Historia LR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » czw mar 22, 2012 8:51 am

gruszkin pisze:def 147?
Def 147 to jest nadal dwuosiowy samochód.
10cio osobowy, 7 drzwiowy...
Służy między innymi do wożenia wycieczek po fabryce.
Nigdy nie uzyskał homologacji drogowej.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » czw mar 22, 2012 8:52 am

gruszkin pisze:kopalniane są chyba 3 osiowe
I to w dwóch wersjach.
z 6x4 i 6x6.
6x6 był też prototyp Huzar którym miałem przyjemność troszkę pojeździć :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » czw mar 22, 2012 9:35 am

GAZFAN pisze:
gruszkin pisze:def 147?
Def 147 to jest nadal dwuosiowy samochód.
10cio osobowy, 7 drzwiowy...
Służy między innymi do wożenia wycieczek po fabryce.
Nigdy nie uzyskał homologacji drogowej.
to wiem.
ale homologacja drogowa, a sv dla wojska czy służb wszelakich to co inne
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Re: Historia LR

Post autor: tomek » czw mar 22, 2012 10:42 am

Historia LR w Polsce byłaby ciekawa...
Od UNRRY sie zaczęło?
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » czw mar 22, 2012 10:50 am

CZY WIEDZIELIŚCIE?
MAURICE WILKS STWORZYŁ PIERWSZEGO LAND ROVERA, ABY ZASTĄPIĆ WILLYS JEEPA, KTÓREGO UŻYWAŁ W SWOIM GOSPODARSTWIE

Słynne owalne logo Land Rovera przechodziło wiele metamorfoz w ciągu swojej 60-letniej historii. Oryginalną inspiracją rzekomo była puszka sardynek. Po obiedzie ostawiła na desce kreślarskiej grafika ślad , który został przezeń skopiowany jako znaczek samochodu.

Na początku Land Rover był dostępny wyłącznie jako samochód użytkowy z otwartym dachem o rozstawie osi 80 cali (200cm) i cenie rynkowej wynoszącej 450 funtów. Aby dotrzeć do najważniejszego odbiorcy – rynku rolniczego, samochód posiadał wały odbioru mocy umożliwiające podłączenie urządzeń rolniczych. Wkrótce potem opracowano specjalistyczne samochody w postaci wozu straży pożarnej oraz mobilnej spawarki.

W pierwszym roku sprzedano tylko 1758 samochodów, ale ilość ta gwałtownie wzrosła do 12395 w 1949 r. i 16795 w kolejnym roku. Do dziesiątych urodzin Land Rovera sprzedano już prawie 25000 samochodów, a w 1968 r. sprzedaż osiągnęła 47000 egzemplarzy

To, co niegdyś uważane było za formę przejściowego załatania dziury, rozwiązania tymczasowego, aż do momentu, gdy Rover mógłby wprowadzić na rynek nowy powojenny samochód, okazało się być produkowane w większej ilości niż same Rovery – co zarząd firmy przewidział już w listopadzie 1948 roku!

Pierwszą próbę stworzenia pojazdu wygodniejszego podjęto w 1948 r., gdy zadebiutowało kombi z siedmioma siedzeniami, z karoserią wyprodukowaną w fabryce Tickford. W Wielkiej Brytanii objęte zostało ono podatkiem od zakupu, z którego zwolniona była wersja użytkowa. To sprawiło, że cena samochodu znacznie wzrosła, a to z kolei ograniczyło znacznie jego sukces w Wielkiej Brytanii, mimo iż za granicą sprzedawał się on bardzo dobrze. Podstawowa wersja była także eksportowana do USA, generując tym samym istotne zyski w dolarach, konieczne do spłaty brytyjskiego długu wojennego.

W 1949 r. brytyjska armia złożyła pierwsze zamówienie na Land Rovery, zrozumiawszy w mig, że samochód ten mógł sprostać wszystkim zadaniom wykonywanym dotąd przez skomplikowanego i droższego Austin Champa. Land Rovery w wielu różnych formach stały się koniec końców standardowymi terenówkami brytyjskich sił zbrojnych.

W 1950 r. układ stałego napędu na cztery koła został zastąpiony wygodniejszym układem umożliwiającym wybór. Napęd na cztery koła był wybierany przy niskim zakresie i mógł być wybrany także przy wysokim zakresie, jeżeli było to konieczne. Dwa lata później stosunkowo za słaby silniki 1,6l został zastąpiony jednostką 2-litrową.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Hypnos
 
 
Posty: 176
Rejestracja: sob lis 04, 2006 9:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia LR

Post autor: Hypnos » czw mar 22, 2012 11:32 am

tomek pisze:Historia LR w Polsce byłaby ciekawa...
Od UNRRY sie zaczęło?
UNRRA w Europie zakończyła działalność w 1946r.

Dla Polski Tickford'y czyli LR 80 SI Station Wagon zamówił UNICEF.

Obrazek

podpis do zdjęcia: The 80" wagon is an ex-Polish Unicef vehicle

W numerze 4/2011 Classic Auto zamieszczone jest zdjęcie polskiego Tickford'a jeżdżącego
w Centralnej Wojewódzkiej Poradni Ochrony Macierzyństwa i Zdrowia Dziecka w Szczecinie.

Najbardziej podoba mi się podpis do zdjęcia:
"Land Rovery Serii I Station Wagon po zakończeniu państwowej służby jeszcze długo woziły warzywa na targ...
Ostatnio zmieniony czw mar 22, 2012 12:36 pm przez Hypnos, łącznie zmieniany 1 raz.
światy alternatywne

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » czw mar 22, 2012 12:36 pm

GAZFAN pisze:(...) Napęd na cztery koła był wybierany przy niskim zakresie i mógł być wybrany także przy wysokim zakresie, jeżeli było to konieczne. (...)
sam tłumaczyłeś z materiałów czy tez przez google tłumacza ??
:)21

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » czw mar 22, 2012 12:43 pm

dźwignia szybkości napędów prędkości
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » czw mar 22, 2012 12:58 pm

Koro pisze:
GAZFAN pisze:(...) Napęd na cztery koła był wybierany przy niskim zakresie i mógł być wybrany także przy wysokim zakresie, jeżeli było to konieczne. (...)
sam tłumaczyłeś z materiałów czy tez przez google tłumacza ??
:)21
maszyna ... kto jest inteligentny to przeczyta
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
ulrich
Posty: 419
Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:46 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia LR

Post autor: ulrich » czw mar 22, 2012 8:23 pm

skończyło się na 1950 i co dalej ?
Discovery II

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » czw mar 22, 2012 8:28 pm

jeszcze nie odtajnione.
za wczesnie
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
ulrich
Posty: 419
Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:46 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia LR

Post autor: ulrich » czw mar 22, 2012 8:30 pm

na razie leży w archiwach ?
Discovery II

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » czw mar 22, 2012 8:31 pm

archiwa to spalili w psach :)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
ulrich
Posty: 419
Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:46 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia LR

Post autor: ulrich » czw mar 22, 2012 8:35 pm

to dupa blada nie bedzie cd.
Discovery II

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » pt mar 23, 2012 9:45 am

CZY WIEDZIELIŚCIE?
LAND ROVER DOSTARCZAŁ SAMOCHODY DLA CZERWONEGO KRZYŻA OD 1954 – PIERWSZYM BYŁO MOBILNE AMBULATORIUM UŻYWANE W DUBAJU


W momencie gdy z okazji 10-tej rocznicy powstania Land Rovera w 1958 na rynek weszła Seria 2, z fabryk wyjechało już ponad 200000 egzemplarzy Land Rovera Serii 1. Nowy model był rozpoznawalny na pierwszy rzut oka dzięki zmienionej stylistyce karoserii z bocznymi osłonami i zaokrąglonymi bokami. Silnik benzynowy został powiększony do 2,3 litra, a w oparciu o niego totalnie przebudowana została później jednostka wysokoprężna. W momencie wprowadzenia nowego silnika wysokoprężnego Land Rovery zmieniły swoje oznaczenie na Serię 2A.

W 1971 r. światu ukazana została ulepszona Seria 3 Land Rovera. Nowa odlewana z plastiku maskownica i ulepszona deska rozdzielcza były jej cechami charakterystycznymi, widocznymi na pierwszy rzut oka. W środku zamontowano skrzynię biegów typu synchromesh. Rok 1977 stanowił kolejny kamień milowy dla tej linii modelowej - wyprodukowany został milionowy Land Rover (Seria 3).

W latach 80-tych XX wieku Land Rovery zyskały pewne udogodnienia - na przykład zamykane okna – po raz pierwszy razem z wprowadzeniem na rynek dwóch nowych wariantów rozstawu osi – Land Roverem 90 oraz 110.

Land Rover został przemianowany na “Defendera” w 1990 r., gdy do sprzedaży wszedł nowy Discovery. Te same Defendery, z małą przeróbką dokonaną w roku 2007, kiedy to wprowadzono takie elementy jak 6-stopniowa skrzynia biegów i nawet złącze umożliwiające podłączenie odtwarzacza MP3, używane i cenione są cały czas. Co roku na całym świecie sprzedawanych jest około 20000 Defenderów. Land Rovery Serii I wysłane na Kostarykę do pracy na plantacjach kawy w latach 50-tych XX wieku używane są aż po chwilę obecną!
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » pt mar 23, 2012 9:46 am

ulrich pisze:to dupa blada nie bedzie cd.
Będą ciągi dalsze. Będą. :)21
Jak czas i ochota pozwoli... :)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Re: Historia LR

Post autor: Galik » pt mar 23, 2012 12:15 pm

Grucha nie kasztań, bo Gazfiemu przejdzie ochota :)21 Wątek jak najbardziej przydatny i ciekawy :)2

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » pt mar 23, 2012 12:20 pm

przecież nie kasztanie :)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » pt mar 23, 2012 12:39 pm

Galu.. Grucha inaczej nie umie :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » pt mar 23, 2012 12:43 pm

w tym temacie jest jeden mój merytoryczny post :)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » pt mar 23, 2012 12:53 pm

no...
"a 147? "

:)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » pt mar 23, 2012 1:15 pm

o ten mi chodziło

najpierwszy był lw

:)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » pt mar 23, 2012 2:16 pm

O rrrany... to ja mam w swoim skrzynie "typu synchromesh"
przejmuje prawa do tej nazwy :)22

Awatar użytkownika
ulrich
Posty: 419
Rejestracja: wt paź 20, 2009 8:46 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Historia LR

Post autor: ulrich » pt mar 23, 2012 9:37 pm

to teraz może jakieś ciekawe informacje o modelu discovery.
Discovery II

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » sob mar 24, 2012 7:56 am

Była historia Disco w innym temacie.. może warto przykleić? :)
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości