pamejudd pisze:Ja zadalem to pytanie, wiec sie wytlumacze: w niektorych samochodach (np. Subaru) wystepuje elektroniczna regulacja podzialu mocy (momentu?) pomiedzy przednia i tylna osia (np. 60:40->50:50), a domyslnie rozdzial jest niesymetryczny. Zastanawialem sie, czy podobnie jest w LR. To, ze CDL zapewnia podzial 50:50 to jasne, ale zastanawialem sie nad "defaultowym" ustawieniem.
to jeszcze raz:
dyferencjał - mechanizm różnicowy - układ zapewniajacy różnicę prędkości na 2 wyjściach (w tym przypadku na przód i tył)
jeżeli zablokujemy koła jednej osi to na drugiej będą miały 2 razy większą prędkość
nie ma to nic wspólnego z momentem (koła które są zablokowane są "napędzane" momentem takim samym jak te które się obracają)
dyferencjał zablokowany uniemożliwia różnicę prędkości na 2 wyjściach czyli przedni i tylny wał muszą wtedy obracać się z tą samą prędkością
co dalej nastapi (bardziej lub mniej kręcące się kółka) to zależy od blokad/braku blokad w dyfrze w moście (patrz wyżej)
rozdział momentu czyli popularnie"mocy" jest 50:50 - symetryczny "defaultowo"
dołożenie CDLa do D2 z kontrolą trakcji włączoną powoduje mniejsze mieszanie TC, mniejsze gotowanie, mniejsze straty energii na TC, działanie bez opóźnienia... czyli same pozytywy
dalszy krok to tył pełna blokada, przód raczej LSD i jest pięknie...
tylko jeszcze wzmocnione półośki, zabieraki.....