Strona 1 z 1

regulacja gazników

: pt lut 09, 2007 11:14 am
autor: skorek
witam wie ktos moze jak sie reguluje(synchronizuje) 2 gazniki w rangu 3,5 v8 z 86 roku?
moze jakiś schemat instrukcja????

: pt lut 09, 2007 2:48 pm
autor: RR V8

: pt lut 09, 2007 3:16 pm
autor: skorek
RR V8 pisze:za pomoca przeplywomierza, np: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Carb-Syn ... dZViewItem
ok, a sa inne sposoby ?? niz kupno tego urzadzenia aby go wyregulować?

: pt lut 09, 2007 6:09 pm
autor: Ryszard Giedrojć
Mój koleżka, zwolennik nurtu korzennego, dał sie złamać przez te gaźniki i złamał zasade koszernosci wstawiając jeden gaźnk od Gaza 66 . Bardzo sobie chwali, choc wstyd został.

: pt lut 09, 2007 6:18 pm
autor: skorek
Ryszard Giedrojć pisze:Mój koleżka, zwolennik nurtu korzennego, dał sie złamać przez te gaźniki i złamał zasade koszernosci wstawiając jeden gaźnk od Gaza 66 . Bardzo sobie chwali, choc wstyd został.
jak rozwiazał sprawe polaczenia kolektorów ssacych? czy przekroj przepusticy jest wystarczający?daje rade to jedzie jakoś?
bede myslał o zainstalowaniu instalacji gazowej, pewnie było by łatwiej ja założyć?

: pt lut 09, 2007 10:45 pm
autor: RR V8
jak masz gaz/zamiar zamontowac to orginalne podcisnieniowe padnom w momencie, zmienic gaznik na 2 lub cztery gardziele i nawet na gazie bedzie jezdzilo(edelbrock/weber pod gaz niebardzo bo iglicowa regulacja ilosci paliwa), z gaza 66 gznik wsadzalem troszke male przeloty i powyrzej 3000obr/min brakuje mocy, jakbys byl zainteresowany to mam kolektor pod 4 gardziele do v8,pozdrowionka

: sob lut 10, 2007 1:42 am
autor: skorek
RR V8 pisze:jak masz gaz/zamiar zamontowac to orginalne podcisnieniowe padnom w momencie, zmienic gaznik na 2 lub cztery gardziele i nawet na gazie bedzie jezdzilo(edelbrock/weber pod gaz niebardzo bo iglicowa regulacja ilosci paliwa), z gaza 66 gznik wsadzalem troszke male przeloty i powyrzej 3000obr/min brakuje mocy, jakbys byl zainteresowany to mam kolektor pod 4 gardziele do v8,pozdrowionka
chce najpierw wyregulowac te gazniki, pozniej (napewno bede cos motał) pomysle bo te sto kilka koni to bedzie mało, kto wie czy nie zaczne od gaznikow?

: sob lut 10, 2007 1:02 pm
autor: RR V8
jak lubisz motac to wtrysk zapodaj, najtjszy komp 140$ a efekt cie zaskoczy co potrafi v8, pozdrowionka

: sob lut 10, 2007 10:53 pm
autor: Ryszard Giedrojć
Ten RR z gaxnikiem gaza 66 ma instalację gazową. Nie wiem jak rozwiązał problem kolektorów, ale jeśli będziesz potrzebował konsultacji to na PW podeśle jego telefon.

: sob lut 10, 2007 11:00 pm
autor: czesław&jarząbek
gaznik z 66 jest za mały do rendza
zamula na banzynie
na gazie jako-tako od biedy

: ndz lut 11, 2007 8:30 am
autor: skorek
RR V8 pisze:jak lubisz motac to wtrysk zapodaj, najtjszy komp 140$ a efekt cie zaskoczy co potrafi v8, pozdrowionka
mowa pewnie o jednopunktowym wtrysku?
od czego to mozna zaadoptowac? jak podłaczyć komputer?od czego bedzie brał sygnał?
pewnie nie jest łatwo cos takiego zmotać?
ma ktos tak zrobione?

: ndz lut 11, 2007 9:15 am
autor: BABCIA I
Kolektor ssący i gaznik / wybór ogromny / czekają na Ciebie w USA. Nie są to jakieś ogromne kwoty. Kilku kumpli walczyło z radzieckim gaznikiem, ale poddali się szybko.

: ndz lut 11, 2007 4:31 pm
autor: RR V8
http://www.megasquirt.info/ tu masz strone z opisem a tu sklep http://www.diyautotune.com/catalog/ ja na tym pomykam, a jaki to obojetne, dziala i na mono i wielo punkcie, pozdrowionka

: ndz lut 11, 2007 4:36 pm
autor: skorek
BABCIA I pisze:Kolektor ssący i gaznik / wybór ogromny / czekają na Ciebie w USA. Nie są to jakieś ogromne kwoty. Kilku kumpli walczyło z radzieckim gaznikiem, ale poddali się szybko.
no tro mnie nie pocieszyłeś.
USA to moze byc problem poza tym nie chce dac za gaznik do ranga tyle co dalem za same auto.moze jakis szpec regulujacy i synchronizujacy gazniki w motocyklach da sobie z tym rade?
wierze ze jeszcze ktos sie odezwie i zna patent na te gazniki badz ich obejscie i zalozenie innych, licze na to :-?

: ndz lut 11, 2007 4:43 pm
autor: skorek
podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko. :D

: ndz lut 11, 2007 4:55 pm
autor: czesław&jarząbek
skorek pisze:podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko. :D
butla dwunastka to tak na pół godzinki pierdzenia w koło komina ci starczy...
:)21

: ndz lut 11, 2007 4:56 pm
autor: jogibabuu
gaznik w stanach 300-400$, kolektor 200$, do tego clo, przesylka, vat.

: ndz lut 11, 2007 6:20 pm
autor: RR V8
nieustawisz gaznikow metodom na wakuometry bo sa polaczone kanalem a w motocyklach jeden gaznik na jeden cylinder i to niezawsze bo i potrafiom dwa gazniki na jeden i naodwotnie,pozdrowionka

: ndz lut 11, 2007 7:22 pm
autor: skorek
czesław&jarząbek pisze:
skorek pisze:podepne pod temat, watek jaka instalacje gazowa zalożyc?
jakie butle macie w swych RR gdzie zamontowane itp?
swoja umieszcze chyba za fotelami, innego miejsca nie ma.
myslalem nad montowaniem zwyklych butli poniewaz z tankowaniem tej zmoty pod dystrybutorem moze byc cieżko. :D
butla dwunastka to tak na pół godzinki pierdzenia w koło komina ci starczy...
:)21
tego sie obawialem, no cóz trzeba bedzie włożyć kokretna butle i pomyślec o tankowaniu.

: wt lut 13, 2007 10:41 am
autor: RR V8
chce najpierw wyregulowac te gazniki, pozniej (napewno bede cos motał) pomysle bo te sto kilka koni to bedzie mało, kto wie czy nie zaczne od gaznikow?[/quote] a potym 4gardziele, walek nierzadu,glowice SD1, makarony z wydechem, wielki filtr powietrza ok.200km i abonament na dyfry lub blokady, i problem jak to zachamowac?? ja masz ochote to ci wypisze jak zrobic z tego silnika ponad 200km albo poszperaj na necie, koszt ...... wiela szelestow, pozdrowionka

: śr paź 03, 2007 7:30 pm
autor: petercapri
jak rozwiazał sprawe polaczenia kolektorów ssacych?


Nie wiem o kim mowa, ale operacja o ktorej ja slyszalem byla prosta - po zeszlifowaniu "piramidki" pod Strombergi zrobila sie "normalna" podstawa pod gaznik, wystarczylo nawiercic 4 otwory, wstawic szpilki i wsio.
czy przekroj przepusticy jest wystarczający?
To jest kwestia... trudna.

Generalna zasada jest taka, ze zawsze wystarczy, zalezy co chcesz z tym robic :)

Gaznik o mniejszym przeplywie (to jest wazne, a nie tyle srednica przepustnicy), przesunie moment w dolny zakres obrotow, ale i zmniejszy moc maksymalna (i tez przesunie ja nizej). Za to ograniczy zuzycie paliwa.

Natomiast gaznik wiekszy, zapewni wyzszy moment i moc, ale przy wyzszych obrotach, no i zwiekszy ssanie wachy.

Gaznik z Gaza ma przepustnice 2x35mm (tak mi sie zdaje) i zapewnia moc 115KM, ale przy 3200obr/min. To niewiele mniej niz te 120-130KM w rendzu, a wiec nie powinien go za bardzo przytykac.

Jaka jest srednica przepustnicy w Strombergu jeszcze nie zmierzylem, ale te gazniki dzialaja na troche innej zasadzie, wiec nie da sie tego bezposrednio porownac. Trzeba raczej poszukac danych maksymalnego przeplywu przez gaznik [cfm].

Poza tym nie sama przepustnica jest wazna, a tez szerokosc zwezki w gazniku. Ile ma Gaz, nie wiem, podejrzewam cos kolo 2x25mm.

Poza tym, nie tylko Gaz - z alternatywnych gaznikow (technika montazu taka sama) mozna brac pod uwage:
- podwojne Solexy z V6 Forda, przepustnice 32+32 (2.0 90KM), 35+35 (2.3 108KM) i 38+38 (2.8, 150KM). Nawet z 32+32 silnik 2.8 fabryczny osiaga na hamowni okolo 120-140KM.
- podwojne Webery jw, znam wersje 32+32 (2.3 114KM), 36+36, 38+38 (3.0 V6 138KM), a czasami mozna trafic 40+40 i 42+42.
W obu wypadkach sa to dobre, solidne gazniki, proste w regulacji i obsludze (Solex nawet bardziej). Mozna je tez w miare latwo zagazowac (najlepsze efekty daja wkretki).

: śr paź 03, 2007 7:34 pm
autor: petercapri
A jak kasy nie brak, to stosowny gaznik wisi na Allegro: http://moto.allegro.pl/item247148629_la ... nowy_.html

: ndz paź 21, 2007 8:44 am
autor: skorek
mineło kolejne pół roku a auto stoi i mechanika i nic sie z nim nie dzieje. :( .teraz bede miał więcej czasu więc się nim zajmę, pojawi sie wiele nowych pytań na forum :D

: ndz paź 21, 2007 8:52 am
autor: skorek
petercapri pisze:A jak kasy nie brak, to stosowny gaznik wisi na Allegro: http://moto.allegro.pl/item247148629_la ... nowy_.html
wydac tyle szelestów na gaznik w mym przypadku mija sie z celem.
za te sianko to ja wstawie inny silnik :D , ale dzięki.