EGR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:16 pm

nie do końca.jezeli spalisz zbyt dużo powietrza a za mało paliwa tłoki wypłyną Ci wydechem :lol:
mówiłem,temast bardzo złożony a powoli zaczynamy się wgryzać w arkana mechaniki.... :D
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:28 pm

Jak dasz za mało paliwa to po prostu zdechnie. Diesel sterowany jest dawką paliwa, a nie mieszanką. Powietrza zawsze ma w nadmiarze. Natomiast EGR w dieslu na wolnych obrotach ma tą zaletę, że silnik szybciej się rozgrzewa.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:45 pm

spróbuj zagrzać coś na CR na wolnych obrotach....tylko sie nie zestarzej czekając :lol: def z tranzitem rozgrzany do ok 70 stopni pozostawiony na wolnych stygnie sobie spokojnie do 40 stopni dzięki EGR..... :D nie ma sensu brnąc w to głebiej.pewnie,że na wolnych obrotach diesel zdechnie z małą dawką ropy.temat jest bardziej złożony.to tak jak kontrolowanie reakcji jądrowej prętami spowalniającymi.spowalniają oczywiście ale zanim zaczną to dzieją się ciekawe rzeczy :wink:
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: EGR

Post autor: Galik » czw sty 28, 2010 8:47 pm

akurat z tym chłodzeniem się motóra po rozgrzaniu to fajny motyw jest :)21
w defie td5 taką akcje ostatnio zauważyłem - w pełni rozgrzany, zostawiony na wolnych obrotach na 10 min i wskaźnik w 1/3 skalii Znaczy się to normalne jest? :)21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:49 pm

Ostatnio walczyłem ze sprinterem cdi co to nie ma ogrzewania na wolnych obrotach - po puszczeniu gazu momentalnie znika ogrzewanie i temperatura spada do 40 stopni.
Pierniczę, nie chcę takich silników na zimę.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:54 pm

Ludzie zdecydujcie się :D chcecie aut,które mniej palą to macie :D konstruktorzy sie postarali,sprawnośc silników wzrosła co potwierdza mniejsze wydzielanie ciepła a wy wciąz marudzicie..... :)21
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:57 pm

Co z tego, że sprawność wzrosła jak trzeba używać elektrycznej grzałki aby mieć ogrzewanie w zimie. I wtedy bilans energetyczny wygląda podobnie jak w silniku który więcej pali.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 8:58 pm

cena postępu..... :)21
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 8:59 pm

"Mamusię oszukasz, Tatusia oszukasz, ale życia nie oszukasz".
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:07 pm

nowicjusz127 pisze:temat jest bardziej złożony.to tak jak kontrolowanie reakcji jądrowej prętami spowalniającymi.spowalniają oczywiście ale zanim zaczną to dzieją się ciekawe rzeczy :wink:
eeeeeeee to akurat proste
nie wierzę , że działanie EGR jest tak skomplikowanym tematem
sądzę , że o wiele prostszym niż np. fizyka kwantowa, która tez nie jest zbyt trudna do pojęcia
:)21
nawijaj jak działa EGR
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:08 pm

Ma zmniejszyć emisję tlenków azotu.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Re: EGR

Post autor: klucz13 » czw sty 28, 2010 9:09 pm

N2O pisze:Ma zmniejszyć emisję tlenków azotu.
:)21
Fizyka kwantowa :o
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:10 pm

:o
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 9:12 pm

sbb pisze: nawijaj jak działa EGR
już wszystko zostało powiedziane :)21
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:13 pm

akurat fizyka kwantowa pozwoli ci byc w dwóch miejscach w przestrzeni, tym samym czasie ale czy zmniejszy ilośc tlenków azotu to nie wiem
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:15 pm

nowicjusz127 pisze: już wszystko zostało powiedziane :)21
czyli:
otwiera się i zamyka powodując mniejsze dymienie
wywalenie egr nie zwiększa osiągów
amen tak ?
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:18 pm

Uszkodzony EGR który został w pozycji otwartej powoduje dopiero prawdziwy dym.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 9:20 pm

N2O pisze:Uszkodzony EGR który został w pozycji otwartej powoduje dopiero prawdziwy dym.
:)21
ale uszkodzony LR, tez otwarty bo wypadł z niego zrozpaczony kierownik, nie powoduje żadnego dymu
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: EGR

Post autor: pezet » czw sty 28, 2010 9:26 pm

N2O pisze: Diesel sterowany jest dawką paliwa, a nie mieszanką.
Siur.
N2O pisze:Powietrza zawsze ma w nadmiarze.
Ejże - to po co powszechnie dodaje im się turbiny?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:32 pm

No właśnie po to aby miał tego powietrza więcej niż potrzebuje.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
nowicjusz127
Posty: 2121
Rejestracja: czw mar 27, 2008 10:37 pm
Lokalizacja: okolice Wrocka

Re: EGR

Post autor: nowicjusz127 » czw sty 28, 2010 9:36 pm

bo wtedy można podlać więcej paliwka,powodując gwałtowniejsze spalanie we względnie małej przestrzeni co daje nam większa moc nieprawdaż? :)21
W walce z głupotą nie ma wygranych,są tylko cudem ocaleni

już Polska

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 9:41 pm

No do tego dążymy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 11:24 pm

nie kumam o czym mówicie
ide se o kwarkach poczytac , tam przynajmniej wszystko jasne
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: EGR

Post autor: N2O » czw sty 28, 2010 11:25 pm

No przecież to proste jak drut(bez obrazy dla tasiemca):
Dużo paliwa + dużo tlenu = duża moc
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
sbb
 
 
Posty: 3753
Rejestracja: pt gru 28, 2007 7:05 pm
Lokalizacja: Poznań

Re: EGR

Post autor: sbb » czw sty 28, 2010 11:30 pm

N2O pisze:No przecież to proste jak drut(bez obrazy dla tasiemca):
Dużo paliwa + dużo tlenu = duża moc
:)21
to akurat oczywizda jest
ale nadal nioe wiadomo co z teorią temperatury spalania ( coraz niższej ) im więcej tlenu
a szczegulnie co spala paliwo skoro tlenu niet tylko spaliny
:)21
Land Rover Discovery 300tdi 96 r - zielony :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości