Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Moderator: Jerry
Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Witam.
Chciałem się zapytać co warto nabyć/zamontować z piast kół do tego auta bo różnice między takim BTA a SKF są blisko 3-krotne.
Auto użytkowane na co dzień ale 90% przebiegów to jazda po asfaltach, żadnego tyrania w terenie, żadnego topienia, zrywania itp.
Ot, duży bezpieczny samochód do wożenia rodziny.
Chciałem się zapytać co warto nabyć/zamontować z piast kół do tego auta bo różnice między takim BTA a SKF są blisko 3-krotne.
Auto użytkowane na co dzień ale 90% przebiegów to jazda po asfaltach, żadnego tyrania w terenie, żadnego topienia, zrywania itp.
Ot, duży bezpieczny samochód do wożenia rodziny.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Najlepiej TIMKEN. Na łożyskach nie ma co oszczędzać. Zrobić raz i zapomnieć na kiladziesią tyś km
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
A co sądzić o internetowych ofertach takich producentów jak NTY gdzie to po ok ok 400zł przód i ok 300zł tył oferują ?
NTY w sumie znany na rynku producent (przynajmniej na forach Toyoty bardzo popularny zamiennik) bo parę lat różnymi Toykami się tłukło.
Timken wiadomo ale to cena jak za SKF`a (absurdalna) ok 1700zł sztuka.
NTY w sumie znany na rynku producent (przynajmniej na forach Toyoty bardzo popularny zamiennik) bo parę lat różnymi Toykami się tłukło.
Timken wiadomo ale to cena jak za SKF`a (absurdalna) ok 1700zł sztuka.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
1700 ? Karwa, dobrze, że mnie nie poniosło na Disco 2 i zostałem przy 300secie
D2 to absuradalne auto jest. Sypie sie jak każy LR, a w cześciach drogi jak Gela.

Ostatnio zmieniony czw cze 22, 2017 8:57 pm przez purti, łącznie zmieniany 2 razy.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Niestety, jeśli idzie o piasty (złorzenia lożyskowe) to tanie zamienniki bardzo krótko działają. Tradycyjne łożyska nawet marnej jakości biją je na głowę.
U mnie na warsztacie klienci eksperymentowali z tanizną, najgorszy okazał się Optimal, wytrzymał niecałe 15tysi km.
U mnie na warsztacie klienci eksperymentowali z tanizną, najgorszy okazał się Optimal, wytrzymał niecałe 15tysi km.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Taki dylemat właśnie mam:
- z jednej wiem że SKF/Timken/FAG czy SNR to pierwsza liga (za koszmarne pieniądze - praktycznie za 4 piasty w/w można całego DiscoII kupić
),
- z drugiej znając przebiegi jakie to auto robić będzie (z 15 tysi na rok) i to ile trzymane będzie, pewnie max 4 lata i zmiana na D3 albo coś innego,
- z trzeciej znowu charakterystyka eksploatacji (jak pisałem: kupiony z ciekawości i dla bezpieczeństwa, trochę dla przyjemności) ale w terenie to jeździć będzie co najwyżej po łące, polówkach itp. Żadne tam przeprawy, topienia, rwania i szarpania po chaszczach. Poza tym jest w automacie co jeszcze bardziej oszczędza układ jezdny.
Czy uważacie że produkty z przedziału cenowego ok 500zł/sztuka nie spełnią w/w zadań
Bo nie sztuką jest wpiep... 7-8 tyś żeby potem komuś prezent zrobić kto nawet tego nie doceni ("...panie te roczniki to po 6 tyś chodzą...") w sytuacji kiedy to na prawdę wykorzystane nie będzie.
Zdaję sobie sprawę że to ciężkie auto i łożyska/piasty lekko nie mają ale ... pociesza kapitalny silnik, działająca klima i nieprzeciekające szyberdachy
Generalnie to nie wołają o wymianę te które są ale uwalone są w nich czujniki (jeszcze nie sprawdzałem który czy ile) ale przez to nie działa mi trakcja. Nie żeby mi to jakoś przeszkadzało ale wkurzają lampki sygnalizujące awarie.
- z jednej wiem że SKF/Timken/FAG czy SNR to pierwsza liga (za koszmarne pieniądze - praktycznie za 4 piasty w/w można całego DiscoII kupić

- z drugiej znając przebiegi jakie to auto robić będzie (z 15 tysi na rok) i to ile trzymane będzie, pewnie max 4 lata i zmiana na D3 albo coś innego,
- z trzeciej znowu charakterystyka eksploatacji (jak pisałem: kupiony z ciekawości i dla bezpieczeństwa, trochę dla przyjemności) ale w terenie to jeździć będzie co najwyżej po łące, polówkach itp. Żadne tam przeprawy, topienia, rwania i szarpania po chaszczach. Poza tym jest w automacie co jeszcze bardziej oszczędza układ jezdny.
Czy uważacie że produkty z przedziału cenowego ok 500zł/sztuka nie spełnią w/w zadań

Bo nie sztuką jest wpiep... 7-8 tyś żeby potem komuś prezent zrobić kto nawet tego nie doceni ("...panie te roczniki to po 6 tyś chodzą...") w sytuacji kiedy to na prawdę wykorzystane nie będzie.
Zdaję sobie sprawę że to ciężkie auto i łożyska/piasty lekko nie mają ale ... pociesza kapitalny silnik, działająca klima i nieprzeciekające szyberdachy

Generalnie to nie wołają o wymianę te które są ale uwalone są w nich czujniki (jeszcze nie sprawdzałem który czy ile) ale przez to nie działa mi trakcja. Nie żeby mi to jakoś przeszkadzało ale wkurzają lampki sygnalizujące awarie.
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Dobre rozwiązanie to:
Długi śrubokręt, młotek nie za duży, chwilą calowania i sru...
Jak dobrze przycelujesz to kontrolka zgaśnie
Na tanich zamiennikach nie ma gwarancji powodzenia na działanie ABS. Sprawdź co nie działa, jak nie masz luzu na łożyskach, to może padł czujnik ABS. Tańszy niż łożysko....
Długi śrubokręt, młotek nie za duży, chwilą calowania i sru...


Na tanich zamiennikach nie ma gwarancji powodzenia na działanie ABS. Sprawdź co nie działa, jak nie masz luzu na łożyskach, to może padł czujnik ABS. Tańszy niż łożysko....
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
A jak sprawdzić te czujniki nie dysponując interface`m diagnostycznym do LR ?rudypajero.koszalin pisze: ↑czw cze 22, 2017 10:54 pmSprawdź co nie działa, jak nie masz luzu na łożyskach, to może padł czujnik ABS. Tańszy niż łożysko....
Jakoś miernikiem da się to pomierzyć ?
- rudypajero.koszalin
- Posty: 1895
- Rejestracja: sob gru 03, 2005 10:13 pm
- Lokalizacja: koszalin
- Kontaktowanie:
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Miernikiem niby da się. Lepszy by był oscyloskop.
Alkohol spożywany z umiarem, nie szkodzi nawet w dużych ilościach.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Dzisiaj auto trafiło do mechanika na wymianę tylnego zawiasu (z pneumatyki na klasyczne sprężynowe) i przy okazji okazało się że jego komp- nie wiem co on tam ma - ale ogarnia jakoś to Disco. Wywalił błąd przepływki a w zasadzie stwierdzenie że kpl nie działa... nie było porównania z innym to jakoś jechało. Okazało się że to nie jedzie w ogóle bo przepływka praktycznie nie żyje.
No i przy okazji wyszło że błąd ABS`u dot. lewego tyłu czyli już wiadomo co i jak. Zatem może nie będzie tak źle, może sprawę załatwi wymiana samego czujnika przy kole.
No i przy okazji wyszło że błąd ABS`u dot. lewego tyłu czyli już wiadomo co i jak. Zatem może nie będzie tak źle, może sprawę załatwi wymiana samego czujnika przy kole.
Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
No więc po odpukaniu czujnika z błota, przeczyszczyszczeniu styków i ponownym spięciu wszystkiego problem świecącej kontrolki ABS`się rozwiązał.
Wszystko działa.
Wszystko działa.

Re: Piasty/łożyska kół Disco II TD5
Taka wskazówka - jak znajdziesz trochę czasu to zakup sobie jakiś dobry kontakt spray i w miarę możliwości poodpinaj wszystkie dostępne połączenia elektryczne , wtyczki , złącza, bezpieczniki , przekażniki , przewody masowe itd, przeczyścić , potraktować tym sprayem, posprawdzaj stan przewodów elektrycznych - zabawy będzie pare godzin ale unikniesz wielu niespodzianek
W D2 w pakiecie startowym powinna być weryfikacja całego układu elektrycznego - przez śniedziejące połączenia dochodzi często do drobnych awarii które potrafią być bardzo mocno wku..wiające 


DII
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość