Błąd - ABS+HDC+TC w Disco 2
Moderator: Jerry
TCS
Chodzi o pytanie, czy kontrola trakcji w DiscoII pozwala na rownomierny poślizg wszystkich kół? Żeby się ATki z błota oczyszczały.
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
W pierwszej chwili po wciśnięciu gazu tak, bo TC nie reaguje na poślizg od razu. Ale jak gaz już będziesz trzymał a TC będzie działać to koła zapewne będą się kręcić za wolno aby same się oczyszczały.
Range Rover V8 Outsourcing IT
TCSowi wystarczy z pół sekundy na wykrycie i zareagowanie na poślizg.
Ale te systemy w niektórych terenówkach mają 2 tryby pracy. Po zapięciu reduktora sterownik dba tylko o przyhamowanie kół kręcących się szybciej od innych. Nie zmniejsza mocy silnika.
I takie jest moje pytanie. Czy DiscoII ma mądry, czy zwykły TCS?
Ale te systemy w niektórych terenówkach mają 2 tryby pracy. Po zapięciu reduktora sterownik dba tylko o przyhamowanie kół kręcących się szybciej od innych. Nie zmniejsza mocy silnika.
I takie jest moje pytanie. Czy DiscoII ma mądry, czy zwykły TCS?
była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
jak juz to TCPaveL pisze:TCSowi wystarczy z pół sekundy na wykrycie i zareagowanie na poślizg.
Ale te systemy w niektórych terenówkach mają 2 tryby pracy. Po zapięciu reduktora sterownik dba tylko o przyhamowanie kół kręcących się szybciej od innych. Nie zmniejsza mocy silnika.
I takie jest moje pytanie. Czy DiscoII ma mądry, czy zwykły TCS?
- hpx4000
-
- Posty: 1019
- Rejestracja: pn wrz 24, 2007 8:55 am
- Lokalizacja: Warszawa-Łomianki
- Kontaktowanie:
Zdaje mi się że TC działa na kilka możliwych sposobów, w zależności od producenta ale nie wykorzystuje kilku metod naraz:
- przyhamowuje koła wykorzystując hamulce
- opóźnia zapłon
- przymyka przepustnice kiedy jest sterowana elektronicznie
Niestety nawet pierwsza metoda wpływ na obroty kół.
W moim jest TC (choć działa tylko na tył i jest pewnie prymitywniejsze niż w DII) ale na pewno wykrycie poślizgu nie zajmuje mu 0.5s
czasem trzeba go sprowokować, bo TC nie reaguje 
ps. TCS to saab i ford
- przyhamowuje koła wykorzystując hamulce
- opóźnia zapłon
- przymyka przepustnice kiedy jest sterowana elektronicznie
Niestety nawet pierwsza metoda wpływ na obroty kół.
W moim jest TC (choć działa tylko na tył i jest pewnie prymitywniejsze niż w DII) ale na pewno wykrycie poślizgu nie zajmuje mu 0.5s


ps. TCS to saab i ford
Range Rover V8 Outsourcing IT
Re: TCS
wez sie zatrzymaj , ujmij w dlon patyczek i ....oczysc ateki z blotaPaveL pisze:Chodzi o pytanie, czy kontrola trakcji w DiscoII pozwala na rownomierny poślizg wszystkich kół? Żeby się ATki z błota oczyszczały.

Re: TCS
a Ty się nie zatrzymuj. Szybko pisz następne bzdurne posty. Jeszcze pięćset i bedziesz miał 10tyś na licznikuLR_Olek pisze:wez sie zatrzymaj , ujmij w dlon patyczek i ....oczysc ateki z blota

była Vitara JLX 1.6 16V 97r.
Re: TCS
chcialem nadmienic,ze moje bzdurne posty sa spowodowane czytaniem innych bzdurnych postow...PaveL pisze:a Ty się nie zatrzymuj. Szybko pisz następne bzdurne posty. Jeszcze pięćset i bedziesz miał 10tyś na licznikuLR_Olek pisze:wez sie zatrzymaj , ujmij w dlon patyczek i ....oczysc ateki z blota
na glupie pytanie glupia odpowiedz

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: czw sty 31, 2008 11:56 pm
- Lokalizacja: Płock
- Kontaktowanie:
a wracając do tematu, czy można sprawdzić omomierzem czy czujnik ABS jest sprawny, bo takie opinie słyszałem wczoraj, żeby nie pędzić 120 km do serwisu? mi właśnie się świeci się: ABS, TC i to autko na pochylni z wykrzyknikiem, a asysten zjazdu z góry (HDC chyba) nie da się włączyć - przynajmniej nie zapala się lampka...
mokro, ale przepłynie....
- LR Tomaszek
-
- Posty: 210
- Rejestracja: czw sty 10, 2008 4:36 pm
- Lokalizacja: Koszalin/Maszkowo
Przyczyn może byc kilka. Raczej bez podłączenia do komputera sie nie obejdzie.
Temat był juz poruszany kilka razy, poszukaj.
Ja musiałem wymienić modulator ABS.

Ja musiałem wymienić modulator ABS.
DiscoII td5
www.landklinika.pl
www.landklinika.pl
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 55
- Rejestracja: śr lip 25, 2007 5:37 pm
- Lokalizacja: Kraków
Mnie po ostatnim offroadzie coś zaczeło śpiewać... tak z 5-6km coś dziwnie śpiewało cienkim głosem - myślałem ze kamerdole weszły między klocki a tarcze (tak miałem w DI) ale chwilę później nadgorliwości zaczął dostawać TC. No a wczoraj padł caly set - TC ABS i HDC. Z tym ze ABS działa, TC nie a HDC odmawia włączenia się. Chyba trzeba będzie sprawdzić łożyska 

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Tak jak mam w opisie - w Athlone, w środkowej Irlandii
Przeczytałem wątek i wygląda na padnięte łożysko + pewnie końcówka drążka bo coś mi tam strasznie się od chwili tłucze na wybojach, chyba ze to łożysko ma 2cm luzu

Przeczytałem wątek i wygląda na padnięte łożysko + pewnie końcówka drążka bo coś mi tam strasznie się od chwili tłucze na wybojach, chyba ze to łożysko ma 2cm luzu

Od kiedy biorę prozac świat jest piękny
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
'94 Defender 90SW 300tdi, dużo do zrobienia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość