Automat - warto czy nie ryzykowac?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Post autor: harakiri » czw sty 03, 2008 10:57 pm

Anchelus pisze:
harakiri pisze:Jak mi padl akku to weszla w tryb awaryjny. Chyba na trojce ruszyl i dojechal do domu.
możesz napisać coś więcej o tym fakcie??
harakiri pisze:mam 100Ah za 200pln :)2
100Ah nie jest większy niż oryginalny??
Akku jak zdychal nie mial sily uruchamiac elektromagnesow przerzucajacych biegi. Skrzynia weszla w tryb awaryjny. Objawialo sie to tym, ze nie przerzucala biegow a na panelu palily sie dwie lub trzy zielone diody. Po podladowaniu trupa akku jeszcze powrocil tryb nieawaryjny i utrwalil sie po zmianie akku na nowy.
Ten moj nowy akku ma niecale 100Ah, o ile pamietam 96, i miesci sie.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pt sty 04, 2008 8:03 am

W zasadzie to tytul tego watku powinien brzmiec:

"Manual - warto, czy nie ryzykowac?"

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt sty 04, 2008 8:22 am

pezet pisze:W zasadzie to tytul tego watku powinien brzmiec:

"Manual - warto, czy nie ryzykowac?"

:)21
albo "

"czy ja w ogole powninenem kupowac samochod jak sobie juz teraz wymyslam sztuczne problemy?"

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pt sty 04, 2008 12:28 pm

Witam,

ja również użytkuję Disco II 99rok z automatem ZF4HP22EH. Tutaj jest więcej suchych informacjo o tej skrzyni http://www.discoveryownersclub.org/tech/trans/#auto

Osobiście jestem bardzo zadowolony. Przejechałem z tą skrzynią 23 tys. km od kupna na koniec marca 2007. Kupując za parę lat kolejne disco sądzę, że wybiorę automat. Jedyny problem jaki miałem to przetarł się sterownik od skrzyni i to tyle.

Dobrym rozwiązaniem jest możliwość włączenia trybu manual przy włączonym reduktorze i wtedy możemy ruszyć np. z 2,3 czy 4-go przełożenia. Jeżdżąc w górach na BFG AT 265/75/16 używam w śniegu do 30-40 cm drogowego (HIGH) przełożenia na redukotrze i automat ustawiony na 2. W cięższych warunkach górskich (większe wzniesienia) jeżdżę z włączonym reduktorem na pozycji terenowej (LOW) i zapiętej dwójce. Trybu manuala używałęm ze dwa trzy razy do wykopania się ze śniegu stojąc po większą górkę ruszając z dwójki i pomogło. Trochę, mimo kontroli trakcji, brakuje mi możliwości zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego i wyłączenia tej kontroli gdy czasem potrzeby jest pełen but do przejścia a nie hamowanie kół przez TC, no ale to już nie wina skrzyni ;-)

Zatem moja opinia jest taka - wybrałbym ponownie automat, gdyż mi się jazda nim podoba, można się skupić na jeździe i trzymać rękę na kolanie dziewczyny siedzącej obok ;-), a jak trzeba to przy tybie LOW na reduktorku można włączyć w tym automacie tryb manual. Problemów mi nie przysporzył. Zatem ja jestem na TAK.

p.s. i wcale się nie przejmę tym, że zaraz pewnie parę osób powie, że co z tego, że nic nie wniosłem nowego, itp. aleto przecież standard ;-)

p.s.2 - za tydzień znowu siedzę cały weekend w górach koło Międzylesia i przedzieram się przez śniegi po zasypanych drogach lub obok nich, łańcuchy na cztery koła są w bagażniku, więc może jak śnieg dopisze będzie i test łańcuchów w głębokim śniegu przy automacie ;-)

Pozdrawiam, Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt sty 04, 2008 1:34 pm

polejcie mu... dobrze gada.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pt sty 04, 2008 1:48 pm

a jak jest z tymi lancuchami :o
niby pisze ze tylko do opon 215 ??????
wiec jak to jest, jezdzil ktos juz disco 2 z lancuchami ?? ?? ?? :roll:

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » pt sty 04, 2008 2:37 pm

w normalnym motoryzacyjnym nie kupisz duzych lancuchow. sa tez takie na gumie z kolcami ze zakladasz tylko na jedna strone kolo.ew lancuchy sam mozesz sobie zrobic
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pt sty 04, 2008 2:53 pm

nabyc to nie problem :wink:
tylko czy niczego nie zniszczy :roll:

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » pt sty 04, 2008 3:08 pm

o asfalt sie nie martw przeciez w lancuchach sie po sniegu jezdzi :)21

przeciez nie ma co zniszczyc :roll:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt sty 04, 2008 3:10 pm

cos było o łańcuchach w spraju. chyba w tv widziałem. moze to jest jakaś alternatywa. trzeba by poczytać troche
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pt sty 04, 2008 3:43 pm

chodzi mi o to ze chce zakladac lancuchy na tylnia os
i nie wem czy czegos one tam nie zdemoluje :roll:
ma ktos jakies doswiadczei z tym !! ??

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » pt sty 04, 2008 3:46 pm

a co masz doaczany przod :lol: lancuchy w 4x4 zaklada sie na wszystkie kola.a co one moga zdemolowac :o :o :roll:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pt sty 04, 2008 3:50 pm

a co masz doaczany przod lancuchy w 4x4 zaklada sie na wszystkie kola.a co one moga zdemolowac
a moze i mam :wink:
a nie wiem co moga zdemolowac ... i to mnie zastanawia czemu jest napisane w instrukcji ze na opony 215 :evil:

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » pt sty 04, 2008 4:00 pm

bo pewnie wchodza na taka wysokosc bez problemu :roll:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Karolek_C
Posty: 342
Rejestracja: pt gru 29, 2006 11:24 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Karolek_C » pt sty 04, 2008 4:00 pm

Ad zaloguj

raczej łańcuchy nie powinny nic zepsuć, skoro LR ma je w swojej ofercie jako oryginalne akcesoria do Disco 2, np.
STC7565 dla kół w rozmiarze 255/65/16 oraz STC8518 dla rozmiaru 235/70/16

Na stronie http://www.serwis.bmwsmor.pl/ można nawet jeszcze znaleźć oryginał w dobrej cenie ;-) 3 451,37 zł. Kogoś chyba do reszty popierd..... gdyż za tą cenę ma się po dwa komplety na dwa auta topowych łańcuchów uznanych europejskich producentów.

A jeśli będę miał okazję za tydzień zdać relację z jazy D2 w automacie po górach poza drogami w konkretnieszym śniegu to na pewno zdam relację ;-)

Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat

Awatar użytkownika
zaloguj
Posty: 2009
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 6:54 pm

Post autor: zaloguj » pt sty 04, 2008 4:07 pm

dzieki bardzo
bo ja wlasnie nablem w goralmeci :wink:
ale oni to z cena to przeadzili :o

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt sty 04, 2008 4:55 pm

Karolek_C pisze:
A jeśli będę miał okazję za tydzień zdać relację z jazy D2 w automacie po górach poza drogami w konkretnieszym śniegu to na pewno zdam relację ;-)

Karolek
bądz ostrożny bo abs potrafi zaskoczyć
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pt sty 04, 2008 6:25 pm

Po pierwsze... automat w disco jest bardzo wytrzymały jednak ma swoje granice... dowiódł tego pewien anonimowy forumowy kolega posiadający D2 oświadczając wczorajradośnie iż ostatnio automat zaczął mu świrować, więc pojechał do mechaniora celem diagnozy. Pierwsza diagnoza to że olej w skrzynce jest stary i trza go zmienić. Odkręcają korek spustowy, podkładają dużą bańke na stary olej a tu olej się nie leje a kapie... wykapało 1,5L zamiast się wylać ok 9... Jednak zalanie go właściwą ilością nowego oleju cudów nie dokonało i skrzynia jest do roboty...

Po drugie... albo jestem mega ciemniakiem albo ktoś inny nie zna podstawowych fukcji i znaczenia literek i cyferek przy dźwigni automatu...
Odkąd to jest tryb manualny w ZF4HP22??
Odkąd to jeśli ustawie wajhe na 1/2/3 to auto startuje z biegu nr 1/2/3??
Jeśli automat ustawie np na 3 to będzie mi pracował na pierwszych trzech biegach czyli po kolei od 1 przez 2 do biegu 3 włącznie a nie jak zrozumiałem z wypowiedzi kolegi Karola będzie ruszał od razu z trójki :o
Analogicznie jak ustawimy skrzynie na 1 lub 2 !!
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt sty 04, 2008 6:36 pm

misialek pisze:wykapało 1,5L zamiast się wylać ok 9... Jednak zalanie go właściwą ilością nowego oleju cudów nie dokonało i skrzynia jest do roboty...
nie do końca tak jest

jak zmieniasz bez zdejmowania miski to schodzi 3-5

jak twierdzi forumowy guru.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pt sty 04, 2008 6:51 pm

A jak jest w dwójce z automatem z przełożeniami "manualnymi" i "manualnym sterowaniem"??
Bo dla mnie manualne sterowanie automatem polega na tym że sam decyduje kiedy i jaki bieg chce wrzucić/zredukować tak jak się to robi jak są do tego nanetki przy kierownicy albo drążek z pozycją D+/-
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt sty 04, 2008 9:00 pm

misialek pisze:nanetki
to jakiś francuski afrodyzjak?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
borty
 
 
Posty: 114
Rejestracja: ndz wrz 03, 2006 11:18 pm
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: borty » pt sty 04, 2008 9:10 pm

misialek pisze:A jak jest w dwójce z automatem z przełożeniami "manualnymi" i "manualnym sterowaniem"??
Bo dla mnie manualne sterowanie automatem polega na tym że sam decyduje kiedy i jaki bieg chce wrzucić/zredukować tak jak się to robi jak są do tego nanetki przy kierownicy albo drążek z pozycją D+/-
Tiptronic to nie jest. Ale rzeczywiście w instrukcji nazywa się manual dla reduktora L i ten sam dzyndzel jako sport dla reduktora H. Ot taki dziwny dynks. Ale jest tam jeszcze drobny komputerek który też swoje wie :D i co byś nie robił on czasami robi swoje.
Ale jeździ fajnie, szczególnie jak już się nagrzeje. Nie sprawdzałem dokładnie, podejrzewam jednak że nie lubi pływać. Do wodowania chyba lepsze są manuale....
Td5DISCO
Grupa D!

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » pt sty 04, 2008 9:49 pm

czesław&jarząbek pisze:
misialek pisze:nanetki
to jakiś francuski afrodyzjak?

:)21
no wiesz manetka w roverach to służy do sterowania przerzutkami, znaczy się do zmiany biegów...

a że tobie z wieczora myśli na afrodyzjaki złażą... nalej sobie lampke jakiegoś wybornego chateau bo ja się pospolitym grzańcem galicyjskim truję :)21
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt sty 04, 2008 10:10 pm

misialek pisze:nalej sobie lampke jakiegoś wybornego chateau bo ja się pospolitym grzańcem galicyjskim truję :)21
wprowadziłem do organizmu znaczącą ilość w sylwestra i puki co jestem kontent do tego stopnia, że nadwyżki porzuciłem na wsi celem konsumpcji w przyszłości niezbyt odległej
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
grzegorzh
 
 
Posty: 1140
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 9:04 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: grzegorzh » sob sty 05, 2008 12:46 am

zaloguj pisze:a jak jest z tymi lancuchami :o
niby pisze ze tylko do opon 215 ??????
wiec jak to jest, jezdzil ktos juz disco 2 z lancuchami ?? ?? ?? :roll:
Właśnie robię research nt. łańcuchów, co prawda nie do DII, ale rozmiar 235/85R16.
Pewag robi
Góralmet robi
Panek robi
Cenowo najtaniej chyba wychodzi Góralmet, powinienem wiedzieć w poniedziałek.
Panek i Góralmet to takie bardziej siermiężne.
Ale i auto siermiężne, a łańcuchy do jazdy nie tylko po asfalcie ;)
Te nakładki to sobie daruj.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość