schładzacz paliwa td5 DII - czy jest potrzebny?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw lis 06, 2008 11:24 am

No widzisz, zasób słów masz większy :-)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » czw lis 06, 2008 1:42 pm

Boszsz..... ale wyscie odporni na sugestie.
wiec po kolei.
paliwo ze zbiornika jest pompowane przez pompe nr1 do filtra paliwa,stamtad wraca do pompy nr2 i przewodami plynie sobie do glowicy,przeplywajac po drodze przez regulator cisnienia ktory w tym momencie nie robi nic.jak juz wplynie do glowicy ktora jest GORACA to sobie spokojnie tam czeka az ktorys z pompowtryskow je skonsumuje.jezeli pompa nr2 wytworzy zbyt duze cisnienie systemowe,do dziela wkracza MECHANICZNY regulator cisnienia,ktory laskawie upuszcza nadmiar paliwa tym samym redukujac cisnienie systemowe do zadanej wartosci.nastepnie GORACE paliwo udaje sie do urzadzenia o ktorego sensie istnienia istnienia rozprawiacie od kilku dni celem schlodzenia i wraca do baku.
Rzeczywiscie podczas przeplywu paliwa przez pompe/pompy temperatura moze nieznacznie wzrosnac z co najmniej dwoch powodow.po pierwsze podstawy fizyki tak mowia,(zmiana cisnienia powoduje zmiane temperatury)po drugie pompa/pompy podczas pracy nagrzewa sie i paliwo robi w pewyum sensie za czynnik chlodzacy.jednak w silniku TD5-na tym sie skupmy-tez wzrost temperatury jest na tyle nieistotny ze mozna go pominac.
Reasumujac-sens istnienia wspomnianego przez autora urzadzenia pozostawiam do indywidualnych przemyslen.

Awatar użytkownika
LR Tomaszek
 
 
Posty: 210
Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo

Post autor: LR Tomaszek » czw lis 06, 2008 2:27 pm

Nooo i wszystko jasne :D :)2
Dzięki za wyjaśnienie :)2
DiscoII td5
www.landklinika.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 07, 2008 12:05 am

To moze taki stabilizator wiskozy paliwa, bo z wiskoza jest zwiazana zdolnosc odparowania paliwa w komorze spalania. Parowanie to z kolei wplywa na moc, ale raczej malo istotnie w tym przypadku, ale na pewno ma wplyw na sklad spalin, wiec zaliczyc nalezy ow wymiennik ciepla na konto Greenpeace 8)
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 07, 2008 12:07 am

dokładnie.
jeden z elementów euro II
tak samo jak dewasto sterowane modułem silnika
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 07, 2008 12:07 am

Tak na marginesie, zbiornik paliwa, robi wystarczajaco za chlodnice paliwa.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 07, 2008 12:10 am

pod warunkiem ze jest w nim sporo paliwa :D
opisalem ten uklad najprosciej jak mozna pomijajac wiele nieistotnych w tym przypadku elementow.na upartego mozna by z tego zrobic prace magisterska co najmniej ale mysle ze na potrzeby forum wystarczy to co jest :D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 07, 2008 12:15 am

i że nie jest plastikowy :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 07, 2008 12:22 am

Kolega Misiek Cypr jest z innej ligi jezdzi Pajero wiec mysle ze mozna mu wybaczyc te drobne niedociagniecia na temat jedynej slusznej marki LR :D

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Misiek Cypr » pt lis 07, 2008 7:53 am

Plastik, nie plastik w przewodach sie tez schlodzi, a i plastik doskonalym izolatorem nie jest.

A na LR sie faktycznie nie znam, choc studiuje forum z wielkim zainteresowaniem :oops:
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 07, 2008 9:10 am

przewody też plastik :)21

zimą ma nie krzepnąć, latem nie robić korków parowych. i tyle. i po to ten bączek wzmiankowany w temacie jest.
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość