Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Moderator: Jerry
Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Czynność niby banalna ale za ch*ja nie idzie założyć nowego paska głównego (wał, wentylator, wspomaganie).
Kończy się regulacja ściągająca pompę wspomagania a do założenia paska brakuje dobre 1,5 wysokości całkowitej paska.
Paski prawidłowe, stary z resztą (wyciągniety jak guma z gaci 13x1025 i poszarpany) ale do zdjęcia po zluzowaniu układu ale nowego za ch... nie idzie założyć.
10x613 przychodzi do napędu altka i tam jest wszystko OK, po ściągniącu układu idealnie się zakłada zostawiając sporo luzu na regulacji ale głównego przecież brechą naciągać nie będziemy.
Tam coś jeszcze trzeba odkręcić aby ten układ się jeszcze skurczył czy optować na chama zaczepiając kawałkiem na kole pasowym i zakręcić rozrusznikiem licząc że go nie zerwie albo nie obróci przy wciąganiu ?
Kończy się regulacja ściągająca pompę wspomagania a do założenia paska brakuje dobre 1,5 wysokości całkowitej paska.
Paski prawidłowe, stary z resztą (wyciągniety jak guma z gaci 13x1025 i poszarpany) ale do zdjęcia po zluzowaniu układu ale nowego za ch... nie idzie założyć.
10x613 przychodzi do napędu altka i tam jest wszystko OK, po ściągniącu układu idealnie się zakłada zostawiając sporo luzu na regulacji ale głównego przecież brechą naciągać nie będziemy.
Tam coś jeszcze trzeba odkręcić aby ten układ się jeszcze skurczył czy optować na chama zaczepiając kawałkiem na kole pasowym i zakręcić rozrusznikiem licząc że go nie zerwie albo nie obróci przy wciąganiu ?
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Żeby tam tak było to bym nie pytał.
W moim (przypadku) są paski klinowe i to dwa - nie jeden wieloklin.
10x613 od napędu altka z koła pasowego pompy wspomagania i wymiana tego przebiegła podręcznikowo
13x1025 od napędu z wału pompy wody/wentylatora i pompy wspomagania
Altek ma swoją regulację i napinacz ale regulacją i napinaczem paska głównego jest pompa wspomagania. Cofam ją na maxa a to i tak dużo za mało żeby dało się założyć pasek. Zupełnie jakby był pasek za krótki, ale nie jest. Jest zgodny z katalogiem i z tym co tam siedzi.
Może były jakieś dziwne modele gdzie przychodził jednak dłuższy ten pasek ?
Auto nie ma klimy także dłuższa wersja (13x1350) odpada.
W moim (przypadku) są paski klinowe i to dwa - nie jeden wieloklin.
10x613 od napędu altka z koła pasowego pompy wspomagania i wymiana tego przebiegła podręcznikowo
13x1025 od napędu z wału pompy wody/wentylatora i pompy wspomagania
Altek ma swoją regulację i napinacz ale regulacją i napinaczem paska głównego jest pompa wspomagania. Cofam ją na maxa a to i tak dużo za mało żeby dało się założyć pasek. Zupełnie jakby był pasek za krótki, ale nie jest. Jest zgodny z katalogiem i z tym co tam siedzi.
Może były jakieś dziwne modele gdzie przychodził jednak dłuższy ten pasek ?
Auto nie ma klimy także dłuższa wersja (13x1350) odpada.
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Jak u siebie zmieniałem, to pamiętam, że dostawałem gorączki z doborem paska..niestety już nie pamiętam jak to było.Ale niedługo będę musiał ponowić operację, więc możesz poczekać 

Bubaru outback na A/T
DR 750s

DR 750s
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Normalnie powiedziałbym że rekomendowany 13x1025 jest za krótki ale... taki sam tam latał do tej pory tyle że z 13tki zrobiła się już 10tka i brakuje części zębów bo za głęboko w koła wchodzi i go wyrywa.
13tka wpina się prawidłowo w koła ale to sprawia że jest cholernie za krótka aby się ją dało normalnie założyć.
Chyba że gdzieś pojawił się "czeski błąd" w postaci 1025Li vs. 1025La bo to różnica
13tka wpina się prawidłowo w koła ale to sprawia że jest cholernie za krótka aby się ją dało normalnie założyć.
Chyba że gdzieś pojawił się "czeski błąd" w postaci 1025Li vs. 1025La bo to różnica

Ostatnio zmieniony śr lip 03, 2019 3:38 pm przez Piasek, łącznie zmieniany 1 raz.
- kpeugeot
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Może zdemontuj koło od napinacz wspomagania
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Tam nie ma osobnego napinacza. Pompa wspomagania zamontowana jest do takiej "blachy" i za jej pomocą zamontowane do bloku silnika. Całość jest jednocześnie napinaczem.
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
Nie znaju tego silnika, ale być może lata tam pasek rozciągliwy i potrzebujesz do załozenia takie małe, fajne ustrojstwo ?
Tudzież sposobem magajwera
Tudzież sposobem magajwera
Re: Wymiana pasków klinowych osprzętu w D1
A co ty masz tam za silnik? Bo w trzysecie masz jak w filmie wyżej. Może ktoś coś nakombinował?
Kapec, disco 300TDi '97,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość