LR Disco 200Tdi plyny ustrojowe.
Moderator: Jerry
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
LR Disco 200Tdi plyny ustrojowe.
Szybkie pytanko bo nie mam pod reka danych.
Ile i jakie wlewac oleje.
- Silnik 200Tdi i jaki zakres czy polsyntetyk 10W40 ok?
- Skrzynia manual
- Reduktor
- Most przedni
- Most tylny
Ile i jakie wlewac oleje.
- Silnik 200Tdi i jaki zakres czy polsyntetyk 10W40 ok?
- Skrzynia manual
- Reduktor
- Most przedni
- Most tylny
1.silnik - raczej mineral 15w40, 20w50 na lato bo stary juz silnik, chyba ze ma wlany teraz polsystetyk, 6,9 l z filtrem,
2. skrzynia to bedzie atf czy jak mu tam, to samo co do wspomagania, 2,65 l
3. reduktor i mosty to zwykly przekladniowy 85w90 czy jak mu tam, w reduktor cos chyba kolo 3l a do mostow po 1,7l
4. zwrotnice 0,35 l lepiej cos gestszego (85w140) abo w polaczeniu z smarem, bo jak stare to bedzie cieklo
tyle pamietam bo teraz zmienialem, poza tym jakies info znajdziesz tez tu http://www.discoweb.org i jest jeszcze kilka ciekawych stron ale to juz ewentualnie pw.
2. skrzynia to bedzie atf czy jak mu tam, to samo co do wspomagania, 2,65 l
3. reduktor i mosty to zwykly przekladniowy 85w90 czy jak mu tam, w reduktor cos chyba kolo 3l a do mostow po 1,7l
4. zwrotnice 0,35 l lepiej cos gestszego (85w140) abo w polaczeniu z smarem, bo jak stare to bedzie cieklo
tyle pamietam bo teraz zmienialem, poza tym jakies info znajdziesz tez tu http://www.discoweb.org i jest jeszcze kilka ciekawych stron ale to juz ewentualnie pw.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
ad2. bezwzględnie! ewentualnie mtfjogibabuu pisze:1.silnik - raczej mineral 15w40, 20w50 na lato bo stary juz silnik, chyba ze ma wlany teraz polsystetyk, 6,9 l z filtrem,
2. skrzynia to bedzie atf czy jak mu tam, to samo co do wspomagania, 2,65 l
3. reduktor i mosty to zwykly przekladniowy 85w90 czy jak mu tam, w reduktor cos chyba kolo 3l a do mostow po 1,7l
4. zwrotnice 0,35 l lepiej cos gestszego (85w140) abo w polaczeniu z smarem, bo jak stare to bedzie cieklo
tyle pamietam bo teraz zmienialem, poza tym jakies info znajdziesz tez tu http://www.discoweb.org i jest jeszcze kilka ciekawych stron ale to juz ewentualnie pw.
ad3. przekładniowy klasy gl4, gl5 juz nie bo nie smaruje kolorowych
razem z kulami na auto starcza 7litrów
ad4. dokładnie to 0.36, w praktyce 0.4...dodawanie smaru celem uzyskania tzw gluta to tania amatorszczyzna stosowana przez typów którym sie nie chce uszczelniaczy wymienic ze skąpstwa

#noichuj
niektorzy producencji twierdza ze gl5 spelnia wymagania smarowania kolorowych, inni ze nie, wiec do konca nie wiadomo.czesław&jarząbek pisze:ad3. przekładniowy klasy gl4, gl5 juz nie bo nie smaruje kolorowych
razem z kulami na auto starcza 7litrów
ad4. dokładnie to 0.36, w praktyce 0.4...dodawanie smaru celem uzyskania tzw gluta to tania amatorszczyzna stosowana przez typów którym sie nie chce uszczelniaczy wymienic ze skąpstwa
a smar w kulach - jak sie ma kule do dupy to wymiana uszczelniaczy nie pomaga misiu

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Te moje gowno jezdziMOC pisze:i kupiles gowno![]()
wody nalej i tak dla tego syfa to nie stanowitak czy siak wybuchnie...

Twoje gowno zamienia sie w kompost powoli

A jak wybuchnie to trudno, wszystko wybucha.
Straszycie straszycie


dlatego nie powiem

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
przetestowane zostało na miedzi...czyli na autach katowanych pod ziemią w kghm...gl5 nie smaruje kolorowych i rodzą sie wybuchykrisi pisze:![]()
no to jak to jest z tymi kolorowymi??
ja też 2 wersje słysze ciągle i gupi jestem.....
a próbka przebadana jest...hmmm...ogromna
przyznają sie do wrzucania pod ziemie 30 sztuk rocznie minimum

#noichuj
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Spox jak sie zabiore za wymiane olei to sie pewnie zglosze. Na razie pare elektrycznych duperelek mam do porobienia (nie dziala dmuchawa ogrzewania i kierunkowskazy). Do tego standardowe wycieki. Zaczynam zbierac dokumentacje do fury. Akcyze udalo sie zalatwic w jeden dzien. Od razu piaskowanko felg i malowanko piecowe. No i BFG MT 235/85x16 a Czesio nie mial dzisiaj racji ze nie wejda bez liftusopociak pisze:Gratuluje nowego wozka.Bede ciekawy wrazen w porownaniu do poprzedniego.
Gdybys potrzebowal olej 140 to mam taki,a gdybys go szukal na stacjach paliw to przewaznie nie wiedza o co pytasz.

Tak sie scisnieniowalem ze zly rozmiar zamowilem i ze bede musial zrobic lift ktorego nie chce robic ze zameczylem mechesa i w szybkiej akcji sciagnelismy takie "obuwie" z innego produktu LR i zalozylismy dla testu do mojego.
Pasuje na luzie. Lekkie spotkanie moze czekac przedni zderzak bo ma maly zapas tak z 5cm bo jakis taki oryginalny plastikowy popierdolkowy jest ale i tak razem z aktualnym badziewnym grillem leci won. Z tylu w bagazniku tapicerka z ryfelka zeby bylo gdzie siekiere i szpadel Fiskarsa na forumowe zloty powiesic

Co do furki na razie sie oswajam bo to calkiem inny swiat niz Jeep Cherokee, ale na wyjebach LR gora, zero stuku z zawieszenia, zero uderzen przenoszonych na bude nic sie nie trzesie plomby w zebach na swoim miejscu. No i nawet ten 200Tdi zwawy, mozna jezdzic bez kompleksow. Do 4.0l benzynki nie fika (brakuje mi ryku silnika Irokeza przy dokopaniu i wkreceniu go na maxa na obroty


Ale w srodku miejsca dla 2 metrowego kierowcy nie ma za kija. Musze przekombinowac z przespawaniem fotela bardziej do tylu albo obnizeniem go. Noga mi kurna nie wchodzi miedzy kierownice a drzwi

Jezeli chodzi o pozycje za kierownica Irokez rzadzi. Do Irokeza wsiada sie jak do dobrze pasujacej rekawiczki. Do LRa ja ciesz chrzanię



Jak zrobie pare tys km to wtedy pokusze sie o porownanie, na razie te pare km to za malo zeby byc obiektywnym.
I wiem juz co oznacza "Lejzi Rendzi Stajla"

luzne skojarzenia tych dwoch samochodow

Irokez - wieczna imprezka, laski, alkohol, dobra glosna muza, kac rano

LR - powoli, relax, rodzina, wyjace dziecko, powaga na twarzy, obok laska smigajaca ferrari a my w rodzinnym kombi wciagamy brzuch, prezymy klate i dalej z uporem maniaka scieramy wlasnie ketchup z frytek z McDonaldsa rozmazanego na tapicerce przez pocieche

Juz se kurde nie poszaleje slajdami na szuterku czarnym diablem

- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
ja mam zawsze racjeBocian pisze:No i BFG MT 235/85x16 a Czesio nie mial dzisiaj racji ze nie wejda bez liftu![]()
Tak sie scisnieniowalem ze zly rozmiar zamowilem i ze bede musial zrobic lift ktorego nie chce robic ze zameczylem mechesa i w szybkiej akcji sciagnelismy takie "obuwie" z innego produktu LR i zalozylismy dla testu do mojego.
Pasuje na luzie. Lekkie spotkanie moze czekac przedni zderzak bo ma maly zapas tak z 5cm

w tym przypadku nie mam jej przejsciowo...do czasu aż zjedziesz z czarnego i złapiesz pierwszy wykrzyż...
enyłej...
i na bfg[jak juz te pozbawisz boków] i na dwa incze liftu zrobie ci noworoczną promocje
a co mi tam

#noichuj
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
ja zalozylem 33'' na lekko odsadzonych felgach przy 2'' liftu i nie wydalo, wiec wycialem 3 cm nadkola xeby dzialalo,Bocian pisze:Eeee.... na Was zawsze mozna liczyc z kublem zimnej wody
Zycie jest jednak okrutne.
Liftu robic nie bedeszlifierka pojdzie w ruch i wyrzne co trzeba.
potem zmienilem sprezyny na standardowe troche klapniete z 2 cm podkladka z przedu i 4 cm z tylu i tez sie mieszcza i w terenie robia, takze wyciecie pomaga ale odwrotu ni ma

generalnie po 2'' liftu i wycieciu ok 5 cm nadkola (to wypukle) wchodza 36''
http://www.eastcoastrover.com/Discotech.html
Mistrzow uprasza sie o spokoj
- paradox
-
- Posty: 214
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko
Yyyy...ten tego...wczesniej se wytnij blache na blotnikach, zanim se potniesz opony na wyjebach.Bocian pisze:[. No i BFG MT 235/85x16 a Czesio nie mial dzisiaj racji ze nie wejda bez liftu![]()
Tak sie scisnieniowalem ze zly rozmiar zamowilem i ze bede musial zrobic lift ktorego nie chce robic ze zameczylem mechesa i w szybkiej akcji sciagnelismy takie "obuwie" z innego produktu LR i zalozylismy dla testu do mojego.
Pasuje na luzie
Na pocieszenie powiem, ze w dwudrzwiowce fajnie sie wycina

- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Mialem jeszcze jazde zeby przesunac felgi 2cm na zewnatrz ale mnie wyleczono 
Z tymi nadkolami to szczerze mowiac nie mam jakos w planach zmiany kolek na mniejsze. Do moich celow lift niepotrzebny a fabryki w tym temacie poprawiac nie zamierzam. Niech to pracuje w takim zakresie jak wymyslila banda bekonozercow z krolowa na czele.

Z tymi nadkolami to szczerze mowiac nie mam jakos w planach zmiany kolek na mniejsze. Do moich celow lift niepotrzebny a fabryki w tym temacie poprawiac nie zamierzam. Niech to pracuje w takim zakresie jak wymyslila banda bekonozercow z krolowa na czele.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości