Strona 1 z 1
Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
: ndz kwie 01, 2007 7:25 am
autor: vobo
tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:
opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)
pozdrawiam,
i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]
Maciek
Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
: ndz kwie 01, 2007 8:16 am
autor: Tarsus
vobo pisze:
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
Maciek
...w paddockspares ... za 20 zlotych tak dla przykladu...
: ndz kwie 01, 2007 9:28 am
autor: Pepek
Opony standardowe to 7.50x16. Części kupujesz w każdym serwisie związanym z marką Land rover( z miastem Kraka) lub własnym sumptem ściągane z ojczyzny auta. Ceny części dorównują cenie części do przysłowiowego żuka. W serii jest rozrząd na łańcuchu.

: ndz kwie 01, 2007 10:55 am
autor: vobo
7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę
pozdrawiam,
Maciek
: ndz kwie 01, 2007 11:01 am
autor: Jerry
vobo pisze:7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę
pozdrawiam,
Maciek
Ło jezu...
235 to 235 a 7,5 to 7,5 to dwie rozne opony.
235 mm a 7,5 cala to przeciez co innego.
: ndz kwie 01, 2007 11:08 am
autor: vobo
sorry, ale znalazłem taki przelicznik na angielskim forum
Maciek
: ndz kwie 01, 2007 11:08 am
autor: Pepek
W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy

: ndz kwie 01, 2007 11:39 am
autor: Tapeworm
Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy

tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie

jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek

A dodam, że mam benzyne

Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5

: ndz kwie 01, 2007 11:59 am
autor: Pepek
Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury

: ndz kwie 01, 2007 12:49 pm
autor: vobo
czyli po prostu nie trzeba jeździć pod górkę :]
pozdrawiam,
Maciek
: ndz kwie 01, 2007 12:54 pm
autor: czesław&jarząbek
jeżeli porównać średnicę koła to:
235/85/16=7.50/16=32"
205/16=6.50/16=29"
mniej więcej oczywiście.
serie zdaje się miały mieć 7.00 tak jak camelowe disco bo na 32" czas się bardzo dłuży...
: ndz kwie 01, 2007 2:04 pm
autor: Tapeworm
Pepek pisze:A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury

wiecie co... w 2,25D jest coś... ujmującego

Stawiacz zasłon dymnych
jak mi się kolejny silnik skończy rozważe zamiane

: ndz kwie 01, 2007 3:29 pm
autor: Ptak
A jak czasem fajnie zawory dzwonią - światło i dzwięk (przepraszam brak światła czana chmura)
: ndz kwie 01, 2007 7:04 pm
autor: moto
Tapeworm pisze:Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy

tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie

jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek

A dodam, że mam benzyne

Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5

Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik....
róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem), do serii mozna zakłac je bez obawy o nic...
a to ze starsze serie miały 6,50 czy 7,0 to inna baja......poprostu kiedyś wystraczały
jeżdze na 235/85 , i fura smiga ok.....
: ndz kwie 01, 2007 7:10 pm
autor: Paweł Disco
Serie w dizlu są poprostu wyposażone w system WWW.
W-czesny W-ykrywacz W-zniesień.
: ndz kwie 01, 2007 11:03 pm
autor: Tapeworm
moto pisze:
Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik....

jestem 3tyś po przeszczepie

coprawda uwsteczniłem się, z pięcio podporowego na 3 podporowy, ale kompresja koło 10 więc raczej nie jest źle...
moto pisze:róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem),

ha to już wiem dlaczego jak stanołem obok defa znajomego na nowych nalewkach to Seria była... wyżej(rozmiar oczywiście ten sam)

czyli jeden problem wyjaśniony...mam ponadwymiarowe opony
ma to swoje plusy...wiećej gumy sprawia iż jest tochę miększy no i bez problemu można się wczołgać pod syfa, obrócić i...olej z mostu spuścić
wgrunice rzeczy to te górki też da się przejechać, wrzucasz 2 i wymownym gestem pokazujesz innym użytkownikom drogi gdzie masz ich trąbienie

Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,
: pn kwie 02, 2007 8:35 am
autor: cichy_SIII_109_SW
vobo pisze:tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:
opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)
pozdrawiam,
i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]
Maciek
Na 7.50x16 Seria śmiga całkiem nieźle. Jeżeli przyjać, że w latach '70 wiekszość samochodów zwalniała pod górkę to można z czystym sumieniem olewać tych z tyłu
Z częściami ogólnie nie ma problemu, w Łoroł są dwie firmy sprowadzające większość, choć jak się przekonałem nie maja luster do Serii, ale takich na drzwi - są tylko na błotniki, a od Defa nie chcę zakładać. Jak czegoś nie ma wybitnie to czekasz od 2 do 4 tygodni aż przyjedzie z Anglii. Co w przypadku wszystkich angielskich marek jest normą.
Orginał czy zamiennik - wybór zależy od Ciebie.
: pn kwie 02, 2007 9:17 am
autor: bratek
Pepek pisze:Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury


o taaaaak
Ostatnio zmusiłem Serię coby się wczołgała na 4 na pierwszy podjazd na obwodnicy Trójmiasta od strony Rumii (przed Chwarznem).
Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
: pn kwie 02, 2007 9:04 pm
autor: Tapeworm
bratek pisze:
Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
Pir.le to szukam 2,25D do przeszczepu
