termostat

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lut 25, 2007 12:48 am

Jerry pisze:Dla nie znajacych sie :
- ruskie sprzety maja zajebiste ogrzewanie
- robia dobrze w terenie
- sa totalnie toporne

LR Seria:
- nie kapie na glowe
- jezdzi sie znacznie bardziej komfortowo i wygodniej
- jest zimno i ciasno

Tyle ;-)
Dwa LRy mam :)20
to teraz jeszcze wymnień po 3 wady ruskich i LRów :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz lut 25, 2007 9:02 pm

Jerry pisze: do Serii to poczułem luksus ...
Kiedy wyjazd pierwszy?

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz lut 25, 2007 9:21 pm

Każdy z wymienionych ma po jednej wadzie:
-ruski że ruski
-land że angielski
:wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » ndz lut 25, 2007 9:44 pm

Jerry pisze:
Tapeworm pisze:Widziałem coś takiego w militarnej 110 i nie wpadłem na to po co ten patent :roll: 8)


A co do termostatu, to niedawno w Serii nowy wstawiłem i zapomniałem co to jest wskazówka temperatury :)21
ładnie się trzyma poniżej połowy, nawet jak mu dam w piz... :)2

Wczoraj natomiast miałem okazje docenić ile warta jest nagrzewnica :roll:
W połowie remontu elektryki(podpięte tylko to co niezbędne do jazdy) musiałem przejechać się jakieś 80 kilometrów przy -10...bez ogrzewania :-?

Gwarantuje wam, że Disco rozgrzewające się po pół godziny to szczyt konfortu, sakla mi się zmieniła :)21
Taaaa...
Starzy Gazo-Uazowcy maja inny punkt widzenia.
Jak przesiadłem sie z Gaza do Serii to poczułem luksus ...
Aczkolwiek w terenie było odwrotnie ;-)


Hmm, no ja jako stary GAZ-ikowiec mogę stwierdzić że gdy miałem już plandekę porzadnie uszytą to jak włączyłem ogrzewanie to gorąc był w środku całkiem dobry...
Ostatnio zmieniony pn lut 26, 2007 8:16 am przez Kojak, łącznie zmieniany 1 raz.
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » ndz lut 25, 2007 9:51 pm

Kojak pisze:Hmm, już teraz nic nie wiem. Zrobiłem test tego oryginalnego, zdjętego termostatu (zagotowałem go w wodzie) i okazuje się że jest odwrotnie. Wspomniana blaszka na jego dole, przy zimnym silniku jest odchylona od otworu poniżej. W momencie zagrzania silnika ta blaszka opuszcza się i zatyka poniższy otwór ???
Może mi to ktoś z Was rozjaśnić ???
No dobra Panie i Panowie.
Odgrzebałem tego temata w temacie termostata a Wy mi go skaszaniliście na nawiewy w 110-tkach... :-?
Więć wrócę do temata.
Czy ktoś z Was ma schemat, rysuneczek przepływów cieczy chłodzącej w Disco ? Cały czas mnie męczy brak w nowym termostacie dolnej blaszki zatykającej jakiś otworek na dole. Nie wiem co to zmienia ???
A póki co test Disco na nowym termostacie:
Temperatura -9st.C, silnik zimny, po całej nocy:
1 minuta- nawiew lodowaty, strzałka wskaźnika zero.
5 minuta- nawiew letni, strzałka wskaźnika zero.
7 minuta - nawiew cieplejszy, strzałka wskaźnika ruszyła z zera
10 minuta - nawiew bardzo ciepły, strzałka wskaźnika na 1/4
15 minuta - nawiew gorący, strzaka wskażnika 1/2 (czyli tak jak trzeba).

Jeszze powtórzę kilka razy ten test ze stoperem i opublikuję wyniki...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lut 25, 2007 9:55 pm

bez włączonego nawiewu silnik szybciej się nagrzewa :wink:
przynamniej u mnie tak jest :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » ndz lut 25, 2007 10:08 pm

toć to oczywiste bo nagrzewnica to też chłodnica :lol:

Obrazek

Coolant circulation (engine cold)
1. Cross flow radiator
2. Header tank
3. Viscous fan
4. Heater hoses
5. By pass hose and engine thermostat
6. Air purge hoses
7. Coolant pump
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » ndz lut 25, 2007 10:33 pm

Tapeworm pisze:bez włączonego nawiewu silnik szybciej się nagrzewa :wink:
przynamniej u mnie tak jest :wink:
To elementarne Watsonie.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz lut 25, 2007 10:38 pm

Jerry pisze:
Tapeworm pisze:bez włączonego nawiewu silnik szybciej się nagrzewa :wink:
przynamniej u mnie tak jest :wink:
To elementarne Watsonie.
wniosek z tego taki, że jak chcesz mieć szybko ciepło, to pocierpieć wpierw trzeba :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn lut 26, 2007 4:23 pm

Kojak pisze: A póki co test Disco na nowym termostacie:
Temperatura -9st.C, silnik zimny, po całej nocy:
1 minuta- nawiew lodowaty, strzałka wskaźnika zero.
5 minuta- nawiew letni, strzałka wskaźnika zero.
7 minuta - nawiew cieplejszy, strzałka wskaźnika ruszyła z zera
10 minuta - nawiew bardzo ciepły, strzałka wskaźnika na 1/4
15 minuta - nawiew gorący, strzaka wskażnika 1/2 (czyli tak jak trzeba).

ale to jak jedziesz czy jak stoisz na wolnych obrotach?

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » wt lut 27, 2007 2:09 pm

LR_Olek pisze:
Kojak pisze: A póki co test Disco na nowym termostacie:
Temperatura -9st.C, silnik zimny, po całej nocy:
1 minuta- nawiew lodowaty, strzałka wskaźnika zero.
5 minuta- nawiew letni, strzałka wskaźnika zero.
7 minuta - nawiew cieplejszy, strzałka wskaźnika ruszyła z zera
10 minuta - nawiew bardzo ciepły, strzałka wskaźnika na 1/4
15 minuta - nawiew gorący, strzaka wskażnika 1/2 (czyli tak jak trzeba).

ale to jak jedziesz czy jak stoisz na wolnych obrotach?
Niee - to było w czasie normalnej jazdy po mieście...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt lut 27, 2007 9:38 pm

Kojak pisze:
LR_Olek pisze:
Kojak pisze: A póki co test Disco na nowym termostacie:
Temperatura -9st.C, silnik zimny, po całej nocy:
1 minuta- nawiew lodowaty, strzałka wskaźnika zero.
5 minuta- nawiew letni, strzałka wskaźnika zero.
7 minuta - nawiew cieplejszy, strzałka wskaźnika ruszyła z zera
10 minuta - nawiew bardzo ciepły, strzałka wskaźnika na 1/4
15 minuta - nawiew gorący, strzaka wskażnika 1/2 (czyli tak jak trzeba).

ale to jak jedziesz czy jak stoisz na wolnych obrotach?
Niee - to było w czasie normalnej jazdy po mieście...


to jakas pomylka - ogrzewanie w tych autach...

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt lut 27, 2007 9:49 pm

Na nasze szczęscie sprawę ogrzewania możemy odstawić co najmniej na jakieś osiem miechów. Jutro we Wrocku +13 gradusów !!
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » wt lut 27, 2007 9:51 pm

Piotreq pisze: to jakas pomylka - ogrzewanie w tych autach...
Żadna pomyłka, angielskiej mentalności nie znasz ?? :)20


Rok 87. Dwuch inżynierów z Solihull, zastanawia się nad zaganieniem, produkcji ciepła przez nowoprojetkowany silnik o kryptonimie Gemini.
Analiza ich toku myślenia:
Przegrzewać się nie może, bo musi dojechać to afryki i wrócić.
Musi być prosty w obsłudze, bo to wkońcu LR.
Musi mało palić i być rodzinny.
Normy euro? Jeszcze...a co to takiego ?
Ogrzewanie to podstawa w końcu na wyspach w grudniu temperatura potrafi spaść do 5 stopni

:)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt lut 27, 2007 9:53 pm

A wszystkie te przemyslenia przy garnuchu herbaty :lol:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt lut 27, 2007 10:01 pm

Pepek pisze:A wszystkie te przemyslenia przy garnuchu herbaty :lol:
...z rumem :lol:

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt lut 27, 2007 10:06 pm

i to ja musze myslec jak mam tylek ogrzac...

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 501
Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: dudek » śr lut 28, 2007 7:35 pm

Pepek pisze:Na nasze szczęscie sprawę ogrzewania możemy odstawić co najmniej na jakieś osiem miechów. Jutro we Wrocku +13 gradusów !!
Ty wrocławiaku to nawet nie poczułeś zimy w tym roku a śnieg to widziałeś w TV :lol:
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lut 28, 2007 7:43 pm

dudek pisze:
Pepek pisze:Na nasze szczęscie sprawę ogrzewania możemy odstawić co najmniej na jakieś osiem miechów. Jutro we Wrocku +13 gradusów !!
Ty wrocławiaku to nawet nie poczułeś zimy w tym roku a śnieg to widziałeś w TV :lol:
13 gradusów to ma nalewka :)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr lut 28, 2007 7:45 pm

Nam to sie "powodzi" ale nie przelewa. :lol:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » śr lut 28, 2007 8:00 pm

Tak, podjąłem ryzykowną decyzję! Wymieniam termostat. Sam :o

i stąd głupie pytanie:
Ile i którędy najlepiej spuscic płynu chłodzącego, żeby przy tej extremalnej naprawie nie pomoczyć sobie mankietów?
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » śr lut 28, 2007 8:04 pm

korkiem na dole chłodnicy ? tylko uwaga bo sie potrafi do rękawów nalać :lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 28, 2007 8:16 pm

Roch pisze:Tak, podjąłem ryzykowną decyzję! Wymieniam termostat. Sam :o

i stąd głupie pytanie:
Ile i którędy najlepiej spuscic płynu chłodzącego, żeby przy tej extremalnej naprawie nie pomoczyć sobie mankietów?
Po prostu odkrec termostat i to wszystko a potem dolej te 2 literki plynu i bedzie git.

I na jaki wymieniasz? Zaintrygowal mnie dodatkowy kolnierz w termostatach i jego funkcja. Sam zaloze teraz Vermota z kolnierzem na 88stopni i zobacze.

Wahler nie ma kolnierza, jezeli kolnierz pelni role "zaworu" ogrzewania to trzeba to zbadac :)21 chociaz poprzednie dwa termostaty mialem z kolnierzem i tez byla kupa :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » śr lut 28, 2007 8:25 pm

sie Gates nazywa, za 30zyli. Podobno odpowiednik tego co Kojak wkleil
[Wahler 3004.88 D1]

Kołnierzy nie stwierdzono, wyglada po prostu jak... termostat.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » śr lut 28, 2007 9:11 pm

Discotheque pisze:jezeli kolnierz pelni role "zaworu" ogrzewania to trzeba to zbadac...
w instrukcji [co prawda do 3sety] wyczytałem ze termostat otwierając rure do chlodnicy zamyka jakiegoś BY-PASSA :o

sie nie znam, kardiologiem nie jestem, cytuje, a tutaj dowód z WorkshopManuala do 3sety:
"Engine warm (thermostat open)
When the engine reaches normal running temperature
the thermostat closes off the by-pass and opens the
flow to the top of the radiator."

Rysunek z obiegiem i bypassem wklejony gdzies wyzej.
Landrąver Discovęry 200tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość