Strona 1 z 1

Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

: ndz kwie 01, 2007 7:25 am
autor: vobo
tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:

opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?

i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)

pozdrawiam,

i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]

Maciek

Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

: ndz kwie 01, 2007 8:16 am
autor: Tarsus
vobo pisze:
i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?

Maciek
:roll:

...w paddockspares ... za 20 zlotych tak dla przykladu...

: ndz kwie 01, 2007 9:28 am
autor: Pepek
Opony standardowe to 7.50x16. Części kupujesz w każdym serwisie związanym z marką Land rover( z miastem Kraka) lub własnym sumptem ściągane z ojczyzny auta. Ceny części dorównują cenie części do przysłowiowego żuka. W serii jest rozrząd na łańcuchu. :D

: ndz kwie 01, 2007 10:55 am
autor: vobo
7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę

pozdrawiam,

Maciek

: ndz kwie 01, 2007 11:01 am
autor: Jerry
vobo pisze:7.5 numerycznie, czyli 235x85 R16?
i czy 88 i 109 miały ten sam rozmiar?
mnie chodzi konkretnie o 88-semkę

pozdrawiam,

Maciek
Ło jezu...
235 to 235 a 7,5 to 7,5 to dwie rozne opony.
235 mm a 7,5 cala to przeciez co innego.

: ndz kwie 01, 2007 11:08 am
autor: vobo
sorry, ale znalazłem taki przelicznik na angielskim forum

Maciek

: ndz kwie 01, 2007 11:08 am
autor: Pepek
W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:

: ndz kwie 01, 2007 11:39 am
autor: Tapeworm
Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:
tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie :lol: jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek :)21
A dodam, że mam benzyne :wink: Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5 :)21

: ndz kwie 01, 2007 11:59 am
autor: Pepek
Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21

: ndz kwie 01, 2007 12:49 pm
autor: vobo
czyli po prostu nie trzeba jeździć pod górkę :]

pozdrawiam,

Maciek

: ndz kwie 01, 2007 12:54 pm
autor: czesław&jarząbek
jeżeli porównać średnicę koła to:
235/85/16=7.50/16=32"
205/16=6.50/16=29"
mniej więcej oczywiście.
serie zdaje się miały mieć 7.00 tak jak camelowe disco bo na 32" czas się bardzo dłuży...

: ndz kwie 01, 2007 2:04 pm
autor: Tapeworm
Pepek pisze:A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21
wiecie co... w 2,25D jest coś... ujmującego :wink: :)21
Stawiacz zasłon dymnych :lol:
jak mi się kolejny silnik skończy rozważe zamiane :wink:

: ndz kwie 01, 2007 3:29 pm
autor: Ptak
A jak czasem fajnie zawory dzwonią - światło i dzwięk (przepraszam brak światła czana chmura)

: ndz kwie 01, 2007 7:04 pm
autor: moto
Tapeworm pisze:
Pepek pisze:W 88ce wg instrukcji stosuje się od 6.50 do 7.50 x16 ale jak założysz 235x85x16 to też wejdzie bez przeróbek, a prześwit jest większy :wink:
tylko prętkość przemieszczania spada drastycznie :lol: jak wracałem z bieszczad to na każdym dłuższym podjeździe tworzył się za mną żądnny krwi korek :)21
A dodam, że mam benzyne :wink: Jak diesla chcesz tylko do "upalania", to może być 235/85, jak na codzień to 7.5 z tendencją do 6.5 :)21


Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik.... :)21

róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem), do serii mozna zakłac je bez obawy o nic...

a to ze starsze serie miały 6,50 czy 7,0 to inna baja......poprostu kiedyś wystraczały :wink:

jeżdze na 235/85 , i fura smiga ok.....

: ndz kwie 01, 2007 7:10 pm
autor: Paweł Disco
Serie w dizlu są poprostu wyposażone w system WWW.
W-czesny W-ykrywacz W-zniesień.

: ndz kwie 01, 2007 11:03 pm
autor: Tapeworm
moto pisze: Nie przesadzaj z tym spadkiem predkosci.......poprostu znowu masz jakiś padniety silnik.... :)21
:evil: jestem 3tyś po przeszczepie :)21
coprawda uwsteczniłem się, z pięcio podporowego na 3 podporowy, ale kompresja koło 10 więc raczej nie jest źle...
moto pisze:róznica w srednicy pomiedzy 7.50 a 235 jest ale mała.....zależy od producenta w duzej mierze.....( troche jak z obuwiem),
:lol: ha to już wiem dlaczego jak stanołem obok defa znajomego na nowych nalewkach to Seria była... wyżej(rozmiar oczywiście ten sam) :)21
czyli jeden problem wyjaśniony...mam ponadwymiarowe opony :wink:
ma to swoje plusy...wiećej gumy sprawia iż jest tochę miększy no i bez problemu można się wczołgać pod syfa, obrócić i...olej z mostu spuścić :)21

wgrunice rzeczy to te górki też da się przejechać, wrzucasz 2 i wymownym gestem pokazujesz innym użytkownikom drogi gdzie masz ich trąbienie :)21

Re: Nie zniechęciłem się - ciąg dalszy pytań o serię,

: pn kwie 02, 2007 8:35 am
autor: cichy_SIII_109_SW
vobo pisze:tylko o konkrety proszę:
na placu boju została seria III, rocznik koło 77-82
silnik 2,25D, krótka 88-ka, hardtop + w planach softtop
no i jeszcze 2 pytanka:

opony standardowe to:
205x80 R16? czy 205x85 R16?

i gdzie i w jakich (tak dla przykładu) cenach kupujecie części zamienne?
zamienniki czy oryginały? (wiem, że niektórych części nie warto brać zamienników - np. pasek rozrządu - ale tam z tego co wiem jest łańcuch)

pozdrawiam,

i do zobaczenia latem moim nowym LRem :]


Maciek
Na 7.50x16 Seria śmiga całkiem nieźle. Jeżeli przyjać, że w latach '70 wiekszość samochodów zwalniała pod górkę to można z czystym sumieniem olewać tych z tyłu 8)

Z częściami ogólnie nie ma problemu, w Łoroł są dwie firmy sprowadzające większość, choć jak się przekonałem nie maja luster do Serii, ale takich na drzwi - są tylko na błotniki, a od Defa nie chcę zakładać. Jak czegoś nie ma wybitnie to czekasz od 2 do 4 tygodni aż przyjedzie z Anglii. Co w przypadku wszystkich angielskich marek jest normą.
Orginał czy zamiennik - wybór zależy od Ciebie.

: pn kwie 02, 2007 9:17 am
autor: bratek
Pepek pisze:Czy jedziesz na 6,50 czy na 235 to na podjazdach taki sam efekt. A przy dieslu jo jeszcze efekty wizualne w postaci czarnego dymu z rury :)21
:)21
o taaaaak
:)21
Ostatnio zmusiłem Serię coby się wczołgała na 4 na pierwszy podjazd na obwodnicy Trójmiasta od strony Rumii (przed Chwarznem).
Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu

: pn kwie 02, 2007 9:04 pm
autor: Tapeworm
bratek pisze: Zacząłem 80 km/h, kończyłem 50 km/h, na początku słyszałem bluzgi jadących za mną, później już tylko ataki kaszlu
Pir.le to szukam 2,25D do przeszczepu :)2 :)21