Zaweiszenie wyżej o 5 cm....

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw sie 21, 2008 1:00 pm

a czy standardowe ze standardowymi sprezynami szybciej sie zuzywaja??
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
hannes
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:33 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hannes » czw sie 21, 2008 1:03 pm

standardowe amory + standardowe sprezyny to ok
ale jak amor OME jest tej samej dlugosci co oryginal a sprezyna wyzsza to nie robi to jakiejs wiekszej roznicy ?

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw sie 21, 2008 1:06 pm

robi i to duza.jesli liftujesz to amortyzator i sprezyna musi byc tej samej dlugosci. bedziesz mial dluga sprezyne i zakrotkiego amora jesli idziesz tym tropem zeby nie wymieniac amorow na dluzsze to wystarczy standardowa dlugosc tyle ze sprezyny hd
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
hannes
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:33 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hannes » czw sie 21, 2008 1:17 pm

dodam ze te amortyzatory sa sprzedawane w kompletach +2" wraz z tymi sprezynami

amory N115 przod N44 tyl
sprezyny 767 na przod i 762 na tyl

wiec nie wiem ktora droge wybrac.

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 21, 2008 2:19 pm

hannes pisze:dodam ze te amortyzatory sa sprzedawane w kompletach +2" wraz z tymi sprezynami

amory N115 przod N44 tyl
sprezyny 767 na przod i 762 na tyl

wiec nie wiem ktora droge wybrac.
Nie koniecznie w kompletach. Ja kupilem amorki OME i sprezynki OME ale w nieco innej konfiguracji niz podajesz. Wszystko zalezy jak auto bedzie obciazone, jak bedzie eksploatowane i czy jest lift czy nie ma. Pisalem o tym dokladnie jakis czas temu. Konsultowalem sie w sprawie doboru sprezynek w fabryce OME/ARB w Australii. Jezeli poszukasz moje posty to powinienes znalezc. Teraz z glowy nie pamietam numerkow sprezynek i amorkow.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw sie 21, 2008 2:26 pm

jak nie chcesz auta katowac to wymien na seryjna dlugosc ome i wloz hd sprezyny. pamietaj ze z tylu twardsze.
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 21, 2008 2:28 pm

POPRAWKA:

Moja korespondencja z OME/ARB jest tu:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25

ale dotyczy wyboru zderzaka stalowego.

Poza tym dostalem od nich wskazowki co do wyboru sprezyn ale nie jestem pewnien czy o tym pisalem na forum. Jakby zalezalo komus to prosze na priv i postaram sie poszukac w starych mailach tych informacji.

A tak przy okazji to wlasnie zauwazylem ze mi stuknal jubileuszowy 200 post :lol: :lol: :lol:
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw sie 21, 2008 2:37 pm

gucio1234 pisze:POPRAWKA:

Moja korespondencja z OME/ARB jest tu:
http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25

ale dotyczy wyboru zderzaka stalowego.

Poza tym dostalem od nich wskazowki co do wyboru sprezyn ale nie jestem pewnien czy o tym pisalem na forum. Jakby zalezalo komus to prosze na priv i postaram sie poszukac w starych mailach tych informacji.

A tak przy okazji to wlasnie zauwazylem ze mi stuknal jubileuszowy 200 post :lol: :lol: :lol:
takie jubileuszowe posty to ja mialem juz ze 4 razy
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 21, 2008 2:54 pm

gruszkin pisze:
takie jubileuszowe posty to ja mialem juz ze 4 razy
200 * 4 = 800 a ty masz 352
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Post autor: gruszkin » czw sie 21, 2008 3:01 pm

wlasnie :)21 raz nawet cos kolo 900 mialem, po miesiecznym nie wchodzeniu na forum mialem 90 :)23
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
hannes
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:33 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hannes » czw sie 21, 2008 3:07 pm

gucio1234 pisze: Nie koniecznie w kompletach. Ja kupilem amorki OME i sprezynki OME ale w nieco innej konfiguracji niz podajesz. Wszystko zalezy jak auto bedzie obciazone, jak bedzie eksploatowane i czy jest lift czy nie ma. Pisalem o tym dokladnie jakis czas temu. Konsultowalem sie w sprawie doboru sprezynek w fabryce OME/ARB w Australii. Jezeli poszukasz moje posty to powinienes znalezc. Teraz z glowy nie pamietam numerkow sprezynek i amorkow.
a ten zestaw ktory ja nabylem sprawdzi sie ? z przodu chce niedlugo zalozyc zderzak + wyciag

z tylu pewnie tez w niedalekiej przyszlosci zderzak

pozdrawiam

MARTIN_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 19, 2008 7:07 am
Lokalizacja: Bedzin
Kontaktowanie:

Post autor: MARTIN_K » czw sie 21, 2008 8:22 pm

jaka średnicę masz drutu na przednich sprężynach i na tylnych

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw sie 21, 2008 11:22 pm

Doszukałem w zapiskach. Mam zamontowany taki zestaw OME :

Sprezyny:
Przod 751
Tyl 762

Amorki
Przod N115
Tyl N44

Obecnie:
Z przodu zderzak ARB (na razie bez wincha)
Z tylu zderzak WT4x4

Jestem zadowolony.

ARB sugerowal, ze jakby po zamontowaniu wyciagarki przod sie za bardo obnizyl, to zeby zmienic przednie sprezyny na mocniejsze - ale nie moge znalezc jaki to mial byc numer. Generalnie 751 powinny robic nawet z winchem.
Marcin (gucio1234)

MARTIN_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 19, 2008 7:07 am
Lokalizacja: Bedzin
Kontaktowanie:

Post autor: MARTIN_K » pt sie 22, 2008 7:30 am

ja akurat mam skorpiona sprężyny na początku dostałem na przód o przekroju 16mm a tyl 18 , niestety przy masywnym zderzaku z pałąkiem i wyciągarce 16800lbs (52kg) przód siadł jak przed liftem
teraz dostałem przednie sprężyny na 17mm, nie siadają ale przy jeździe potrafią czasami dobić amor, myślę ze czeka mnie znowu wymiana tyle ze na 18 takie jak są z tylu i pewnie będzie wtedy ok
amortyzatory mam Procompa dziwne dwa dni temu odpadła końcówka amora tylnego , ta czesc która sie przykręca do mostu ciekawe czy wymienia to na gwarancji

pixel
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn sty 08, 2007 9:16 pm
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: pixel » pt sie 22, 2008 11:02 am

A tak w ogole to z innej beczki...chciał bym wrzucić lift do dyskoteki ok 2 cale,problem polega na tym że dość często ciągne lawete.Czy jest możliwość przeróbki haka?Obecnie końcówka haka jest założona na samym"dole".Jeśli nawet podniosę Disco o ok 5cm to jakie zastosować sprężyny(mocniejsze?) i co zrobić z hakiem?

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt sie 22, 2008 11:41 am

pixel pisze:A tak w ogole to z innej beczki...chciał bym wrzucić lift do dyskoteki ok 2 cale,problem polega na tym że dość często ciągne lawete.Czy jest możliwość przeróbki haka?Obecnie końcówka haka jest założona na samym"dole".Jeśli nawet podniosę Disco o ok 5cm to jakie zastosować sprężyny(mocniejsze?) i co zrobić z hakiem?
jak założysz sprężyny +2" to pewnie też założysz wyższe opony
zatem hak pójdzie trochę więcej do góry :roll: :D

znam ten ból i w warsztacie z hakami, poprosiłem i dorobili mi drugą końcówkę wyciągniętą bardziej w dół - do kempingu i przyczepki towarowej daje radę :D

można też kombinować z kawałkiem płyty przykręcanej do oryginalnego mocowania i dopiero do niej hak niżej, ale wówczas warto się zastanowić nad przerobieniem "wąsów" mocujących do ramy obok zbiornika coby "podeprzeć" płytę :D
LR Rendzi stajla :)

MARTIN_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 19, 2008 7:07 am
Lokalizacja: Bedzin
Kontaktowanie:

Post autor: MARTIN_K » śr sie 27, 2008 7:44 am

jak kupujesz sprężyny +2" to i amory +2", a jak nie to przynajmniej obniżenia tych amorów

Awatar użytkownika
hannes
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 15
Rejestracja: śr cze 06, 2007 11:33 pm
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: hannes » czw sie 28, 2008 8:49 am

MARTIN_K pisze:jak kupujesz sprężyny +2" to i amory +2", a jak nie to przynajmniej obniżenia tych amorów
no racja, tylko ze ja np kupilem amory OME +2" i sa takiej samej dlugosci jak standardowe, cos chyba nie tak

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw sie 28, 2008 9:07 am

Amorki przy lifcie można obniżyć na górnym mocowaniu (i przednie i tylne).
Można założyć dłuższe (a w zasadzie - o dłuższym skoku, bo za dlugi przy dobiciu może się zepsuć)

Jak się wyjmie stabilizator, to mamy taki skok, że spring wylata.
potrzebny dyslokator.

itp itd...

Zmiana jednego pociąga za sobą konieczność wymiany następnych rzeczy - i tak się kółko zamyka :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw sie 28, 2008 9:11 am

hannes pisze:no racja, tylko ze ja np kupilem amory OME +2" i sa takiej samej dlugosci jak standardowe, cos chyba nie tak
tralalala
ja jak zamawiałem:
- amortyzatory do disco (innej firmy) - przyszły złe bodajże oczko-oczko :D
- amortyzatory do rrc - przyszły zupełnie inne bo do disco2 :D
- osłonę przednią drążka - przyszła ale z mocowaniami do defa :D

po reklamacji nie było problemów i przysłali to co powinni :)2 , niemniej różnie to bywa przy pakowaniu, a powyżej masz właśnie 3 przykłady :D
LR Rendzi stajla :)

MARTIN_K
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: pn maja 19, 2008 7:07 am
Lokalizacja: Bedzin
Kontaktowanie:

Post autor: MARTIN_K » sob sie 30, 2008 8:36 am

spotkałem się z tym ze sprężyna +2 cale była na długość taka jak oryginalna wyciągnięta z auta z tym, ze materiał i średnica drutu była tak twarda ze autko niewiele siadło
trzeba robić pomiar auta po założeniu sprężyny, a jak coś jest nie tak to reklamować

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości