i zobaczą co się stało, a że kiedyś coś mi się odbiło o uszy, to kategorycznie zakazałem wyciągania skrzyni, a mają tylko odblokować bolec od dźwigni i kurde miałem wielkiego farta bo się właśnie elektromagnez od bolca spitolił, a była "szansa" na niby remont całej skrzyni

* zresztą jak do manuali w przypadku LR

LR Rendzi stajla 

A muślałem że to tylko mnie tak odbiłomisialek pisze:Pierdo.licie Hipolicie, przynajmniej większość z Was...
Efekt rocznej jazdy automatem zaskutkował tym że teraz zieniając plaskacza też szukam automatu.

też szukam plaskacza automatycznego i jest zabawnie- wybór jest naprawdę ograniczony - w segmencie C mało i drogo, lepiej bo więcej dopiero w segmencie D, ale tez drogo. Tak też zakup DISCOII przed dwoma laty zaskutkuje wyższymi kosztami zakupu plaskacza

Td5DISCO
Grupa D!
Grupa D!
to że mniej jest plaskaczy w automacie to się zgodzę, ale żeby były droższeBORTY pisze:A muślałem że to tylko mnie tak odbiłomisialek pisze:Pierdo.licie Hipolicie, przynajmniej większość z Was...
Efekt rocznej jazdy automatem zaskutkował tym że teraz zieniając plaskacza też szukam automatu.![]()
też szukam plaskacza automatycznego i jest zabawnie- wybór jest naprawdę ograniczony - w segmencie C mało i drogo, lepiej bo więcej dopiero w segmencie D, ale tez drogo. Tak też zakup DISCOII przed dwoma laty zaskutkuje wyższymi kosztami zakupu plaskacza

generalnie ten sam model w automacie jest trudniej sprzedać niż w manualu, a bierze się to z potocznych gadek że niby drogie w naprawie i się psują itd. i ludzie się boją, lubią sobie merdać wajchą itd.
stąd wiem na podstawie mojej sprzedaży A6, że jest większa możliwość targowanie się itd. więc rzekłbym że mogą być tańsze, z tym że jak już auto jest w automacie to zazwyczaj ma także klimę i inne "bajery" czyli jest bogaciej wyposażone do standardu, co może sprawiać wrażenie że jest "droższe".
osobiście uważam:
- na miasto - automat super a jeszcze z klimą w korkach bajka
- lekki teren - automat może być
- ciężki teren - uważam że lepszy manual (bezpieczniejszy - woda, chłodzenie)
- trasa - wolę manual ze względu na zwłokę przy kickdown i zazwyczaj gorsze przyspieszenie

LR Rendzi stajla 

- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Jeśli chodzi o osobówki to fakt że w klasie kompaktów nie wielkiego wyboru, najczęściej trafia się jakiś dreswagen golf/bora. Tak samo się zgadza że klesie wyżej jest tego znacznie więcej (co nie znaczy że dużo) ale też prym wiedzie dreswagen tyle że pasat (którego nie lubie). Z cenami bywa różnie, nie zauważyłem jakiejś przważającej zasady.
Ogólnie jeśli idzie o bajanie na temat automatu/manuala to rozwiązań uniwersalnych/najlepszych nie ma, jednak dla mnie i dla moich potrzeb automat jest znacznie lepszym rozwiązaniem od manuala i tego się będę trzymał.
Ogólnie jeśli idzie o bajanie na temat automatu/manuala to rozwiązań uniwersalnych/najlepszych nie ma, jednak dla mnie i dla moich potrzeb automat jest znacznie lepszym rozwiązaniem od manuala i tego się będę trzymał.
Ranger, XC70, XTZ660
zaufaj automat jest ciężej sprzedać, a więc można się bardziej targować - no chyba że się coś zmieniło w ciągu rokumisialek pisze:Z cenami bywa różnie, nie zauważyłem jakiejś przważającej zasady.
jest tiptronic czy jak to się tam nazywa - masz automat i możesz sobie również pogmeraćmisialek pisze:Ogólnie jeśli idzie o bajanie na temat automatu/manuala to rozwiązań uniwersalnych/najlepszych nie ma

oczywiście mówię o czarnym a nie terenie

LR Rendzi stajla 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość