(mam troszkę rozeznanie w tamtejszym rynku, bo mam tam rodzinę - przy okazji byłoby się gdzie przenocować)
A zdecydowałem się konkretnie na Seria III 88cali, soft top lub hard top, silnik 2,25D, chętnie z overdrivem i mechaniczną wciągarką

to próbuję drążyć temat rejestracji takiego auta w polsce.
Dzwoniłem do ministerstwa transportu, myślałem, że u źródła dowiem się wszystkiego na tacy - nic mylnego - po kilku przekierowaniach trafiłem do pana, który co prawda powiedział, że minister może ostąpić od przepisów (które mówią, że zarejestrować można jedynie auto z kierownicą po lewej stronie), ale nie musi.
Wiem, że rejestracja jako zabytek ma swoje plusy i minusy:
plusy (dla mnie ważne):
nie robi się okresowych badań technicznych
można wykupić OC na krótszy okres (nie ma znaczenia dla mnie)
minusy:
pojazd jest wpisany na listę zabytków, w razie kraksy konserwator dobierze mi się do d...
czy coś jeszcze?
a może macie jakieś doświadczenia w tej materii ?
kierownicy stanowczo nie przełożę na drugą stronę !
a może jakaś inna luka w przepisach?
(kiedyś mówił mi człowiek na stacji diagnostycznej, że można rejestrować wszystkie auta wyprodukowane przed 31.12.1984)
Bo jak patrzę na to wszystko, to droga serią z UK do Polski (1500km) z prędkością 70km/h to pikuś przy tym co będzie trzeba przejść "walcząc" z urzędnikami ...
pozdrawiam,
Maciek
PS. a czas nagli, co chwila kończy się jakaś ciekawa aukcja, np:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1