DISCO TD5 CZY TDI ???

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

DISCO TD5 CZY TDI ???

Post autor: Stang » śr mar 28, 2007 9:49 am

Panowie właśnie się zastanawiam nad zakupem Dyskoteki z przełomu 2000 roku i mam dylemat, jaki motor wybrać TD5 czy TDI :-? ??

Samochód generalnie będzie wykorzystywany turystycznie oraz do jazdy po lesie na polowania i oczywiście do dojechania do niego :wink:
od czasu do czasu może zaliczy jakieś błotko czy żwirownie ale jakoś mocno upalany w bagnach nie będzie bo zuza jest od tego :wink:
Głównie chodzi mi o awaryjność tych silników, koszty eksploatacji, ewentualnie dostępność części nowych i używanych.
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Re: DISCO TD5 CZY TDI ???

Post autor: irekk » śr mar 28, 2007 9:54 am

Stang pisze:Panowie właśnie się zastanawiam nad zakupem Dyskoteki z przełomu 2000 roku i mam dylemat, jaki motor wybrać TD5 czy TDI :-? ??
a istnieje taki wybor? W 2000 roku masz tylko TD5

pozdr

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 28, 2007 10:01 am

kup jeepa.
zdecydowanie.
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 28, 2007 10:04 am

Jest problem, on już ma :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Re: DISCO TD5 CZY TDI ???

Post autor: Stang » śr mar 28, 2007 10:22 am

irekk pisze:
Stang pisze:Panowie właśnie się zastanawiam nad zakupem Dyskoteki z przełomu 2000 roku i mam dylemat, jaki motor wybrać TD5 czy TDI :-? ??
a istnieje taki wybor? W 2000 roku masz tylko TD5

pozdr
no dobra żle sprecyzowałem z lat 97-00 :wink:
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 10:23 am

poszukaj TDI z 97'

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » śr mar 28, 2007 10:24 am

Tapeworm pisze:Jest problem, on już ma :wink:
Tia i to 2 :)21
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 28, 2007 10:28 am

i tego sie trzymaj...

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 10:31 am

skąd w Tobie tyle nienawiści ;)

Awatar użytkownika
Stang
Posty: 768
Rejestracja: pt paź 21, 2005 11:15 am
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Stang » śr mar 28, 2007 11:05 am

henry pisze:skąd w Tobie tyle nienawiści ;)
To zapewne nie nienawiść poprostu Czesław lubi czasem pokasztanić :wink: :)21

A te 2 chętnie popchnę
Zuza EVO III - PL3
Jeep WG CRD
http://www.youtube.com/watch?v=fVQOy0CLhJk

Awatar użytkownika
Bartas
Posty: 2215
Rejestracja: wt paź 26, 2004 9:22 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl
Kontaktowanie:

Post autor: Bartas » śr mar 28, 2007 11:08 am

Stang pisze: A te 2 chętnie popchnę
zawsze można je zważyć :)21
VOLVO TGB 11 + GE300 Спец + Honda XR400R

Awatar użytkownika
darkman
 
 
Posty: 4353
Rejestracja: pn sie 01, 2005 11:56 pm
Lokalizacja: z wojny
Kontaktowanie:

Post autor: darkman » śr mar 28, 2007 11:09 am

Stang, trochę słabo opisałeś swoje zapotrzebowanie na takie auto, wię trudno Ci cokolwiek doradzić. Dlaczego - dlatego, że tak przedstawione zapotrzebowanie możesz spokojnie realizować za pomocą NGC i nie ma w tym żadnej złośliwości. Kupując D2 TD5 czy też benzynę nie odczujesz specjalnej różnicy w posiadanym aucie, bo D2 w ww wersji to trochę taki NGC dla miłośników marki LR.
Ogólny charakter obu modeli silnikowych, o które pytasz:

TD5
- niska motalność terenowa, ograniczona motalność zawieszenia/pneumatyka, co za tym idzie zastosowania konkretnych kół
-dość wysoki komfort jazdy po 'prostym' oraz komfort wnętrza
-duża ilość elementów sterowanych elektronicznie - czyli niski współczynnik naprawialności poza servisem czy też na wyprawach

TDI/300
-wysoka motalność terenowa
-praktycznie nieograniczona motalność ingerencji w zawieszenie
-uboga elektronika
-łatwość naprawcza i dość duża niezawodność silnika - nie mylić z osprzętem

ogólnie dostęp do części i koszty: przewaga TDI ze względu na większą popularność i funkcjonowanie potencjalnych 'dawców' w przyrodzie.
TD5 jest coraz więcej, to i dawców przybywa, jednak części i osprzęt nadal droższe - szczególnie nowe.

generalnie temat jest z gatunku bezsensownie niewyczerpalnych - wymaga więc prostej informacji 'po co Ci to auto' - jeśli sobie będziesz potrafił na to odpowiedzieć, to nie będziesz potrzebował naszych rad.

z kolei śledząc Twoje zamiłowanie do dbałości o estetykę i jakość wykonania przeróbek w aucie (chyba najfajniejsza suza na forum), to w TD5 za bardzo nie poszalejesz. Zresztą gdybyś zakładał robienie konwersji zawieszenia na sprężyny, to zakup D2 nie ma wg. mnie sensu - czyli kup TDI.
Predator 110 Td5, Deflorator 90 300Tdi

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 11:33 am

raz jeszcze napisze - poszukaj TDI z 97' ;)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr mar 28, 2007 11:54 am

henry pisze:raz jeszcze napisze - poszukaj TDI z 97' ;)
a pewnie i tak kupi td5...
wiec po co jezyk strzepic
:)21

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 12:03 pm

ale na szczescie to juz nie bedzie nasz problem :)

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » śr mar 28, 2007 2:49 pm

Generalnie chodzi o auta w róznym przedziale cenowym więc jak Cię stać na TD5 to i na naprawy w servisie będzie Cię stać :wink: A jeżeli nie to sprawa sama się rozwiązuje.
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr mar 28, 2007 3:19 pm

Piotrul pisze:Generalnie chodzi o auta w róznym przedziale cenowym więc jak Cię stać na TD5 to i na naprawy w servisie będzie Cię stać :wink: A jeżeli nie to sprawa sama się rozwiązuje.
jak go stac na naprawe i serwis td5 to niech kupi p38

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » śr mar 28, 2007 3:43 pm

tak w przerwie między matmą, a fizyką znalazłem :)21
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... ht=200+300
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... di&start=0
Może się na coś nada
:)21

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr mar 28, 2007 5:17 pm

Galik pisze:tak w przerwie między matmą, a fizyką znalazłem :)21
Galik uczysz się tyle jakbyś profesorem chciał zosać :)21
kiedy matura :)23
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » śr mar 28, 2007 5:37 pm

Tapeworm pisze:
Galik pisze:tak w przerwie między matmą, a fizyką znalazłem :)21
Galik uczysz się tyle jakbyś profesorem chciał zosać :)21
kiedy matura :)23
za rok :)21
a profesorem nie zostane, bo mamy tutaj jednego na dziale
:)21

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » śr mar 28, 2007 5:56 pm

LR_Olek pisze:
Piotrul pisze:Generalnie chodzi o auta w róznym przedziale cenowym więc jak Cię stać na TD5 to i na naprawy w servisie będzie Cię stać :wink: A jeżeli nie to sprawa sama się rozwiązuje.
jak go stac na naprawe i serwis td5 to niech kupi p38
Olek a co ty chcesz przy silniku TD5 robic ??
ten silnik jest praktycznie bezobslugowy
wiem bo mam taki od 3 lat
nie pierd.li sie tak jak TDI
nie wymieniasz koncowek wtryskow napraw pomp, paskow rozrzadow i innych dynksów...
trzeba tylko pilnowac co 50 tys wymienic uszczelki pod wtryskami
(wiadomo dlaczego- zreszta w TDI tez)
w razie jakiejkolwiek zmiany w pracy silnika podlaczasz do komputera
i wszystko wiesz co w aucie sie dzieje
- koszt takiej imprezy to 50 zł
lepsze to niz jezdzenie po madralach fachowcach wielkich z ktorych kazdy mowi co innego i kazdemu placisz bo on ci sprawdzil i stwierdzil i stracil czas - zastanow sie co jest tansze !!!!!!
a jesli chodzi o motanie przy silniku TDI w błocie na rajdzie to nie oszukujmy sie i tak za wiele tam nie namotasz
przez jakis czas jeszcze bedzie ta mentalnosc (lepsze TDI) miedzy naszymi kolegami ale to im minie :-) tak jak Czesiowi juz mija hehehehe
poza tym najwiekszym plusem TD5 jest mozliwosc ingerencji w prace silnika przez zmiane parametrow w komputerze zmieniajac miedzy innymi moment obrotowy, prace turbiny, spalanie, tak zwanego "dołu" oraz mocy nawet do 35 % mozesz zrobic sobie tu co chcesz i co lubisz i jak chcesz jezdzic cos w rodzaju Power-Comander w motocyklu
Olek a takich mozliwosci nie masz w TDI nic tu nie zrobisz -
mozesz tylko kupic wtryskiwacze o wyzszym cisnieniu :) albo podkrecic na pompie co da ci przyrost mocy o 5 % mocy hehehehe

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr mar 28, 2007 7:28 pm

Tapeworm pisze: Galik uczysz się tyle jakbyś profesorem chciał zosać :)21
kiedy matura :)23
We wrzesniu :)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr mar 28, 2007 7:30 pm

henry pisze:raz jeszcze napisze - poszukaj TDI z 97' ;)
A co - taki masz?

Bo ja mam :)

PS.
masz błąd w podpisie.
Powinno byc - DISKAWERY
:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » śr mar 28, 2007 7:40 pm

nie mam z 95' - bledu w podpisie tez nie mam - mam jak niemiec napisal ;) - nie wiem co go natchnelo, ale nie mam serca zmienic :D

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr mar 28, 2007 7:49 pm

Kiedys na giledzie widzialem VW, z podpisem: VOLCWAGEN
:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości