Land Rover Discovery - serwis

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 28, 2008 2:15 pm

sweeps pisze:Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.

.
zapewniam ciebie i twojego niedouczonego mechanika ze to nie rzezi ani lozysko oporowe ani nie masz problemu ze skrzynia.nie widzialem jeszcze R380 bez opilkow na magnesie.przyczyna jesty inna i obawiam sie ze twojego fachmana temat przerasta
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
APIECH
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn lip 25, 2005 2:38 pm
Lokalizacja: Krasnobród

Post autor: APIECH » pt lis 28, 2008 2:22 pm

A jeśli możnaby dowiedzieć się jaka to przyczyna to byłabym niezmiarnie wdzięczna - bo tym objawem jestem również zainteresowana :)22
Jechać! Gonić! Koło zmieniać! Kiszki pompować!
LR Disco TD5 ' 00

Awatar użytkownika
Ryszard Giedrojć
 
 
Posty: 986
Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
Lokalizacja: Kozielec

Post autor: Ryszard Giedrojć » pt lis 28, 2008 5:29 pm

nowicjusz127 pisze:nie no to ze auto nie pali to na pewno wina swiecy zarowej piatego cylindra.padaja najczesciej.zacznij od niej od razu zobaczysz roznice :D :D .co do leju 20W50 to raczej nie wroze temu silnikowi swietlanej przyszlosci...
Mam nadzieję, że starcza ci dowcipu, by klientom pisać na rachunku: "wymiana świecy żarowej 5 cylindra". :P
Jeep Grand 2,7 CRD , Toyota LC RJ 70

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » pt lis 28, 2008 6:55 pm

Ryszard Giedrojć pisze:
nowicjusz127 pisze:nie no to ze auto nie pali to na pewno wina swiecy zarowej piatego cylindra.padaja najczesciej.zacznij od niej od razu zobaczysz roznice :D :D .co do leju 20W50 to raczej nie wroze temu silnikowi swietlanej przyszlosci...
Mam nadzieję, że starcza ci dowcipu, by klientom pisać na rachunku: "wymiana świecy żarowej 5 cylindra". :P
od rachunkow jest kto inny ale dowcipu by mi starczylo na pewno :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

bartuświelki
 
 
Posty: 124
Rejestracja: sob lut 16, 2008 6:25 pm

Post autor: bartuświelki » pt lis 28, 2008 9:30 pm

to że tak wtrącę ja rozumiem ze 20w40 to be do silnika td5 ale o co chodzi z smarowaniem pompo wtrysków przecież jest nim smarowany cały silnik a przy pompo wtrysku tylko elementy mechaniczne bo oczywiście nie jakieś precyzyjne więc dlaczego skraca się żywotność pompo wtrysku o połowę

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sweeps » ndz lis 30, 2008 9:34 am

Dzięki za parę przydatnych informacji jak i masę bezużytecznych. Tą świecę piątego cylindra to chyba tylko tu na forum można wymienić ;). Nadal nie wiem jednak, który olej będzie najlepszy. Pozostaje jechać na serwis, który polecił mi dudek i wierzyć, że gość zna się nie tylko na muzyce ;)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz lis 30, 2008 11:00 am

sweeps pisze: I już ostatnie pytanko :) Pstrykanie kierownicy :D przy kręceniu. Chodzi o to, że kierownica chodzi leciutko, ale przy okazji kręcenia słychać w miarę ciche pstrykanie - taki plastikowy odgłos. Jest potrzeba aby coś z tym robić?
.
Zapewne to pstrykanie jest przy włączonym kierunkowskazie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Post autor: marek_z_gor » ndz lis 30, 2008 5:42 pm

olej jaki zalać, napisał ci czesław&jarząbek :10w40 po wymianie jak coś ma się stać z silnikiem złego to się stanie niebawem, a zebys kolego wiedział na przyszłość to 10w40 -liczba przed "w" oznacza gęstość oleju przy 0st celsjusza a liczba za "w" oznacza gęstosc oliwy przy 100st. cels.
im liczby większe tym olej gęstszy w danych warunkach.
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lis 30, 2008 5:50 pm

nowicjusz127 pisze:
sweeps pisze:Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.

.
zapewniam ciebie i twojego niedouczonego mechanika ze to nie rzezi ani lozysko oporowe ani nie masz problemu ze skrzynia.nie widzialem jeszcze R380 bez opilkow na magnesie.przyczyna jesty inna i obawiam sie ze twojego fachmana temat przerasta
Niech guru uchyli rąbka tajemnicy....w jaki to magiczny sposób w skrzyni R380 na magnesie mamy zawsze opiłki.... :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » ndz lis 30, 2008 6:48 pm

nie czyści korka przed wkręceniem?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 6:53 pm

moto pisze:
nowicjusz127 pisze:
sweeps pisze:Poza tym może ktoś się wypowie na temat skrzyni manualnej - sporadycznie zdarza się, że bardzo głośno rzęzi na jedynce i wstecznym, przestaje po puszczeniu lub wciśnięciu sprzęgła. Na innych biegach nie miałem jeszcze problemu. Facet z tego samego warsztatu stwierdził, że to może być łożysko oporowe i należałoby przy wymianie płynu do skrzyni zobaczyć czy nie ma w środku opiłków żelaza. Jeżeli będą, to skrzynia do rozbiórki.

.
zapewniam ciebie i twojego niedouczonego mechanika ze to nie rzezi ani lozysko oporowe ani nie masz problemu ze skrzynia.nie widzialem jeszcze R380 bez opilkow na magnesie.przyczyna jesty inna i obawiam sie ze twojego fachmana temat przerasta
Niech guru uchyli rąbka tajemnicy....w jaki to magiczny sposób w skrzyni R380 na magnesie mamy zawsze opiłki.... :)21
jesli napisze "odrobiny metalu zbierajace sie na magnesie powstale w wyniku wzajemnego tarcia elementow skrzyni takich jak kola zebate" poczujesz sie lepiej?
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lis 30, 2008 10:36 pm

To nie pitol że to przypadłość 380.......
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:37 pm

ty jakiś spięty jesteś...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lis 30, 2008 10:46 pm

czesław&jarząbek pisze:ty jakiś spięty jesteś...

:)21
zblizający sie poniedziałek tak wpływa,..
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 10:47 pm

moto pisze:To nie pitol że to przypadłość 380.......
i w tym momencie zupelnie nie wiem co poeta mial na mysli...
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz lis 30, 2008 10:51 pm

moto pisze:
czesław&jarząbek pisze:ty jakiś spięty jesteś...

:)21
zblizający sie poniedziałek tak wpływa,..
ja zamierzam odbyć poniedziałek w duchu ekumenicznym
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz lis 30, 2008 11:10 pm

nowicjusz127 pisze:
moto pisze:To nie pitol że to przypadłość 380.......
i w tym momencie zupelnie nie wiem co poeta mial na mysli...
bo zamiast na j.Polski ...to Wąść lulki palił :)20
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Post autor: nowicjusz127 » ndz lis 30, 2008 11:12 pm

moto pisze:
nowicjusz127 pisze:
moto pisze:To nie pitol że to przypadłość 380.......
i w tym momencie zupelnie nie wiem co poeta mial na mysli...
bo zamiast na j.Polski ...to Wąść lulki palił :)20
aha
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: gostcomp » ndz lis 30, 2008 11:25 pm

moto pisze:To nie pitol że to przypadłość 380.......
eee ty tak poważnie ?
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

Awatar użytkownika
coltrane
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn sie 11, 2008 4:35 pm
Lokalizacja: Jelonki

Post autor: coltrane » pn gru 01, 2008 5:38 am

takie gienste oleum typu mazut to wlewałem do civic '85, przy czym nie planowałem żadnego remontu. żeby zalepić wszelkie ubytki :)
rzecz jasna w motorze, nie w podłodze. Nie sądzę, by delikatny Land Rover tolerował mazut.
fso syrena 103

sweeps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw lis 06, 2008 11:37 am
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sweeps » pn gru 01, 2008 2:56 pm

Rozmawiałem z gościem z innego warsztatu i poza zmianą cyferek z 20w50 na 10w40 zalecił również zmianę z mineralnego na syntetyk. Do tej pory byłem przekonany, ze taka zmiana może być dla silnika zabójcza o czym mu wspomniałem - stwierdził jedynie, że to mit. Może ktoś wypowie się na ten temat zanim będzie za późno :)

Awatar użytkownika
konrad.w1
Posty: 468
Rejestracja: czw mar 29, 2007 7:25 pm
Lokalizacja: Jedlina Zdrój

Post autor: konrad.w1 » pn gru 01, 2008 3:16 pm

Co najmniej nie powinno się takich rzeczy robić. A weź zmień sobie źródło informacji i poszukaj innego "swojego" mechanika.
Discovery 300 Tdi
http://www.walbrzych4x4.pl/

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: piotr borowiec » pn gru 01, 2008 3:28 pm

bracie nie eksperymentuj, jedź do ludzi co landki znają i kochają i wszystko będziesz miał cacy. Tam pod Łodzią masz prawdopodobnie gościa co mu tylko 3 zęby zostały bo reszte na LR pokruszył :lol: Dowiedz się gdzie on bytuje i napieraj do niego :lol:
Chamstwo należy zwalczać napalmem
http://www.free-clinic.org/

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn gru 01, 2008 6:52 pm

Chyba wykrakałęś Janek miał dzwona i leży w szpitalu? Ale warsztat powinien działać
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
sla66
 
 
Posty: 3183
Rejestracja: wt mar 21, 2006 11:43 am
Lokalizacja: W-wa pod płotem Nieporętu

Post autor: sla66 » pn gru 01, 2008 7:57 pm

A ja dzisiaj zrobiłem mały test na serwisy w W-wie. Wysłałem ogólnikowego w treści maila, z zapytaniem za ile "to" zrobią. Od rana nie przyszło zapytanie, o co dokładnie chodzi. Ciekawe, który pierwszy się odezwie.
‘Nie jestem panem waszych sumień’ Zygmunt II August

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość