Stalowy zderzak / Poduszki powietrzne - DISCO 1

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt paź 30, 2007 8:52 pm

JarekK pisze: zresztą co za młotek cos takiego wymyślił :)3
"dobry" warsztat :)3 :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt paź 30, 2007 8:57 pm


Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 8:58 pm

co do hakow. dalej jest to dla mnei troche dziwne. w ogole taki hak przy szarpaniu predzejsie odegnie i cos z niego odpadnie a konsekwencje lecacej liny nie kazdy chce poznac na sobie. Extremalna firma z Bielska lubi takie wynalazki. z plyta tez lipa. Tak jak Tape napisal wsteczny+but zalatwi lampy i pas przedni. A wyglada znosnie-fajnie:)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt paź 30, 2007 9:05 pm

Gerard pisze:Tak jak Tape napisal wsteczny+but zalatwi lampy i pas przedni.
bez przesady, nie wszystkie posty na tym forum są moje :)21
Gerard pisze:A wyglada znosnie-fajnie:)
i co z tego, zderzak(z przydaśkami) ma nie wyglądać, ma być osłona dla delikatniejszych elementów nadwozia i podwozia oraz robić, za solidny i pewny punkt zaczepu. Wygląd to znaczy tu tyle co... moje zdanie :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » wt paź 30, 2007 9:08 pm

A jakie jest Wasze zdanie na temat UP:

http://www.up-4x4.pl/
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 10:56 pm

ja wam pwoiem tak. moj kolega ma zderzaczek dwuliterowej firmy co to zderzaki klepie. Opowiedzial mi taka historyje w ktorej to wyladowal w rowie i jedyna pomoca jaka uzyskal bys spieszacy sie freelek. na dodatek gosciu tak sie spieszyl ze nie chcial czekac az koles odkopie(?) lopata ucho do zamontowania szekli z lina. tym sposobem doszli do porozumienia ze wytargaja auto za kangura..czyli za rure na zderzaku a konkretnie jej 'rog' nad kierunkiem. podobno szarpal go 3 razy i za kazdym coraz mocniej az w koncu udalo mu sie wyjechac. co dziwne.. lekko sie tylko kangurek odgial do przodu o jakies 20-30stopni.
chodzi mi o to ze jezeli ma to byc 'konkretny' zderzak musi byc dobrze zrobiony i miec jak najmniej punktow laczenia (spawow) no i nie moze byc robiony z rzeczy pobliskiego zlomu. No chyba ze chcemy zrobic sobie ladna choinke co to wyglada. jak konkret - kupic.
mnie nie stac.. wiec bede dziergal choinke :D
sorry za wywod :)21
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 10:56 pm

ja wam pwoiem tak. moj kolega ma zderzaczek dwuliterowej firmy co to zderzaki klepie. Opowiedzial mi taka historyje w ktorej to wyladowal w rowie i jedyna pomoca jaka uzyskal bys spieszacy sie freelek. na dodatek gosciu tak sie śpieszył ze nie chcial czekac az koles odkopie(?) lopata ucho do zamontowania szekli z lina. tym sposobem doszli do porozumienia ze wytargaja auto za kangura..czyli za rure na zderzaku a konkretnie jej 'rog' nad kierunkiem. podobno szarpal go 3 razy i za kazdym coraz mocniej az w koncu udalo mu sie wyjechac. co dziwne.. lekko sie tylko kangurek odgial do przodu o jakies 20-30stopni.
chodzi mi o to ze jezeli ma to byc 'konkretny' zderzak musi byc dobrze zrobiony i miec jak najmniej punktow laczenia (spawow) no i nie moze byc robiony z rzeczy pobliskiego zlomu. No chyba ze chcemy zrobic sobie ladna choinke co to wyglada. jak konkret - kupic.
mnie nie stac.. wiec bede dziergal choinke :D
sorry za wywod :)21
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 10:57 pm

ja wam pwoiem tak. moj kolega ma zderzaczek dwuliterowej firmy co to zderzaki klepie. Opowiedzial mi taka historyje w ktorej to wyladowal w rowie i jedyna pomoca jaka uzyskal bys spieszacy sie freelek. na dodatek gosciu tak sie śpieszył ze nie chcial czekac az koles odkopie(?) lopata ucho do zamontowania szekli z lina. tym sposobem doszli do porozumienia ze wytargaja auto za kangura..czyli za rure na zderzaku a konkretnie jej 'rog' nad kierunkiem. podobno szarpal go 3 razy i za kazdym coraz mocniej az w koncu udalo mu sie wyjechac. co dziwne.. lekko sie tylko kangurek odgial do przodu o jakies 20-30stopni.
chodzi mi o to ze jezeli ma to byc 'konkretny' zderzak musi byc dobrze zrobiony i miec jak najmniej punktow laczenia (spawow) no i nie moze byc robiony z rzeczy pobliskiego zlomu. No chyba ze chcemy zrobic sobie ladna choinke co to wyglada. jak konkret - kupic.
mnie nie stac.. wiec bede dziergal choinke :D

sorry za wywod :)21
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 10:57 pm

ja wam poiwem tak. mój kolega ma zderzaczek dwuliterowej firmy co to zderzaki klepie. Opowiedzial mi taka historyje w ktorej to wyladowal w rowie i jedyna pomoca jaka uzyskal bys spieszacy sie freelek. na dodatek gosciu tak sie śpieszył ze nie chcial czekac az koles odkopie(?) lopata ucho do zamontowania szekli z lina. tym sposobem doszli do porozumienia ze wytargaja auto za kangura..czyli za rure na zderzaku a konkretnie jej 'rog' nad kierunkiem. podobno szarpal go 3 razy i za kazdym coraz mocniej az w koncu udalo mu sie wyjechac. co dziwne.. lekko sie tylko kangurek odgial do przodu o jakies 20-30stopni.
chodzi mi o to ze jezeli ma to byc 'konkretny' zderzak musi byc dobrze zrobiony i miec jak najmniej punktow laczenia (spawow) no i nie moze byc robiony z rzeczy pobliskiego zlomu. No chyba ze chcemy zrobic sobie ladna choinke co to wyglada. jak konkret - kupic.
mnie nie stac.. wiec bede dziergal choinke :D

sorry za wywod :)21
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Gerard
Posty: 387
Rejestracja: czw gru 07, 2006 10:48 am
Lokalizacja: Żagań (Lubuskie)

Post autor: Gerard » wt paź 30, 2007 10:59 pm

o kurna.. niech ktos wywali trzy z 4 poprzednich postow i ten obecny :) jeszcze mi wmowicie ze pijany po jednym piwie jestem i sobie posty nabijam pierdolami:)
Disco 200tdi->Sunseeker->gdyby nie '93 w dowodzie byłby rocznik bieżący

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr paź 31, 2007 9:14 am

[quote="piotr borowiec"]no to niezły wynalazek :)23
szkoda że Poul z SST za swój zderzak krzyczy taką kase.
Jaką?
3.800+22%wat
Gucio proponuje stronke
https://www.expeditionexchange.com/discovery/


a komplet OME sprezyny + amory przy dzisiejszym kursie US - 1600 zł :)21
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » śr paź 31, 2007 9:14 am

Gucio proponuje stronke
https://www.expeditionexchange.com/discovery/


a komplet OME sprezyny + amory przy dzisiejszym kursie US - 1600 zł :)21
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » śr paź 31, 2007 9:41 am

Dzieki za garsc uzytecznych linkow. Niektore z nich znalem, niektore nie.
Jestem w przededniu zlozenia zamowienia do USA na sprezyny i amorki (OME). Za jakis czas (nie za dlugi) przyjdzie kolej na zderzak.

Wyslalem zapytanie do ARB czy robili crash testy swoich zderzakow do Disco i czy mozna gdzies poznac wyniki. Jak dostane jakas odpowiedz podziele sie na forum.

I tak na marginesie waga paczki ze zderzakiem ARB (z rurami) jest 155 funtow, czyli 70,37 kg. Po odjeciu wagi opakowania mimo wszystko wyglada ze ciężar tego oryginalnego ARB jest porównywalny z polskimi produkcjami. Jest natomiast wyraznie powiedziane, ze do tych zderzakow ARB potrzebne sa wzmocnione sprezyny dla dodatkowego stalego obciazenia +100 kg (zderzak + wyciagarka).
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » śr paź 31, 2007 9:52 am

A mi się akurat ARB nie podoba bo zajebiście wystaje do przodu przez co kąt najazdu jest do pupy :D

co do haków z dobrego warsztatu, to gdzieś obiło mi się o uszy że żeby nie mieć problemów to nic nie może wystawać więcej niż 5 cm przed zderzak czy jakoś tak
Żeby nie było zaczepy UP też wystają więcej niż 5 cm

:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw lis 01, 2007 11:35 am

gucio1234 pisze:Wyslalem zapytanie do ARB czy robili crash testy swoich zderzakow do Disco i czy mozna gdzies poznac wyniki. Jak dostane jakas odpowiedz podziele sie na forum.
WERSJA DLA NIECIERPLIWYCH
Poniżej zamieszcam moje pytanie i odpowiedz ARB na temat ich zderzakow (oferuja dwa modele: dla aut bez poduszek i z poduszkami).
Niestety nie bardzo mam czas na tlumaczenie - zalaczam wersje oryginalna korespondencji


WERSJA DLA CIERPLIWYCH POLIGLOTÓW

Moje pytanie do ARB
Dear Sirs, You offer two types of Winch Bars for Land Rover Discovery I : 3432080 - Non-Air Bag Winch Bar 3432050 - Air-Bag Compatible Winch Bar Land Rover equipped the Discovery vehicles with two types of Air-Bag systems: 1. Distributed SRS with two crash sensors mounted near the head lamps - before 1997 2. Single Point Sensing (SPS) SRS with the crash sensor built-in the airbag diagnostic control unit (located in the middle of the car, between the front seats) - after 1997 If my vehicle is equipped with SPS system is the 3432080 model right or it is neccessary to select 3432050. My understandig is that if there is one central crash sensor then the non-air bag model is OK, but I would like to hear the expert\'s opinion. Did you perform any crash test with your winch bumpers ? Is there any place I could find the results ?

Odpowiedż od ARB
Thank you for your enquiry regarding air bag compatibility of ARB Bull Bars. The correct bar to fit to a Discovery Series 1 fitted with air bags is the 3432050, as this bar has been designed to work with all Series 1 air bag systems. ARB has undertaken extensive air bag testing, which included frontal collision testing, and in fact we were one of the first Bull Bar manufacturers to do so. This testing allowed us to prove that our engineered air bag mounting system operated correctly, and subsequently we predominantly rely on computer modelling to test bars.

Below I have included an excellent explanation of the engineering involved in designing and manufacturing air bag compatible bull bars that was written by our National Product And Services Manager.

Modern chassis equipped 4x4 vehicles fitted with SRS Airbags present a potential problem when fitted with bull bars. That potential problem is premature deployment of the air bags, ie earlier in the impact cycle than intended, or deploying when the impact is not really severe enough to warrant their use at all.

This is because the bull bar is effectively an extension of the structural mass of the vehicle’s chassis and the risk is that if this is a completely rigid structure, low speed and /or minor impacts will be misread by the air bag sensors as a much more significant impact.

Bear in mind that the forces we are talking about, those that need to be involved before air bags trigger are quite large. Multiple tonnes of impact force (In some cases over 10 tonnes per chassis rail) need to be reached before the bags deploy so we are only talking about big impacts. The airbag sensor's location is irrelevant. They are not sensors that require physical contact or damage to occur to themselves, and typically they are a team of several g force sensing units which must all register extreme deceleration to transmit the signal to fire the airbags.

In modern standard vehicles, the front sheet metal, plastic bumpers, headlights and all sorts of componentry are in place ahead of the chassis rails, and where they are closer to the vehicle surface, they are often softened on their ends with a crumple zone (or crush can) that is sacrificed in minor impacts along with all of that componentry, to avoid triggering the air bags inappropriately. This is the problem for owners of course, in that all of that sacrificed componentry is not only expensive, it disables the vehicle when damaged in say an animal strike.

The crush cans and related parts on the standard vehicle are relatively small and localised ahead of the chassis rails so whilst that small section is comparatively strong, most of the frontal area of the vehicle remains weak and vulnerable.

Impacts on the standard vehicle other than directly in front of the chassis rails or crushable structure will cause considerable damage.

So there are in fact three zones on the front of most of these vehicles. The inner structural chassis (or superstructure in the case of a monococue construction vehicle), the structural crushable area ahead of the chassis, and the outer sheet metal, plastic and glass body parts.

Our engineers replicate the crush performance of the vehicles standard crushable components when they design the bull bar mounts so that in a big impact the bar (and hence the air bag triggering system) behaves the same as the standard vehicle. The benefit of the bull bar lies in the fact that it is a very large strong part and it extends the strength of the frontal parts of the chassis outwards and upwards to protect the softer vulnerable components. Thus, the vehicle can then survive an animal strike without being disabled.

Anecdotal evidence also suggests that in a serious accident the existence of a bull bar also assists in spreading the impact load over a much wider area of the vehicles involved and hence assists in minimising intrusion into the survival space.

One often underestimated value in having a bull bar fitted is the confidence it gives the driver in a potential animal strike situation. Many rural accidents are caused by panicked owners of non bull bar protected vehicles swerving off the road or into the path of oncoming traffic when faced with a sudden appearance of an animal in their path.

Your comment about high speed impacts is largely correct, however each situation, vehicle, impact point and circumstance is unique and somewhat unpredictable. We have seen our bars after 100kmh animal strikes and in some cases they are largely undamaged or may only require a new chassis bracket or the like and yet have saved thousands of dollars of damage to the vehicle.

I trust this explanation has helped your understanding, however please consider me at your service should you require further information.


If I can be of any further assistance, please don’t hesitate to contact me.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 01, 2007 3:43 pm


To juz wogole porazka pelna a argumenty ze dobry przetop i wkladki jakos naciagany.

Zastanowcie sie przy zakladaniu hardmadafaka zderzakow ile kg wrzucacie na przod i jak to wplynie na zachowanie auta.

Male podsumowanie:

40kg - przecietny zderzak pancerny
38kg - wyciagara
8kg - oslona przod (wersja bardzo lekka)
5kg - przydaski
-----

91kg! w wariancie optymistycznym

A teraz zagadka jak to sie zachowuje na standardowym zawieszeniu?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Post autor: ignat36 » czw lis 01, 2007 6:20 pm

nurkuje!!

a przy hamowaniu robi za tarke do asfaltu!! :)21
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw lis 01, 2007 7:28 pm

Discotheque pisze:

Zastanowcie sie przy zakladaniu hardmadafaka zderzakow ile kg wrzucacie na przod i jak to wplynie na zachowanie auta.

Male podsumowanie:

40kg - przecietny zderzak pancerny
38kg - wyciagara
8kg - oslona przod (wersja bardzo lekka)
5kg - przydaski
-----

91kg! w wariancie optymistycznym

A teraz zagadka jak to sie zachowuje na standardowym zawieszeniu?
A kto powiedział, ze ma byc na standardowym zawieszeniu ?
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lis 01, 2007 8:13 pm

gucio1234 pisze: A kto powiedział, ze ma byc na standardowym zawieszeniu ?
Mam kitowy zawias HD i przod wersje pd wyciagarke +50kg a i tak czuc ciezar na przodzie mimo ze nie mam z przodu hardmadafaka zderzaka a i wszelkie oslony i plyta pod wyciagarke sa bardzo lekkie. Przod o wiele ciezej wchodzi we wszelkie dziury.

Jak juz chcecie montowac takie zderzaki to zadbajcie o ich odpowiednie mocowanie do ramy a i fizyki sie nie oszuka, raz wytworzona energia gdzies musi zostac przekazana a jak nie ma stref zgniotu to oby to nie bylo zwichrowanie ramy przy lekkim dzwonku.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw lis 01, 2007 11:21 pm

Discotheque pisze: Zastanowcie sie przy zakladaniu hardmadafaka zderzakow ile kg wrzucacie na przod i jak to wplynie na zachowanie auta.
najlepszy jest fabryczny zderzak :)2 :)21
oczywiście nie mam na myśli dyskoteki :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lis 02, 2007 12:08 pm

Tapeworm pisze:
Discotheque pisze: Zastanowcie sie przy zakladaniu hardmadafaka zderzakow ile kg wrzucacie na przod i jak to wplynie na zachowanie auta.
najlepszy jest fabryczny zderzak :)2 :)21
oczywiście nie mam na myśli dyskoteki :)21

A ja mam na mysli dyskoteke wlasnie, mam i wyciagarke i porzadna plyte i zintegrowane z plyta haki i wszelkie mozliwe oslony i drugi amortyzator skretu i jakos da sie dalej posiadac oryginalny zderzak. Dyskretnie - zaden diagnosta sie nie doczepi, zadna policja a i przy zderzeniu pieszy i inne auto maja szanse przezyc.



Obrazek
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt lis 02, 2007 12:18 pm

Discotheque pisze:
A ja mam na mysli dyskoteke wlasnie, mam i wyciagarke i porzadna plyte i zintegrowane z plyta haki i wszelkie mozliwe oslony i drugi amortyzator skretu i jakos da sie dalej posiadac oryginalny zderzak. Dyskretnie - zaden diagnosta sie nie doczepi, zadna policja a i przy zderzeniu pieszy i inne auto maja szanse przezyc.


Obrazek
a gdzie masz swoj hardmadafaka bullbar? :o :o

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lis 02, 2007 12:37 pm

LR_Olek pisze: a gdzie masz swoj hardmadafaka bullbar? :o :o
Zdjalem, nie jest mi do niczego potrzebny.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt lis 02, 2007 1:19 pm

Bocian :)2 choć Seria ma jedną taką małą przewagę nad Disco :wink:
zaczepy są umiejscowione nad, a nie pod zderzakiem... w błocie bezcenne :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt lis 02, 2007 11:52 pm

Tapeworm pisze:Bocian :)2 choć Seria ma jedną taką małą przewagę nad Disco :wink:
zaczepy są umiejscowione nad, a nie pod zderzakiem... w błocie bezcenne :)21
W next year mam plan zaczac stukanie kasy na jakas serie, to jest jak choroba zakazna.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość