Znaczy...po co przerabiac...


Moderator: Jerry
Jeszcze niedawno mozna bylo takie cuda rejestrowac.paradox pisze:Sia...dzis na wlasne kaprawe oczy widzialem beemwe na polskich blachach z kiera po prawej stronie...
Znaczy...po co przerabiac...Zarejestrowac i jezdzic, a w terenie to i tak bez roznicy...
acha...znaczy ze co...kiera po prawej sama wylata...stasieks pisze:Jeszcze niedawno mozna bylo takie cuda rejestrowac.paradox pisze:Sia...dzis na wlasne kaprawe oczy widzialem beemwe na polskich blachach z kiera po prawej stronie...
Znaczy...po co przerabiac...Zarejestrowac i jezdzic, a w terenie to i tak bez roznicy...
Dzisiaj juz nie - rozporzadzenie ministra reguluje brak mozliwosci rejestracji auta z kierownica po prawej jako niebezpiecznego dla ruchu.
zabytek odpadaparadox pisze:Nuu...moze, pozywiom...
to przeplaciles i to sromotniemanuu pisze:2 '' oldman emu , amory oldman , stalowe wężyki na hamulcach , osłony dyfra QT , osłona drążków z aluminium , i osłona zbiornika paliwa , zderzak jakaś samoróbka ale wygląda na mocny , no i dałem 3000 funtówjpi pisze:picture dajmanuu pisze:byłem w gorzowie w starostwie i nie powiedzieli mi zakazie , ale się jeszcze dowiem
a przerabiam bo kupiłem za groszę dobrego w dobrym stanie na dobrym zawieszeniu , . szkoda było nie kupić
łocenim
co to jest dobre zawieszenie
muszę powiedzieć że nie konieczniegosc pisze:to przeplaciles i to sromotniemanuu pisze:2 '' oldman emu , amory oldman , stalowe wężyki na hamulcach , osłony dyfra QT , osłona drążków z aluminium , i osłona zbiornika paliwa , zderzak jakaś samoróbka ale wygląda na mocny , no i dałem 3000 funtówjpi pisze: picture daj
łocenim
co to jest dobre zawieszenie
pewnie , syf ktory ma byc topiony w blocie ma miec super tapicerke itdsys-kom pisze: muszę powiedzieć że nie koniecznie
ceny lr w angli są naprawdę bardzo dziwne , ja jak kupowałem też mogłem dać jakieś 1000 mniej . ale to nie zawsze idzie ze stanem , ilością przejechanych kilometrów , i tak dalej
landrower 200 można za 500 funtów kupić , takiego też oglądałem , ale brzydziłem się w nim usiąść , i widziałem za 2200 bez niczego goły jak nic
nie wiem nie znam sięgosc pisze:pewnie , syf ktory ma byc topiony w blocie ma miec super tapicerke itdsys-kom pisze: muszę powiedzieć że nie koniecznie
ceny lr w angli są naprawdę bardzo dziwne , ja jak kupowałem też mogłem dać jakieś 1000 mniej . ale to nie zawsze idzie ze stanem , ilością przejechanych kilometrów , i tak dalej
landrower 200 można za 500 funtów kupić , takiego też oglądałem , ale brzydziłem się w nim usiąść , i widziałem za 2200 bez niczego goły jak nica 3000 jest cena z dupy wzieta i przeplacone conajmniej o 1000
ten pierwszy bedzie wisial dlugo bo to ile facet chce nieznaczy ze tyle ktos zaplaci , a ta druga ma ogromny przebieg i jest zjedzona strasznie , wiec i cena dobrasys-kom pisze:
nie wiem nie znam się
http://cgi.ebay.co.uk/1994-LAND-ROVER-D ... dZViewItem
http://cgi.ebay.co.uk/1994-LAND-ROVER-D ... dZViewItem
ważne że gościu jest zadowolony ,gosc pisze:@ tarsus sprzedal swoja 300 za 2000 funi z 2 " oslony , snorkel , roofrack , nowe opony i felgi BFG itd . wiec 200 za 3000 z liftem tylko brzmi smiesznie
To rozporzadzenie obawiam sie jest niezgodne z pryncypialnym prawem unijnym, bo godzi w swobode przeplywu ludzi, kapitalu, dobr i uslug.stasieks pisze:Jeszcze niedawno mozna bylo takie cuda rejestrowac.paradox pisze:Sia...dzis na wlasne kaprawe oczy widzialem beemwe na polskich blachach z kiera po prawej stronie...
Znaczy...po co przerabiac...Zarejestrowac i jezdzic, a w terenie to i tak bez roznicy...
Dzisiaj juz nie - rozporzadzenie ministra reguluje brak mozliwosci rejestracji auta z kierownica po prawej jako niebezpiecznego dla ruchu.
a proszę bardzorobert_smoldzino pisze:To rozporzadzenie obawiam sie jest niezgodne z pryncypialnym prawem unijnym, bo godzi w swobode przeplywu ludzi, kapitalu, dobr i uslug.
Jesli jest to prawda (poprosze jakis namiar do zrodla) to po pierwsze latwo to podwazyc z powodu j/w, a po drugie znowu jestemy w czyms wyjatkowi - wszedzie w uni mozna zarejestrowac auto dzialajace w jakimkolwiek innym kraju uni, odbija sie to tylko na ubezpieczeniu (no i soczewki lamp trza zmieniac)
Kod: Zaznacz cały
Warszawa, 15 lutego 2008 r.
MINISTER INFRASTRUKTURY
TD5t-0701-04/08
Pan
Bronisław Komorowski
Marszałek Sejmu
Rzeczypospolitej Polskiej
Szanowny Panie Marszałku!
Odpowiadając na pismo z dnia 29 stycznia 2008 r. nr SPS-023-717/08 przekazujące
interpelacje posła Jerzego Kozdronia, w sprawie wyjaśnienia stosowania prawa krajowego
w zakresie wymagań technicznych, jakie powinny spełniać pojazdy samochodowe
rejestrowane w Polsce, uprzejmie informuje, że Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG odnoszącą
sie do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep, nie dotyczy usytuowania
kierownicy w pojeździe. Dyrektywa ta określa szczegółowe warunki techniczne badan
układów kierowniczych dla pojazdów, bez względu na usytuowanie układu kierowniczego.
Jest to jedna z 60 Dyrektyw cząstkowych Unii Europejskiej, której spełnienie jest wymagane
w procedurze homologacji typu pojazdu, czyli pojazdu jako całości.
Odnosząc sie do pytania 1 zawartego w interpelacji uprzejmie informuje,
że przedmiotowa Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już zaimplementowana
do polskiego systemu prawnego w Załączniku nr 9 Lp. 5 do rozporządzenia Ministra
Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów
samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238 poz. 2010 z pózn. zm.).
Przepis § 9 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262, z pózn. zm.), jednoznacznie wskazuje, że kierownica
w pojeździe o liczbie kół większej ni trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie
prędkości przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.
Przepisy zawarte w Konwencji o ruchu drogowym, sporządzonej w Wiedniu w dniu
8 listopada 1968 r. ( Dz. U. z 1988 r. Nr 5, poz. 40, z pózn. zm. ), mającej na celu zwiększenie
bezpieczeństwa na drogach, stanowią w szczególności w art. 7 ust. 1, że użytkownicy drogi
powinni unikać zakłóceń ruchu lub narażania go na niebezpieczeństwo poprzez unikanie
wszelkiego zachowania, które mogłoby stanowić niebezpieczeństwo lub utrudnianie ruchu,
narazić na niebezpieczeństwo osoby albo wyrządzić szkodę własności publicznej
lub prywatnej.
Jak wynika z powyższego, umiejscowienie kierownicy w pojeździe w stosunku
do kierunku jazdy jest na tyle istotne, że międzynarodowe przepisy homologacyjne, jak
i równoważne polskie przepisy nakazują ścisłe rozróżnienie kierunku ruchu, do którego dany
pojazd jest przystosowany. Jest to szczegółowo odnotowywane w dokumentacji
homologacyjnej oraz potwierdzane w wyciągu ze świadectwa homologacji wydawanym na
potrzeby rejestracji pojazdów. Aspekt umiejscowienia kierownicy oraz możliwość zmiany jej
miejsca muszą być ściśle nadzorowane w procesie dopuszczenia pojazdu do ruchu z uwagi na
możliwości konstrukcyjne pojazdu.
Biorąc pod uwagę powyżej przywołane przepisy, a także w oparciu o art. 67 ust. 1
ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108,
poz. 908, z pózn. zm.), Minister Infrastruktury w wyjątkowych indywidualnych sprawach
wydaje decyzje administracyjne zezwalające na poruszanie się po drogach polskich pojazdem
z kierownica umieszczona po prawej stronie (pojazdy specjalne, w których wykonywana
funkcja wymaga aby kierowca znajdował sie po prawej stronie - np. zamiatarki uliczne;
pojazdy pracowników ambasad i placówek dyplomatycznych na czas ich pobytu w Polsce -
na zasadach wzajemności).
Odnosząc sie do pytania 2 zawartego w interpelacji należy wskazać, że w związku
z faktem, iż przywołana Dyrektywa Rady Nr 70/311/EWG została już zaimplementowana,
nie istnieje potrzeba wydania pisma okólnego w przedmiotowej sprawie. Badanie techniczne
przeprowadzane na stacji kontroli pojazdów przez diagnostę, ma zasadniczy wpływ na
bezpieczeństwo ruchu drogowego. Diagnosta dokonując przeglądu technicznego pojazdu ma
za zadanie jednoznacznie określić, czy pojazd spełnia, czy te nie spełnia wymagań
bezpieczeństwa w ruchu drogowym, określonych szczegółowo w art. 66 ustawy - Prawo
o ruchu drogowym. Umieszczenie kierownicy po prawej stronie w warunkach ruchu
prawostronnego jaki obowiązuje w Polsce oraz w większości krajów UE, ma znaczny wpływ
na pogorszenie bezpieczeństwa na drodze. Takie umieszczenie kierownicy w pojeździe
utrudnia, a w skrajnych przypadkach uniemożliwia bezpieczne wykonywanie manewrów
np. wyprzedzania w ruchu drogowym, dlatego te nie właściwe byłoby dopuszczanie
do ruchu wszystkich pojazdów, w tym take osobowych, z kierownica umieszczona po
prawej stronie. Tak wiec wynik badania technicznego pojazdu wyposażonego w kierownice
umieszczona po prawej stronie będzie negatywny.
Przedstawione powyżej stanowisko oraz argumentacja Ministerstwa Infrastruktury
w przedmiotowej sprawie znalazła odzwierciedlenie w wyrokach Wojewódzkiego Sadu
Administracyjnego otrzymującego w mocy decyzje Ministra Infrastruktury w zakresie
odmowy udzielenia odstępstwa od warunków technicznych w zakresie umieszczenia
kierownicy po prawej stronie.
Z poważaniem,
Z upoważnienia
Ministra Infrastruktury
Tadeusz Jarmuziewicz
Sekretarz Stanu
200Tdi jest w pelni symetryczne. To znaczy nie musisz jak nie przymierzajac w parchu wymieniac grodzi tylko masz symetrycznie otwory technologiczne z gwintami wszystkim.zaloguj pisze:szybko
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości