disco 2.5 i spalanie - pomocy

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » sob lut 16, 2008 8:05 am

Jak masz 235/85/16 to Ci zaniża licznik. Ja mam tak w Defie. Policz w/g gps lub słupków przy drodze :D .
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

Awatar użytkownika
miniK
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lut 15, 2008 11:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: miniK » sob lut 16, 2008 10:43 am

uwzgledniłem zaniżanie licznika :cry:

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » wt mar 18, 2008 4:18 pm

Spróbuje dokleić się do wątku i zapytać, czy przepały mogą być spowodowane powalonym przepływomierzem. Moje dicho (300tdi) też przypala około 17l, tyle, że jest w automacie i 12 to raczej norma po czarnym, ale zauważyłem, że przepływomierz jest poklejony na gluta, co niesie pewne domysły.... :roll:
wrrrr...

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » wt mar 18, 2008 4:23 pm

u mnie zbyt duze spalanie pomogła inspekcja hamulców ;]
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » wt mar 18, 2008 4:35 pm

Ogólnie, trzeba by pewnie sprawdzić wszystko, pomiędzy przednią, a tylną tablicą rejestracyjną, tylko ten przepływomierz mie nurci....
wrrrr...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 18, 2008 7:18 pm

w sumie to ja nie zwracam uwagi na takie drobiazgi...

czy aby dojsc do wniosku,ze pali trzy litry za duzo,to obliczasz za kazdym tankowianiem czy jak?
moze faktycznie zle liczysz lub to nie dokladnosc danych do obliczen...

Awatar użytkownika
HiJack
 
 
Posty: 284
Rejestracja: pt cze 15, 2007 6:57 pm
Lokalizacja: Warszawa.......................UK

Post autor: HiJack » wt mar 18, 2008 7:51 pm

Jezeli jest to powiazane ze zmniejszeniem mocy to moze byc niesprawny zawor EGR .....
Powodzenia w poszukiwaniach.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 18, 2008 7:56 pm

HiJack pisze:Jezeli jest to powiazane ze zmniejszeniem mocy to moze byc niesprawny zawor EGR .....
Powodzenia w poszukiwaniach.
a jak nie ma w ogole zaworu egr?

ja mam na ten przyklad zaslepiony/odlaczony zawor egr i pali normalnie...

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » wt mar 18, 2008 9:08 pm

LR_Olek pisze:czy aby dojsc do wniosku,ze pali trzy litry za duzo,to obliczasz za kazdym tankowianiem czy jak?
Powiem Ci, że nie szczególnie ostatnio. Kiedyś liczyłem parę razy stosując różne techniki... (byłem już blisko czegoś wielkiego...), nawet wstawiłem go do całkiem poważnego przybytku herbu zielone jajo, co by go obmacali... obmacali, poniuchali i jak znowu policzyłem wyszło podobnie. Odtąd nie liczę.......tylko ten przepływomierz,... wszyscy mi mówią, -to się nie psuje...nawet tego jeszcze nikt nie sprowadzał..., to po wała ktoś mi tam wsadził paluchi....??
wrrrr...

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » wt mar 18, 2008 9:17 pm

a po to żeby zobaczyć jak można zbudować niepsujące się cudo.

czegoś takiego jeszcze nikt nie wymyslił więc warto obadać :)21
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » wt mar 18, 2008 9:27 pm

HiJack pisze:Jezeli jest to powiazane ze zmniejszeniem mocy to moze byc niesprawny zawor EGR .....
Powodzenia w poszukiwaniach.
O mocy dyskoteki, to mam względne pojęcie (brak pojazdu porównawczego). Od momentu kupna stale rośnie.... normalnie jestem trochę zaniepokojony, bo co to będzie kiedy w końcu uruchomię silnik...., a trochę poważniej, to święcie byłem przekonany, że jest ok. ale pan z w/w przybytku wyprowadził mnie z błędu i oznajmił, ..... rozrząd był odrobinkę przestawiony i teraz to dopiero jest OK....
Więc dopóki nie pomacam podobnego, to się nie dowiem.... CZY MOC JEST Z NAMI...
wrrrr...

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » wt mar 18, 2008 10:02 pm

marudzenie


rrc na starych kablach i świecach jeszcze starszych zrobił 186 km na 60 litrach 95

twardym trza być :)
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » wt mar 18, 2008 10:37 pm

Od momentu kupna stale rośnie....
Może stopniowo rdza się wykrusza spod budy i waga maleje? ;)

A poważnie to radzę zacząć od kontroli ciśnienia w oponach, sprawdzić toczenie się autka na luzie, przegrzewanie się hamulców, gęstość olejów wszelakich a dopiero potem czepiać się motoru. A jak wszystko zawiedzie, to zacznij tankować zawsze za 50 zł, wtedy Ci będzie zawsze palił tyle samo :)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » śr mar 19, 2008 7:47 am

Broncosaurus pisze:marudzenie
rrc na starych kablach i świecach jeszcze starszych zrobił 186 km na 60 litrach 95
twardym trza być :)
Śmiało, tylko wychodząc z tego założenia, można kupić sobie np. Urala, pojeździć z miesiąc i wtedy takie spalanie jak ma disco to po prostu bajka...
HUSKYTEAM pisze:Może stopniowo rdza się wykrusza spod budy i waga maleje?
Nic się nie wykrusza... wszystko dobrze podklejone gumą w sprayu...
Co do silnika to wcale się nie czepiam, bo na razie nie ma do czego, do spalania przyzwyczaiłem się, tylko zastanawiałem się, co może spowodować w dłuższej eksploatacji uszkodzony przepływomierz – wiesz taka teoria naczyń połączonych... :)21
wrrrr...

Awatar użytkownika
Bury-Tom
 
 
Posty: 188
Rejestracja: sob paź 08, 2005 11:03 am
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Bury-Tom » śr mar 19, 2008 9:13 am

A może tak podjechałbyś do warsztatu, tylko takiego co sie zajmuje pompami wtryskowymi i im dał obbadać, bo takie spalanie o prawie 100% to moim zdaniem tylko pompa. Inne anomalie raczej byś poczuł :)21
Ufaj Bogu, ale Hi-lifta miej na pace.

Awatar użytkownika
miniK
 
 
Posty: 104
Rejestracja: pt lut 15, 2008 11:58 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: miniK » czw paź 16, 2008 1:19 pm

Powracam do wątku bo i oto odnalazła się przyczyna wysokiego spalania w moim przypadku. Jakiś czas temu padło mi sprzęgło i przy okazji postanowiłem zrobić synchro dwójki. Jak się okazało skrzynia była u schyłku i posypało sie w niej nie jedno. Decyzja była taka: skrzynia używka, weryfikacja reduktora, nowe sprzęgło, nowe oleje. Wrażenia z jazdy jak przed naprawą może skrzynia chodzi troche ciszej. Efekt spalania było: 16/100 jest 12,5/100. Oba wyniki policzone na podstawie wskazań GPS więc można je porównywać. Możę to nic wielkiego ale na każdym tankowaniu na browara i szlugi styka :-)
________________
Disco 300

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » czw paź 16, 2008 3:00 pm

Jak już temat się odgrzał to ja też mogę nadmienić, że przepływomierz jednak był padnięty, tzn. klapka stała w miejscu i silnik dostawał do 7 razy mniej powietrza niż potrzebował. Inwestycja w używkę i jest lepiej. Swoją drogą to przyczyna uszkodzenia jest dla mnie tajemnicza – obudowa jest zdeformowana termicznie, a nie widać co by coś tam się paliło?
Co do skrzyni, to mam automat i z doświadczenia wiem, że trzeba zwrócić uwagę przy wymianie oleju czy jest wymieniany również filtr w skrzyni. U mnie nie był i dawało to efekt mułowatości, po wymianie znacznie się poprawiło. Pewnie było by lepiej gdybym wymienił również reduktor na defoski, bo kółka większe (235/85) i skrzynia trochę głupieje.
wrrrr...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości