Strona 1 z 4
termostat
: pt mar 24, 2006 3:43 pm
autor: Zelmer
Witam
300TDi zagotowuje mi płyn chłodniczy i dopiero po minucie-trzech (a wskazowka temp. na max) otwiera się termostat i nagle wszystko wraca do normy. Musze czymś jeździć, a na oryginalny termostat trzeba parę dni poczekać. Co zrobić? Wywalić termostat czy wstawić od czegos innego? Czy są zamienniki? Czy pasuje od czegoś innego?
: pt mar 24, 2006 3:44 pm
autor: czesław&jarząbek
wywal ten, przyjdzie właściwy to założysz
: pt mar 24, 2006 9:14 pm
autor: malgos
Czesław ma rację...
wywal stary, załóż nowy, nie baw się w jakieś zamienniki i nieprawdą jest że czeka się na termostat kilka dni. Telefon do Krakowa i jest u Ciebie w ciągu dwudziestu czterech godzin a i cena rozsądna

: pt mar 24, 2006 9:22 pm
autor: jdef90
kurdeblaszka ja mam chyba z Britparta i mi się zdecydowanie wolniej nagrzewa silnik niż kiedyś...
a może kiedyś miałem mniej płynu i się szybciej ów nagrzewał???
: pt mar 24, 2006 9:33 pm
autor: malgos
jdef90 pisze:kurdeblaszka ja mam chyba z Britparta i mi się zdecydowanie wolniej nagrzewa silnik niż kiedyś...
a wiesz że u mnie jest dokładnie to samo

Wymieniłam trzy tygodnie temu i mam identyczne zjawisko

: pt mar 24, 2006 9:46 pm
autor: czesław&jarząbek
misie...
a może to dlatego głowice podskakują że wasze termostaty są takie a nie inne...
hę?

: pt mar 24, 2006 10:45 pm
autor: krzyś
dobrze prawisz....
aczkolwiek nei widziaęłm głowicy która podskoczyła będąc przyszpilona 10 śrubami..

: pt mar 24, 2006 10:47 pm
autor: czesław&jarząbek
a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...

: pt mar 24, 2006 10:47 pm
autor: Pawel L
Ja od kiedy mam termostat britpartsa to silnik (300tdi) nagrzewa się o wiele szybciej. Przy ok. -8C po 5-7 min jazdy mam w pełni nagrzany silnik. Nie muszę już prowadzić w rękawiczkach ani zakładać kilku swetrów.

: sob mar 25, 2006 1:35 am
autor: Tarsus
czesław&jarząbek pisze:a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...

zebym ja cholera wiedzial jak brzmi naprawde dzwiek "cyk cyk cyk"..... u mnie tez cos jakby ...cyka, tryka, szprsztrczyka, a czy to jest komprejsa czy silnik sie poprostu kreci,.... no brzmi jakby ...hmmm, jakies tryby, tak na sucho, ....scscscscscsccs, <buahahaha>... "moze komus nagrac i dowiem sie co mojemu dolega albo nie?" no dobra ...wystarczy.....

: sob mar 25, 2006 8:38 am
autor: jdef90
czesław&jarząbek pisze:a jankowi się szybko nagrzewał...a teraz...cyka...
cyk cyk cyk...to ja...zagubiona kompresja...

ej ej. mi cyka już od kilku lat

tylko teraz postanowiłem się za to wziąć.
cykanie jest raczej wyraźnie przedmuchem gdzieś... tak jakby powietrze skądś uchodziło...
a z kompresją... no jeszcze nie badałem, ale coś może być na rzeczy, bo te odpalanie w zime nie jest najlepsze.
Ale generalniejak się silnik rozgrzeje to śmiga.
problem jest tylko taki, że jakmiałem stary termostat to było ok, a teraz jakoś później się rozgrzewa...
choć jak sięgnę pamięcią... to kiedyś i na starym więcej czasu mu to zajmowało...
: sob mar 25, 2006 4:03 pm
autor: leszek torbicki
: sob mar 25, 2006 4:14 pm
autor: scyzoryk73
może jakie paliwo lotnicze, albo co

: ndz mar 26, 2006 12:54 pm
autor: HERROS
przy -8 silnik w pełni nagrzany po pięciu minutach
Bo samochód stoi w ogrzewanym garażu!!!

: ndz mar 26, 2006 1:05 pm
autor: LR_Olek
albo ma webasto
: ndz mar 26, 2006 1:06 pm
autor: scyzoryk73
HERROS pisze:przy -8 silnik w pełni nagrzany po pięciu minutach
Bo samochód stoi w ogrzewanym garażu!!!

ogrzewanym do -8

: ndz mar 26, 2006 7:56 pm
autor: Pawel L
To nie ludzie to wilki...
Ładnie to tak naśmiewać się z kolegi, któremu coś działa porządnie w Disco
Tak serio to po tym jak sobie poczytałem na forum o niedziałającym ogrzewaniu, postanowiłem przeprowadzić serię prób. Tj. codziennie jeżdżę do pracy tą samą trasą. Codziennie sprawdzam po jakim czasie od odpalenia temperatura dochodzi do roboczej. Z moich spostrzeżeń wynika, to co napisałem powyżej. Disco nie jest garażowane, nie mam webasta ani innego ogrzewania, paliwo rakietowe posiadam, ale nie stosuję go w samochodzie więc po prostu muszę zwalić winę za taki stan rzeczy na termostat i to nie oryginalny.

: czw lut 22, 2007 10:58 am
autor: Kojak
Szanowne Koleżeństwo
No sorry, szukam i szukam po forum i nic.
Pilnie potrzebuję symbol termostatu i ew. odpowiedników do Disco 200TDI ale koszernego - na 88st.C (bo z tego co pamiętam ten na 82 st. to był w benzyniakach 2,0l).
Dzwoniłem do Intercarsu i mają od 74st.C do 92 st.C. Jaki powinien być oryginalnie, bo już sam nie jestem pewien

?
Macie gdzieś pod ręką ?
: czw lut 22, 2007 1:04 pm
autor: andziasss
88st. doskonale robi w 200cie.
: czw lut 22, 2007 3:20 pm
autor: Kojak
Dzięki - już zakupiłem włąśnie 88 st. C.
Podam symbol dla zainteresowanych: Wahler 3004.88 D1
A co do oznaczeń w oryginale:
200TDI - ERR2803
300TDI - ERR3291
V8 - ETC4765
: czw lut 22, 2007 11:38 pm
autor: Broncosaurus
ja mam terez ganz noje 78 stopni w V8
ale ogrzewanie nie za bardzo robi
dziwnie jakos moalo wydajne jest
czy tak aby ma byc zeby taki silnik nie mogl ogrzac mi samochoda?
: czw lut 22, 2007 11:42 pm
autor: gri74
Robi ale po 30 min

: czw lut 22, 2007 11:44 pm
autor: Broncosaurus
nie do konca
po 15 minutech robi sie cieplej ale nie goraco
nigdy sie nie robi goraco

: czw lut 22, 2007 11:46 pm
autor: gri74
Gorąco to cos abstrakcyjnego

: czw lut 22, 2007 11:49 pm
autor: Broncosaurus
w 110 gdyby nie szpary w drzwiach i dziury "konstrukcyjne" w grodzi moge zrobic goraco (przynajmniej na przednich siedzeniach) a na tylnych cieplo (przy pomocy 2 nagrzewnicy co ja mam pod siedzeniam ale od RR V8 spodziewalem sie czegos ekstra