
schładzacz paliwa td5 DII - czy jest potrzebny?
Moderator: Jerry
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Boszsz..... ale wyscie odporni na sugestie.
wiec po kolei.
paliwo ze zbiornika jest pompowane przez pompe nr1 do filtra paliwa,stamtad wraca do pompy nr2 i przewodami plynie sobie do glowicy,przeplywajac po drodze przez regulator cisnienia ktory w tym momencie nie robi nic.jak juz wplynie do glowicy ktora jest GORACA to sobie spokojnie tam czeka az ktorys z pompowtryskow je skonsumuje.jezeli pompa nr2 wytworzy zbyt duze cisnienie systemowe,do dziela wkracza MECHANICZNY regulator cisnienia,ktory laskawie upuszcza nadmiar paliwa tym samym redukujac cisnienie systemowe do zadanej wartosci.nastepnie GORACE paliwo udaje sie do urzadzenia o ktorego sensie istnienia istnienia rozprawiacie od kilku dni celem schlodzenia i wraca do baku.
Rzeczywiscie podczas przeplywu paliwa przez pompe/pompy temperatura moze nieznacznie wzrosnac z co najmniej dwoch powodow.po pierwsze podstawy fizyki tak mowia,(zmiana cisnienia powoduje zmiane temperatury)po drugie pompa/pompy podczas pracy nagrzewa sie i paliwo robi w pewyum sensie za czynnik chlodzacy.jednak w silniku TD5-na tym sie skupmy-tez wzrost temperatury jest na tyle nieistotny ze mozna go pominac.
Reasumujac-sens istnienia wspomnianego przez autora urzadzenia pozostawiam do indywidualnych przemyslen.
wiec po kolei.
paliwo ze zbiornika jest pompowane przez pompe nr1 do filtra paliwa,stamtad wraca do pompy nr2 i przewodami plynie sobie do glowicy,przeplywajac po drodze przez regulator cisnienia ktory w tym momencie nie robi nic.jak juz wplynie do glowicy ktora jest GORACA to sobie spokojnie tam czeka az ktorys z pompowtryskow je skonsumuje.jezeli pompa nr2 wytworzy zbyt duze cisnienie systemowe,do dziela wkracza MECHANICZNY regulator cisnienia,ktory laskawie upuszcza nadmiar paliwa tym samym redukujac cisnienie systemowe do zadanej wartosci.nastepnie GORACE paliwo udaje sie do urzadzenia o ktorego sensie istnienia istnienia rozprawiacie od kilku dni celem schlodzenia i wraca do baku.
Rzeczywiscie podczas przeplywu paliwa przez pompe/pompy temperatura moze nieznacznie wzrosnac z co najmniej dwoch powodow.po pierwsze podstawy fizyki tak mowia,(zmiana cisnienia powoduje zmiane temperatury)po drugie pompa/pompy podczas pracy nagrzewa sie i paliwo robi w pewyum sensie za czynnik chlodzacy.jednak w silniku TD5-na tym sie skupmy-tez wzrost temperatury jest na tyle nieistotny ze mozna go pominac.
Reasumujac-sens istnienia wspomnianego przez autora urzadzenia pozostawiam do indywidualnych przemyslen.
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
To moze taki stabilizator wiskozy paliwa, bo z wiskoza jest zwiazana zdolnosc odparowania paliwa w komorze spalania. Parowanie to z kolei wplywa na moc, ale raczej malo istotnie w tym przypadku, ale na pewno ma wplyw na sklad spalin, wiec zaliczyc nalezy ow wymiennik ciepla na konto Greenpeace 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- nowicjusz127
- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość