Dlaczego Defender jest tak drogi ?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Piasek » czw lut 22, 2018 8:29 pm

Pomijam kosztowne amelinowe nadwozie ale ono aż tak ceny raczej nie winduje.
Co sprawia że auto rodem z lat 50tych ub. wieku osiąga ceny z przedziału 10-60 tyś euro...

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 22, 2018 8:42 pm

To samo co Wrangler. Kultowosc :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

trocin
Posty: 2246
Rejestracja: sob lut 07, 2009 10:52 pm
Lokalizacja: Puławy

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: trocin » czw lut 22, 2018 8:47 pm

Droga to jest Gelenda :)21
P I 2.5 TD '90
R1100GS '99

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: ernil » czw lut 22, 2018 10:52 pm

Dokładnie.
Defender jest jedynie słaby :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » czw lut 22, 2018 11:23 pm

ernil pisze:
czw lut 22, 2018 10:52 pm
Dokładnie.
Defender jest jedynie słaby :)21
z tym bym podyskutował ale dyskusja ma sens tylko wówczas gdy dyskutujący wiedzą o czym rozmawiają :)21
natomiast bezdyskusyjnie to jest cholernie niewygodne auto szczególnie dla ciut większych osobników (tak wzrostowo jak i wagowo :)21 )
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Misiek Cypr » czw lut 22, 2018 11:29 pm

Defender jest tyle warty ile za niego zapłacą. Ma zalety.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: vandall1 » czw lut 22, 2018 11:54 pm

Misiek Cypr pisze:
czw lut 22, 2018 11:29 pm
Defender jest tyle warty ile za niego zapłacą. Ma zalety.
Tyle to każdy jest warty.
Def mnie nie podnieca,w związku z tym dałbym za niego 1500-2500 .I co mi zrobicie :lol:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Misiek Cypr » pt lut 23, 2018 12:16 am

Ja też nie, ale płacą sporo.

Niemniej jednak jest to dobry sprzęt do czochrania

Poziom komplikacji konstrukcji, Ala uaz...
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Mroczny » pt lut 23, 2018 6:42 am

za stylówę..

bo jest nieprzeciętna
cała reszta jest przeciętna.. ale kogo to interesuje...

Awatar użytkownika
purti
 
 
Posty: 4878
Rejestracja: wt mar 14, 2006 8:19 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: purti » pt lut 23, 2018 7:17 am

Chęć zmiany miałem z Disco na Defa 110 i go fajnie zabudować - jak już wspomniałem chęć była ( bo mi się po prostu to auto podoba), ale po przejażdzce stwierdziłem, że nie. Szkoda, że takie drogie tak czy siak.
Bubaru outback na A/T :)21
DR 750s

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Mroczny » pt lut 23, 2018 8:08 am

zasadniczo- disco to przeca to samo a osiemset razy bardziejsze komfortem.

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Piasek » pt lut 23, 2018 8:45 am

Kultowość - ok, ale porównanie do Wranglera nie bardzo bo Wrangler dzisiaj jest jak najbardziej autem na miarę XXIw
Technika piszecie: prosta i podobno trwała - to tym bardziej powinno być tanie bo to nie Range gdzie osobny komputer jest na każde koło i generalnie poziomem elektroniki i jej zaawansowania mogliby spokojnie z NASA konkurować. Do tego w środku "co jaśnie pan sobie życzy"... za to się płaci. Komfortowo pojedziesz w teren a potem do Cannes odebrać nagrodę :) Mało to fimików na YT jak ruskie topią je po klamki - a nadal działa.
Za stylówę, kuźwa przecież to młotkiem z arkusza blachy ciosany kwadrat, co za filozofia uklepać taki mebel, robili je chyba w fabryce lokomotyw parowych.
Wnętrze - UAZ ma tak samo tylko wołają za to 20x mniej
Silniki... znowu to samo, proste, zwykłe, żadne jakieś hybrydowe cuda bi-turbo z kompresorami itp.
Własności terenowe: nigdy nie jeździłem ale uważam że przeciętny gruz 4x4 za 10-15 tyś pokroju Vitary zrobi to samo a pewnie i więcej bo się nie utopi tak szybko.
Ceny części zamiennych to już w ogóle pomińmy ten temat...
Nie rozumiem zupełnie fenomenu tego auta

Awatar użytkownika
Kabal
 
 
Posty: 16842
Rejestracja: pt cze 09, 2006 9:47 am
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Kabal » pt lut 23, 2018 9:13 am

A mi się podoba wbrew rozsądkowi i faktom. I gyby nie był aż tak przewartościowany to bym sobie kupił 110.
Your body is not a temple, it's an amusement park. Enjoy the ride.
tel. 504126172

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » pt lut 23, 2018 9:56 am

Mroczny pisze:
pt lut 23, 2018 8:08 am
zasadniczo- disco to przeca to samo a osiemset razy bardziejsze komfortem.
e tam to sam. Tak może bajać tylko nieużytkownik.

88/90 109/110 i Defy bezproblemowo biorą poprzez płaskie boki wszelkie obciery, co w przypadku profilowanych boków diskacza już nie jest takie proste i przyjemne. Rozstaw osi tez ma swoje znaczenie w poruszaniu się w terenie. Przedewszystkim Serie i Defy zdecydowanie lepiej przyjmują cioranie i gnojenie. Utopiona w szlamie seria/def to szlauch do środka i płukanie syfu, w diskaczu mozolne prucie i suszenie miliona gąbeczek i wykładzin. Upychalność obu też jest różna. To są rzeczy/sprawy/różnice które nasuwają się same dla kogoś kto użytkuje (użytkował) i jedno i drugie.

Gdyby przechodząc z serii na defa poszerzyli budę o jakieś 10-20 cm było by to bardzo fajne (def) auto.
W swojej wersji wymiarowej (projekt powojenny) gdy ludzie po I i II WŚ byli mniejsi (tak wzwyż jak i w szerz) nie przystaje do wymiarów ;) współczesności.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » pt lut 23, 2018 9:58 am

Piasek pisze:
pt lut 23, 2018 8:45 am
Kultowość - ok, ale porównanie do Wranglera nie bardzo bo Wrangler dzisiaj jest jak najbardziej autem na miarę XXIw
Technika piszecie: prosta i podobno trwała - to tym bardziej powinno być tanie bo to nie Range gdzie osobny komputer jest na każde koło i generalnie poziomem elektroniki i jej zaawansowania mogliby spokojnie z NASA konkurować. Do tego w środku "co jaśnie pan sobie życzy"... za to się płaci. Komfortowo pojedziesz w teren a potem do Cannes odebrać nagrodę :) Mało to fimików na YT jak ruskie topią je po klamki - a nadal działa.
Za stylówę, kuźwa przecież to młotkiem z arkusza blachy ciosany kwadrat, co za filozofia uklepać taki mebel, robili je chyba w fabryce lokomotyw parowych.
Wnętrze - UAZ ma tak samo tylko wołają za to 20x mniej
Silniki... znowu to samo, proste, zwykłe, żadne jakieś hybrydowe cuda bi-turbo z kompresorami itp.
Własności terenowe: nigdy nie jeździłem ale uważam że przeciętny gruz 4x4 za 10-15 tyś pokroju Vitary zrobi to samo a pewnie i więcej bo się nie utopi tak szybko.
Ceny części zamiennych to już w ogóle pomińmy ten temat...
Nie rozumiem zupełnie fenomenu tego auta

głos indolenta (w dzisiejszych czasach ludzie czerpią wiedzę z filmików i już... wiedzą), w zasadzie szkoda nawet się odnosić
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Piasek » pt lut 23, 2018 10:41 am

Może jak kiedyś będę miał okazję pojeździć - to może zmienię zdanie ale na tą chwilę dla mnie po prostu przewartościowane bo obrosłe w legendę auto.

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Mroczny » pt lut 23, 2018 11:03 am

Bert - ale mowa o funkcji wyprawowe a podnosisz zalety w przypadku topienia w szlamie. U nas szlamu nie ma, w góach albańskich też. W rumunowie też przeca nie jeździsz po płaskich torfach.. więc tę zaletę można olac. A komfort przelotów, życia za kierownicą - przemawia za disco

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Didymos » pt lut 23, 2018 11:15 am

Co by nie napisał na plus, to wysoka cena nijak nie odzwierciedla realnej wartości tych śmietników, a o geli już w ogóle nie warto wspominać, bo to jeszcze bardziej odklejone od rzeczywistości.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że defy i serie mi się podobają :)21 ale posiadać bym nie chciał.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » pt lut 23, 2018 11:38 am

Mroczny pisze:
pt lut 23, 2018 11:03 am
Bert - ale mowa o funkcji wyprawowe a podnosisz zalety w przypadku topienia w szlamie. U nas szlamu nie ma, w góach albańskich też. W rumunowie też przeca nie jeździsz po płaskich torfach.. więc tę zaletę można olac. A komfort przelotów, życia za kierownicą - przemawia za disco
w górach pomiędzy drzewami czy skałkami karoseria defa (już skrótem pisząc defa) tudzież jego wąskość (koła wystające poza obrys budy choćby), wysokośc od gruntu do progu itp pozwalają na więcej. Zresztą jak przerysujesz bok defa to wypchniesz go na miejsce kopem od środka a nawet jak rysa zostanie to nie kopie po oczach tak, jak kopie zmięty błotnik, drzwi i drugie drzwi i kolejny błotnik na wypukłej dychotece. Jeździłem po górach (i nie mówię tu o szutrowych dróżkach) i defem i dychoteka i sorka ale dychoteka poza większym komfortem -ciszej i wygodniejsza pozycja za sterem -nie umywa się do defa (ot choćby tylny nawis). Również w kwestii pakowalności, no chyba, że ktoś w 4 dorosłe osoby "objeżdżą wyprawę" to dychoteka może się jawić lepszą. Jeżeli zaś mówimy o długich trasach po wyprawowych szutrach i od czasu do czasu zjazdu na zielony nocleg to VW synchro i tak będzie lepszy, jeśli nie nawet zwykły bus na trochę wyższych kołach.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
Piasek
 
 
Posty: 4313
Rejestracja: pn gru 22, 2014 6:12 pm
Lokalizacja: Piotrków Kujawski

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Piasek » pt lut 23, 2018 11:40 am

Taki przykład pierwszy z brzegu
http://www.damacars.com/voitures/view/7 ... 6-2-2.html
który z Was położyłby za to 37 tyś euro ... a jeszcze spooooro trzeba będzie u nas za to wybecalować w Celnym (ok 30tyś zł akcyzy)
Nie śmiem zapytać ile kosztuje nowy w salonie.
Kwotę przy której możesz przysmradzać i wybrzydzać wręcz w salonowych nówkach dostępnych w kraju i nie mam tu na myśli Kaszkaja, Kadżara czy Dacii Duster

Awatar użytkownika
Dżem
Posty: 2458
Rejestracja: pn maja 18, 2009 11:14 am
Lokalizacja: Lublin

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: Dżem » sob lut 24, 2018 10:56 pm

Patrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.
Maverick 2.7 TD 3D 95r.
Terrano 2,7 TDI 5D 02r.
http://picasaweb.google.com/117691866936305131253

Awatar użytkownika
lbl78
 
 
Posty: 12628
Rejestracja: wt sie 08, 2006 9:43 pm
Lokalizacja: Jordanów/N.Targ

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: lbl78 » ndz lut 25, 2018 9:33 am

bert pisze:
czw lut 22, 2018 11:23 pm
(tak wzrostowo jak i wagowo :)21 )
zawsze się zastanawiam co robi się w zimie z lewą ręką bo za okno łokcia nie wystawisz :)21
no i ta kierownica z boku :)21
Quidquid latine dictum sit, altum videtur
Cokolwiek powiesz po łacinie, brzmi mądrze

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » ndz lut 25, 2018 10:06 am

lbl78 pisze:
ndz lut 25, 2018 9:33 am
bert pisze:
czw lut 22, 2018 11:23 pm
(tak wzrostowo jak i wagowo :)21 )
zawsze się zastanawiam co robi się w zimie z lewą ręką bo za okno łokcia nie wystawisz :)21
no i ta kierownica z boku :)21
a ja zawsze po jeździe parholem czy tojtuja zastanawiam się jak można zrobić auto terenowe w którym zamiast widzieć to co przed autem ogląda się zegary i maskę
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

Awatar użytkownika
ernil
 
 
Posty: 13146
Rejestracja: pn maja 15, 2006 12:34 pm

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: ernil » ndz lut 25, 2018 10:09 am

Może to kwestia wyobraźni albo wzrostu, ale nigdy nie miałem takich problemów :)21
XTZ 750
Outback EJ25 MT

Awatar użytkownika
bert
 
 
Posty: 15542
Rejestracja: wt paź 24, 2006 12:50 am
Lokalizacja: north-west
Kontaktowanie:

Re: Dlaczego Defender jest tak drogi ?

Post autor: bert » ndz lut 25, 2018 10:11 am

Dżem pisze:
sob lut 24, 2018 10:56 pm
Patrol wiadomo - kupa bo 2,8 jest za słaby i nie robi.
Jeszcze nigdny nie słyszałem tego na temat Defa że silnik go dyskwalifikuje a......2,8 targajace ciężkiego Patrola to dla mnie rakieta przy tym czymś z Defa. Cóż...chyba to ta legenda nie potrafi źle mówić o protoplaście wszystkiego co potem na jego wzór powstało.
późniejsze wynalazki typu TD5 czy jakiś transitowski przeszczep nie są mi znane z praktyki, za to wiem jedno. Nie ma lepszego motora niż 2.5tdi (w zasadzie obojętne czy tzw 200 czy 300) do precyzyjnej-technicznej jazdy w terenie, ale o tym mogą wiedzieć tylko tacy co wiedza co to techniczna jazda :)21 no i maja jeszcze porównanie.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość