jaki uzyc smar do zwrotnic kulowych?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
krzysiek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 27
Rejestracja: pn maja 08, 2006 10:36 am
Kontaktowanie:

jaki uzyc smar do zwrotnic kulowych?

Post autor: krzysiek77 » czw maja 11, 2006 10:54 am

RR 89, VM

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw maja 11, 2006 11:15 am

grafitowy
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » czw maja 11, 2006 11:32 am

gosc pisze:grafitowy
- jeszcze ktoś posłucha...
stosownego oleju określonego w manualu
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 11, 2006 12:01 pm

dokładnie
kule na oleju
nie pisać bredni popaprańcy z wyspy
no.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw maja 11, 2006 1:25 pm

pytal sie o smar a nie o olej :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 11, 2006 1:27 pm

srali muszki bedzie wiosna...
#noichuj

Awatar użytkownika
mudder
 
 
Posty: 2679
Rejestracja: pn maja 16, 2005 6:41 pm
Lokalizacja: KTT/KBC/KR
Kontaktowanie:

Post autor: mudder » czw maja 11, 2006 1:27 pm

tłumaczą sie tylko winni na szafot :evil:
w sumie 1353 KM :)21
no replacement for displacement!

Awatar użytkownika
gosc
Posty: 2385
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 1:16 am
Lokalizacja: north east of england

Post autor: gosc » czw maja 11, 2006 1:30 pm

:oops: :oops: :oops: :oops: :)21
Życie trzeba przeżyć tak, by wstyd było opowiadać, a przyjemnie wspominać..

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw maja 11, 2006 7:01 pm

jesli mowa o tych "kulach" w których jest ABS? zaprzyjaźniony serwis poinformował mnie zeby lac ten oil co do dyfra. dzisiaj jak rozkreciłem to faktycznie było cos jak tawot w środku. i jaki z tego morał?

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » czw maja 11, 2006 7:07 pm

że ci germańce smaru nawciskali bo kule ciekły :lol:
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » czw maja 11, 2006 7:40 pm

Tbanderas pisze:że ci germańce smaru nawciskali bo kule ciekły :lol:
po pierwsze nie mi tylko klientowi co odemnie to kupi a podrugie sie pali ABS
... moze to miec związek?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 11, 2006 8:02 pm

może
zaglucony towotem czujnik może koronki nie widzieć
#noichuj

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HERROS » czw maja 11, 2006 8:54 pm

Pytanie trochę na temat. Od 1998 roku, podobno Land Rover używa smaru który raz po nalaniu wystarcza na wieki wieków? Chodzi o smar do zwrotnic.

Widziałem ów smar w 4x4 Partner i mam pytanie czy warto to kupić?
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw maja 11, 2006 8:59 pm

ja apgrejduje smar wstecznie
na olej
olej widać że jest
widać że cieknie
łatwo kontrolować wyciek
łatwo zmienić po utopieniu auta
itd
itp
olej jest tańszy
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw maja 11, 2006 10:08 pm

maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pt maja 12, 2006 12:16 am

jak ktoś chce koniecznie smar to jest taki specjalny do przegubów , robi to chyba BP ale nie jestem pewny , trzeba pogrzebać w necie

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Post autor: maristez » pt maja 12, 2006 6:47 am

LR_Olek pisze:
maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...
oni dymają mnie ja dymam nastepnych - takie zbiorowe dymanie...

to teraz powiedzcie mi jak wydłubac ten smar? trzeba chyba rozebrac? nie ma opcji ze np na ciepłym odkrecic jakis spust i wycieknie?

Awatar użytkownika
olaf
Posty: 529
Rejestracja: czw gru 16, 2004 1:34 pm
Lokalizacja: Bytom
Kontaktowanie:

Post autor: olaf » pt maja 12, 2006 9:30 am

maristez pisze:
LR_Olek pisze:
maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...
oni dymają mnie ja dymam nastepnych - takie zbiorowe dymanie...

to teraz powiedzcie mi jak wydłubac ten smar? trzeba chyba rozebrac? nie ma opcji ze np na ciepłym odkrecic jakis spust i wycieknie?
spust jest ...ale smar Ci przez niego nie wypłynie... najlepiej rozebrać wyczyścić ... można jeszcze spróbować rozpuścić smar z bęzyną dolewając ją do kuli potem kułko w górę i mieszać spóścić i tak aż bedzie ciekiła już sama benzyna .... mało to efektowne i trza się napracować, ale jak masz czas..... to szybciej będzie rozebrać i wyczyścić...

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » pt maja 12, 2006 5:18 pm

walczylem z olejami 85w90, 80w140, glutami ze smarem grafitowym itp.
nie dzialalo bo kule juz troche zerzarte.
od roku mam tam smar do przegubow z jakimis molibdenami itp.
na razie jakigos zwiekszonego zuzycia przegobow nie widac, jak bylo np. w przypadku gl5 do dyfrow.
ale gdybym mial zdrowe kule to napewno bym lal olej:
przy powrocie z rumuni w jednym disco strzelil przgub, rozebralismy na miejsci i sie okazalo ze glut z smarem grafitowym rozlazl sie po zewnetrznej stronie obodowy zwrotnicy i nie smarowal przgubu - mimo ze glut byl dosc rzadki. po prostu jak cos jest bardziej geste niz olej nie bedzie napewno dobrze smarowac czy odprowadzac cieplo.
w koncu po cos to angole wymyslili, wydali na projekt kupe kasy - przeciez nie po to zeby na gwarancji zmieniac :)
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt maja 12, 2006 9:22 pm

takich kul jakie widziałem ostatnio po kghm nawet ty nie masz
ślad w pozycji do jazdy na wprost 3mm głębokości
a to już były te szare-noje typ
#noichuj

slaweek
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: ndz kwie 02, 2006 10:36 am
Lokalizacja: podlasie

Post autor: slaweek » pt maja 12, 2006 9:37 pm

jogibabuu pisze: i sie okazalo ze glut z smarem grafitowym rozlazl sie po zewnetrznej stronie obodowy zwrotnicy i nie smarowal przgubu - mimo ze glut byl dosc rzadki. po prostu jak cos jest bardziej geste niz olej nie bedzie napewno dobrze smarowac czy odprowadzac cieplo.
w koncu po cos to angole wymyslili, wydali na projekt kupe kasy - przeciez nie po to zeby na gwarancji zmieniac :)

Dokładnie tak to się dzieje. I jeszcze łypę simeringu wywija do środka.
Tylko olej-taki gestszy z górną lepkością 140 (np 80w140, 95w140) i jest O.K.

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pt maja 12, 2006 10:41 pm

slaweek pisze:Tylko olej-taki gestszy z górną lepkością 140 (np 80w140, 95w140) i jest O.K.
Znaczy się Hipol :)2 . Jest dobry bo jest dobry i tani :)21

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 05, 2007 8:47 am

to może przypomnę ten temat
do mostów elf 80w/90, mobil 80w

a w te kule to co (tylko proszę LR_olek nie dosrywaj tylko fachowo doradź :D ) i gdzie to wlać, mniemam iż jest to jakaś śrubeczka u góry nad kula

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 05, 2007 11:08 am

oddaj auto do warsztatu :)2
to porada jak najbardzie jbezpieczna tak dla auta jak i dla ciebie,gdyz eksperymenty nei wroza nic dobrego

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » wt cze 05, 2007 11:19 am

LR_Olek pisze:oddaj auto do warsztatu :)2
to porada jak najbardzie jbezpieczna tak dla auta jak i dla ciebie,gdyz eksperymenty nei wroza nic dobrego
no z tymi kulami to przemyślę ale wymiana płynów w mostach nie powinna stanowić jakiegoś poważnego problemu (poczekaj jak snorkela zmotam to sam zamówisz :wink: - albo dostaniesz gratis w ramach promocji i zacieśniania więzi poiędzy właścicielami LR, troszkę zostało mi tej wściekłej czerwieni z kangura to powłokę lakierniczą również dostaniesz gratis)
pozdrawiam :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość