O Diff-locka zapytam

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

O Diff-locka zapytam

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 9:28 pm

Tak! Tak! Wiem! Zylion razy było...Ale w szczegółach niedostatecznie łopatologicznie. Teren=reduktor=diff-lock. Ale ten teren to taki jakiś dzisiaj był....I lało i górka i zjazd i trawka i błotko i kamyczki, Tu się ślizga,
tam nie...a zakrętasów od zarypania. Więcej się z tą dźwignią motałem niż przejechałem :evil: .A może powinienem Diff-locka na stałe poza czarnym zapiąć i zakrętasami, napędów naprężeniami się nie przejmować.
I jak coś padnie to przynajmniej z eksploatacji a nie z zaniechania?
Jak to jest? Raczej nie-,czy nad-używać?
Zielony w terenie jestem aż miło....Ale przejechałem!
PS: To był mój pierwszy raz... :oops: :oops: :oops:

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 07, 2007 9:37 pm

Używać gdy podłoże pozwala na uślizgiwanie się opon 8)
Normalnie jechać na reduktorze, jak nie idzie na samym reduktorze to znaczy, że albo podłoże jest za śliskie(i tu załanczamy difflocka), albo należy zmienić "technikę jazdy"* :)21

*trzeba się też nauczyć przewidywać bo gdy sie już jest w błocie po klamki to zapięcie difflocka nie wiele da :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 9:39 pm

Nie używaj na czarnym a będzie git :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 07, 2007 9:41 pm

Pepek pisze:Nie używaj na czarnym a będzie git :D
a asfalt z cienką warstwą lodu :P
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 9:44 pm

Tapeworm pisze:
Pepek pisze:Nie używaj na czarnym a będzie git :D
a asfalt z cienką warstwą lodu :P
Tu się z kolegą zgodzę :)2 . Używaj na czarnym tylko w ekstremalnych warunkach :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 07, 2007 9:51 pm

Pepek pisze:
Tapeworm pisze:
Pepek pisze:Nie używaj na czarnym a będzie git :D
a asfalt z cienką warstwą lodu :P
Tu się z kolegą zgodzę :)2 . Używaj na czarnym tylko w ekstremalnych warunkach :D
Problem w tym, że warunki ekstemalne możemy ocenić dopiero wtedy gdy już poza drogą jesteśmy...i oby rów był płytki :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 9:54 pm

Oczywiście mówimy o jeżdzie na MTkach :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » ndz sty 07, 2007 10:03 pm

MT/AT co to za różnica...na zimę tylko w łańcuchach :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

michaex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: Białystok - Kraków

Post autor: michaex » ndz sty 07, 2007 10:10 pm

ooo przepraszam - a kolce ? 8)

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 10:17 pm

Dywagacje są typowo teoretyczne w związku z wiosenną zimą tego roku :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
tszewc
Posty: 495
Rejestracja: sob sie 06, 2005 3:04 pm
Lokalizacja: Zamość

Post autor: tszewc » ndz sty 07, 2007 10:22 pm

michaex pisze:ooo przepraszam - a kolce ? 8)
Kodeks drogowy naszego kraju stanowczo mówi NIE!
Samurai2 - on gada!

michaex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 7:54 pm
Lokalizacja: Białystok - Kraków

Post autor: michaex » ndz sty 07, 2007 10:22 pm

W Białymstoku, jakoś w listopadzie, w praktyce sprawdziłem, że bfg at + abs + ~30km/h = poślizg :roll: Tym oto sposobem znalazłem się z podporządkowanej uliczki na całej szerokości innej ulicy i modlitwą na ustach 8)

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 10:26 pm

A jeżeli nam się wydaje, że podłoże pozwala się uślizgnąć....A ono nie pozwala? Mamy na ten przykład sympatyczny zakrętas drogi na 90 stopni i jedziemy ostro pod górę:
a) suchym szutrem
b) wilgotnym szutrem
c) po trawie na sucho
d) po trawie na mokro
e) drogą ziemną w różnej "wilgotności"
Co z zapięciem i jakie są ew. odczuwalne sensacje nieuślizgiwania się kół podczas zapiętego diff-locka?

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 10:34 pm

Ile mamy czasu na odpowiedż ?? :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 10:36 pm

czas start! 90s.
120s przy zaświadczeniu o dosleksji i dysortografii

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 10:40 pm

Na początku na wszystkie podpunkty wrzucaj. Po pewnym czasie sam będziesz wiedział kiedy go wrzucić.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 10:40 pm

Zartowałem !! :P
Minister Giertych nie akceptuje wyśrubowanych norm 8)

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 10:42 pm

Cholewa a już żle się czułem z tak marnym wynikiem 4min :D
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 10:49 pm

Kolego!
Samo pytanie obmyślałem przez pół godziny!
Z 4min masz miejsce na pudle !! !! !! :P

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: O Diff-locka zapytam

Post autor: LR_Olek » ndz sty 07, 2007 10:50 pm

LandRadek pisze:Tak! Tak! Wiem! Zylion razy było...Ale w szczegółach niedostatecznie łopatologicznie. Teren=reduktor=diff-lock. Ale ten teren to taki jakiś dzisiaj był....I lało i górka i zjazd i trawka i błotko i kamyczki, Tu się ślizga,
tam nie...a zakrętasów od zarypania. Więcej się z tą dźwignią motałem niż przejechałem :evil: .A może powinienem Diff-locka na stałe poza czarnym zapiąć i zakrętasami, napędów naprężeniami się nie przejmować.
I jak coś padnie to przynajmniej z eksploatacji a nie z zaniechania?
Jak to jest? Raczej nie-,czy nad-używać?
Zielony w terenie jestem aż miło....Ale przejechałem!
PS: To był mój pierwszy raz... :oops: :oops: :oops:
poza asfaltem uzywam tylko opcji

L+difflock

Awatar użytkownika
HERROS
 
 
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: HERROS » ndz sty 07, 2007 10:53 pm

Jak to jest!

Mam jednego kierowcę Landka który w żadnych warunkach nie używa diff-locka bo raz widział jak w Toyocie 4-runnerze poszły połośki podczas skręcania gdy blokada była załączona.

Pytanie: czy w landku z załączonym diff-locku można coś łatwo zespsuć podczas pełnego skrętu?

Sam jezdziłem na difflocku w terenie i podczas gołoledzi i wszystko było jest git ale nie wiem jak mu odpowiedzieć bo nie mam aż takiego doświadczenia.
:D
DISCO 300 TDI

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 10:53 pm

LandRadek wydaje Mi się że mylisz pojęcia .Difflok jest to blokada mechanizmu międzyosiowego a nie blokada mostu. Przy wyłączonym diffloku(teoretycznie) wystarczy że zacznie Ci się żlizgać jedno koło to stoisz w miejscu
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » ndz sty 07, 2007 11:01 pm

Pytanie: czy w landku z załączonym diff-locku można coś łatwo zespsuć podczas pełnego skrętu?
Nie ponieważ (patrz j.w.)
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: O Diff-locka zapytam

Post autor: Misiek Bielsko » ndz sty 07, 2007 11:02 pm

LR_Olek pisze:
poza asfaltem uzywam tylko opcji

L+difflock
...i prawidlowo. :)2

LandRadek
 
 
Posty: 209
Rejestracja: sob gru 02, 2006 11:07 pm
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: LandRadek » ndz sty 07, 2007 11:07 pm

W takim razie dlaczego wykluczono zwarte, niepoślizgowe podłoża?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości