tc, diflock i LSD w Disco II

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » ndz lis 21, 2010 9:09 pm

no założyłem tylko już zdążyłem poprzerabić :D
nie było tanio, nie miałem dostępu do części z odzysku, jak niektórzy :)21
sprężarkę wrzuciłem pod maskę (w miejsce po lewarku hydraulicznym) a kontrolkę w desce na razie odpuszczam - ale kiedyś ją odpalę :)12

generalnie całość zweryfikuje się na integracji ...
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » ndz lis 21, 2010 9:16 pm

Czyli instalowales caly CDL, czy tylko ciegno?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: RR V8 » ndz lis 21, 2010 9:18 pm

......Bo nie ma jest 50 na 50. :wink: ps:.... Chodziło o przekazanie napędu. No! :)21
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » ndz lis 21, 2010 10:11 pm

pamejudd pisze:Czyli instalowales caly CDL, czy tylko ciegno?
no wszystko - dupa reduktora z flanszą, flaki oraz sterowanie
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » ndz lis 21, 2010 10:14 pm

RRv8: No kumam, no! Dzieki ;-)




emgk: a, to niezly projekt :)2 Ja na szczescie mam tylko linke do zalozenia (+glowke lewarka i naklejke:) ).
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » ndz lis 21, 2010 10:41 pm

pamejudd pisze:niezly projekt :)2
a dzięki :)21
naklejkę odpuściłem, sterowanie mam elektryczno - pneumatyczne :oops:
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: gri74 » pn lis 22, 2010 1:15 am

rozdział mocy na dyfry postudiuj budowę reduktora...
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » pn lis 22, 2010 1:49 am

A co ma reduktor do podzialu mocy miedzy osiami? :o


(serio pytam)
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

jacek_36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 24, 2010 9:49 am

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: jacek_36 » pn lis 22, 2010 12:58 pm

pamejudd pisze:A co ma reduktor do podzialu mocy miedzy osiami? :o


(serio pytam)
a bo reduktor to nie tylko reduktor....

no i nie chodzi o tu o moc tylko o moment taki obrotowy raczej
LR D2 Td5

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » pn lis 22, 2010 2:54 pm

zaraz, moment (nie obrotowy :)21), przecież tam nie ma zadnych elementów mogących wpływać na wielkość momentu przekazywanego - o ile mówimy o LT230 (LR-y) - jest redukcja, dyferencjał (ew z blokadą) - i tyle - chyba, że tę regulację zapewnia dyfer - ale chyba nie o to chodzi ?

Obrazek
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » pn lis 22, 2010 3:52 pm

Mam dokladnie takie samo wrazenie :-)
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » pn lis 22, 2010 9:20 pm

zresztą - tu jest wątek o moim reduktorze :D http://forum4x4.pl/viewtopic.php?f=8&t=80461&start=0
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

jacek_36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 24, 2010 9:49 am

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: jacek_36 » wt lis 23, 2010 10:47 am

emkg pisze:zaraz, moment (nie obrotowy :)21), przecież tam nie ma zadnych elementów mogących wpływać na wielkość momentu przekazywanego - o ile mówimy o LT230 (LR-y) - jest redukcja, dyferencjał (ew z blokadą) - i tyle - chyba, że tę regulację zapewnia dyfer - ale chyba nie o to chodzi ?

Obrazek
podział momentu zawsze 50:50
dyfer zapewnia "podział" prędkości obrotowej w zasadzie 0:200 (?)
CDL - zablokowany dyfer - to już w zasadzie nie dyfer (przekładnia różnicowa) = równa prędkość obrotowa na przód i tył
i nie jest to związane z przenoszonym momentem
a o jakiej "regulacji" myślisz?
LR D2 Td5

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » wt lis 23, 2010 11:21 am

Ja zadalem to pytanie, wiec sie wytlumacze: w niektorych samochodach (np. Subaru) wystepuje elektroniczna regulacja podzialu mocy (momentu?) pomiedzy przednia i tylna osia (np. 60:40->50:50), a domyslnie rozdzial jest niesymetryczny. Zastanawialem sie, czy podobnie jest w LR. To, ze CDL zapewnia podzial 50:50 to jasne, ale zastanawialem sie nad "defaultowym" ustawieniem.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: nismo_pl » wt lis 23, 2010 11:23 am

Po ostatniej przygodzie zastanawiam się nad założeniem difflock'a do dyskoteki. Wcześniej wydawało mi się to bez sensu, ze względu na kontrolę trakcji. Dzisiaj już wiem, ma swój ukryty sens :)21

Poprawcie mnie, jeśli się mylę. TC w przypadku poślizgu lewego przedniego koła przyhamowuje je, kierując tym samym moment na prawe koło. W przypadku, jednak gdy np. tylna oś nie ma przyczepności (mówiąc wprost - siedzi w gó..nie), TC nie przyhamuje dwóch tylnych kół, aby moment został przeniesiony, na przód. Tutaj przydałaby się możliwość zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego. Mam rację, czy pier..olę bez sensu?

Mam disco z roku 2003, czyli po liftingu. Jest w ogóle szansa, że mam blokadę w reduktorze?

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: RR V8 » wt lis 23, 2010 12:09 pm

Jak lewarek ten mały nie chodzi na boki to nie masz :)21 a pod spodem też bym się jej nie spodziewał :wink: Po liftingu albo miały fabrycznie albo wcale . Blokada z tego co wiem występowała w tzw. ukryciu [bez sterowania z kabiny]tylko przez pierwsze dwa lata produkcji tzn. do 2000r.
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: nismo_pl » wt lis 23, 2010 12:14 pm

Czyli gdybym chciał to to, to najlepiej wymienić reduktor?

jacek_36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 24, 2010 9:49 am

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: jacek_36 » wt lis 23, 2010 1:29 pm

pamejudd pisze:Ja zadalem to pytanie, wiec sie wytlumacze: w niektorych samochodach (np. Subaru) wystepuje elektroniczna regulacja podzialu mocy (momentu?) pomiedzy przednia i tylna osia (np. 60:40->50:50), a domyslnie rozdzial jest niesymetryczny. Zastanawialem sie, czy podobnie jest w LR. To, ze CDL zapewnia podzial 50:50 to jasne, ale zastanawialem sie nad "defaultowym" ustawieniem.
to jeszcze raz:
dyferencjał - mechanizm różnicowy - układ zapewniajacy różnicę prędkości na 2 wyjściach (w tym przypadku na przód i tył)
jeżeli zablokujemy koła jednej osi to na drugiej będą miały 2 razy większą prędkość
nie ma to nic wspólnego z momentem (koła które są zablokowane są "napędzane" momentem takim samym jak te które się obracają)
dyferencjał zablokowany uniemożliwia różnicę prędkości na 2 wyjściach czyli przedni i tylny wał muszą wtedy obracać się z tą samą prędkością
co dalej nastapi (bardziej lub mniej kręcące się kółka) to zależy od blokad/braku blokad w dyfrze w moście (patrz wyżej)
rozdział momentu czyli popularnie"mocy" jest 50:50 - symetryczny "defaultowo"

dołożenie CDLa do D2 z kontrolą trakcji włączoną powoduje mniejsze mieszanie TC, mniejsze gotowanie, mniejsze straty energii na TC, działanie bez opóźnienia... czyli same pozytywy
dalszy krok to tył pełna blokada, przód raczej LSD i jest pięknie...
tylko jeszcze wzmocnione półośki, zabieraki.....
LR D2 Td5

jacek_36
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw cze 24, 2010 9:49 am

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: jacek_36 » wt lis 23, 2010 1:53 pm

nismo_pl pisze:Czyli gdybym chciał to to, to najlepiej wymienić reduktor?
jeżeli jest w dobrym stanie to uzupełnić o CDL :)
np kupić z ashcrofta

http://www.ashcroft-transmissions.co.uk ... ductId=206


a z http://www.greatbasinrovers.com porady:

"1 - purchase the individual components and add them back into your transfer case.

2 - purchase a complete front output housing off of a Discovery 1and install if on your existing transfer case

3 - purchase a complete CDL equipped D2 transfer case (99, 00, early 01 or 04) and install it in your D2

4 - trade in your non-CDL equipped D2 for one that does come equipped this way

5 - If you don’t own a D2 yet but are contemplating purchasing one, specifically purchase one already equipped with one. "
LR D2 Td5

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: brodafidela » wt lis 23, 2010 2:05 pm

nismo_pl pisze:Po ostatniej przygodzie zastanawiam się nad założeniem difflock'a do dyskoteki. Wcześniej wydawało mi się to bez sensu, ze względu na kontrolę trakcji. Dzisiaj już wiem, ma swój ukryty sens :)21

Poprawcie mnie, jeśli się mylę. TC w przypadku poślizgu lewego przedniego koła przyhamowuje je, kierując tym samym moment na prawe koło. W przypadku, jednak gdy np. tylna oś nie ma przyczepności (mówiąc wprost - siedzi w gó..nie), TC nie przyhamuje dwóch tylnych kół, aby moment został przeniesiony, na przód. Tutaj przydałaby się możliwość zblokowania centralnego mechanizmu różnicowego. Mam rację, czy pier..olę bez sensu?

Mam disco z roku 2003, czyli po liftingu. Jest w ogóle szansa, że mam blokadę w reduktorze?
Dołóż do tego jeszcze, że jak ci walnie most a nie możesz zblokować centralnego dyfra to do dupy pojedziesz. :)21
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

nismo_pl
 
 
Posty: 246
Rejestracja: pn sie 09, 2010 9:36 am
Lokalizacja: Żuławy, PL

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: nismo_pl » wt lis 23, 2010 2:13 pm

Całkiem droga sprawa 225Ł za ten kit, a doprowadzenie tego do kabiny 245Ł! Ktoś chyba o..ujał.

Chyba będę musiał zanurkować pod auto, bo podobno jest nadzieja, że difflock jest (wewnątrz mam naklejkę wskazującą na obceność difflock'a (gałka już niestety nie :p)

Awatar użytkownika
brodafidela
 
 
Posty: 8529
Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
Lokalizacja: kraków

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: brodafidela » wt lis 23, 2010 2:18 pm

nismo_pl pisze:Całkiem droga sprawa 225Ł za ten kit, a doprowadzenie tego do kabiny 245Ł! Ktoś chyba o..ujał.

Chyba będę musiał zanurkować pod auto, bo podobno jest nadzieja, że difflock jest (wewnątrz mam naklejkę wskazującą na obceność difflock'a (gałka już niestety nie :p)
Po 2003 - szanse są duże.
Ale jak masz naklejkę z instrukcją do obsługi difflocka, to co z gałką jest nie tak ? Nie idzie w bok ?
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: RR V8 » wt lis 23, 2010 3:40 pm

nismo_pl pisze:Czyli gdybym chciał to to, to najlepiej wymienić reduktor?
Możesz tylko czy jest sens :roll: skoro sama dupka z blokadą to koszt 300-max500zł. Tylko trzeba poszukać :wink:
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: emkg » wt lis 23, 2010 6:03 pm

dobra : flaki ashcrofta 225 poundsów, linka 245 = 470 * 4,8 tj ok 2200 na nasze + robocizna, oleje i co tam jeszcze wyjdzie ...
nie może być tanio :)21
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: tc, diflock i LSD w Disco II

Post autor: pamejudd » wt lis 23, 2010 7:00 pm

Linke mozna czasem tanio na ebayu wyrwac. Wlasnie teraz jest jedna z US, ale widzialem wczesniej tansze.


Swoja droga - co jest nie tak z tym kitem z allegro?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości