Strona 1 z 2
jaki uzyc smar do zwrotnic kulowych?
: czw maja 11, 2006 10:54 am
autor: krzysiek77
: czw maja 11, 2006 11:15 am
autor: gosc
grafitowy
: czw maja 11, 2006 11:32 am
autor: bratek
gosc pisze:grafitowy
- jeszcze ktoś posłucha...
stosownego oleju określonego w manualu
: czw maja 11, 2006 12:01 pm
autor: czesław&jarząbek
dokładnie
kule na oleju
nie pisać bredni popaprańcy z wyspy
no.

: czw maja 11, 2006 1:25 pm
autor: gosc
pytal sie o smar a nie o olej

: czw maja 11, 2006 1:27 pm
autor: czesław&jarząbek
srali muszki bedzie wiosna...
: czw maja 11, 2006 1:27 pm
autor: mudder
tłumaczą sie tylko winni na szafot

: czw maja 11, 2006 1:30 pm
autor: gosc
: czw maja 11, 2006 7:01 pm
autor: maristez
jesli mowa o tych "kulach" w których jest ABS? zaprzyjaźniony serwis poinformował mnie zeby lac ten oil co do dyfra. dzisiaj jak rozkreciłem to faktycznie było cos jak tawot w środku. i jaki z tego morał?
: czw maja 11, 2006 7:07 pm
autor: Tbanderas
że ci germańce smaru nawciskali bo kule ciekły

: czw maja 11, 2006 7:40 pm
autor: maristez
Tbanderas pisze:że ci germańce smaru nawciskali bo kule ciekły

po pierwsze nie mi tylko klientowi co odemnie to kupi a podrugie sie pali ABS
... moze to miec związek?
: czw maja 11, 2006 8:02 pm
autor: czesław&jarząbek
może
zaglucony towotem czujnik może koronki nie widzieć
: czw maja 11, 2006 8:54 pm
autor: HERROS
Pytanie trochę na temat. Od 1998 roku, podobno Land Rover używa smaru który raz po nalaniu wystarcza na wieki wieków? Chodzi o smar do zwrotnic.
Widziałem ów smar w 4x4 Partner i mam pytanie czy warto to kupić?
: czw maja 11, 2006 8:59 pm
autor: czesław&jarząbek
ja apgrejduje smar wstecznie
na olej
olej widać że jest
widać że cieknie
łatwo kontrolować wyciek
łatwo zmienić po utopieniu auta
itd
itp
olej jest tańszy
: czw maja 11, 2006 10:08 pm
autor: LR_Olek
maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...
: pt maja 12, 2006 12:16 am
autor: leszek torbicki
jak ktoś chce koniecznie smar to jest taki specjalny do przegubów , robi to chyba BP ale nie jestem pewny , trzeba pogrzebać w necie
: pt maja 12, 2006 6:47 am
autor: maristez
LR_Olek pisze:maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...
oni dymają mnie ja dymam nastepnych - takie zbiorowe dymanie...
to teraz powiedzcie mi jak wydłubac ten smar? trzeba chyba rozebrac? nie ma opcji ze np na ciepłym odkrecic jakis spust i wycieknie?
: pt maja 12, 2006 9:30 am
autor: olaf
maristez pisze:LR_Olek pisze:maristez pisze: jaki z tego morał?
wydymali cie rzeszowscy handlarze, kule ciekly znaczy sie...
oni dymają mnie ja dymam nastepnych - takie zbiorowe dymanie...
to teraz powiedzcie mi jak wydłubac ten smar? trzeba chyba rozebrac? nie ma opcji ze np na ciepłym odkrecic jakis spust i wycieknie?
spust jest ...ale smar Ci przez niego nie wypłynie... najlepiej rozebrać wyczyścić ... można jeszcze spróbować rozpuścić smar z bęzyną dolewając ją do kuli potem kułko w górę i mieszać spóścić i tak aż bedzie ciekiła już sama benzyna .... mało to efektowne i trza się napracować, ale jak masz czas..... to szybciej będzie rozebrać i wyczyścić...
: pt maja 12, 2006 5:18 pm
autor: jogibabuu
walczylem z olejami 85w90, 80w140, glutami ze smarem grafitowym itp.
nie dzialalo bo kule juz troche zerzarte.
od roku mam tam smar do przegubow z jakimis molibdenami itp.
na razie jakigos zwiekszonego zuzycia przegobow nie widac, jak bylo np. w przypadku gl5 do dyfrow.
ale gdybym mial zdrowe kule to napewno bym lal olej:
przy powrocie z rumuni w jednym disco strzelil przgub, rozebralismy na miejsci i sie okazalo ze glut z smarem grafitowym rozlazl sie po zewnetrznej stronie obodowy zwrotnicy i nie smarowal przgubu - mimo ze glut byl dosc rzadki. po prostu jak cos jest bardziej geste niz olej nie bedzie napewno dobrze smarowac czy odprowadzac cieplo.
w koncu po cos to angole wymyslili, wydali na projekt kupe kasy - przeciez nie po to zeby na gwarancji zmieniac

: pt maja 12, 2006 9:22 pm
autor: czesław&jarząbek
takich kul jakie widziałem ostatnio po kghm nawet ty nie masz
ślad w pozycji do jazdy na wprost 3mm głębokości
a to już były te szare-noje typ
: pt maja 12, 2006 9:37 pm
autor: slaweek
jogibabuu pisze: i sie okazalo ze glut z smarem grafitowym rozlazl sie po zewnetrznej stronie obodowy zwrotnicy i nie smarowal przgubu - mimo ze glut byl dosc rzadki. po prostu jak cos jest bardziej geste niz olej nie bedzie napewno dobrze smarowac czy odprowadzac cieplo.
w koncu po cos to angole wymyslili, wydali na projekt kupe kasy - przeciez nie po to zeby na gwarancji zmieniac

Dokładnie tak to się dzieje. I jeszcze łypę simeringu wywija do środka.
Tylko olej-taki gestszy z górną lepkością 140 (np 80w140, 95w140) i jest O.K.
: pt maja 12, 2006 10:41 pm
autor: Biker
slaweek pisze:Tylko olej-taki gestszy z górną lepkością 140 (np 80w140, 95w140) i jest O.K.
Znaczy się Hipol

. Jest dobry bo jest dobry i tani

: wt cze 05, 2007 8:47 am
autor: jpi
to może przypomnę ten temat
do mostów elf 80w/90, mobil 80w
a w te kule to co (tylko proszę LR_olek nie dosrywaj tylko fachowo doradź

) i gdzie to wlać, mniemam iż jest to jakaś śrubeczka u góry nad kula
: wt cze 05, 2007 11:08 am
autor: LR_Olek
oddaj auto do warsztatu
to porada jak najbardzie jbezpieczna tak dla auta jak i dla ciebie,gdyz eksperymenty nei wroza nic dobrego
: wt cze 05, 2007 11:19 am
autor: jpi
LR_Olek pisze:oddaj auto do warsztatu
to porada jak najbardzie jbezpieczna tak dla auta jak i dla ciebie,gdyz eksperymenty nei wroza nic dobrego
no z tymi kulami to przemyślę ale wymiana płynów w mostach nie powinna stanowić jakiegoś poważnego problemu (poczekaj jak snorkela zmotam to sam zamówisz

- albo dostaniesz gratis w ramach promocji i zacieśniania więzi poiędzy właścicielami LR, troszkę zostało mi tej wściekłej czerwieni z kangura to powłokę lakierniczą również dostaniesz gratis)
pozdrawiam
