regulacja gazników
Moderator: Jerry
regulacja gazników
witam wie ktos moze jak sie reguluje(synchronizuje) 2 gazniki w rangu 3,5 v8 z 86 roku?
moze jakiś schemat instrukcja????
moze jakiś schemat instrukcja????
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
za pomoca przeplywomierza, np: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carb-Syn ... dZViewItem
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??
ok, a sa inne sposobyRR V8 pisze:za pomoca przeplywomierza, np: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carb-Syn ... dZViewItem

off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
jak rozwiazał sprawe polaczenia kolektorów ssacych? czy przekroj przepusticy jest wystarczający?daje rade to jedzie jakoś?Ryszard Giedrojć pisze:Mój koleżka, zwolennik nurtu korzennego, dał sie złamać przez te gaźniki i złamał zasade koszernosci wstawiając jeden gaźnk od Gaza 66 . Bardzo sobie chwali, choc wstyd został.
bede myslał o zainstalowaniu instalacji gazowej, pewnie było by łatwiej ja założyć?
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
jak masz gaz/zamiar zamontowac to orginalne podcisnieniowe padnom w momencie, zmienic gaznik na 2 lub cztery gardziele i nawet na gazie bedzie jezdzilo(edelbrock/weber pod gaz niebardzo bo iglicowa regulacja ilosci paliwa), z gaza 66 gznik wsadzalem troszke male przeloty i powyrzej 3000obr/min brakuje mocy, jakbys byl zainteresowany to mam kolektor pod 4 gardziele do v8,pozdrowionka
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??
chce najpierw wyregulowac te gazniki, pozniej (napewno bede cos motał) pomysle bo te sto kilka koni to bedzie mało, kto wie czy nie zaczne od gaznikow?RR V8 pisze:jak masz gaz/zamiar zamontowac to orginalne podcisnieniowe padnom w momencie, zmienic gaznik na 2 lub cztery gardziele i nawet na gazie bedzie jezdzilo(edelbrock/weber pod gaz niebardzo bo iglicowa regulacja ilosci paliwa), z gaza 66 gznik wsadzalem troszke male przeloty i powyrzej 3000obr/min brakuje mocy, jakbys byl zainteresowany to mam kolektor pod 4 gardziele do v8,pozdrowionka
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
- Ryszard Giedrojć
-
- Posty: 986
- Rejestracja: pn mar 07, 2005 8:25 pm
- Lokalizacja: Kozielec
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
mowa pewnie o jednopunktowym wtrysku?RR V8 pisze:jak lubisz motac to wtrysk zapodaj, najtjszy komp 140$ a efekt cie zaskoczy co potrafi v8, pozdrowionka
od czego to mozna zaadoptowac? jak podłaczyć komputer?od czego bedzie brał sygnał?
pewnie nie jest łatwo cos takiego zmotać?
ma ktos tak zrobione?
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
http://www.megasquirt.info/ tu masz strone z opisem a tu sklep http://www.diyautotune.com/catalog/ ja na tym pomykam, a jaki to obojetne, dziala i na mono i wielo punkcie, pozdrowionka
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??
no tro mnie nie pocieszyłeś.BABCIA I pisze:Kolektor ssący i gaznik / wybór ogromny / czekają na Ciebie w USA. Nie są to jakieś ogromne kwoty. Kilku kumpli walczyło z radzieckim gaznikiem, ale poddali się szybko.
USA to moze byc problem poza tym nie chce dac za gaznik do ranga tyle co dalem za same auto.moze jakis szpec regulujacy i synchronizujacy gazniki w motocyklach da sobie z tym rade?
wierze ze jeszcze ktos sie odezwie i zna patent na te gazniki badz ich obejscie i zalozenie innych, licze na to

off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko.
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko.

off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
butla dwunastka to tak na pół godzinki pierdzenia w koło komina ci starczy...skorek pisze:podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko.

#noichuj
tego sie obawialem, no cóz trzeba bedzie włożyć kokretna butle i pomyślec o tankowaniu.czesław&jarząbek pisze:butla dwunastka to tak na pół godzinki pierdzenia w koło komina ci starczy...skorek pisze:podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko.
off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
chce najpierw wyregulowac te gazniki, pozniej (napewno bede cos motał) pomysle bo te sto kilka koni to bedzie mało, kto wie czy nie zaczne od gaznikow?[/quote] a potym 4gardziele, walek nierzadu,glowice SD1, makarony z wydechem, wielki filtr powietrza ok.200km i abonament na dyfry lub blokady, i problem jak to zachamowac?? ja masz ochote to ci wypisze jak zrobic z tego silnika ponad 200km albo poszperaj na necie, koszt ...... wiela szelestow, pozdrowionka
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
jak rozwiazał sprawe polaczenia kolektorów ssacych?
Nie wiem o kim mowa, ale operacja o ktorej ja slyszalem byla prosta - po zeszlifowaniu "piramidki" pod Strombergi zrobila sie "normalna" podstawa pod gaznik, wystarczylo nawiercic 4 otwory, wstawic szpilki i wsio.
To jest kwestia... trudna.czy przekroj przepusticy jest wystarczający?
Generalna zasada jest taka, ze zawsze wystarczy, zalezy co chcesz z tym robic

Gaznik o mniejszym przeplywie (to jest wazne, a nie tyle srednica przepustnicy), przesunie moment w dolny zakres obrotow, ale i zmniejszy moc maksymalna (i tez przesunie ja nizej). Za to ograniczy zuzycie paliwa.
Natomiast gaznik wiekszy, zapewni wyzszy moment i moc, ale przy wyzszych obrotach, no i zwiekszy ssanie wachy.
Gaznik z Gaza ma przepustnice 2x35mm (tak mi sie zdaje) i zapewnia moc 115KM, ale przy 3200obr/min. To niewiele mniej niz te 120-130KM w rendzu, a wiec nie powinien go za bardzo przytykac.
Jaka jest srednica przepustnicy w Strombergu jeszcze nie zmierzylem, ale te gazniki dzialaja na troche innej zasadzie, wiec nie da sie tego bezposrednio porownac. Trzeba raczej poszukac danych maksymalnego przeplywu przez gaznik [cfm].
Poza tym nie sama przepustnica jest wazna, a tez szerokosc zwezki w gazniku. Ile ma Gaz, nie wiem, podejrzewam cos kolo 2x25mm.
Poza tym, nie tylko Gaz - z alternatywnych gaznikow (technika montazu taka sama) mozna brac pod uwage:
- podwojne Solexy z V6 Forda, przepustnice 32+32 (2.0 90KM), 35+35 (2.3 108KM) i 38+38 (2.8, 150KM). Nawet z 32+32 silnik 2.8 fabryczny osiaga na hamowni okolo 120-140KM.
- podwojne Webery jw, znam wersje 32+32 (2.3 114KM), 36+36, 38+38 (3.0 V6 138KM), a czasami mozna trafic 40+40 i 42+42.
W obu wypadkach sa to dobre, solidne gazniki, proste w regulacji i obsludze (Solex nawet bardziej). Mozna je tez w miare latwo zagazowac (najlepsze efekty daja wkretki).
- petercapri
- Posty: 629
- Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
- Lokalizacja: Poznań
A jak kasy nie brak, to stosowny gaznik wisi na Allegro: http://moto.allegro.pl/item247148629_la ... nowy_.html
wydac tyle szelestów na gaznik w mym przypadku mija sie z celem.petercapri pisze:A jak kasy nie brak, to stosowny gaznik wisi na Allegro: http://moto.allegro.pl/item247148629_la ... nowy_.html
za te sianko to ja wstawie inny silnik

off road jest jak chodzenie po bagnach, WCIĄGA.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości