Przekładnia kierownicza

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » pt cze 18, 2010 11:28 pm

już napsikałem i czekam do jutra, próbowałem dużym i małym :), zobaczymy jutro
wyciągniecie tej tulejki to jakaś masakra :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: sbielak » sob cze 19, 2010 6:43 am

u mnie skończyło się na wymianie wąsa przekładni :-?
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » sob cze 19, 2010 8:07 am

ok, ale jak to dziadostwo ściągnąć z tego wieloklina?
ludziska podgrzewają to ramie, ale wtedy uszczelki w przekładni szlag trafia, inni znów bo kilkudniowych bojach przecinają dziadostwo, zawsze to jakieś rozwiązanie (ostateczne), może wd podziałało i dzisiaj zejdzie :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
sbielak
 
 
Posty: 858
Rejestracja: pn sie 11, 2008 6:28 pm
Lokalizacja: kraków

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: sbielak » sob cze 19, 2010 8:20 am

u mnie WD nie podziałało , trza było zrzucić przekładnię i walić młotkiem :)21
SALLDVAF8VA98:)
a dupa tam ....

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » sob cze 19, 2010 9:10 am

w sumie gdybym zdjął przekładnie, to chyba nie musiał bym ściągać tego wąsa, wybił bym tą tulejkę na stole, przynajmniej szanse by na to były, ocenie dzisiaj :),
"pół" samochodu trzeba rozebrać, żeby wybić jakieś małe dziadostwo, spróbuje tez skompletować taki zestaw

http://www.youtube.com/watch?v=cJGumGkJ ... r_embedded
http://www.reedx.net/landrover/maint/dr ... /sh001.jpg

może jakoś to na chama wyciągnę
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: Mick » sob cze 19, 2010 3:05 pm

Obrazek
I jeszcze takie male cos na dokladke
Obrazek
:)2

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » ndz cze 20, 2010 1:30 pm

poległem, nie da rady chałupniczymi metodami ani jednego, ani drugiego wyj...ć,
w poniedziałek dotoczę dwie tulejki stalowe, coś podobnego do tego co przesłałeś, czy tamto co zamieściłem wcześniej
Mick pisze: Obrazek
:)2
śruba z drobnym gwintem, impact gun i powinno pójść, mam nadzieje

walczę jeszcze z zabudową środka płytą, niezła zabawa jest z wygięciem MDF na dachu :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: moto » ndz cze 20, 2010 2:30 pm

Dziwne żeby Gość od tokarskich spraw miał problem z taka błahostką :)21 gdybyś był piekarzem ...to rozumim...

jeżeli jest taki dramat to tulejki + temperatura, wystarczy podgrzać końcówkę wąsa o jakieś 180 C ( czyli wrzenie oliwy) , nie powinno się nagrzać całościowo wiec nie uszkodzisz uszczelniacza..
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » ndz cze 20, 2010 4:00 pm

ciężko coś ze stali w dłoniach wytoczyć :), odnośnie podgrzania, to do dyspozycji mam zapalniczkę :) i kilka katalogów argos'a
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » pn cze 21, 2010 10:12 pm

@Mick wiesz może jaką średnicę powinna mieć tulejka którą mogę wycisnąć ten pierścień z wąsa przekładni?
na tej fotce widać ze ten kołnierz od góry może mi przeszkadzać w wyciśnięciu tego pierścienia
http://forums.lr4x4.com/uploads/1165342 ... 426174.jpg

chodzi mi o to, że pierścień ten niby powinno się wyciskać np. nasadka 14mm, tyle że nasadka 14mm przelatuje mi na wylot, podobnie 15 i 16, dopiero 17mm (która ma 23,5mm) jest 5,
na tej fotce widać dokładniej, że ten pierścień wystaje minimalnie za "kołnierz"
http://forums.lr4x4.com/uploads/1179139 ... 873114.jpg
tulejka z\robiłem 24mm i teraz obawiam się, że raczej będzie napierać na ten "kołnierz" bo sama tulejka uległa degradacji przez wytarcie:), jutro to sprawdzę, nie mogę nigdzie znaleźć ściągacza do tego wąsa,, a po ściągnięciu było by na bank łatwiej ocenić sytuacje, dedykowane narzędzie, to najmniej 280$, na jeden raz nie opłaca się taki zakup :/
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: Mick » pn cze 21, 2010 10:21 pm

