Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Moderator: Jerry
Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Pomijam kosztowne amelinowe nadwozie ale ono aż tak ceny raczej nie winduje.
Co sprawia że auto rodem z lat 50tych ub. wieku osiąga ceny z przedziału 10-60 tyś euro...
Co sprawia że auto rodem z lat 50tych ub. wieku osiąga ceny z przedziału 10-60 tyś euro...
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
To samo co Wrangler. Kultowosc 

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Dokładnie.
Defender jest jedynie słaby
Defender jest jedynie słaby

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
z tym bym podyskutował ale dyskusja ma sens tylko wówczas gdy dyskutujący wiedzą o czym rozmawiają

natomiast bezdyskusyjnie to jest cholernie niewygodne auto szczególnie dla ciut większych osobników (tak wzrostowo jak i wagowo

ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Defender jest tyle warty ile za niego zapłacą. Ma zalety.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Tyle to każdy jest warty.Misiek Cypr pisze: ↑czw lut 22, 2018 11:29 pmDefender jest tyle warty ile za niego zapłacą. Ma zalety.
Def mnie nie podnieca,w związku z tym dałbym za niego 1500-2500 .I co mi zrobicie

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Ja też nie, ale płacą sporo.
Niemniej jednak jest to dobry sprzęt do czochrania
Poziom komplikacji konstrukcji, Ala uaz...
Niemniej jednak jest to dobry sprzęt do czochrania
Poziom komplikacji konstrukcji, Ala uaz...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
za stylówę..
bo jest nieprzeciętna
cała reszta jest przeciętna.. ale kogo to interesuje...
bo jest nieprzeciętna
cała reszta jest przeciętna.. ale kogo to interesuje...
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Chęć zmiany miałem z Disco na Defa 110 i go fajnie zabudować - jak już wspomniałem chęć była ( bo mi się po prostu to auto podoba), ale po przejażdzce stwierdziłem, że nie. Szkoda, że takie drogie tak czy siak.
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
zasadniczo- disco to przeca to samo a osiemset razy bardziejsze komfortem.
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Kultowość - ok, ale porównanie do Wranglera nie bardzo bo Wrangler dzisiaj jest jak najbardziej autem na miarę XXIw
Technika piszecie: prosta i podobno trwała - to tym bardziej powinno być tanie bo to nie Range gdzie osobny komputer jest na każde koło i generalnie poziomem elektroniki i jej zaawansowania mogliby spokojnie z NASA konkurować. Do tego w środku "co jaśnie pan sobie życzy"... za to się płaci. Komfortowo pojedziesz w teren a potem do Cannes odebrać nagrodę
Mało to fimików na YT jak ruskie topią je po klamki - a nadal działa.
Za stylówę, kuźwa przecież to młotkiem z arkusza blachy ciosany kwadrat, co za filozofia uklepać taki mebel, robili je chyba w fabryce lokomotyw parowych.
Wnętrze - UAZ ma tak samo tylko wołają za to 20x mniej
Silniki... znowu to samo, proste, zwykłe, żadne jakieś hybrydowe cuda bi-turbo z kompresorami itp.
Własności terenowe: nigdy nie jeździłem ale uważam że przeciętny gruz 4x4 za 10-15 tyś pokroju Vitary zrobi to samo a pewnie i więcej bo się nie utopi tak szybko.
Ceny części zamiennych to już w ogóle pomińmy ten temat...
Nie rozumiem zupełnie fenomenu tego auta
Technika piszecie: prosta i podobno trwała - to tym bardziej powinno być tanie bo to nie Range gdzie osobny komputer jest na każde koło i generalnie poziomem elektroniki i jej zaawansowania mogliby spokojnie z NASA konkurować. Do tego w środku "co jaśnie pan sobie życzy"... za to się płaci. Komfortowo pojedziesz w teren a potem do Cannes odebrać nagrodę

Za stylówę, kuźwa przecież to młotkiem z arkusza blachy ciosany kwadrat, co za filozofia uklepać taki mebel, robili je chyba w fabryce lokomotyw parowych.
Wnętrze - UAZ ma tak samo tylko wołają za to 20x mniej
Silniki... znowu to samo, proste, zwykłe, żadne jakieś hybrydowe cuda bi-turbo z kompresorami itp.
Własności terenowe: nigdy nie jeździłem ale uważam że przeciętny gruz 4x4 za 10-15 tyś pokroju Vitary zrobi to samo a pewnie i więcej bo się nie utopi tak szybko.
Ceny części zamiennych to już w ogóle pomińmy ten temat...
Nie rozumiem zupełnie fenomenu tego auta
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
A mi się podoba wbrew rozsądkowi i faktom. I gyby nie był aż tak przewartościowany to bym sobie kupił 110.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172
tel. 504126172
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
e tam to sam. Tak może bajać tylko nieużytkownik.
88/90 109/110 i Defy bezproblemowo biorą poprzez płaskie boki wszelkie obciery, co w przypadku profilowanych boków diskacza już nie jest takie proste i przyjemne. Rozstaw osi tez ma swoje znaczenie w poruszaniu się w terenie. Przedewszystkim Serie i Defy zdecydowanie lepiej przyjmują cioranie i gnojenie. Utopiona w szlamie seria/def to szlauch do środka i płukanie syfu, w diskaczu mozolne prucie i suszenie miliona gąbeczek i wykładzin. Upychalność obu też jest różna. To są rzeczy/sprawy/różnice które nasuwają się same dla kogoś kto użytkuje (użytkował) i jedno i drugie.
Gdyby przechodząc z serii na defa poszerzyli budę o jakieś 10-20 cm było by to bardzo fajne (def) auto.
W swojej wersji wymiarowej (projekt powojenny) gdy ludzie po I i II WŚ byli mniejsi (tak wzwyż jak i w szerz) nie przystaje do wymiarów

ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Piasek pisze: ↑pt lut 23, 2018 8:45 amKultowość - ok, ale porównanie do Wranglera nie bardzo bo Wrangler dzisiaj jest jak najbardziej autem na miarę XXIw
Technika piszecie: prosta i podobno trwała - to tym bardziej powinno być tanie bo to nie Range gdzie osobny komputer jest na każde koło i generalnie poziomem elektroniki i jej zaawansowania mogliby spokojnie z NASA konkurować. Do tego w środku "co jaśnie pan sobie życzy"... za to się płaci. Komfortowo pojedziesz w teren a potem do Cannes odebrać nagrodęMało to fimików na YT jak ruskie topią je po klamki - a nadal działa.
Za stylówę, kuźwa przecież to młotkiem z arkusza blachy ciosany kwadrat, co za filozofia uklepać taki mebel, robili je chyba w fabryce lokomotyw parowych.
Wnętrze - UAZ ma tak samo tylko wołają za to 20x mniej
Silniki... znowu to samo, proste, zwykłe, żadne jakieś hybrydowe cuda bi-turbo z kompresorami itp.
Własności terenowe: nigdy nie jeździłem ale uważam że przeciętny gruz 4x4 za 10-15 tyś pokroju Vitary zrobi to samo a pewnie i więcej bo się nie utopi tak szybko.
Ceny części zamiennych to już w ogóle pomińmy ten temat...
Nie rozumiem zupełnie fenomenu tego auta
głos indolenta (w dzisiejszych czasach ludzie czerpią wiedzę z filmików i już... wiedzą), w zasadzie szkoda nawet się odnosić
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Może jak kiedyś będę miał okazję pojeździć - to może zmienię zdanie ale na tą chwilę dla mnie po prostu przewartościowane bo obrosłe w legendę auto.
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Bert - ale mowa o funkcji wyprawowe a podnosisz zalety w przypadku topienia w szlamie. U nas szlamu nie ma, w góach albańskich też. W rumunowie też przeca nie jeździsz po płaskich torfach.. więc tę zaletę można olac. A komfort przelotów, życia za kierownicą - przemawia za disco
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Co by nie napisał na plus, to wysoka cena nijak nie odzwierciedla realnej wartości tych śmietników, a o geli już w ogóle nie warto wspominać, bo to jeszcze bardziej odklejone od rzeczywistości.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że defy i serie mi się podobają
ale posiadać bym nie chciał.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że defy i serie mi się podobają

SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
w górach pomiędzy drzewami czy skałkami karoseria defa (już skrótem pisząc defa) tudzież jego wąskość (koła wystające poza obrys budy choćby), wysokośc od gruntu do progu itp pozwalają na więcej. Zresztą jak przerysujesz bok defa to wypchniesz go na miejsce kopem od środka a nawet jak rysa zostanie to nie kopie po oczach tak, jak kopie zmięty błotnik, drzwi i drugie drzwi i kolejny błotnik na wypukłej dychotece. Jeździłem po górach (i nie mówię tu o szutrowych dróżkach) i defem i dychoteka i sorka ale dychoteka poza większym komfortem -ciszej i wygodniejsza pozycja za sterem -nie umywa się do defa (ot choćby tylny nawis). Również w kwestii pakowalności, no chyba, że ktoś w 4 dorosłe osoby "objeżdżą wyprawę" to dychoteka może się jawić lepszą. Jeżeli zaś mówimy o długich trasach po wyprawowych szutrach i od czasu do czasu zjazdu na zielony nocleg to VW synchro i tak będzie lepszy, jeśli nie nawet zwykły bus na trochę wyższych kołach.Mroczny pisze: ↑pt lut 23, 2018 11:03 amBert - ale mowa o funkcji wyprawowe a podnosisz zalety w przypadku topienia w szlamie. U nas szlamu nie ma, w góach albańskich też. W rumunowie też przeca nie jeździsz po płaskich torfach.. więc tę zaletę można olac. A komfort przelotów, życia za kierownicą - przemawia za disco
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Taki przykład pierwszy z brzegu
http://www.damacars.com/voitures/view/7 ... 6-2-2.html
który z Was położyłby za to 37 tyś euro ... a jeszcze spooooro trzeba będzie u nas za to wybecalować w Celnym (ok 30tyś zł akcyzy)
Nie śmiem zapytać ile kosztuje nowy w salonie.
Kwotę przy której możesz przysmradzać i wybrzydzać wręcz w salonowych nówkach dostępnych w kraju i nie mam tu na myśli Kaszkaja, Kadżara czy Dacii Duster
http://www.damacars.com/voitures/view/7 ... 6-2-2.html
który z Was położyłby za to 37 tyś euro ... a jeszcze spooooro trzeba będzie u nas za to wybecalować w Celnym (ok 30tyś zł akcyzy)
Nie śmiem zapytać ile kosztuje nowy w salonie.
Kwotę przy której możesz przysmradzać i wybrzydzać wręcz w salonowych nówkach dostępnych w kraju i nie mam tu na myśli Kaszkaja, Kadżara czy Dacii Duster
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Patrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
zawsze się zastanawiam co robi się w zimie z lewą ręką bo za okno łokcia nie wystawisz

no i ta kierownica z boku

Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
a ja zawsze po jeździe parholem czy tojtuja zastanawiam się jak można zrobić auto terenowe w którym zamiast widzieć to co przed autem ogląda się zegary i maskę
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
Może to kwestia wyobraźni albo wzrostu, ale nigdy nie miałem takich problemów 

XTZ 750
Outback EJ25 MT
Outback EJ25 MT
Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?
późniejsze wynalazki typu TD5 czy jakiś transitowski przeszczep nie są mi znane z praktyki, za to wiem jedno. Nie ma lepszego motora niż 2.5tdi (w zasadzie obojętne czy tzw 200 czy 300) do precyzyjnej-technicznej jazdy w terenie, ale o tym mogą wiedzieć tylko tacy co wiedza co to techniczna jazdaDżem pisze: ↑sob lut 24, 2018 10:56 pmPatrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.

ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość