wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:16 pm
nie do końca.jezeli spalisz zbyt dużo powietrza a za mało paliwa tłoki wypłyną Ci wydechem

mówiłem,temast bardzo złożony a powoli zaczynamy się wgryzać w arkana mechaniki....

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:28 pm
Jak dasz za mało paliwa to po prostu zdechnie. Diesel sterowany jest dawką paliwa, a nie mieszanką. Powietrza zawsze ma w nadmiarze. Natomiast EGR w dieslu na wolnych obrotach ma tą zaletę, że silnik szybciej się rozgrzewa.

-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:45 pm
spróbuj zagrzać coś na CR na wolnych obrotach....tylko sie nie zestarzej czekając

def z tranzitem rozgrzany do ok 70 stopni pozostawiony na wolnych stygnie sobie spokojnie do 40 stopni dzięki EGR.....

nie ma sensu brnąc w to głebiej.pewnie,że na wolnych obrotach diesel zdechnie z małą dawką ropy.temat jest bardziej złożony.to tak jak kontrolowanie reakcji jądrowej prętami spowalniającymi.spowalniają oczywiście ale zanim zaczną to dzieją się ciekawe rzeczy

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
Galik
-

- Posty: 840
- Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
- Lokalizacja: Warszawa/Gliwice
Post
autor: Galik » czw sty 28, 2010 8:47 pm
akurat z tym chłodzeniem się motóra po rozgrzaniu to fajny motyw jest
w defie td5 taką akcje ostatnio zauważyłem - w pełni rozgrzany, zostawiony na wolnych obrotach na 10 min i wskaźnik w 1/3 skalii Znaczy się to normalne jest?

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:49 pm
Ostatnio walczyłem ze sprinterem cdi co to nie ma ogrzewania na wolnych obrotach - po puszczeniu gazu momentalnie znika ogrzewanie i temperatura spada do 40 stopni.
Pierniczę, nie chcę takich silników na zimę.

-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:54 pm
Ludzie zdecydujcie się

chcecie aut,które mniej palą to macie

konstruktorzy sie postarali,sprawnośc silników wzrosła co potwierdza mniejsze wydzielanie ciepła a wy wciąz marudzicie.....

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:57 pm
Co z tego, że sprawność wzrosła jak trzeba używać elektrycznej grzałki aby mieć ogrzewanie w zimie. I wtedy bilans energetyczny wygląda podobnie jak w silniku który więcej pali.

-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:58 pm
cena postępu.....

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:59 pm
"Mamusię oszukasz, Tatusia oszukasz, ale życia nie oszukasz".

-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:07 pm
nowicjusz127 pisze:temat jest bardziej złożony.to tak jak kontrolowanie reakcji jądrowej prętami spowalniającymi.spowalniają oczywiście ale zanim zaczną to dzieją się ciekawe rzeczy

eeeeeeee to akurat proste
nie wierzę , że działanie EGR jest tak skomplikowanym tematem
sądzę , że o wiele prostszym niż np. fizyka kwantowa, która tez nie jest zbyt trudna do pojęcia
nawijaj jak działa EGR
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:08 pm
Ma zmniejszyć emisję tlenków azotu.

-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » czw sty 28, 2010 9:09 pm
N2O pisze:Ma zmniejszyć emisję tlenków azotu.

Fizyka kwantowa

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:10 pm
-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 9:12 pm
sbb pisze:
nawijaj jak działa EGR
już wszystko zostało powiedziane

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:13 pm
akurat fizyka kwantowa pozwoli ci byc w dwóch miejscach w przestrzeni, tym samym czasie ale czy zmniejszy ilośc tlenków azotu to nie wiem

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:15 pm
nowicjusz127 pisze:
już wszystko zostało powiedziane

czyli:
otwiera się i zamyka powodując mniejsze dymienie
wywalenie egr nie zwiększa osiągów
amen tak ?

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:18 pm
Uszkodzony EGR który został w pozycji otwartej powoduje dopiero prawdziwy dym.

-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:20 pm
N2O pisze:Uszkodzony EGR który został w pozycji otwartej powoduje dopiero prawdziwy dym.

ale uszkodzony LR, tez otwarty bo wypadł z niego zrozpaczony kierownik, nie powoduje żadnego dymu

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
pezet
-

- Posty: 12853
- Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
- Lokalizacja: Kraków
Post
autor: pezet » czw sty 28, 2010 9:26 pm
N2O pisze: Diesel sterowany jest dawką paliwa, a nie mieszanką.
Siur.
N2O pisze:Powietrza zawsze ma w nadmiarze.
Ejże - to po co powszechnie dodaje im się turbiny?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:32 pm
No właśnie po to aby miał tego powietrza więcej niż potrzebuje.

-
nowicjusz127

- Posty: 2121
- Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
- Lokalizacja: okolice Wrocka
Post
autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 9:36 pm
bo wtedy można podlać więcej paliwka,powodując gwałtowniejsze spalanie we względnie małej przestrzeni co daje nam większa moc nieprawdaż?

W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni
już Polska
-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:41 pm
No do tego dążymy.

-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 11:24 pm
nie kumam o czym mówicie
ide se o kwarkach poczytac , tam przynajmniej wszystko jasne

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

-
N2O
-

- Posty: 11864
- Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
- Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)
Post
autor: N2O » czw sty 28, 2010 11:25 pm
No przecież to proste jak drut(bez obrazy dla tasiemca):
Dużo paliwa + dużo tlenu = duża moc

-
sbb
-

- Posty: 3753
- Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
- Lokalizacja: Poznań
Post
autor: sbb » czw sty 28, 2010 11:30 pm
N2O pisze:No przecież to proste jak drut(bez obrazy dla tasiemca):
Dużo paliwa + dużo tlenu = duża moc

to akurat oczywizda jest
ale nadal nioe wiadomo co z teorią temperatury spalania ( coraz niższej ) im więcej tlenu
a szczegulnie co spala paliwo skoro tlenu niet tylko spaliny

Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości