Strona 1 z 2
Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 7:02 pm
autor: jannik
Witam
Jestem tu raczej nowy i mam zapytanie.
Przymierzam się do zakupu terenówki i gdy opisałem swoje oczekiwania polecono mi między innymi Discovery.
1. Jak się wyrabia na dłuższych trasach asfaltowych (1000-2000 km)?
2. Jaką szybkość można uprawiać przez dłuższą trasę, aby nie zajechać tego autka (jeździmy w dalekie góry, no i trzeba przejechać te 1500 km autostradą).
3. Jakie jest realne spalanie (trasa ? miasto?)
4. jeśli ktoś byłby uprzejmy mi podać wymiary wnętrza... a konkretnie:
długość od foteli przednich do tylnych drzwi (po złożeniu foteli tylnych), czy można się w miarę wygodnie przespać w takim autku? No i szerokość z tyłu od nadkola do nadkola (też do spania)? Chodzi mi oczywiście o tę dłuższą 5-cio drzwiową wersyję.
Potrzebujemy autka, które łączyłoby następujące możliwości:
długa trasa (w miarę szybko.. czyli żeby można było jechać 140 km/h), możliwość przespania się z tyłu w trzy osoby tam gdzie nas noc zastanie i no i gmeranie wśród gór bałkańskich i innych bocznymi drogami.
Być może to duże wymagania, ale proszę o odpowiedź>
pozdrawiam
: ndz mar 25, 2007 7:09 pm
autor: klucz13
Tak to tylko w erze

: ndz mar 25, 2007 7:15 pm
autor: JarekM
diesel czy benzyna Cię interesuje

: ndz mar 25, 2007 7:38 pm
autor: jannik
JarekM pisze:diesel czy benzyna Cię interesuje

Sory, nie napisałem.
Tylko diesel!
Kluczu 13! Wiem, że tak to tylko w Erze i jeszcze w Plusie; podkreśliłem, że wiem, iż moje wymaganie jest duże, ale liczę na to, że może jednak znajdzie się jakaś życzliwa i cierpliwa osoba... nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
pozro
: ndz mar 25, 2007 7:43 pm
autor: klucz13
jannik pisze:JarekM pisze:diesel czy benzyna Cię interesuje

Sory, nie napisałem.
Tylko diesel!
Kluczu 13! Wiem, że tak to tylko w Erze i jeszcze w Plusie; podkreśliłem, że wiem, iż moje wymaganie jest duże, ale liczę na to, że może jednak znajdzie się jakaś życzliwa i cierpliwa osoba... nigdzie nie mogę znaleźć takiej informacji.
pozro
Poczekaj aż wrócą i kaca wyleczą
A chwały jego* nie będzie końca ,zaprawdę powiadam Ci
* Landrowera dysco
Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 7:46 pm
autor: JarekM
jannik pisze:1. Jak się wyrabia na dłuższych trasach asfaltowych (1000-2000 km)?
moim zdaniem jak każdy normalny duży samochód, ale.... na drogowych/nie terenowych oponach
jannik pisze:2. Jaką szybkość można uprawiać przez dłuższą trasę, aby nie zajechać tego autka (jeździmy w dalekie góry, no i trzeba przejechać te 1500 km autostradą).
dla mojego Disco (pewnie dla innych też, ale nie dam głowy) prędkość przelotowa będąca kompromisem koszty/komfort jazdy/czas to ok. 120km/h - silnik Td5+4ro biegowy automat
Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 7:52 pm
autor: klucz13
JarekM pisze:
dla mojego Disco (pewnie dla innych też, ale nie dam głowy) prędkość przelotowa będąca kompromisem koszty/komfort jazdy/czas to ok. 120km/h - silnik Td5+4ro biegowy automat
Cyseta pełna po dach z czterema ludżmi na pokładzie na AT 120-140km/h na autostradzie zależnie czy z górki czy pod górkę to tylko ona wiedziała bo jak było widać to 90km/h:)21 i paliła 12-13l/100km
Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 7:55 pm
autor: Discotheque
1. Model 300Tdi normalnie, komfort na trasach jak na terenowke bardzo duzy, 300Tdi blizszy jest w prowadzeniu duzemu kombi niz inne. Moj rekord to 22h non stop na kierownica i to w 200Tdi i zyje.
2. Do 160kmh ale realna przelotowa to 120kmh, do tego momentu glosnosc, prowadzenie, komfort sa na normalnym poziomie. (300Tdi)
3. trasa od 6,7 przy 90kmh do okolo 10l po miescie. Mi 200Tdi spalilo srednio 7 litrow na trasie przy 90-100kmh zaladowane lacznie 2500kg
4. Dlugosc od foteli spokojnie 180cm, szerokosc okolo 140cm, pisze z pamieci jak robilem pomiary do zrobienia lozka. Ja mam w srodku rozkladane lozko 200x130cm (wersje nadwozia 3 drzwiowa i fotele przesuniete do przodu) Robilem tez lozko do wersji 5d i wyszlo spokojnie 180x130cm do spania.
Tu zobacz moja wersje lozka model Evo1
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
: ndz mar 25, 2007 8:22 pm
autor: Lucky Bastard
A tam, V8 jest fajniejsze bo jak sie jedzie licznikowe 200/h to widac jak wskazowka benzyny idzie w dol

Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 8:35 pm
autor: jannik
Discotheque!
Dzięki Wielkie!!!
Właśnie o to nam chodziło. Idealnie dokładnie to o czym marzymy. ]
Myślałem, że tylko jak jestem taki wariat, że szukam autka uniwersalnego.
Teraz mamy Omegę B - do robienia dalekich bałkańskich tras, aliż tylko tras, bo jeśli chcemy jakieś pobocze to na piechotę lub przez lornetkę...
Zapraszam do obejrzenia mojej stronki domowej (relacje z wojaży Omesią)
www.parkowa12.krakow.pl/monte , tam w zakładce "info" jest opis mojej Omegi i zdjęcia
W każdym razie bardzo dziękuję za info i na pewno, jeśli pozwolisz, będziemy mieli (z żonką) do ciebie w przyszłości kilka technicznych pytań co do tego łóżka, gdy już zakupimy Disco (bo chyba wygrywa w moich rankingach z Fronterą, choć jeszcze klamka nie zapadła).
pozdrawiam
JNiko
: ndz mar 25, 2007 8:38 pm
autor: Tapeworm
140km/h w górach... znałem jedną taka cysetke która dojechała tak w alpy, non stop gnieciona, z kierowniczką która nie wie co oznacza wskaźnik temperatury

Silnik skończył się we włoszech i tak długo wytrwał

diesli się tak nie gniecie
Kup se vałke, albo całego jeepa najlepiej

: ndz mar 25, 2007 8:57 pm
autor: jannik
Tapeworm pisze:140km/h w górach... Kup se vałke, albo całego jeepa najlepiej

Tapeworm.
Dziękuję bardzo za sugestię,
Napisałem powyżej, że głównie jeździmy w dalekie góry bałkańskie, gdzie chcielibyśmy pojeździć trochę po poboczach, ale musimy jakoś tam dotrzeć te 1500-1600 km i jedziemy tam autostradą, którą ciężko się pomyka 90 km/h.
pozdrawiam i życzę udanego wieczoru

: ndz mar 25, 2007 9:02 pm
autor: Tapeworm
90 wydoli, 120 wydoli na długim dystansie jeśli zdrowy, więcej nie ma co gnieść
dla amatorów prętkości to RR Sport...
wpadnięcie w koleiny przy 120 na sztywnych mostach...miłe nie jest

: ndz mar 25, 2007 9:13 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:90 wydoli, 120 wydoli na długim dystansie jeśli zdrowy, więcej nie ma co gnieść
dla amatorów prętkości to RR Sport...
wpadnięcie w koleiny przy 120 na sztywnych mostach...miłe nie jest

140 idzie spoko na długim dystansie i na autostradach nie ma kolein nawet w Rumuni ale pali

: ndz mar 25, 2007 9:18 pm
autor: Tapeworm
Wiesz Klucz moje disco...szło 120 na MTkach może mam zrypaną zawieche, ale więcej nawet nie próbowałem, bo przy 120 mialłem problem z utrzymaniem kursu na wprost

Jak ma standart bez liftów i na sylikach...szczerze nie wiem

: ndz mar 25, 2007 9:21 pm
autor: klucz13
Tapeworm pisze:Wiesz Klucz moje disco...szło 120 na MTkach może mam zrypaną zawieche, ale więcej nawet nie próbowałem, bo przy 120 mialłem problem z utrzymaniem kursu na wprost

Jak ma standart bez liftów i na sylikach...szczerze nie wiem

Piszę z autopsji zawiecha standard, AT -rozmiar standard
: ndz mar 25, 2007 9:23 pm
autor: Tapeworm

ja już się nie odezwe bo standartem jechałem raz w terenie i tu standart jest "wolniejszy"

: ndz mar 25, 2007 9:24 pm
autor: Discotheque
Max to 245/75x16 AT i mozna latac i 140kmh non stop. Auto jeszcze jest normalnie kierowalne.
A silnik sie tak szybko nie skonczy bez przesady. Skoro ma dane max 160kmh to znaczy ze w niemczech tym tak jezdza i producent nie zakladalby sobie szubienicy na szyje nie majac pewnosci ze auto wytrzyma takie ganianie. Ogolna jednak zasada jest zeby nie dusic dezla wiecj niz 80% mocy i obrotow.
Jak bedziecie mieli pytania co do lozka i innych wynalazkow to smialo mozna mnie meczyc. Budowa takiego lozka to jeden dzien a na codzien nie przeszkadza w normalnej eksploatacji auta. Nie wyobrazam juz sobie jazdy na codzien bez bagaznika podzielonego na dwa poziomy.
Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 9:26 pm
autor: LR_Olek
jannik pisze:Chodzi mi oczywiście o tę dłuższą 5-cio drzwiową
nie ma dluzszej i krotszej...obie sa takie same

Re: Proszę o nietypowe info o Discovery
: ndz mar 25, 2007 9:53 pm
autor: jannik
LR_Olek pisze:jannik pisze:Chodzi mi oczywiście o tę dłuższą 5-cio drzwiową
nie ma dluzszej i krotszej...obie sa takie same

Jakoś tak na zdjęciach mi się wydawała dłuższa...

: pn mar 26, 2007 1:07 am
autor: Discotheque
3d i 5d maja ta sama dlugosc, zaleta 3d jest ladny wyglad

mozna miec na tylnym siedzeniu balagan i nic nie wypadnie jak i przednie fotele mocno sie pochylaja co daje dodatkowo sporo cm do spania, latwiej tez podciac tylne blotniki.
Wady to koszmarne wsiadanie do tylu, odsprzedaz i przewaznie mocno wyrobione mechanizmy podnoszenia fotela.
: pn mar 26, 2007 7:22 am
autor: henry
klucz13 pisze:Piszę z autopsji zawiecha standard, AT -rozmiar standard
hehe, a Ty nie zapomniales jeszcze jak sie dyska poruszac ?
: pn mar 26, 2007 10:15 am
autor: szpak
300tdi to nie japoński bzykacz - nie przepada za wysokimi obrotami;
robiłem próby na 10km odcinku 120-130 znosi bez problemu, natomiast 140 to prędkość graniczna po której temp zaczyna iść do góry; przejechanie odcinka z v=155km/h(gps) ruszyło wskazówkę na maksmalną dopuszczalną pozycję
so
120 is
(spalanie 9-10/100, 205/80/16)
: pn mar 26, 2007 11:43 am
autor: czesław&jarząbek
szpak pisze:140 to prędkość graniczna po której temp zaczyna iść do góry; przejechanie odcinka z v=155km/h(gps) ruszyło wskazówkę na maksmalną dopuszczalną pozycję
wiskoza ci umiera
: pn mar 26, 2007 11:54 am
autor: Misiek Bielsko
Chyba tak, bo wiozlem 300 z Wawy na Slask kiedys i robilem dla zabawy podobne proby - wskazowka ani drgnela
Kola 205/16.