P 38, Alarm Fault, pomocy.

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » czw gru 25, 2008 10:03 pm

Założyłem, że immo ze względu na jego złą opinię :D :( , komunikat Alarm Fault, zepsuty nagle, ni z tego, ni z owego zamek pasażera.
Motor? Idealnie pracuje do zamknięcia auta. Potem nawet nie dychnie. Aku naładowany na ful, rozrusznik kręci jak szalony, świece niedawno wymieniane na nowe, wskaźnik niby pokazuje, że są podgrzewane, paliwo jest, bo dostarczane jest do filtra paliwa. Czy jest powietrze, nie wiem jak sprawdzić :oops: . Filtr jest nowy.
Chyba zły kod wpisuję :) , te 1515 niekoniecznie jest poprawny :) .

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » czw gru 25, 2008 10:06 pm

Jeśli to manual to spróbuj odpalić na pych (choć w ropniaku pewnie wymaga to innego samochodu bo popchać trudno)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 25, 2008 10:07 pm

zdejmij plastikową pokrywę z silnika i poluzuj którąkolwiek z metalowych rurek wtryskiwaczy -zakręć silnikiem, jeśli tryska paliwo to znaczy że jest dostarczane na wtryskiwacze. Czy silnik przy kręceniu produkuje jakikolwiek dym ?
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » czw gru 25, 2008 10:10 pm

Próbowałem go odpalić podczas holowania. Żadnej reakcji.
Nie zwracałem uwagi na dym, gdyż nawet nie próbuje odpalić.
Za chwilę sprawdzę to.
Jeżeli paliwo nie będzie podawane na wtryski, to czy to nie znaczy tylko, że komputer nie steruje pompą? Takie zabezpieczenie immo, bo samo napięcie na elektrozawór pompy jest podawane.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » czw gru 25, 2008 10:39 pm

a podaje na wtryski czy nie ?
sprawdziłeś czy napięcie na listwę świec jest podawane ?
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » czw gru 25, 2008 11:13 pm

Teraz sprawdzałem. Drugi pilot nie zmienił sytuacji. Próbowałem inne kody ale nic się nie stało. Paliwo nie jest podawane na wtryski, ale do pompy jest podawane. Napięcia nie sprawdzałem, ale w momencie zapalenia wskaźnika świec światełko w kabinie przygasa. Wydaje mi się, że gdyby to były świece, to na holu powinien odpalić.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw gru 25, 2008 11:23 pm

trudna trudna zagadka
:)21

boszowski kod edc sie wysypał i sterownik silnika nie widzi że trzeba jechać do bośni na ryby.

możemy sobie jeszcze pogdybać do czwartego stycznia a piątego wyślij auto abszlepem do serwisu który ma dedykowany komputer, przytomnego człowieka od tego i będzie chciał się zająć p38
#noichuj

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » czw gru 25, 2008 11:26 pm

No i tego wysłania do serwisu najbardziej się obawiam :( .
Mam złe doświadczenia :evil: .
Może ktoś zna DOBRY serwis w Krakowie?

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 12:31 am

Zapomniałem dodać, że podczas prób synchronizacji pilota, przy przekręcaniu kluczyka alarm w pewnym momencie jakby się „zamrażał”. Centralny zamykał drzwi (3 drzwi :-? ), ale alarm się nie aktywował.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt gru 26, 2008 12:33 am

alarm się nie aktywuje dopóki wszystko nie będzie pozamykane.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 12:48 am

Te czwarte były zamknięte ręcznie :) . Komputer jakby głupiał zbyt dużą ilością przekręceń kluczyka.

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pt gru 26, 2008 1:56 am

jedź do wieliczki co prawda drogo jak cholera długo się czeka i różne są opinie na temat tego serwisu ale w razie emergency warto, masz też pewność że zrobią bo autoryzowany no i jak sie uprzesz to dociągniesz złoma na sznurku z krakowa a jak chce ci sie bawić w dłurzszą podróż to polecam nowy targ chłopaki wiedzą co jest na rzeczy naprawiają szybko i taniej niż w wieliczce. aha i na własną ręke możesz jeszcze sprawdzić siłownik dzwi które nie robią bo jeśli on padł może być to przyczyną problemów a pozatym jesli namieszałeś z eka kodem to tylko serwis albo laptop serwisowy Ci pomoże. pozatym jeśli nie wyświetla engine disabled... to może nie być jak już pisali wcześniej problem z immo ja próbowałem parę razy wygrać walke z p38 ale niestety poniosłem sromotna klęskę więc życze powodzenia
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pt gru 26, 2008 1:59 am

aha i spróbuj zamknąć wóz pilotem jak będziesz w środku i przekręć kluczyk w stacyjce jak zacznie wyć znaczy że alarm działa :)21
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 2:19 am

Wieliczka nie jest autoryzowana i złe (bardzo) doświadczenia mam właśnie z tym serwisem :( :evil: .
Jeżeli to wina alarmu to może sobie poradzą, jeżeli jednak silnik, to wątpię!
Jeżeli to czytają, to pewnie mi nie naprawią mojego RR i będę musiał faktycznie jechać do NT :roll: .
Podobno gdzieś koło Balic jest dobry serwis, ale nie znam adresu.
Z kodem mogłem namieszać dopiero teraz.
Jak mogę sprawdzić ten siłownik?
Do tej pory sprawdzałem płytkę Door Outstation. Przekaźnik/iki , które są na niej słychać, że się załączają. Sprawdzałem napięcie wychodzące z Out na mechanizm zamka. Są to krótkotrwałe impulsy, których miernik w pełni nie zdąży pomierzyć. Zdąży pomierzyć zaledwie wartość chwilową około 0.7V. Chyba, że ma być stała wartość, a te impulsy są nieprawidłowe. Pomimo chwilowego podawania napięcia mechanizm zamka nie reagował. By to sprawdzić zamykałem i otwierałem ręcznie drzwi kierowcy.
Ciemno już było i nie mogłem sprawdzić jak się „zachowuje” napięcie w tylnych działających zamkach. Czy to ma być impuls, czy też stałe napięcie. Nie znając napięcia pracy, bałem się trochę podpinać napięcia prosto z aku na siłownik (na schemacie zaznaczony jak silnik).
Sam siłownik jest niezależny od styczników w zamku. Dziwi mnie więc zależność zepsutego siłownika/silnika od alarmu/immo. Przecież tak czy inaczej mogę ręcznie wymusić stan zamknięcia i otwarcia. Chyba, że komputer musi mieć prawidłowy sygnał w momencie otwierania auta, że wszystkie drzwi zostały otwarte (a wcześniej zamknięte), by odblokować immo. Tyle, że to strasznie głupie, że zepsuty siłownik, nawet nie stycznik położenia, powoduje unieruchomienie auta!
Może wiecie co i jak?
Ps. Pilot mi nie działa, ale zamknąłem się przez otwartą szybę. Wyło po przekręceniu kluczyka.
Może ktoś objaśni mi skróty przy stycznikach zamka: C.D.L Switch, Key Switch, Door Ajar Switch ?

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pt gru 26, 2008 2:52 am

heh mnie trzymali w przekonaniu że autoryzowany a jak już wskoczył temat to powiem że jednoczę się w traumie:) siłownik najlepiej sprawdzić pragamtycznie bo jak działa to go zwyczajnie słychać no chyba że nie podaje odpowiedniego prądu to już gorsza sprawa. nie wiem jakie powinno być napięcie ale tak jak piszesz najlepiej sprawdź działający zamek jak jest takie samo to wiadomo siłownik do wymiany. a odnośnie alarmu to jesli przekręcisz kluczyk i się włączy to po otwarciu samochodu i ponownym przekręceniu kluczyka o jeden stopień na komputerze powinien się wyświetlić powód włączenia alarmu. alarm triggered: i o co jest na rzeczy więc jeśli sie wyświetli będziesz wiedział czy to napewno wina drzwi...ja miałem problem z siłownikiem w drzwiach kierowcy ale w moim przypadku wyświetlał engine disabled, press remote no i po wymianie siłownika wszystko robiło jak należy...
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 2:58 am

Ostatnio nawet z dumą mi oświadczyli, że nie są autoryzowani.
Wątpię abyś przeszedł taką traumę jak ja :evil: .
Wyświetlił się taki komunikat.
Jednak czy on świadczy o awarii siłownika, to nie jestem pewien :-? .
O ile dobrze zrozumiałem Twoją wypowiedź.
Ile kostował Cię siłownik, czy może raczej cały zamek?

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pt gru 26, 2008 3:11 am

nie o awarii dokładnie siłownika ale o tym skąd pochodzi powód włączenia alarmu u mnie był to siłownik ale możliwości jest wiele. zamek chyba coś 160zł ale nie pamiętam dokładnie bo więcej rzeczy wtedy kupowałem jutro napisze jak sprawdzę bo już mi sie po fakturach tej porze grzebać nie chce. Jak sprawdzisz napięcie na innym zamku to napisz co i jak bo sam jestem ciekaw końca tego mezaliansu :)21
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 3:21 am

Dzięki.
Skończy się pewnie serwisem, choć jak ognia się boję :( .
Parę dni Świąteczno-noworocznych zostało więc temat będę gryźć. Dam znać.

Awatar użytkownika
hpx4000
 
 
Posty: 1019
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
Kontaktowanie:

Post autor: hpx4000 » pt gru 26, 2008 8:39 am

Czesław, dla czego jeśli problem jest z immo (bo twierdzisz że kod eka jest potrzebny) komputer nie wyświetla stosownych komunikatów? I czemu silnik kręci rozrusznikiem? Przynajmniej w benzynie immo tnie po rozruszniki i wtryskach. Działa pompa paliwa, tylko.
To że drzwi się nie zamykają to nie znaczy że alarm się nie uzbraja. Uszkodzony siłownik niema wpływu na działanie alarmu (wiem bo miałem uszkodzone). U mnie normą jest że (już po wymianie) drzwi kierowcy się zamykają z centralnego w zależności od pogody. Przy wyższej wilgotności się nie zamykają :-)
Próbowałeś wprowadzać kod (błędny czy nie to nie jest ważne) czy wyświetlił Ci komunikat „keycode lockout”?
Jeżeli nie to by znaczyło że procedura nie działa i:
- masz problem z zamkiem
- padł Ci BECM (w wawie 1500 za komputer, kluczyk, vin oraz chyba 300 za wymianę i uruchomienie tego badziewia – wiem bo to robiłem)
Range Rover V8 Outsourcing IT

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 12:04 pm

Nie do końca wiem jak to jest z wprowadzaniem kodu EKA. Niby wprowadza się go w drzwiach kierowcy, ale mam taką małą książeczkę od auta i tam jest pokazane by ten kod wprowadzać w stacyjce?!
Tutaj jest opisany dość podobny przypadek do mojego: Symptoms that Emulate BeCM Failure
Problems in the engine compartment fusebox can simulate BeCM issues, like the random cranking above, and other starting problems that look like the engine is disabled by the alarm system. Brian Schauf of Dealer Direct Auto worked on a 1998 HSE that was stopped and idling when the vehicle just died and would not turn over at all. Power seemed to be on and everything like the windows and such worked fine. On turning the key there were no error messages although the message center said none of the windows, lift gate or sunroof were set. "The only error message I get is when I set the alarm and try to turn it over: "Engine disabled use remote". The Engine light comes on and goes off before I try to start it. The remote will unlock and lock the doors, except the passenger side front door and arm/disarm the alarm. I have tried the generic EKA procedure #1515 with no avail. When turning the lock, the side lights will blink so I think it is recognizing the input although the lock seems to be a little loose. We have tried unhooking battery and hooking back up with key in #2 position as well. Fuses and relays seem to be fine. We have replaced the remote batteries and made sure the vehicle battery is fully charged as well. When we turn the key, there is a click noise from the controller under the passenger side seat and that is about it. I feel it is in the alarm system but am having absolutely no luck!"

A week later Brian wrote back in with the following news: "We took the fusebox apart and repaired it from the info you provided and it worked! We found all kinds of solder joints that needed repairs and once we repaired them the Rangie started up and runs excellent. I was very grateful that it was not the BECM!"

Awatar użytkownika
Szot_RR
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 90
Rejestracja: wt kwie 15, 2008 10:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Szot_RR » pt gru 26, 2008 12:21 pm

Jaki temat!! no pięknie!! zero kasztanienia :)21 może daltego że każdy się boi tu wchodzić żeby nie zapeszać :)21
RR hasiok dwatysiące, RR ropniok dziewiećsześć

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt gru 26, 2008 12:39 pm

hpx4000 pisze:Czesław, dla czego jeśli problem jest z immo (bo twierdzisz że kod eka jest potrzebny) komputer nie wyświetla stosownych komunikatów? I czemu silnik kręci rozrusznikiem? Przynajmniej w benzynie immo tnie po rozruszniki i wtryskach. Działa pompa paliwa, tylko.
To że drzwi się nie zamykają to nie znaczy że alarm się nie uzbraja. Uszkodzony siłownik niema wpływu na działanie alarmu (wiem bo miałem uszkodzone)
kiedy nic nie wiadomo potrzebny jest jakiś punkt odniesienia, prawda?
od czegoś trzeba zacząć co jest z całą pewnością dobre. np zamek, piloty, wprowadzone eka.
inaczej pośród zbyt wielu zmiennych to se można...sam wiesz co se można.

w dieslu do całego burdelu swoistego dla p38 dochodzi jeszcze kodowany sterownik edc czyli silnika. jest w nim taki skurwiały czterocyfrowy kod edc który potrafi się "zagubić". najczęściej rozłazi się to przy jakichś operacjach dziwnych z alarmem, pilotami i akumulatorem. zjawisko też występuje w pozostałych modelach pędzonych boschem edc1.3.1
tyle że w nowszych można zrobić tzw synchronizację sterowników żeby się widziały wzajemnie i to skutkuje.

przywiezli mi kiedyś takie p38 w dieslu które ponoć z dnia na dzień umarło w warsztacie. oczywiście na abszlepie. akcja z cyklu "klient kłamie". samo z siebie umarło od stania pod płotem. mieli na karteczkach popisane różne tajemne kody z kilku okolicznych serwisów. objawy zbliżone do przypadku opisanego powyżej. silnik kręci, komunikatów brak. w elektronice nie było żadnych błędów ani niczego co uzasadniałoby problem z rozruchem. wszystko wskazywało na pompę wtryskową, ale chamstwo przywiozło wóz z totalnie wychechłanym akumulatorem, sie wkurwiłem i przegnałem nie zgłębiając tematu.
#noichuj

georg
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 31
Rejestracja: wt paź 25, 2005 6:11 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: georg » pt gru 26, 2008 12:51 pm

ja bym dla swietego spokoju sprawdził pompe paliwa w zbiorniku. bez niej też nie zapali

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 12:58 pm

Czesław&jarząbek, czy ten kod można „naprawić”, zsynchronizować bez używania T4 i pokrewnych, a jedynie dzięki oprogramowaniu Bosch dla silnika?
Pytam, bo mam dobrego mechanika od tego silnika, a do serwisu boję się jechać.
Gdyby tak było, to mógłbym uderzyć do niego o pomoc.
Pisałem, że paliwo jest dostarczane. Zresztą mam nową pompę, niepotrzebnie kiedyś wymienioną przez rzeczony serwis, za jedyne osiem stów :evil: .

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Flytier » pt gru 26, 2008 1:18 pm

Panowie, to jak jest z tym kodem? Mam go wklepywać w zamek, czy stacyjkę?
Żeby było łatwiej, to podobno już w moim roczniku (97) trzeba najpierw przekręcić w pozycję lock cztery razy, a dopiero potem właściwy kod?!
Toż to czarna magia, angielska :( .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości