szersze i większe opony - a ukręcone półosie
Moderator: Jerry
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 40
- Rejestracja: czw mar 22, 2007 10:30 am
- Lokalizacja: Kraków
- Kontaktowanie:
szersze i większe opony - a ukręcone półosie
Witam fachowców
czy prawdą jest, że jeśli do Disco założy się szersze i większe opony tym samy naraża się półosie na ukręcenie.
I jeśli to prawda to do jakiej wielkości można ewentualnie zwiększyć oponki, żeby było bezpiecznie?
pzdro
czy prawdą jest, że jeśli do Disco założy się szersze i większe opony tym samy naraża się półosie na ukręcenie.
I jeśli to prawda to do jakiej wielkości można ewentualnie zwiększyć oponki, żeby było bezpiecznie?
pzdro
Re: szersze i większe opony - a ukręcone półosie
235/85/16jannik pisze: I jeśli to prawda to do jakiej wielkości można ewentualnie zwiększyć oponki, żeby było bezpiecznie?
pzdro
Wyżej zaczynają się problemy.
Re: szersze i większe opony - a ukręcone półosie
polosie wytrzymuja duzo, sypia sie glownie oski satelitow, te sa marniutkie. pekniecie oski satelitow w czasie jazdy to w praktyce totalna demolka mech roznicowego a i czesto obudowy.jannik pisze:Witam fachowców
czy prawdą jest, że jeśli do Disco założy się szersze i większe opony tym samy naraża się półosie na ukręcenie.
I jeśli to prawda to do jakiej wielkości można ewentualnie zwiększyć oponki, żeby było bezpiecznie?
pzdro
Zatem wiekszy problem w mech roznic niz w polosiach.
Norbert J. Zbróg
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
Re: szersze i większe opony - a ukręcone półosie
glowna przyczyna ukrecania polosi jest niewprawny kierownik,a w szczegolnosci nieporadnosc jego lewej nogijannik pisze:Witam fachowców
czy prawdą jest, że jeśli do Disco założy się szersze i większe opony tym samy naraża się półosie na ukręcenie.
I jeśli to prawda to do jakiej wielkości można ewentualnie zwiększyć oponki, żeby było bezpiecznie?
pzdro

- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Re: szersze i większe opony - a ukręcone półosie
Właśnie niecały miesiąc wstecz przerabiałem ten temat i dokładnie tak jak pisał Norbert sypnęła się satelita i zrobiła totalną demolkę w całej gruszce. W obudowie wywaliło dziure o średnicy 4-5cm. Ratunkiem była tylko wymiana komlpetnego dyferencjału.bert pisze:
polosie wytrzymuja duzo, sypia sie glownie oski satelitow, te sa marniutkie. pekniecie oski satelitow w czasie jazdy to w praktyce totalna demolka mech roznicowego a i czesto obudowy.
Zatem wiekszy problem w mech roznic niz w polosiach.
Norbert J. Zbróg
Dodam że opony mam nie za wielkie bo 245/75/16 i do tego automat ale luzy na reduktorze juz spore były i przy zmianie obciążenia stukało juz mocno. Do tego doszło kilka kursów pod sporą góre z ładunkiem często przekraczającym pół tony.
Zobaczymy ile dłużej przód pociągnie

Ranger, XC70, XTZ660
http://www.eatonperformance.com/differe ... etrac.html i wszystko w temacie
chevy K5, yamaha V-max, Fz 750 smietnik2??
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
a kto Ci broni wlec go ze stanow ? w dzisiejszych czasach to zaden problem, ja ostatnio zanabylem w us masterpulla w cenie 1/2 ceny w pl z uwzglednieniem przesylki.Discotheque pisze:Ino cena Truetraca po przeplynieciu oceanu wzrasta dramatycznie w stosunku do ceny oryginalnej w USA.
trutraka warto zapodac, na dobra sprawe nawet w pl mozna go zakupic w cenie 2 no moze 3 uzywek dyfra lub 1 i 1/2 tzw regenerowanego.
Rocznie zajezdzalem 2 do 3 dyfrow, czasami nawet wiecej /opony 235.85.16/ i zawsze mocno zapakowane auto i bardzo duzo w terenie i to nie terenie na zasadzie wycieczek po lesnych drogach i drozkach /pisze tu o autach ktore sluza do przygotowania Pomeranii - a tu, tzn na pomeranii wszystko co maja jechac uczestnicy jest zawsze wczesniej przejechane/
nie wspomne o miesiecznych i wiecej wyjazdach gdzies do rumunii z calym majdanem /z 1 do 1.5 tony jak nic/. Od kiedy pcham sie na trutracku nie mam problemow /tzn w rumuni poszla mi poloska, ale wykrzyz byl totalny, auto pod gorke, caly nacisk na jedno kolo i bez szans na podpiecie wyciagary do czegokolwiek sensownego.
Zatem problemem slabosci mostow el-era sa dyfry a nie poloski.
Norbert J. Zbróg
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2007 2:57 pm przez bert, łącznie zmieniany 1 raz.
ludzie brną w wojny prowadzeni metodami wypróbowanymi przy sprzedaży podpasek i proszku do prania
- paradox
-
- Posty: 214
- Rejestracja: pn wrz 16, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: W kazdym razie wszedzie mam daleko
Mistrzu...Truetrack blokuje cos w 80% ca. I to pod warunkiem ze oba kola maja stycznosc z podlozem, jak jedno kolo w gorze...nie blokuje wcale...misialek pisze:Mistrze a Trutrak nie blokuje w 100% tylko coś jak LSD?
Jak się przy tym rozwiązaniu ma trwałość półosiek?

Mozna sobie troszki chamulcem pomagac...
A poloski...powyzej masz odpowiedzi na to pytanie...generalnie maja sie dobrze, za wyjatkiem sytuacji i splotu okolicznosci kiedy sie tak juz dobrze nie maja....

RR Vogue 300tdi...bylo
smetna cyseta...jest
smetna cyseta...jest
wytlumaczcie prosze jak krowie na rowie co to wlasciwie sa torseny.henry pisze:dodam ze ratunkiem sa jeszcze "torseny"
jakos miedzy slowami wyczytalem mniej wiecej tyle [poprawcie jesli cos pokrecilem]:
[1]-zastepuje dyfer w moscie
[2]-jest bardziej wytrzymały
[3]-dziala na stale jak czesciowa blokada dyfra
[4]-zle to wplywa na zakrety po czarnym [co na to opony i polosie, czy to bezpieczne rozwiazanie?]
[5]-dobrze to wplywa poza czarnym
[6]-jak jedno kolo jest w gorze to nie dziala w ogole, chyba ze sie je przyhamuje
[7]-jest z ameryki
[8]-u nas kosztuje 3k z hakiem, w usa ok polowe tego
pozdro
eR
no, to sie napisalem a teraz skorzystam z opcji "szukaj" ;]
Nie wpływa źle, jak koła mają taką samą przyczepność to zachowuje się jak zwykły 'otwarty' dyfer.Roch pisze:[4]-zle to wplywa na zakrety po czarnym [co na to opony i polosie, czy to bezpieczne rozwiazanie?]henry pisze:dodam ze ratunkiem sa jeszcze "torseny"
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
o to juz cos, dzieki.
cos takiego znalazlem do kompedium...
nie ukrywam ze i tak z tego nic nie rozumiem ;]
i takie cos:
cos takiego znalazlem do kompedium...
nie ukrywam ze i tak z tego nic nie rozumiem ;]
SławekXJ pisze:"Mechanizm TORSENa składa się z dwóch przekładni ślimakowych, które połączone są ze sobą za pośrednictwem walcowych kół zębatych typu "NIVEX" i reaguje na różnice obrotów między osiami pojazdu."
i takie cos:
PKi pisze:Z truetrackiem dostajesz instrukcje, montuje się to tak:
http://wiki.jeep4x4.net/index.php/XJ_montaz_truetrack
Wałkowane wiele razy, wystarczy poszukać na forum.
Truetrack nadaje się znakomicie nawet do jazdy na czarnym, lodzie itp.
Poczytaj pdfy po lewej to może coś rozjaśni:Roch pisze:nie ukrywam ze i tak z tego nic nie rozumiem ;]
http://www.torsen.com/products/products.htm
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
nie wiem, obczajam temat ;]LR_Olek pisze:a po co to zakladac jak nie dziala gdy jedno kolo jest w powietrzu?
przepraszam wszystkich wyjadaczy za zanudzanie, ale zielonym jak ja pewnie sie to przyda...
cos takiego jeszcze znalazlem:
domator pisze:Torsen jest jednym mechanizmem ktory nie bierze pod uwage predkosci obrotowej kol a MOMENT obrotowy przekazywany na kazdy z nich - stad zreszta nazwa - TORque SENsitive czyli "wyczuwajacy moment"
Dzieki temu jako jedyny zaczyna "dzialac" (na czym to polega to za chwile) ZANIM nastapi poslizg a nie jak juz trwa. We wszystkich wizkotycznych mechanizmach najpierw musi nastapic roznica predkosci kol, rozgrzanie wypelniacz czy teraczek, lub ewentualnie zadzialanie jakiejs elektroniki i dopiero nastepuje spinanie...
W torsenie jest zupelnie inaczej. Jedziesz droga i nagle prawa strona zjezdzasz na sliskie pobocze. Wiec prawo kolo mialoby ochote pokrecic sie szybciej i poslizgnac. W tym momencie ten wlasnie moment ktory by tam znalaz ujscie po proawej stronie jest przekazywany za pomoac slimakowych przekladni wewnatrz dyfra na LEWE kolo. Tutaj nie ma ZADNEGO "spinania" czy blokowania polosi. Ciezko wiec pisac o "momencia zadzialania" bo torsen dziala caly czas....
W/g mnie - biorac pod uwage ze urzadzenie jest czysto mechaniczne, nie wymaga zadnych dodatkow do oleju i potrafi przeniesc ogoromne moce - jest NAJLEPSZYM rozwiazanie do dyfra do normalnej jazdy (nie mowie o prajdach przeprawowych). Jest tylko jeden klopot - jest cholernie drogie i precyzyjne w wykonaniu seryjnym...
polecam http://www.tractech.com/docs/DetroitTruetrac04.pdf
i http://www.tractech.com/docs/OEMTruetrac.pdf
i w ogóle cały ten topic:domator pisze:W torsenie roznica predkosci obrotowej kol nie ma zandego znaczenia. W zakretach zachowuje sie DOKLADNIE jak otwrty dyfer dopuki oba kola maja pelna przyczepnosc. Mozesz zatrzymac jedno kolo a drugim krecic i nie bedzie zadnego oporu. Dlatego tez bardzo trudno jest bez rozbierania sprawdzic czy jest torsen w srodku czy go nie ma. Nie powinno wiec byc ZADNEGO problemy przy przednim zastosowaniu torsena. ZADNEGO efektu przy skrecaniu.
Oczywiscie oznacza to ze jest on sredni przydatny przy przeprawowkach bo jak jedno kolo jest w gorze to dupa - bedzie sie krecic i dyfer nie przeniesie nic na druga strone. Teoretycznie pomaga lekkie nacisniencie hamulca ale to troche legendaDostarcza sie leekki opor na to kolo w gorze ale torsen przekazuje znacznie wiekszy moment na to drugie (na ziemii) i niby mozna wyjechac. Nie wiem, nie probowalem.
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... sc&start=0
Ostatnio zmieniony sob mar 31, 2007 9:02 am przez Roch, łącznie zmieniany 1 raz.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Roch pisze:...nie wiem, obczajam temat ;]...
Jak bedziesz chcial sprawdzic w praktyce to za tydzien znajomy montuje na przod i tyl i sprawdzimy w terenie. Sciagal z USA, ja niestety nie mialem tyle kasy zeby sie podlaczyc a wychodzilo bardzo korzystnie.
W kazdym badz razie jak obrabuje bank to Truetrac jest nr na mojej liscie dodatkow do Disco.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości