Strona 1 z 2
RR jaki silnik lepszy 4.0SE czy 4.6HSE
: pt mar 30, 2007 1:02 pm
autor: moncech
Witam wszystkich. Mam pytanko. Chcę kupić RR z lat 96-98. Zdecydowałem się na 8-mio cylindrową jednostkę, ale nie wiem którą wybrać. Robię dużo kilometrów z lawetą. W teren jadę tylko turystycznie i nastawiny jestem raczej na spokojny przejazd niż niz czasówki. Czy jest ktoś kto miał możliwość porównania tych silników? Interesuje mnie spalanie i awaryjność.
: pt mar 30, 2007 9:32 pm
autor: czesław&jarząbek
kup lepiej busa
: pt mar 30, 2007 9:45 pm
autor: LR_Olek
czy haslo kup jeepa odeszlo do lamusa i zmienilo sie w kup busa?

: pt mar 30, 2007 9:47 pm
autor: czesław&jarząbek
nudzisz olo
jeep sie mniej więcej tak samo nadaje do lawety jak hasiok
nie zauważyłeś tego?

: pt mar 30, 2007 9:49 pm
autor: LR_Olek
w twej wypowiedzi skierowanej do mnie dzis na tymze forum zauwazam twoje nowe ulubione slowo "nudzisz" ...
czyzbys mial trudny dzien dzis?

: pt mar 30, 2007 9:50 pm
autor: czesław&jarząbek
to bardzo stare słowo które przeżywa renesans

a dzień miałe świetny...

: pt mar 30, 2007 9:55 pm
autor: LR_Olek
renesans to przezywa slowo "dedykowane",a nie nudny wyraz "nudzisz"
lecz mimo to
popadlem w zadume oraz melancholiczna medytacje jak w krainie wiecznego zatrucia powietrza moze byc "swietny dzien"?

: pt mar 30, 2007 10:05 pm
autor: czesław&jarząbek
wieczne zatrucie to wam bałtyk wyrzuca
i nadmiar jodu zimową porą
przemysł ciężki padł i odradza się w chinach
u nas teraz renesans przeżywają rezerwaty i strefy krajobrazu chronionego

: sob mar 31, 2007 7:36 am
autor: Piotrul
No i to by było tyle w temacie 4,0 kontra 4,6
A szkoda bo coś bym poczytał na ten temat.

: sob mar 31, 2007 7:46 am
autor: Toroo
Ale docelowo to Czesław ma rację.
Do lawety t4 2,5tdi jest zajefajne. Takie "hasioki" ładnie wyglądają ciągnąc
przyczepę z jachtem.
: sob mar 31, 2007 7:49 am
autor: czesław&jarząbek
ewentualnie z kuniem...
dawno temu mocno rozczulił mnie widok bmw m5 z dorobionym hakiem, ciągnącego przyczepkę-samoróbkę na kołach z syreny na której stała...betoniarka

: sob mar 31, 2007 8:16 am
autor: Piotrul
Ja posiadam takową przyczepkę, nie chwaląc się. Tylko jeszcze mi M5 brakuje do szczęścia.

: sob mar 31, 2007 1:17 pm
autor: czesław&jarząbek
za alfą będzie równie uroczo...

: sob mar 31, 2007 7:15 pm
autor: Piotrul
Niestety w alfie brak haka, ale wygledałoby to faktycznie uroczo, zważywszy że alfa jest niewiele wyższa od samej przyczepki

: wt kwie 10, 2007 6:42 pm
autor: moncech
no, teraz to już wszystko wiem, bardzo dziękuję, chyba wybiorę 4.0, a może 4,6?????
Panowie busem z lawetą jest fajnie ale bardzo prymitywnie niewygodnie i przede wszystkim głośno, nie lepiej podróżować z wygodami i z klasą.
: wt kwie 10, 2007 6:48 pm
autor: N2O
zależy co wozisz na tej lawecie
a 4.0 mniej wybuchowy

: wt kwie 10, 2007 7:33 pm
autor: selim
N2O pisze:zależy co wozisz na tej lawecie
jak sie uprze na RR - to proponuje mu wozić zapasowy samochód

: pt kwie 13, 2007 4:03 pm
autor: moncech
nie wiele aut ma hak na 3,5t
z pośród tych które mają wybrałem RR nie wiem tylko z którym silnikiem, i mimo wielu odpowiedzi nadal nic nowego nie wiem. Może po za tym że „4.0 jest mnie wybuchowy”

?
(ps proszę o rozwinięcie)
: pt kwie 13, 2007 4:36 pm
autor: Tapeworm
Najmiej wybuchowy jest 2,25

tam nie ma co wybuchnąć, a osiągi...powalają

: pt kwie 13, 2007 4:45 pm
autor: moncech
Witam ponownie.
Nie otrzymałem odpowiedzi na swoje pytanie, więc powęszyłem tu i ówdzie i oto jest.
Fachowiec z serwisu Land Rovera pozwiedzał że oba silniki są bardzo udane i żwawe w przeciwieństwie do Diesla który jest dość powolny.
Jednak silnik 4.0 jest mniej wyżyłowany, a przez to bardziej żywotny i odporny na kierowców z ciężką nogą. (tu potwierdza się krótka wzmianka kolegi o „mniej wybuchowym silniku”)
Mam nadzieję że ta wskazówka pomoże w przyszłości ludziom, którzy będą mieli taki sam dylemat jak ja.
Na zakończenie pozdrawiam wszystkich znudzonych erotomanów gawędziarzy którzy zabierają głos tylko po to żeby zabić czas, lub się podroczyć.
Nara

: pt kwie 13, 2007 5:05 pm
autor: N2O
4.6 jest bardziej narażone na pęknięcie bloku silnika niż 4.0, 2.5 DSE jedzie ale jak sie go mocno przyciśnie, we wszystkich wersjach silnikowych trzeba uważać aby nie przegrzać silnika.

: pt kwie 13, 2007 6:41 pm
autor: Galik
Czesiu...
Wczoraj wieczorem znalazłem stary numer znanej gazetki ofrołdowej

Niejaki gentelmen znany w środowisku jako JJ pisze wyraźnie, że RR P38A zdaje egzamin jako holownik, gdyż albowiem ciągnie przyczepe z Tomcatem- zestaw takowy waży ok. 3 ton i RR radzi z nim sobie dzielnie ino że konsumuje znaczne ilości paliwa

Śmiem dodać, że na zeszłorocznym Muttcie właściciel ów przyczepy, Tomcata i RR'a był tak uprzejmy, że przewiozł mnie i przyczepką i Tomcatem i hasiokiem nawet - fajnie było.
Więc jeśli hasiok miałby się nie nadać do holowania lawety mógłbyś rozwinąć z jakich względów-pomijając zapotrzebowanie na paliwo.
Dziękuje

: pt kwie 13, 2007 6:50 pm
autor: Lucky Bastard
I regularnie wymieniac olej, sprawdzac jego poziom oraz nie przyciskac do dechy na zimnym. O tak.

: pt kwie 13, 2007 6:55 pm
autor: czesław&jarząbek
Galik pisze:Więc jeśli hasiok miałby się nie nadać do holowania lawety mógłbyś rozwinąć z jakich względów
ekonomicznych.

: pt kwie 13, 2007 7:35 pm
autor: Tapeworm
czesław&jarząbek pisze:
ekonomicznych.


tia bo utrzymanie landka to nie tylko paliwo

olej i części stanowią spory procent
...no dobra może HSE oleju nie bierze, ale części napewno
