czesław&jarząbek pisze:pezet pisze:No sorrry...
ale to też trochę bez sensu
za dużo teoretyzujesz. idź sobie zamki przed mrozem zabezpieczyć.
wszystkie cztery koła mogą się kręcić z idealnie równą prędkością tylko w warunkach laboratoryjnych.
w praktyce nie ma takiej możliwości. mamy różnice wysokości opon, ciśnienia w nich, tłumienia amortyzatorów, półosie różnej długości i różny rozkład prędkości kątowych na nich, niesymetryczne mechanizmy różnicowe, różnice w oporach łożysk na poszczególnych stronach, nierowny rozkład masy pojazdu, itd itp.
czyli jeśli z sytuacji idealnej równowagi zostaje wytrącone jedno koło dajmy na to, natychmiast reaguje tc bo z czujnika abs ma sygnał o wzroście prędkości danego koła. na tą sytuację nie pozostaje obojętny mechanizm różnicowy i rosną obroty koła przeciwległego co oczywiscie nie umyka uwadze modułu abs/tc i reakcja dohamywująca jest natychmiastowa. różne prędkości i przesunięte w czasie rekacje tc mają na tyle duży wpływ na rozkład sił względem reszty pojazdu, że stosownie reagują dyfry centalny i drugiej osi. efekt jest taki, że tc usiłuje wytracić poślizg kazdego kól z osobna w związku z czym polka na rozpędzanie i dohamowywanie trwa w nieskończoność skutecznie uniemozliwiając ruch pojazdu względem układu odniesienia za który możemy przyjąć na przykład pałac kultury i nauki w mieście wojewódzkim warszawa.
sytuacja powyższa będzie trwała do chwili wystąpienia któregoś z następujących czynników:
-
przepalenie bezpiecznika abs/tc/eas
-śmierć silnika pompy wysokiego ciśnienia
-śmierć klocków hamulcowych, wytracie tłoczka o tarczę i nagły wyciek płynu z układu hamulcowego
-śmierć sworznia satelit któregś z mechanizmów różnicowych osi
-śmierć centralnego mechanizmu różnicowego
-śmierć któregoś z przegubów homokinetycznych
-śmierć którejś z półosi
-śmierć któregoś z krzyżaków wałów napędowych
-śmierć sprzęgła
-śmierć silnika
-smierć kierowcy
-windykacja komornicza samochodu z powodu zaległości płatniczych właściciela
jedyną skuteczną metodą zapobiegania w/w problemom jest wygilganie zyliona pesos na trzy stuprocentowe blokady mechanizmów różnicowych i, co znacznie trudniejsze, rozumne ich używanie.