Strona 1 z 2
ATF czy MTF
: pt wrz 09, 2005 9:47 am
autor: leszek torbicki
mam mały dylemat a mianowicie wymiana oleju w skrzyni- disko 91 - nazwy oleju z książki serwisowej auta są już nieaktualne na stronach internetowych castrola czy texaco w dziale dobierz olej podają oleje z grupy atf czyli do skrzyń automatycznych a fachowcy z Land Serwisu twierdzą że musi być olej mtf czyli manual coś tam .... co o tym sądzicie
: pt wrz 09, 2005 9:54 am
autor: czesław&jarząbek
fabryka zaleca atf czyli taki jak do automatu.
dokladnie atf dexron IId
landserwis wypraktykował jako lepszy olej typu mtf. czyli o podobnych parametrach ale do skrzyń konwencjonalnych. stosują bodajże produkt quaker state.
jak nie dostaniesz mtf'a i wlejesz atf to też bedzie dobrze
: pt wrz 09, 2005 10:09 am
autor: jdef90
MTF-94 produkuje tylko Texaco i jest to olej specjalnie robiony dla skrzyni R380. I do tej skrzyni tylko to ja leję... ale ty chyba masz LT77 więc ATF tyż da radę.
: pt wrz 09, 2005 10:09 am
autor: jdef90
a i Quaker już nie istnieje...
: pt wrz 09, 2005 10:23 am
autor: czesław&jarząbek
quaker istnieje,
część produktów nadal jest pod starym logiem, cześć juz pod nowym...micro oli czy jakoś tak
mtf'a ma każdy koncern samochodowy do swoich skrzyń począwszy od dełu a skonczywszy na mb
i kazda szanująca się firma olejowa ma taki olej w ofercie
no
: pt wrz 09, 2005 11:48 am
autor: Kojak
czesław&jarząbek pisze:quaker istnieje,
część produktów nadal jest pod starym logiem, cześć juz pod nowym...micro oli czy jakoś tak
mtf'a ma każdy koncern samochodowy do swoich skrzyń począwszy od dełu a skonczywszy na mb
i kazda szanująca się firma olejowa ma taki olej w ofercie
no
Ja zalałem ATF ale dokładnie: Mobil ATF 220 (odpowiednik wg katalogu, dostępny bezproblemowo).
Natomiast przyjaciele ze znanego w Wawie serwisu ucieszyli się i powiedzieli mi że "najwyżej szybciej u nas zawitasz ze skrzynią do remontu..."

Ja mam skrzynię LT77 i oni też zalecali MTF jako dużo lepszy... Kto ma rację - nie wiem, ale jeżdżę na ATF...
: pt wrz 09, 2005 12:35 pm
autor: leszek torbicki
jak już jest śliski temat to pochwalcie się co lejecie do reduktora i mostów
: pt wrz 09, 2005 1:26 pm
autor: czesław&jarząbek
do reduktora i mostów przekładniówke mineralną 80w90
do kul 90w140
a do skrzyni...

letki syntetyk przekładniowy z quakera
synquest się bodajże nazywa
: pt wrz 09, 2005 1:32 pm
autor: jdef90
czesław&jarząbek pisze:quaker istnieje,
część produktów nadal jest pod starym logiem, cześć juz pod nowym...micro oli czy jakoś tak
pokaż mi tylko kto i gdzie sprzedaje pod marką Quakera
zaraz go zjedza prawnicy z Shella
a ten micro oil oraz quaker, który może jeszcze skądś ktoś ma to wspomnienie po Quakerze, niewiele mające wspólnego z oryginalnym amerykańskim produktem, którego na rynku w europie nie ma już co najmniej z pięć lat...
: pt wrz 09, 2005 1:34 pm
autor: czesław&jarząbek
"...ziew..."
powiedz co chcesz z quakera to ci kupię i wyślę

: pt wrz 09, 2005 1:34 pm
autor: jdef90
to nie bedzie quaker

tylko szwajcarskie popłuczyny.
: pt wrz 09, 2005 1:36 pm
autor: czesław&jarząbek
może...jezdze na szwajcarskich popłuczynach
ale
napewno...nic mi nie wibruje

: pt wrz 09, 2005 1:38 pm
autor: jdef90
: pt wrz 09, 2005 9:40 pm
autor: leszek torbicki
twg informacji LandRover zawartych w "International Aftersales Bulletin" po 1998 roku, do ręcznych skrzyń biegów nowych modeli Discovery (bez uszczegóławiania ich typów) proponowany jest olej Texaco Rover MTF 94 (będący odpowiednikiem oleju Land Rover o nr katalogowym STC9158).
takie informacje dostałem od pana z Texaco
: pt wrz 09, 2005 10:13 pm
autor: czesław&jarząbek
ale to zupełnie inne disco i inna skrzynia
: pt wrz 09, 2005 11:14 pm
autor: leszek torbicki
no sam nie wiem co będzie lepsze - dzisiaj jeszcze raz dzwoniłem do land serwisu i facet twierdzi że lepszy jest ten mtf
: pt wrz 09, 2005 11:16 pm
autor: leszek torbicki
a skrzynia musi wytrzymać swoje bo w przyszłym roku planuje maramuresz
: sob wrz 10, 2005 10:21 am
autor: czesław&jarząbek
jak masz gdzie kupić mtf to kup
jak nie masz to wlej atf i przy okazji zmienisz na mtf
nic się nie stanie
: sob wrz 10, 2005 12:12 pm
autor: darkman
leszek torbicki pisze:no sam nie wiem co będzie lepsze - dzisiaj jeszcze raz dzwoniłem do land serwisu i facet twierdzi że lepszy jest ten mtf
ja mam atf i robi, autko jakby podobne do Twojego, rocznikowo zdaje się też - u mnie gorzej z blachą, ale.. nie takie kasy się pruło, więc damy radę

: sob wrz 10, 2005 12:17 pm
autor: czesław&jarząbek
darkman pisze:ja mam atf
bynajmniej...

: sob wrz 10, 2005 12:18 pm
autor: jogibabuu
doktorat jeszcze zrobcie z tego
w haynaysie do disco 200 i 300 czyli LT77 i R380 jest ATF Dextron IID
pewne ten ATF ma jakies dodatki do ciernych tarcz a MTF tego nie bedzie mial, za to oba beda mialy wlasciwosci odpowiednie do smarowania lozysk i zebatek.
: sob wrz 10, 2005 12:20 pm
autor: czesław&jarząbek
dobrze gadasz...misiu...
ale zmień lampy i ruszaj w drogę

: sob wrz 10, 2005 12:22 pm
autor: jogibabuu
czesław&jarząbek pisze:dobrze gadasz...misiu...
ale zmień lampy i ruszaj w drogę

tak, tak ... jutro

: sob wrz 10, 2005 12:27 pm
autor: czesław&jarząbek
tak tak...ta wyczerpująca pogoń za pieniądzem...

: sob wrz 10, 2005 12:30 pm
autor: jogibabuu
czesław&jarząbek pisze:tak tak...ta wyczerpująca pogoń za pieniądzem...

taaa, juz sam sie w tym gubie - czy jeszcze jestem normalny czy juz nie
