Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Damian » czw lut 12, 2009 10:21 pm

nowicjusz127 pisze:
Damian pisze:
Tatuś pisze:Silnik zaczyna oddychać !!
Tak tak
Tylko że bez modyfikacji wydechu pod dolot nici z performensu :)21
No i gratuluję wiary w zwykły filtr bawełniany :)21 żebyś cokolwiek poczuł, to musiałbyś mieć stożek na prostym dolocie i wyprostowany i uwolniony wydech :)
och jej!! tego rodzynka przeoczyłem.....ktoś chyba namiętnie czytuje forum calibry albo jeszcze jakies inne wybitnie fachowe....powiedz miszczu jak wygląda wyprostowany i uwolniony wydech??ile konióf dodaje taki stożek na prostym dolocie??czy zabierzesz głos w dyskusji na temat magnetyzerów?toć taki drzemiący potencjał tego wynalazku przeoczyłeś.... :)21
nie nadinterpretowywuj ekspercie z jukej i przygaś ciut aurę własnej megazajebistości, boś się rozbrykał w niej solidnie
albo mówiąc po chłopsku: nie.chrzań

zalety filtrów bawełnianych (tak, to zwykle bawełniana wkładka nasączona jakimś olejem, spełniającym funkcję filtrującą) są bezpsprzeczne (długowieczność), ale rozbawiła mnie wiara że "silnik oddycha lepiej" po założeniu kingdragona, czy czegoś innego o równie groźnej nazwie. Bez modyfikacji całego dolotu razem z wydechem (od baranów po końcówkę) z performensu nici. Zresztą te zmiany i tak się stosuje zwykle po zmianach głębszych, silnikowych.
Nie wiesz jak wygląda wydech i dolot w aucie A-grupowym, że się pytasz? To pojedź kiedyś na rajd, poproś kogoś, to może Ci pokaże. Powiedz, że jesteś serwisantem LR w UK - szanse wzrosną.

p.s. przez takich misiów jak Ty coraz rzadziej chce mi się na forum zaglądać...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: nowicjusz127 » czw lut 12, 2009 10:28 pm

Drogi Damianku.zwróć uwage na temat postu.skupmy sie na tym,wiec nie zaczynaj tematu silników przygotowywanych przez profesjonalistów za ciężkie pieniądze.wcale nie trzeba byc mega [cenzura] zajebistym zeby wiedziec to co ja napisałem.czy jesteś w stanie znaleźć choć jeden mój post gdzie możesz podważyć prawdziwość informacji tam zawartych??to gdzie pracuje nie ma naprawde żadnego znaczenia bo wiedze zdobywałem w Polsce tak jak wszyscy tu.wiec po kiego zaczynasz temat UK?pretensje powinieneś raczej miec do kogoś innego ze nie da sobie wytłumaczyć.....nie chce ci sie tu zaglądać?mnie wręcz przeciwnie bo lubie sie pośmiać z tych którzy na to zasługują.tyle w temacie.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Damian » czw lut 12, 2009 10:34 pm

Widzisz, cenię sobie czasem Twoje wypowiedzi, bo widziałem że masz dużą wiedzę na temat nowych aut LR z racji pracy.
Ale nie lubię ludzi, którzy srają wyżej niż dupę mają.

Mam nadzieję, że nie czynisz ze swej wiedzy sposobu na podniesienie własnej wartości. Po prostu wymskło Ci się...parę razy.

bez urazy
tymczasem wracam na forum calibry :D
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: nowicjusz127 » czw lut 12, 2009 10:51 pm

z moją dupą wszystko w porządku.jest na swoim miejscu.zapewniam.dowartościowywać sie też nie mam potrzeby.nie lubie jak ktoś pie....li jak i nie da sobie powiedzieć ze jest w błędzie.to tyle.ty sie nie wk....iaj tylko przybij :)2
i nie czytaj za duzo forum calibry....to szkodzi :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: LR_Olek » pt lut 13, 2009 8:16 am

bijcie sie :)21

Awatar użytkownika
DAŁEK
Posty: 336
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: DAŁEK » pt lut 13, 2009 9:10 am

Teeje
A miało być o filtrach,a poszło na gołe klaty.
Nowicjusz daj ew na PW czy warto wogóle kupić taki wkład do D3, czy wogóle sobie du..y nie zawracać.
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » pt lut 13, 2009 11:22 am

UWAGA!!! WIADOMOŚCI Z PIASKOWNICY


Sportowe wkłady filtrów powietrza - Tak ! - Jacek Chojnacki

Ostatnio często otrzymuję pytania związane z zastosowaniem sportowych wkładów filtra powietrza jak alternatywę do filtrów stożkowych.
W przeciwieństwie do filtrów stożkowych jestem zdecydowanym zwolennikiem tego rozwiązania.
Nigdy nie stwierdziłem negatywnego wpływu na trwałość silnika po zastosowaniu tych filtrów w przeciwieństwie do opisanych poprzednio problemów wynikających czasami z powodu stosowania filtrów stożkowych.
Producenci filtrów obiecują wzrost mocy silnika w granicach 10%. Po zweryfikowaniu parametrów ponad 300 silników , w których takie filtry zostały zamontowane mam następujące wrażenia.
W około 10% przypadków dało się zauważyć radykalny wzrost mocy i maksymalnego momentu obrotowego silnika , gdzie zwyżka parametrów była w granicach pod 10%.
W przeważającej ilości czyli w około 75% przypadków podane parametry wzrosły w granicach 3%. Również przy tej wartości dało się zauważyć różnicę na korzyść w zachowaniu się silnika bez potrzeby uciekania się do pomiarów trakcyjnych samochodu.
W około 15% przypadków nie dało się zauważyć prawie żadnego wpływu na parametry silnika podczas jazdy kontrolnej. Dokładne pomiary trakcyjne wykazały jednak nieznaczny przyrost mocy i momentu , były to jednak wartości minimalne.
Wkłady filtrów montowane były do bardzo wielu różnych typów samochodów. Nie można jednoznacznie stwierdzić , że w jakimś typie samochodu działają wyjątkowo skutecznie. Podobna relacja zachodzi w przypadku minimalnego pozytywnego wpływu. Istniejące rozbieżności , należy sądzić, są wynikiem stanu technicznego samochodu. Również silnik nowy lub prawie nowy nie musi być wcale w idealnym stanie , przynajmniej pod względem funkcjonowania układu zasilania paliwem oraz układu wydechowego. Przeprowadzone próby z wymianą w takim przypadku układu wydechowego w samochodzie nawet o minimalnym przebiegu na inny fabryczny przeznaczony do tego samego modelu , dały zadziwiające efekty w postaci zdecydowanej reakcji na korzyść silnika podczas kolejnych pomiarów. Okazało się wtedy , że ten sam silnik z zamontowanym filtrem sportowym wykazał się zauważalną poprawą parametrów. Sugeruje to dość duże rozbieżności produkcyjne układów wydechowych mieszczące się w granicach 10% jeśli chodzi o skuteczność działania. Problem ten dotyczy przede wszystkim samochodów o niewielkiej pojemności skokowej silnika , a w zasadzie w tych silnikach o niewielkiej ostatecznie mocy jest szczególnie zauważalny.
Problemy z rozbieżnością mocy silnika z powodu niedoskonałości układu paliwowego przede wszystkim wynikają z różnicy parametrów sondy Lambda. Niektóre sondy mają zbyt ?proekologiczne? parametry co wcale nie powoduje, że samochody będą bardziej bezpieczne dla Natury. Poza nieco mniejszą mocą silnika w granicach do 10% mogą mieć negatywny wpływ na trwałość katalizatora. Rozbieżności takie są normalnymi produkcyjnymi odstępstwami. Podobny problem dotyczy czujników ciśnienia bezwzględnego.
Jest jeszcze kilka innych powodów mniejszej mocy silników ale poprzestanę na dwóch opisanych.

Dobre efekty daje stosowanie tych filtrów w silnikach turbodoładowanych bez wzglądu na rodzaj zastosowanego paliwa oraz w silnikach diesel-a - bez doładowania.
Natomiast w silnikach TDI po tuningu elektronicznym - są moim zdaniem niezbędne.
Swoje doświadczenie z filtrami opieram na produktach K&N oraz BMC oraz sporadycznie KINGDRAGON.

Teraz od siebie bardziej łopatologicznie:

W turbodieslu sprężarka podnosi ciśnienie powietrza do zadanej wartości. W przypadku jeżeli przepływ powietrza przez filtr jest wystarczający, to po uzyskaniu zadanego ciśnienia sprężarka nie podnosi go dalej. Jeżeli więc nawet usuniemy filtr powietrza to nie uzyskamy wyższego ciśnienia mieszanki - ergo nie poprawimy napełniania i nie zwiększymy mocy. Czy naszym filtrem będzie wkład ultra-hiper sportowy, czy zwykły papierzak - wyższego ciśnienia nie zobaczymy.(więc tu się z kolegą Nowicjuszem zgadzamy :-? prawie)

Jednak jest to tylko 50% prawdy. Na hamowni da się zmierzyć różnicę na korzyść wkładu sportowego czy też odp.zamontowanego stożka w stosunku do papierzaka. Dlaczego?

Turbina potrzebuje uzyskać inne obroty i inną moc pracy w zależności, jak łatwo będzie można zasysać powietrze. Jeżeli powietrze dopływające do turbiny jest już rozrzedzone poniżej ciśnienia atmosferycznego z powodu restrykcji (np. choojowego papierzaka) to potrzebna będzie wyższa moc, aby uzyskać zadane ciśnienie. Oznacza to że turbina ( po stronie spalinowej) będzie musiała odebrać więcej energii spalinom, a więc - mocniej "przytkać" wydech. Pogorszy się napełnianie i moc spadnie. Dodatkowo sprężarka uzyska większe straty mechaniczne (bo obraca się szybciej) i być może z powodu zbyt wysokich obrotów - niższą sprawność. Moc silnika nieznacznie bo nieznacznie - ale spadnie (pomimo iż ciśnienie doładowania nie zmieni się), gdy filtr będzie miał za małą wydajność.

Uff
Ostatnio zmieniony pt lut 13, 2009 1:20 pm przez Tatuś, łącznie zmieniany 1 raz.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » pt lut 13, 2009 11:25 am

Kanciastoszczękich troglodytów i zimnodupych sodomitów,zarazem dyletantów i pseudo mechesów uprasza się o spokój i powstrzymanie głupkowatych komentarzy !! :lol:

Ps. Nowicjusz127 jakbyś u mnie pracował dałbym ci dyscyplinarkę za brak wiedzy oraz szerzenie podróby :)3
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

piotr borowiec
 
 
Posty: 1319
Rejestracja: ndz gru 17, 2006 10:00 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: piotr borowiec » pt lut 13, 2009 11:48 am

Tatuś pisze:Nowicjusz127 jakbyś u mnie pracował dałbym ci dyscyplinarkę za brak wiedzy oraz szerzenie podróby :)3


No to prawie jak ojcowski klaps :)21 ale uwaga bo syn już odrośnięty :)21
Chamstwo należy zwalczać napalmem
http://www.free-clinic.org/

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » pt lut 13, 2009 12:02 pm

No to prawie jak ojcowski klaps :)21 ale uwaga bo syn już odrośnięty :)21[/quote]

Może odrośnięty,ale móżdżek malutki :)21
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: nowicjusz127 » pt lut 13, 2009 2:01 pm

turbina odbiera tyle energii od spalin ile na ile pozwala geometria łopatek.przy obrotach jakie turbina osiąga nie ma znaczenia czy masz papierowy filtr czy K&N bo swoje ona i tak zassie i ciśnienie wytworzy.chyba nie próbujesz tu powiedzieć ze opory ssania są tak wielkie że nie pozwalają sie swobodnie napędzać napędzać turbinie??to nie woda tylko powietrze!! aby bardziej zoptymalizować odzysk energii spalin i poprawić elastyczność auta powstały turbiny VTG.dla mnie możesz sobie zamontować nawet 4 takie filtry a i tak silnik nie bedzie lepiej "oddychał" jak to pięknie ująłeś....myśle ze pan Chojnacki z bananem na twarzy sprzeda ci takiego filterka za kupę szelestów.
zaznacze raz jeszcze.rozmawiamy o silnikach doładowanych a nie atmosferycznych gdzie stosowania tych filtrów nie neguję.
na reszte twojego postu nie odpowiadam bo musiałbym sie zniżyć do twojego poziomu a nie mam ochoty leżeć na podłodze.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: N2O » pt lut 13, 2009 2:24 pm

Ale jednak coś w tym jest, zazwyczaj Turbodiesle znacznie ożywają po wymianie starego zużytego filtra na nowy :)23
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » pt lut 13, 2009 2:29 pm

Dziad swoje baba swoje :roll:

Założyciel tematu oraz czytający będą musieli sami rozstrzygnąc czy chcą K&N'a czy nie.
Ja napisałem swoje racje podparte racjami Chojnackiego,kontrrozmówca też napisał o swoich
tyle że nie do końca gdyż musiałby zniżyć się do mojego poziomu,a to koliduje z jego imperatywami :)21

Ps. zapomniałem dodać że zacięcie "polańskiego" arystokraty na dorobku to kolo ma 100% :)3
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » pt lut 13, 2009 2:32 pm

N2O pisze:Ale jednak coś w tym jest, zazwyczaj Turbodiesle znacznie ożywają po wymianie starego zużytego filtra na nowy :)23
Nie do wiary :o :)21
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
KAMES 76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 10, 2009 5:01 pm
Lokalizacja: Podhale Nowy Targ
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: KAMES 76 » pt lut 13, 2009 3:04 pm

ale docinki zrobiło sie tak jakos wietrznie od tych rozpatrywan :)11 .ale to nic !! zeby ostudzic temat to wam cos napisze- czytlem kiedys o takim zdarzeniu /do serwisu aso podjechał klijent twierdząc iz jego samochód pogubił gdzies konie mechaniczne (pobiezne stwierdzenie zwane potocznym) po oględzinach okazalo sie iz z jakis nieznanych powodów układ wydechowy uległ czesciowemu zatkaniu, padla decyzja o wymianie katalizatora ,czesci oczywista na stanie niemiano wiec chłop pojechał bez ,taka prowizorka -dwa tygodnie próbowano sie dodzwonic do owego delikwenta w celu powiadomienia o mozliwym mont. czesci ,gdy w koncu odebrala zona powiadomila serwisanta ze zaliczke mogą sobie zostawic a mąz jak nigdy jest zadowolony z naprawy jak to stwierdziła (auto mu smiga jak cza) i to jest panowie tuning :)21
jestem na etapie modernizacji zabawek -tylko kieszen boli

Awatar użytkownika
KAMES 76
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 57
Rejestracja: wt lut 10, 2009 5:01 pm
Lokalizacja: Podhale Nowy Targ
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: KAMES 76 » pt lut 13, 2009 3:06 pm

Tatuś pisze:
N2O pisze:Ale jednak coś w tym jest, zazwyczaj Turbodiesle znacznie ożywają po wymianie starego zużytego filtra na nowy :)23
Nie do wiary :o :)21
no !! szczeg.ozywają jak stary filtr to jedno bagno -to to tak smigają wtety jak cholera :lol:
jestem na etapie modernizacji zabawek -tylko kieszen boli

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Janek 44 » pt lut 13, 2009 8:13 pm

Panowie nie ciśnieniujcie się, spytajcie sprężarkę. :)20 :)20
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: nowicjusz127 » pt lut 13, 2009 8:17 pm

Janek 44 pisze:Panowie nie ciśnieniujcie się, spytajcie sprężarkę. :)20 :)20
wystarczy zwykły wakuometr wpiety miedzy filtr a turbine i mozna zobaczyc wartosc zmiany podcisnienia.znikomą.
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Marcin-Kraków
     
     
Posty: 5559
Rejestracja: pn lip 28, 2003 2:28 pm
Lokalizacja: Kraków
Kontaktowanie:

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Marcin-Kraków » pt lut 13, 2009 11:22 pm

nowicjusz127 pisze:pokaż mi wyniki z hamowni samochodu hamowanego na fabrycznym,wymienianym zgodnie z zaleceniami filtrze powietrza i na Twoim t-shircie ze zdjęciem Modern Talking.zapewniam cie ze wyniki beda takie same.
@Tatuś. Proponuje zebys mu wkleil wyniki o ktore tak prosi, moze wtedy uwierzy niedowiarek na dorobku.
Y60 +4'' 34'' SS LTB -> Y61 +2'' 35'' KL-71 :)21 - w trakcie motania

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: Tatuś » sob lut 14, 2009 10:06 am

Marcin-Kraków pisze:
nowicjusz127 pisze:pokaż mi wyniki z hamowni samochodu hamowanego na fabrycznym,wymienianym zgodnie z zaleceniami filtrze powietrza i na Twoim t-shircie ze zdjęciem Modern Talking.zapewniam cie ze wyniki beda takie same.
@Tatuś. Proponuje zebys mu wkleil wyniki o ktore tak prosi, moze wtedy uwierzy niedowiarek na dorobku.
Moje wyniki nie będą miarodajne bo nie mam wykresu z hamowni fabrycznego auta,a jak wiesz oprócz filtra mam jeszcze kilka nieznacznych modyfikacji silnika :)21
W moim przypadku dolot wraz z kolektorem jest całkowicie zmieniony,turbinka inna,zawory inne,pompa dłubnięta itd.
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

tytusdezoo
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: wt gru 06, 2005 9:55 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: tytusdezoo » sob lut 14, 2009 1:33 pm

A tam sie bedziecie licytowac na wykresy, sresy i jakies tam dane z katalogow.Niech sobie niedowiarki wsadza plasteline do nosa a potem otwor gebowy zatkaja najpierw gazeta, a potem jak przezyja niech sprobuja oddychac przez pieluche tradycyjna.Powinni odczuc roznice.No chyba ze dupa oddychaja.
A w sprawie bzdetow pisanych w temacie smieci zasysanych z filtra K&N do turba to od okolo 13 lat uzywam takowego filtra/wczesniej stozek, teraz wklad/ i jakos mi nic oprocz powietrza nie zassalo.

Awatar użytkownika
DAŁEK
Posty: 336
Rejestracja: czw mar 20, 2008 3:13 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: DAŁEK » ndz lut 15, 2009 9:33 pm

Jednym słowem szukamy sponsora na nowy filtr sztuk raz, oraz hamownię sztuk dwa razy.(przed i po wymianie)
I damy opór jednym i drugim czyli tym za i tym przeciw.
A dorzuce dawce organów z kołami. Hamownię też znam...dobrą 4x4
To co są odważni, którzy w imie prawdy zastawią dom, rodzinę i nerki obie, żeby oddać K&N do testów, labolatoryjnych nie pierdów sadzonych po krzakach i piaskownicach?
Rękawica rzucona... :)2
"Świat bez kobiet jest jak ogród bez kwiatów. Łatwiejszy do utrzymania"
D3 ,Y60+PTO+35``

Awatar użytkownika
gostcomp
Posty: 783
Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Filtr powietrza K&N do Turbo Diesla

Post autor: gostcomp » pn lut 16, 2009 1:56 am

ja was pogodzę :)21
każdy z was ma trochę racji
sportowe czy też wyczynowe filtry w silnikach doładowanych
poprawiają .... sporo dół - zanim rozpędzi się turbina i niewiele jak już się rozkręci
więc poprawa jest.
ale tego typu filtry mają też pewną wadę
zostały wymyślone jako wyczynowe
co to znaczy ?praca w czystym powietrzu i/lub to że silnik powinien wytrzymać sezon :)21

filtry te nie nadają się do pracy w dużym zapyleniu
filtr taki potrafi miejscowo stracić zdolność wychwytywania drobinek kurzu nie tracąc przepustowości :)3
(odwrotnie niż papierowy)

a Jacek Chojnacki albo się nie zna albo pieprzy
niema czegoś takiego jak bardziej proekologiczna sonda lambda :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

sonda lambda to czujnik mierzący ilość CO
z założenia jest to niedokładny czujnik (w samochodzie)
i tak też go traktują komputery
mierzą tylko różnice
to mapa w komputerze może być bardziej lub mniej ekologiczna
Ignorancji, nieróbstwu i niechlujstwu stanowcze nie KARWA nie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość