Strona 1 z 4

termostat

: pt mar 24, 2006 3:43 pm
autor: Zelmer
Witam
300TDi zagotowuje mi płyn chłodniczy i dopiero po minucie-trzech (a wskazowka temp. na max) otwiera się termostat i nagle wszystko wraca do normy. Musze czymś jeździć, a na oryginalny termostat trzeba parę dni poczekać. Co zrobić? Wywalić termostat czy wstawić od czegos innego? Czy są zamienniki? Czy pasuje od czegoś innego?

: pt mar 24, 2006 3:44 pm
autor: czesław&jarząbek
wywal ten, przyjdzie właściwy to założysz

: pt mar 24, 2006 9:14 pm
autor: malgos
Czesław ma rację...
wywal stary, załóż nowy, nie baw się w jakieś zamienniki i nieprawdą jest że czeka się na termostat kilka dni. Telefon do Krakowa i jest u Ciebie w ciągu dwudziestu czterech godzin a i cena rozsądna :)21

: pt mar 24, 2006 9:22 pm
autor: jdef90
kurdeblaszka ja mam chyba z Britparta i mi się zdecydowanie wolniej nagrzewa silnik niż kiedyś...

a może kiedyś miałem mniej płynu i się szybciej ów nagrzewał???

: pt mar 24, 2006 9:33 pm
autor: malgos
jdef90 pisze:kurdeblaszka ja mam chyba z Britparta i mi się zdecydowanie wolniej nagrzewa silnik niż kiedyś...
a wiesz że u mnie jest dokładnie to samo ?? Wymieniłam trzy tygodnie temu i mam identyczne zjawisko :o

: pt mar 24, 2006 9:46 pm
autor: czesław&jarząbek
misie...
a może to dlatego głowice podskakują że wasze termostaty są takie a nie inne...
hę?
:)21

: pt mar 24, 2006 10:45 pm
autor: krzyś
dobrze prawisz.... :)

aczkolwiek nei widziaęłm głowicy która podskoczyła będąc przyszpilona 10 śrubami.. :)

: pt mar 24, 2006 10:47 pm
autor: czesław&jarząbek
a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...
:)21

: pt mar 24, 2006 10:47 pm
autor: Pawel L
Ja od kiedy mam termostat britpartsa to silnik (300tdi) nagrzewa się o wiele szybciej. Przy ok. -8C po 5-7 min jazdy mam w pełni nagrzany silnik. Nie muszę już prowadzić w rękawiczkach ani zakładać kilku swetrów. :)2

: sob mar 25, 2006 1:35 am
autor: Tarsus
czesław&jarząbek pisze:a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...
:)21
zebym ja cholera wiedzial jak brzmi naprawde dzwiek "cyk cyk cyk"..... u mnie tez cos jakby ...cyka, tryka, szprsztrczyka, a czy to jest komprejsa czy silnik sie poprostu kreci,.... no brzmi jakby ...hmmm, jakies tryby, tak na sucho, ....scscscscscsccs, <buahahaha>... "moze komus nagrac i dowiem sie co mojemu dolega albo nie?" no dobra ...wystarczy..... :lol:

: sob mar 25, 2006 8:38 am
autor: jdef90
czesław&jarząbek pisze:a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...
:)21
ej ej. mi cyka już od kilku lat :)21
tylko teraz postanowiłem się za to wziąć.

cykanie jest raczej wyraźnie przedmuchem gdzieś... tak jakby powietrze skądś uchodziło...

a z kompresją... no jeszcze nie badałem, ale coś może być na rzeczy, bo te odpalanie w zime nie jest najlepsze.

Ale generalniejak się silnik rozgrzeje to śmiga.

problem jest tylko taki, że jakmiałem stary termostat to było ok, a teraz jakoś później się rozgrzewa...

choć jak sięgnę pamięcią... to kiedyś i na starym więcej czasu mu to zajmowało...

: sob mar 25, 2006 4:03 pm
autor: leszek torbicki
pawel coś tu sciemnia , przy -8 silnik w pełni nagrzany po pięciu minutach :o :wink: :)21

: sob mar 25, 2006 4:14 pm
autor: scyzoryk73
może jakie paliwo lotnicze, albo co ?? :)21

: ndz mar 26, 2006 12:54 pm
autor: HERROS
przy -8 silnik w pełni nagrzany po pięciu minutach
Bo samochód stoi w ogrzewanym garażu!!! :)21

: ndz mar 26, 2006 1:05 pm
autor: LR_Olek
albo ma webasto

: ndz mar 26, 2006 1:06 pm
autor: scyzoryk73
HERROS pisze:
przy -8 silnik w pełni nagrzany po pięciu minutach
Bo samochód stoi w ogrzewanym garażu!!! :)21
ogrzewanym do -8 ?? :)21

: ndz mar 26, 2006 7:56 pm
autor: Pawel L
To nie ludzie to wilki...

Ładnie to tak naśmiewać się z kolegi, któremu coś działa porządnie w Disco ?? ?? :lol:

Tak serio to po tym jak sobie poczytałem na forum o niedziałającym ogrzewaniu, postanowiłem przeprowadzić serię prób. Tj. codziennie jeżdżę do pracy tą samą trasą. Codziennie sprawdzam po jakim czasie od odpalenia temperatura dochodzi do roboczej. Z moich spostrzeżeń wynika, to co napisałem powyżej. Disco nie jest garażowane, nie mam webasta ani innego ogrzewania, paliwo rakietowe posiadam, ale nie stosuję go w samochodzie więc po prostu muszę zwalić winę za taki stan rzeczy na termostat i to nie oryginalny. :lol:

: czw lut 22, 2007 10:58 am
autor: Kojak
Szanowne Koleżeństwo
No sorry, szukam i szukam po forum i nic.
Pilnie potrzebuję symbol termostatu i ew. odpowiedników do Disco 200TDI ale koszernego - na 88st.C (bo z tego co pamiętam ten na 82 st. to był w benzyniakach 2,0l).
Dzwoniłem do Intercarsu i mają od 74st.C do 92 st.C. Jaki powinien być oryginalnie, bo już sam nie jestem pewien ???
Macie gdzieś pod ręką ?

: czw lut 22, 2007 1:04 pm
autor: andziasss
88st. doskonale robi w 200cie.

: czw lut 22, 2007 3:20 pm
autor: Kojak
Dzięki - już zakupiłem włąśnie 88 st. C.
Podam symbol dla zainteresowanych: Wahler 3004.88 D1
A co do oznaczeń w oryginale:
200TDI - ERR2803
300TDI - ERR3291
V8 - ETC4765

: czw lut 22, 2007 11:38 pm
autor: Broncosaurus
ja mam terez ganz noje 78 stopni w V8
ale ogrzewanie nie za bardzo robi
dziwnie jakos moalo wydajne jest
czy tak aby ma byc zeby taki silnik nie mogl ogrzac mi samochoda?

: czw lut 22, 2007 11:42 pm
autor: gri74
Robi ale po 30 min :lol:

: czw lut 22, 2007 11:44 pm
autor: Broncosaurus
nie do konca
po 15 minutech robi sie cieplej ale nie goraco
nigdy sie nie robi goraco :(

: czw lut 22, 2007 11:46 pm
autor: gri74
Gorąco to cos abstrakcyjnego :lol:

: czw lut 22, 2007 11:49 pm
autor: Broncosaurus
w 110 gdyby nie szpary w drzwiach i dziury "konstrukcyjne" w grodzi moge zrobic goraco (przynajmniej na przednich siedzeniach) a na tylnych cieplo (przy pomocy 2 nagrzewnicy co ja mam pod siedzeniam ale od RR V8 spodziewalem sie czegos ekstra