Odbojniki przy lifcie

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Odbojniki przy lifcie

Post autor: Discotheque » pn mar 12, 2007 8:48 pm

Dobra zakladamy sobie lifty powiedzmy 2" na kicie. Springi i dluzsze amorki, nie na podkladkach i oryginalnych sprezynach.

No i teraz czy przedluzacie odbojniki i o ile? Sprezyny sa dluzsze i maja wiecej zwojow, amorki sa dluzsze i zeby ich nie porozwalac na dobiciu trzebaby przedluzyc odbojniki.

Czy jeden cal wiecej im starczy?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pn mar 12, 2007 9:58 pm

ja nie mam liftowanych odbojow i jest ok :)2

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » pn mar 12, 2007 10:51 pm

orginalne amory niezamknom sie nawet jak odbojow brak tak to jest zrobione, jak amorki dluzsze to odbuj musi byc wystarczy orginal, ja podnioslem odboje poto aby oponki 33" niezawadzaly o nadkola i o tyle samo przedluzylem amorki
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 13, 2007 12:32 am

Dobra do czego zmierzam, sprezyna +2" jest dluzsza i ma wiecej zwojow te zwoje przy dobiciu skladaja sie, jednak nawet mocno "zlozona" sprezyna jest wyzsza o laczna srednice dodatkowych zwojow.
I te zwoje podwyzszaja sprezyne o okolo 2x17mm.

Dlatego mysle nad obnizeniem o 1 cal odbojnikow a dokladniej zalozeniem dluzszych z polibuszy tak jak to jest dodawane do porzadnych kitow z zawiasem. Przy scisnieciu sie sprezyny przekroczy ona swoj punkt pracy walac o siebie zwojami.

Aktualnie tak mi dobija oryginalne miekkie od 300Tdi z podkladkami.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 13, 2007 7:24 am

Discotheque pisze:
Aktualnie tak mi dobija oryginalne miekkie od 300Tdi z podkladkami.
ciekawe dlaczego? mi nie dobijaly.
moze to wina kombinacji alpejskich zwiazanych z podkladkami i obnizaniami amorow?

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » wt mar 13, 2007 8:50 am

ja mialem swego czasu KS HD + 2'' wiec te dodatkowe zwoje grube byly. niestety raz dobilo z tylu do mostu i pozegnalem sie z amorem.
od tego czasu mam naspawane, przychwycone 2cm dystanse na moscie, bo w tamtych czasach wyzsze odboje kosztowaly majatek, teraz moze maja ludzka cene.
w kazdym razie, lepiej warto to zrobic bo moze w normalnej jezdzie nic sie nie stanie, ale juz przydobrym wykrzyzu szlag trafi... a potem juz bliska droga do ukrecenia dyfra :)21
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » wt mar 13, 2007 9:42 am

raczej o poloski bo blokady masz!!!!
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
jogibabuu
Posty: 784
Rejestracja: ndz sty 18, 2004 9:36 pm
Lokalizacja: brenna

Post autor: jogibabuu » wt mar 13, 2007 9:44 am

no wtedy nie mialem jeszcze, a byl to podjazd pod slowianek po duzych kamieniach, i niestety bez amora nie ma przyczepnosci....
Mistrzow uprasza sie o spokoj

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » wt mar 13, 2007 9:46 am

z moich doswidczen to jak amora brak to kicha totalna i powolutenku do domku sie wraca
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt mar 13, 2007 9:53 am

Odbojniki z poliuretanu to koszt okolo 20zl brutto i mozna je sobie dociac na wysokosc

Fakt ze okragle ale srednica jest pokrywajaca fabryczny po najdluzszym boku:

Odbój stożkowy średnica podstawy fi 90 wysokość 120 mm
Odbój walcowy średnica fi 70 x 125 mm

mocowane sa na jedna srube fi12 i myslalem o dorobieniu takiej plytki mocujacej jak na fotce (chodzi o sama blaszke mocujaca nie)

http://www.weekendhobby.com/board/landr ... 912573.jpg

Tak wygladaja odbojniki

Obrazek

Wiec po zalozeniu zawiasu zrobie z poliuretanu odbojnik +1" na wysokosc.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
RR V8
 
 
Posty: 241
Rejestracja: pt paź 20, 2006 10:45 am
Lokalizacja: Krakow

Post autor: RR V8 » wt mar 13, 2007 9:58 am

zatwarde, a jak miekie to szbko ztwardniejom, lepiej cosik gumowego
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??

Awatar użytkownika
kondziu
Posty: 544
Rejestracja: sob lis 13, 2004 7:57 pm
Lokalizacja: Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: kondziu » wt mar 13, 2007 10:40 am

U mnie koleś spasował takie od żuka są coś na wzór walca i długie więc można je sobie przciąć wedle potrzeb. To czy twarde czy miękkie to wydaje mi się jedynie estetyka słuchowa bo jak dobijają to nie walą tak twardo. Mnie też wydaje się że gumowe lepsze
Disco 95 300tdi
ONE LIFE. LIVE IT.
http://4x4.szczecin.pl

Tarsus

Post autor: Tarsus » wt mar 13, 2007 12:25 pm


ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość