Izolator akumulatorow do Disco 1
Moderator: Jerry
ad andziasss,
dzięki za rzeczową odpowiedź. Ja chcę wpierw zrobić instalację na dwa akku właśnie z separatorem, by nie martwić się o włączone lampki na biwaku, itp. Wyciągarka to dalszy plan na koniec roku. Pod sprzętowy akku chciałbym właśnie podpiąć dodatkowe oświetlenie, gniazdko dla lodówki, przetwornicę na 220V, cb radio, itp.
Ten intelle rozumiem znacznie taniej wychodzi od national luna czy ibs-u a funkcjonalność ta sama no i skoro jachtowy to raczej o zabezpieczenie od wody nie ma się co bać.
Czy wie ktoś gdzie to kupić? Wysyłkowo w intelle czy może jest jakiś sklep żeglarski czy inny na necie, który to oferuje?
KArolek
dzięki za rzeczową odpowiedź. Ja chcę wpierw zrobić instalację na dwa akku właśnie z separatorem, by nie martwić się o włączone lampki na biwaku, itp. Wyciągarka to dalszy plan na koniec roku. Pod sprzętowy akku chciałbym właśnie podpiąć dodatkowe oświetlenie, gniazdko dla lodówki, przetwornicę na 220V, cb radio, itp.
Ten intelle rozumiem znacznie taniej wychodzi od national luna czy ibs-u a funkcjonalność ta sama no i skoro jachtowy to raczej o zabezpieczenie od wody nie ma się co bać.
Czy wie ktoś gdzie to kupić? Wysyłkowo w intelle czy może jest jakiś sklep żeglarski czy inny na necie, który to oferuje?
KArolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Intelle kupiłem w Intelle wysyłkowo i całkowicie sam wszystko podłączyłem w jeden weekend. Zestaw separator+panel kontrolny+woltomierz to ok. 500zł. Sam separator trochę ponad 300zł, co jest absolutnym rekordem. Kable drugiego aku, bezpieczniki mocy drugiego aku i pancerze ochronne do kabli to ok. 100zł. No trzeba mieć też klemy i końcówki do do kabli i jakotaki aku. Separator umieściłem w nogach pasażerki, po prawej strony od przegrody czołowej na płaskiej przestrzeni bocznej ścianki. Można go dość wysoko zamocować ponad plastikową "wstawką tapicerską". Z tamtąd blisko do oryginalnego przepustu okablowania do wnętrza pojazdu. Miejsce ciepłe i przytulne, niewidoczne, a dostęp w razie W jest dobry (bez babrania się).
Jeśli woda w kabinie podchodzi wysoko to widać kiedy zaleje. Def Td5 tak głęboko nie wjedzie:-) bo kierownika prędzej prąd porazi.
Co do gniazd pokładowych to obecnie mam 5szt. i bywa że wszystkie zajęte!
Niebawem dam więc jeszcze jedno dla spokoju i żeby się quorum na forum miało z czego nabijać.
Jeśli woda w kabinie podchodzi wysoko to widać kiedy zaleje. Def Td5 tak głęboko nie wjedzie:-) bo kierownika prędzej prąd porazi.
Co do gniazd pokładowych to obecnie mam 5szt. i bywa że wszystkie zajęte!
Niebawem dam więc jeszcze jedno dla spokoju i żeby się quorum na forum miało z czego nabijać.
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
-
-
- Posty: 1319
- Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
- Lokalizacja: Wrocław
- robert_smoldzino
- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
- Kontaktowanie:
polecam i nie polecam
http://www.nationalluna.com/Datasheets/ ... onitor.pdf
polecam bo fajne i fajnie działa , sprawdzone .
nie polecam bo drogie
no i przerost formy nad treścią
po krótce jak działa
dwie baterie połączone przez przekaźnik , pomiar obu akumulatorów ,
jak napięcie spadnie poniżej progu ustawionego przez użytkownika na aku głównym to separuje akumulatory , i cały sprzęt dodatkowy dział tylko na baterii dodatkowej , a główna zostaje odcięta tak aby zostawić wystarczająco napięcia do rozruch auta ,
wszystko pięknie ale to kosztuje ponad 1000 zł , a samemu można to zrobić za 200 albo i taniej
http://www.nationalluna.com/Datasheets/ ... onitor.pdf
polecam bo fajne i fajnie działa , sprawdzone .
nie polecam bo drogie
no i przerost formy nad treścią
po krótce jak działa
dwie baterie połączone przez przekaźnik , pomiar obu akumulatorów ,
jak napięcie spadnie poniżej progu ustawionego przez użytkownika na aku głównym to separuje akumulatory , i cały sprzęt dodatkowy dział tylko na baterii dodatkowej , a główna zostaje odcięta tak aby zostawić wystarczająco napięcia do rozruch auta ,
wszystko pięknie ale to kosztuje ponad 1000 zł , a samemu można to zrobić za 200 albo i taniej
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
Ad Piotr Borowiec - pewnie samemu, bo to żadna filozofia, chyba, że wymyślę jeszcze jakieś ekstrasy to pójdzie do elektryka 
Ad Flor - no to mnie zmartwiłeś, bo bryzgów wody to u mnie ostatnio na ukrainie nawet alternator nie wytrzymał i wracałem dobre ponad 1000km zmieniajć się z innym autem akku co 2-3h
To chyba trzeba będzie zbierać na national, który ma jeszcze chyba tą zaletę, że można zlinkować akku. No chyba żeby to intelle w środku zamontować w kabinie ale to już przegięcie.
Karolek

Ad Flor - no to mnie zmartwiłeś, bo bryzgów wody to u mnie ostatnio na ukrainie nawet alternator nie wytrzymał i wracałem dobre ponad 1000km zmieniajć się z innym autem akku co 2-3h

To chyba trzeba będzie zbierać na national, który ma jeszcze chyba tą zaletę, że można zlinkować akku. No chyba żeby to intelle w środku zamontować w kabinie ale to już przegięcie.
Karolek
-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
lune też mam w środkuKarolek_C pisze:Ad Piotr Borowiec - pewnie samemu, bo to żadna filozofia, chyba, że wymyślę jeszcze jakieś ekstrasy to pójdzie do elektryka
Ad Flor - no to mnie zmartwiłeś, bo bryzgów wody to u mnie ostatnio na ukrainie nawet alternator nie wytrzymał i wracałem dobre ponad 1000km zmieniajć się z innym autem akku co 2-3h![]()
To chyba trzeba będzie zbierać na national, który ma jeszcze chyba tą zaletę, że można zlinkować akku. No chyba żeby to intelle w środku zamontować w kabinie ale to już przegięcie.
Karolek


Panowie kamikadze, po co montować separator w bryzgonieszczelnej komorze silnika, skoro można we wnętrzu auta, które samo w sobie jest bryzgoszczelne:-) Sterownik od webasto też montuje się we wnętrzu (zalecane w instrukcji), choć zasadniczo bryzgoszczelny jest. Jeśli jednak ktoś się uprze to można dobrać plastikową puszkę w pierwszym elektronicznym sklepie i osiągnąć bryzgoszczelność a nawet hermetyczność za 10-20zł... nie róbta więc problemów na siłę! A jak kto ma zamiar auto podtapiać to lepszy może byłby diodowy separator, który w Intelle kosztuje jakieś 3 stówy. Tak, tylko się grzeje niemiłosiernie i nagłe schłodzenie wodą może być nieprzyjemne.
A choinka od National Luny to najbliższy serwis gdzie ma? W Johannesburgu?
National Luna robi genialne lodówki, ale ten NL separator tak zalatuje koreą jakoś... no i za tę cenę to już można prawie do Johannesburga dojechać!
A choinka od National Luny to najbliższy serwis gdzie ma? W Johannesburgu?
National Luna robi genialne lodówki, ale ten NL separator tak zalatuje koreą jakoś... no i za tę cenę to już można prawie do Johannesburga dojechać!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Karolek_C pisze:Ad Piotr Borowiec - pewnie samemu, bo to żadna filozofia, chyba, że wymyślę jeszcze jakieś ekstrasy to pójdzie do elektryka
Ad Flor - no to mnie zmartwiłeś, bo bryzgów wody to u mnie ostatnio na ukrainie nawet alternator nie wytrzymał i wracałem dobre ponad 1000km zmieniajć się z innym autem akku co 2-3h![]()
To chyba trzeba będzie zbierać na national, który ma jeszcze chyba tą zaletę, że można zlinkować akku. No chyba żeby to intelle w środku zamontować w kabinie ale to już przegięcie.
Karolek
ZRÓB SOBIE KABELEK ŁĄCZĄCY DWA AUTA JUŻ TAKIE COŚ WIDZIAŁEM , PODPINASZ SIE DO GNIAZDA PRZYCZEPY I DO SWOJEGO AKUMULATORA I JEDZIESZ ZA KIMŚ , W RAZIE CZEGO POPROSTU ROZRYWASZ KABLE I TYLE
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
będziesz wiedział po co jak się w błocie zagrzebiesz i aku ci siądzie , no chyba że masz 20 m kable rozruchoweFlor pisze:sys-kom pisze:
ZRÓB SOBIE KABELEK ŁĄCZĄCY DWA AUTA JUŻ TAKIE COŚ WIDZIAŁEM , PODPINASZ SIE DO GNIAZDA PRZYCZEPY I DO SWOJEGO AKUMULATORA I JEDZIESZ ZA KIMŚ , W RAZIE CZEGO POPROSTU ROZRYWASZ KABLE I TYLEa po co
![]()

Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
na kabelkach do przyczepy i 20 m przedłużkisys-kom pisze:będziesz wiedział po co jak się w błocie zagrzebiesz i aku ci siądzie , no chyba że masz 20 m kable rozruchoweFlor pisze:sys-kom pisze:
ZRÓB SOBIE KABELEK ŁĄCZĄCY DWA AUTA JUŻ TAKIE COŚ WIDZIAŁEM , PODPINASZ SIE DO GNIAZDA PRZYCZEPY I DO SWOJEGO AKUMULATORA I JEDZIESZ ZA KIMŚ , W RAZIE CZEGO POPROSTU ROZRYWASZ KABLE I TYLEa po co
![]()



Jakto przegięcie? Przestudiuj drogę kabli z obecnego aku do obecnego alternatora. Idą po przegrodzie czołowej. Oruginalny kabel od alternatora odpinasz od aku i wtykasz do przepustu do kabiny w nogach pasażerki gdzie jest fajne miejsce na separator, potem tylko łączysz wyjścia separatora z jednym i drugim aku i po zabawie. Potrzebujesz tylko 4m grubego kabla, no i przydaloby się te obwody zabezpieczyć przeciwzwarciowo bezpiecznikami mocy, ale to dla chętnych.Karolek_C pisze:No chyba żeby to intelle w środku zamontować w kabinie ale to już przegięcie. Karolek
Wg mnie przegięciem jest jakiekolwiek urządzenie elektroniczne w strefie bryzganej. Jeśli myślisz że Luna ze swymi wyświetlaczami jest podwodna to powodzenia:-)
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
nie jestandziasss pisze: Jeśli myślisz że Luna ze swymi wyświetlaczami jest podwodna to powodzenia:-)

jak bym miał godzine czekać to raczej w pięć minut przyniosę z tego drugiego samochodusys-kom pisze:ale doładujesz choćby miało to trwać godzinę




Ad andziasss
przekonałeś mnie
serio serio. Bo na początku nie zauważyłem, że to wcale nie jest takie duże i gdzieś się upchnie. Ja mam Disco 2, gdzie generalnie jest mało miejsca na dodatkowe badziewia bo wszędzie pełno kabli i innych rzeczy. Teraz jeszcze myślę gdzie upchnąć drugi akku. Dzięki, Karolek
przekonałeś mnie

-------------
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
Disco II było, Disco III było, Terrano II było, teraz Freelander 2 2.2 automat
nie wiem jakie masz doświadczeniasys-kom pisze:no jasne zawsze można co 5 minut zmieniać akumulatory , w końcu to jak bateria w latarce ,






nie padł mi jeszcze , i nie zamierzam do tego dopuścić , ale widziałem takich co wychechechłali aku wyciągarką , silnik nie działa ładowania nie ma a musisz się wyciągnąć , ale ładowałem już tak aku sąsiadowi , może na dużego diesla to potrzeba długo czekać ale na małą vitarkę wystarczyło 10 minut , nie każdy ma kable , a pytanie co to dobre kable
kiedyś w tesco były "dobre kable rozruchowe 600A" podzielone przez 10
kiedyś w tesco były "dobre kable rozruchowe 600A" podzielone przez 10
Off Road to choroba przenoszona przez błoto
HERBU BIEDRONKA
HERBU BIEDRONKA
Mój Intellek ma 135x150mm w podstawie i ok 50mm grubości. pozdro!Karolek_C pisze:Ad andziasss
przekonałeś mnieserio serio. Bo na początku nie zauważyłem, że to wcale nie jest takie duże i gdzieś się upchnie. Ja mam Disco 2, gdzie generalnie jest mało miejsca na dodatkowe badziewia bo wszędzie pełno kabli i innych rzeczy. Teraz jeszcze myślę gdzie upchnąć drugi akku. Dzięki, Karolek
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl
andziasss@landklinika.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość