RR jaki silnik lepszy 4.0SE czy 4.6HSE

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

moncech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 12:48 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

RR jaki silnik lepszy 4.0SE czy 4.6HSE

Post autor: moncech » pt mar 30, 2007 1:02 pm

Witam wszystkich. Mam pytanko. Chcę kupić RR z lat 96-98. Zdecydowałem się na 8-mio cylindrową jednostkę, ale nie wiem którą wybrać. Robię dużo kilometrów z lawetą. W teren jadę tylko turystycznie i nastawiny jestem raczej na spokojny przejazd niż niz czasówki. Czy jest ktoś kto miał możliwość porównania tych silników? Interesuje mnie spalanie i awaryjność.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 30, 2007 9:32 pm

kup lepiej busa
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt mar 30, 2007 9:45 pm

czy haslo kup jeepa odeszlo do lamusa i zmienilo sie w kup busa? :o

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 30, 2007 9:47 pm

nudzisz olo
jeep sie mniej więcej tak samo nadaje do lawety jak hasiok
nie zauważyłeś tego?

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt mar 30, 2007 9:49 pm

w twej wypowiedzi skierowanej do mnie dzis na tymze forum zauwazam twoje nowe ulubione slowo "nudzisz" ...

czyzbys mial trudny dzien dzis? :roll: :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 30, 2007 9:50 pm

to bardzo stare słowo które przeżywa renesans
:)21
a dzień miałe świetny...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » pt mar 30, 2007 9:55 pm

renesans to przezywa slowo "dedykowane",a nie nudny wyraz "nudzisz"

lecz mimo to
popadlem w zadume oraz melancholiczna medytacje jak w krainie wiecznego zatrucia powietrza moze byc "swietny dzien"? :roll:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt mar 30, 2007 10:05 pm

wieczne zatrucie to wam bałtyk wyrzuca
i nadmiar jodu zimową porą
:)21

przemysł ciężki padł i odradza się w chinach
u nas teraz renesans przeżywają rezerwaty i strefy krajobrazu chronionego
:)21
#noichuj

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » sob mar 31, 2007 7:36 am

No i to by było tyle w temacie 4,0 kontra 4,6 :)21
A szkoda bo coś bym poczytał na ten temat. :wink:
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » sob mar 31, 2007 7:46 am

Ale docelowo to Czesław ma rację.
Do lawety t4 2,5tdi jest zajefajne. Takie "hasioki" ładnie wyglądają ciągnąc
przyczepę z jachtem.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob mar 31, 2007 7:49 am

ewentualnie z kuniem...
:)21

dawno temu mocno rozczulił mnie widok bmw m5 z dorobionym hakiem, ciągnącego przyczepkę-samoróbkę na kołach z syreny na której stała...betoniarka
:)21
#noichuj

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » sob mar 31, 2007 8:16 am

Ja posiadam takową przyczepkę, nie chwaląc się. Tylko jeszcze mi M5 brakuje do szczęścia. :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob mar 31, 2007 1:17 pm

za alfą będzie równie uroczo...
:)21
#noichuj

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Post autor: Piotrul » sob mar 31, 2007 7:15 pm

Niestety w alfie brak haka, ale wygledałoby to faktycznie uroczo, zważywszy że alfa jest niewiele wyższa od samej przyczepki :)21 :)20
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

moncech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 12:48 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: moncech » wt kwie 10, 2007 6:42 pm

no, teraz to już wszystko wiem, bardzo dziękuję, chyba wybiorę 4.0, a może 4,6?????
Panowie busem z lawetą jest fajnie ale bardzo prymitywnie niewygodnie i przede wszystkim głośno, nie lepiej podróżować z wygodami i z klasą.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » wt kwie 10, 2007 6:48 pm

zależy co wozisz na tej lawecie :lol:
a 4.0 mniej wybuchowy :wink:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: selim » wt kwie 10, 2007 7:33 pm

N2O pisze:zależy co wozisz na tej lawecie :lol:
jak sie uprze na RR - to proponuje mu wozić zapasowy samochód :lol:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

moncech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 12:48 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: moncech » pt kwie 13, 2007 4:03 pm

nie wiele aut ma hak na 3,5t
z pośród tych które mają wybrałem RR nie wiem tylko z którym silnikiem, i mimo wielu odpowiedzi nadal nic nowego nie wiem. Może po za tym że „4.0 jest mnie wybuchowy” ???
(ps proszę o rozwinięcie)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt kwie 13, 2007 4:36 pm

Najmiej wybuchowy jest 2,25 :)2 tam nie ma co wybuchnąć, a osiągi...powalają :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

moncech
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 4
Rejestracja: pt mar 30, 2007 12:48 pm
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: moncech » pt kwie 13, 2007 4:45 pm

Witam ponownie.
Nie otrzymałem odpowiedzi na swoje pytanie, więc powęszyłem tu i ówdzie i oto jest.
Fachowiec z serwisu Land Rovera pozwiedzał że oba silniki są bardzo udane i żwawe w przeciwieństwie do Diesla który jest dość powolny.
Jednak silnik 4.0 jest mniej wyżyłowany, a przez to bardziej żywotny i odporny na kierowców z ciężką nogą. (tu potwierdza się krótka wzmianka kolegi o „mniej wybuchowym silniku”)
Mam nadzieję że ta wskazówka pomoże w przyszłości ludziom, którzy będą mieli taki sam dylemat jak ja.
Na zakończenie pozdrawiam wszystkich znudzonych erotomanów gawędziarzy którzy zabierają głos tylko po to żeby zabić czas, lub się podroczyć.
Nara
:D

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Post autor: N2O » pt kwie 13, 2007 5:05 pm

4.6 jest bardziej narażone na pęknięcie bloku silnika niż 4.0, 2.5 DSE jedzie ale jak sie go mocno przyciśnie, we wszystkich wersjach silnikowych trzeba uważać aby nie przegrzać silnika. :)
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Galik
 
 
Posty: 840
Rejestracja: śr lut 01, 2006 8:51 pm
Lokalizacja: Warszawa/Gliwice

Post autor: Galik » pt kwie 13, 2007 6:41 pm

Czesiu...
Wczoraj wieczorem znalazłem stary numer znanej gazetki ofrołdowej :)21
Niejaki gentelmen znany w środowisku jako JJ pisze wyraźnie, że RR P38A zdaje egzamin jako holownik, gdyż albowiem ciągnie przyczepe z Tomcatem- zestaw takowy waży ok. 3 ton i RR radzi z nim sobie dzielnie ino że konsumuje znaczne ilości paliwa :)21
Śmiem dodać, że na zeszłorocznym Muttcie właściciel ów przyczepy, Tomcata i RR'a był tak uprzejmy, że przewiozł mnie i przyczepką i Tomcatem i hasiokiem nawet - fajnie było.
Więc jeśli hasiok miałby się nie nadać do holowania lawety mógłbyś rozwinąć z jakich względów-pomijając zapotrzebowanie na paliwo.
Dziękuje
:)

Lucky Bastard
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: wt gru 19, 2006 9:55 pm
Lokalizacja: Malopolska

Post autor: Lucky Bastard » pt kwie 13, 2007 6:50 pm

I regularnie wymieniac olej, sprawdzac jego poziom oraz nie przyciskac do dechy na zimnym. O tak. :)
Disco 3.9 V8i, 2' OME, BFG MT i lakjer metalik

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt kwie 13, 2007 6:55 pm

Galik pisze:Więc jeśli hasiok miałby się nie nadać do holowania lawety mógłbyś rozwinąć z jakich względów
ekonomicznych.
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt kwie 13, 2007 7:35 pm

czesław&jarząbek pisze: ekonomicznych.
:)21
:lol: tia bo utrzymanie landka to nie tylko paliwo :)21
olej i części stanowią spory procent :)21

...no dobra może HSE oleju nie bierze, ale części napewno :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość