Strona 1 z 4
CB progi i inne duperele w Discovery I
: pt gru 01, 2006 8:34 am
autor: bast
Cześć,
ponownie z zapytaniem,
stoję przed dylematem gdzie zamontować CB-Radio
w mojej Dyskotece, przypominam rocznik 90, więc nie bardzo wchodzi
w grę podsufitka a raczej znajdująca się na niej konsola ze schowkami
nad głową.
Może jakieś zdjęcia, gdzie montujecie swoje radiostacje.
Pozdro..
: pt gru 01, 2006 10:05 am
autor: gri74
Ja mam miedzy schowkiem środkowym a prawym fotelem
: pt gru 01, 2006 10:37 am
autor: Toroo
Mam na tunelu od strony pilota.
: pt gru 01, 2006 11:05 am
autor: scyzoryk73
ja przykręciłem od strony kierowcy na ściance schowka na tunelu,

jest taki, że słuchawka zawsze pod ręką

to, że by zerknąć na radyjko trzeba odwrócić głowę
: pt gru 01, 2006 11:44 am
autor: misialek
Też tunel, strona kierowcy, na wysokości drążka skrzyni biegów.
Widać wyświetlacz, łatwy dostęp do pokręteł/przycisków. Grucha wisi na malutkim schowku na desce po str pasażera (niewygodny patent).
: pt gru 01, 2006 12:35 pm
autor: darkman
dwa miejsca są niezłe:
-tunel po prawej od pilota - grucha obok na pionowej płaszczyxnie plastiku osłony dźwigni zm.bieg. - bardzo wygodne i ergonomiczne, widoczne;
-pionowo w miejscu nibypseudopodłokietnika - grucha z boku radia, srednio wygodne i średniowidoczne, ale OK.
podsufitka, też obleci, tylko w dysko radio musi być malutkie i powstaje kłopot pociągniecia bezkolizyjnie kabla antenowego, zasilajacy daje radę; z wad to powstaje kontuzjogenne naprężenie w łaczeniu kabla mikrofonu z gniazdem - po jakimś czasie trzeba reanimować
: pt gru 01, 2006 12:53 pm
autor: świerszcz
mam w schowku na CD nad szoferską czachą

jest bardzo OK - brak plątaniny kabli, radia nie widać z zewnątrz, niestety samo radio musi być w miarę cienkie - co by całego plastiku nie rozwalić..... ale mój szumofon landroverowy - czyli mega gówno Alan 100 pasi jak ulał

: pt gru 01, 2006 1:03 pm
autor: sator6
w podłokietniku- schowku na tunelu. Polecam
: pt gru 01, 2006 3:19 pm
autor: LR_Olek
a ja mam tak
a z bliska tak

: pt gru 01, 2006 6:04 pm
autor: Arthurrr
Dla ścisłości - elementy nad szybą w Twoim roczniku Olek są nieco inne, niż w bardziej koszernych modelach z wcześniejszych lat, ale za to umożliwiają montaż radia w tej plastikowej przestrzeni nad lampą oświetlającą interior. Można się w nią zagłębić, wymaga to jednak desperacji i przemyślenia prowadzenia kabli, zwłaszcza antenowego.
: pt gru 01, 2006 10:29 pm
autor: Kojak
A ja zbudowałem sobie konsolę z zewnętrznym głośnikiem, wszystko to jest zamontowane na pólce obok zegarów (po prawej). Zaletą konsoli jest szybkozłącze, tzn nie musze nic skręcać, wpinać, łączyć - poprostu wsuwam radio w kieszeń i wszystko działa...
: pt gru 01, 2006 10:35 pm
autor: darkman
noo, widziałem auto kojaka - robi ! choć ma chromowana rułkę z przodu.
: ndz gru 03, 2006 8:55 pm
autor: Kojak
Och dzięki Darkman, zawstydziłeś mnie...
Przyjdzie czas i na rureczki jak się szelesty uzbiera...
: ndz gru 03, 2006 11:15 pm
autor: leszek torbicki
przepraszam że się podłącze pod temat , chcę zapytać o progi , jakie będą lepiej robić w wyprawówce , made in UP czyli profil 80x40 , czy coś takiego płaskiego , szerokiego że swobodnie można na tym buta oprzeć , dzięki za konkretne odpowiedzi
: pn gru 04, 2006 10:06 am
autor: misialek
@ Leszek T - tema średnio odpowiedni ale wrzuce swoje 5 groszy. Już byłem zdecydowany na UP ale podczas jednego wyjazdu zaszła potrzeba stania na progach przy trawersowaniu. I tu od razu przypomniałem sobie budowe UP'a który nie wystaje poza drzwi i jeśli chcesz na nim stanąć to musisz otworzyć drzwi (na co nie zawsze jest miejsce). Więc koncepcja progów UP UPadła. Trzeba pomyśleć o czymś estetycznym, solidnym i przedewszytkim robiącym wetedy kiedy trzeba.
Przypomniał mi sie taki hardmadafakahewidjuti próg na jednej dyskotece który był bardzo zachwalany przez właściciela ale pewien kierownik w amoku opentańczym sprawił najpierw że felga była się odkrzywiła na jakimś kamerdolcu a potem przy podnozeniu liftem wyszła cała prawda o tym progu (zaczął zawadzać o karoserie).
Bo zrobić dobrze to trzeba umieć.
: pn gru 04, 2006 10:28 am
autor: Tapeworm
Ja mam robione na wzór UPowskich i cierpię bo jak zauważył @Misialek nie da sie na nich stanąć

Ostatnio jednak stwierdziłem, że te mocno odstające bularowe rurki z ryflem(mam nadzieje,że wiecie co mam na myśli), mają dwie zalety: można na nich pewnie stać i są wystają poza obrys: można się na nich po pniach prześlizgiwać

tylko brak mi danych na temat ich wytrzymałości(hilift itp.)

: pn gru 04, 2006 10:46 am
autor: kondziu
Takie właśnie na wzór ogyginalnych tylko mocniejszych chcę zrobić. Mają takie zalety że można stanąć i jak się prześlizgujesz to nie zachaczysz o drzwi i z dachu cokolwiek zdjąć jest wygodniej. Myślę, że jakieś dobre rurki grubościenne powinny wystarczyć. Zrobię też rurkę dokładnie pod tak progiem żeby lepiej się ślizgać. Na wytrzymałość na podnoszenie to chyba największy wpływ ma mocowanie.
: pn gru 04, 2006 11:15 am
autor: bast
Może ktoś ma jakieś schematy, jak powinien być owy próg zamontowany,
podzielam opinię kolegi ważne jest mocowanie, bez względu jak na to
wytrzymały będzie będzie sam próg to bez dobrego mocowania do niczego
sie nie przyda w terenie.
Ja mam zamiar progi robić z zamkniętego profilu + rurka , ale pozostaje
kwesja mocowania, i zdaję sie na doświadczenia kolegów.
: pn gru 04, 2006 11:43 am
autor: JarekK
bast pisze:Może ktoś ma jakieś schematy, jak powinien być owy próg zamontowany,
podzielam opinię kolegi ważne jest mocowanie, bez względu jak na to
wytrzymały będzie będzie sam próg to bez dobrego mocowania do niczego
sie nie przyda w terenie.
Ja mam zamiar progi robić z zamkniętego profilu + rurka , ale pozostaje
kwesja mocowania, i zdaję sie na doświadczenia kolegów.
zobacz np.
http://www.discoweb.org w dziale "tech"
: pn gru 04, 2006 12:43 pm
autor: leszek torbicki
znalazłem tylko te zrobione na wzór oryginalnych plastików ,może żle szukałem
: pn gru 04, 2006 12:49 pm
autor: bast
Mantec sliders
AB Sliders
Hidden Sliders
Szukaj po tym co powyżej....
: pn gru 04, 2006 2:00 pm
autor: darkman
bast pisze:Może ktoś ma jakieś schematy, jak powinien być owy próg zamontowany,
podzielam opinię kolegi ważne jest mocowanie, bez względu jak na to
wytrzymały będzie będzie sam próg to bez dobrego mocowania do niczego
sie nie przyda w terenie.
Ja mam zamiar progi robić z zamkniętego profilu + rurka , ale pozostaje
kwesja mocowania, i zdaję sie na doświadczenia kolegów.
co do mocowania to miałem jedno i drugie, znaczy miałem up przykręcany, a mam niełup spawany; róznicy specjalnie nie widać ani nie czuć na zadna korzyść, choć podobno spawane lepsiejsze powinny być.
co do progów, to masz tu gdzieś obszerny temat tylko tytuł chyba kaszankwy jakiś - z opisem, wymiarami itd, pamietam ze były opisane progi jogiego, paradxa,moje,czesława,up`sy i inne + obszerna dyskusja, czy odstajace czy mnije odstajace itd - poszukaj, w pierwszym numerze wypr4x4 masz opis i foty progów wystających Marcina Gerca np., ponadto mocowanie progów up`a jest solidne, co najmniej konweniuje ze spawaniem. i jeszcze jedno - mam teraz spawane samodjełki - nawet całkiem niezłe (gdzieś tu sa foty mojego defa z tymi progami-bardzo solidne), ale prawde mówiąc wolałbym znowu mieć jednak up`owskie.
: pn gru 04, 2006 3:31 pm
autor: kondziu
Szukałem i jakoś nie znalazłem wcześniejszych wątków o progach i ich danych technicznych może słabo szukałem albo cenzor wycią. Jak znajdziesz to podaj linka.
: pn gru 04, 2006 10:04 pm
autor: świerszcz
Ja mam UP'y i jest jak najbardziej OK, owszem przy trawersach nie ma na czym stanąć, ale z drugiej strony......auto i tak się do trawersów nie nadaje

Jeśli chodzi o pozostałe funkcje - dla mnie bomba! Są wytrzymałe, wytrzymują podnoszenie (poddając sie co prawda czasem, ale wracają do pierwotnego położenia) - rzecz dość ważna o której nie nalezy zapominać - koszty pozyskania raczej niewielkie jak i dostępność zadowalająca.
a generalnie to jak zwykle zastanowić się nalezy do czego auto ma służyć - przeprawówki i tak nikt z disco nie zrobi więc nie ma się chyba co napinać

: pn gru 04, 2006 10:23 pm
autor: RAF z Ochoty
"auto i tak się do trawersów nie nadaje" - raczej chyba właśnie tak, a jak jeszcze będzie na dachu bagażnik plus wszelakie dobra na nim zamocowane to moim zdaniem można sobie balansowanie odpuścić od razu
a progi mam niewystające