Zdjec nie widze bo nie mam permitu ale kumam o co biega.
Jesli destrukcja kolnierza uniemozliwia zamocowanie poprawne oslony gumowej przegubu to was nadaje sie na smietnik.
Tulejka do wycisniecia pirscienia powinna byc dokladnie 1 mm wieksza niz otwor tegoz pierscionka. Jesli jest az tak wytarty ze nie da sie go wycisnac to jedynym sposobem jest jego obspawanie od wewnatrz. Spaw spwoduje skurcz materialu i pierscionek powinien sam wypasc :)2
Mysle ze zakup wasa z przegubem bedzie tanszy :)21

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » pn cze 21, 2010 10:38 pm

Mick pisze: Jesli destrukcja kolnierza uniemozliwia zamocowanie poprawne oslony gumowej przegubu to was nadaje sie na smietnik.
ten kołnierz moim zdaniem jest ok, tylko pierścień uległ starciu i przez to tulejka oprze mi się o ten kołnierz, nie potrafię tego inaczej wytłumaczyć, sorki :)

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Mick pisze: Tulejka do wycisniecia pirscienia powinna byc dokladnie 1 mm wieksza niz otwor tegoz pierscionka.
o tym nie pomyślałem :/

najlepiej było by ściągnąć tego wąsa i na stole inaczej by to wyglądało, ale tak jak pisałem, nie mam dojścia do odpowiedniego ściągacza, powalczę jutro, może coś z tego wyjdzie, gdybym już ściągnął to dziadostwo, to na pewno założył bym nowego wąsa :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » pn cze 21, 2010 10:48 pm

u mnie mniej więcej wygląda to tak
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

brak widocznego pierścienia
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: Mick » pn cze 21, 2010 11:06 pm

Jesli masz mozliwosc zakupu nowego wasa to ja nie widze problema :D
Wez flexa i natnij go pod lekkim skosem tak aby nie uszkodzic wielowpustu, nawet z dwoch stron jak masz dostep :)21

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: moto » pn cze 21, 2010 11:12 pm

Tedi, chyba nie jesteś tokarzem :)21
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » wt cze 22, 2010 1:06 am

moto pisze:Tedi, chyba nie jesteś tokarzem :)21
to miał być kompleks, czy chciałeś mi zaimponić? :) nigdzie nie napisałem, że jestem :), a jeśli nawet to pewnie w uniesieniu zawodowych (nie spełnionych) pragnień, za co z góry przepraszam, nota bene pracowałem kilka lat na tokarni, ale tytułem tokarza bym siebie nie śmiał obdarzyć :) (po za wyżej wymienionymi (domniemanymi) wyjątkami) i rozwiń proszę to co napisałeś, bo nie ogarniam w czym to stwierdzenie miało by mi pomóc :), jakieś konkluzje czy cóś

@Mick przecięcie tego dziadostwa będzie w moim przypadku chyba najlepszym rozwiązaniem, dzięki
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Mick
Posty: 503
Rejestracja: ndz wrz 27, 2009 8:33 pm
Lokalizacja: Swansea/Wales

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: Mick » wt cze 22, 2010 6:35 pm

Nie przeciecie a naciecie ,tylko do momentu az material tak sie oslabi ze sam peknie i ramie sciagniesz reka :)21

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » wt cze 22, 2010 8:46 pm

właśnie tak myślałem, nie chcę kupować bez potrzeby nowego box'a :),
czekam na odpowiedź znajomego, może mi załatwi na weekend ściągacz z LR
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: moto » wt cze 22, 2010 10:00 pm

Nie wpadaj w panikę, napisałeś , że sobie wytoczysz tuleje w poniedziałek...to chyba dobra interpretacja :)21 ??

poza tym tokarze maja taki jakiś zajebiisty zmysł rozwiązywania różnorakich problemów :wink:

powodzenia
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

55555
 
 
Posty: 287
Rejestracja: śr paź 08, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: 55555 » wt cze 22, 2010 10:02 pm

tedi73 pisze:właśnie tak myślałem, nie chcę kupować bez potrzeby nowego box'a :),
czekam na odpowiedź znajomego, może mi załatwi na weekend ściągacz z LR
łooo to teraz łatwiej załatwić sciągacz z landrofera niż palnik na propan za 40 dychy :)9 :)21
masz prawo do własnego zdania-inni maja prawo mieć je w d.u.p.i.e

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: czesław&jarząbek » śr cze 23, 2010 7:24 am

palnikiem na propan to temu wąsu możesz najwyżej giligili zrobić
:)21

świetny pomysł wymieniać repair kit wąsa na aucie. gratuluję :)21

jak już go jakimś cudem zdejmiesz to wykręć przekładnię i kup nową. ta rozcieknie się najdalej za miesiąc po takiej dawce wszelakiego nadupcania.
#noichuj

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: moto » śr cze 23, 2010 9:53 am

Heeeehee, pewno młotów kilka dostała w wąsa :)21

Dla pociechy....mi kiedyś wąs w disco spadł sam :)21 grawitacyjnie obciążony
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

55555
 
 
Posty: 287
Rejestracja: śr paź 08, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: 55555 » śr cze 23, 2010 10:01 am

czasem i gilili wystarcza by rozbujać do dalszych działań :)21 mnie tak poszło . A tak w ogóle to cieknące reduktory wam nie przeszkadzają ,a przekładnie tak- o co chodzi ?-znaczy że ma olej ,że się smaruje ,i rama zdrowsza po stronie przekładni, o i jak długo cieczy to i wąs lepiej schodzi -same korzyści panowie :D
masz prawo do własnego zdania-inni maja prawo mieć je w d.u.p.i.e

Awatar użytkownika
tedi73
Posty: 325
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 11:06 pm
Lokalizacja: Carlow, Ireland'ia

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: tedi73 » śr cze 23, 2010 9:47 pm

moto pisze:Nie wpadaj w panikę, napisałeś , że sobie wytoczysz tuleje w poniedziałek...to chyba dobra interpretacja :)21 ??
w panike (jeszcze) nie wpadam :), ok moja wina, chodziło mi o to, że załatwię sobie wytoczenie tych tulejek, tutaj raczej możliwości zrobienia tego osobiście już nie mam
moto pisze:powodzenia
dzięki

czesław&jarząbek pisze: świetny pomysł wymieniać repair kit wąsa na aucie. gratuluję :)21
nie sądziłem, że to takie wielkie halo, nie znalazłem tez tutaj żadnych informacji na ten temat, pytać jakoś nie miałem śmiałości :), sugerowałem sie tym:
http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=14338
i tym:
http://www.reedx.net/landrover/maint/dr ... /index.htm
czesław&jarząbek pisze:jak już go jakimś cudem zdejmiesz to wykręć przekładnię i kup nową. ta rozcieknie się najdalej za miesiąc po takiej dawce wszelakiego nadupcania.
aż tak jej nie nap...lem :), ale wymienię kiedy zacznie cieknąć :)
było disco 300 TDI '96
był Land Rover defender 110 cysetka '94
jest Toyota SURF 2.4 TD '92 automat

55555
 
 
Posty: 287
Rejestracja: śr paź 08, 2008 3:52 pm
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Re: Przekładnia kierownicza

Post autor: 55555 » śr cze 23, 2010 11:13 pm

czyli za m-c - już możesz zacząc szukać :D
masz prawo do własnego zdania-inni maja prawo mieć je w d.u.p.i.e

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość