Pojazd zabytkowy - prawdy i mity??

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Pojazd zabytkowy - prawdy i mity??

Post autor: vobo » śr kwie 04, 2007 9:09 pm

Ponieważ jedyne w dobrym stanie i dobrych cenach LRy są dostępne w Wielkiej Brytanii - głównie z kierownicą po prawej stronie...
(mam troszkę rozeznanie w tamtejszym rynku, bo mam tam rodzinę - przy okazji byłoby się gdzie przenocować)

A zdecydowałem się konkretnie na Seria III 88cali, soft top lub hard top, silnik 2,25D, chętnie z overdrivem i mechaniczną wciągarką ;-)
to próbuję drążyć temat rejestracji takiego auta w polsce.

Dzwoniłem do ministerstwa transportu, myślałem, że u źródła dowiem się wszystkiego na tacy - nic mylnego - po kilku przekierowaniach trafiłem do pana, który co prawda powiedział, że minister może ostąpić od przepisów (które mówią, że zarejestrować można jedynie auto z kierownicą po lewej stronie), ale nie musi.

Wiem, że rejestracja jako zabytek ma swoje plusy i minusy:

plusy (dla mnie ważne):
nie robi się okresowych badań technicznych
można wykupić OC na krótszy okres (nie ma znaczenia dla mnie)

minusy:
pojazd jest wpisany na listę zabytków, w razie kraksy konserwator dobierze mi się do d...

czy coś jeszcze?

a może macie jakieś doświadczenia w tej materii ?
kierownicy stanowczo nie przełożę na drugą stronę !

a może jakaś inna luka w przepisach?
(kiedyś mówił mi człowiek na stacji diagnostycznej, że można rejestrować wszystkie auta wyprodukowane przed 31.12.1984)

Bo jak patrzę na to wszystko, to droga serią z UK do Polski (1500km) z prędkością 70km/h to pikuś przy tym co będzie trzeba przejść "walcząc" z urzędnikami ...

pozdrawiam,

Maciek

PS. a czas nagli, co chwila kończy się jakaś ciekawa aukcja, np:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... &rd=1&rd=1
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr kwie 04, 2007 9:17 pm

Dlaczego nie chcesz przełozyć kiery ?? Myślę ,że łatwiej przełozyć w tym kraju kierę niż zarejestrować auto z kierą po przeciwnej stronie :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr kwie 04, 2007 9:18 pm

Z tego co wiem, musi mieć conajmniej 25 lat
być w stanie fabrycznym:
zero dodatków(poza specyfikacją), na orginalnych częsciach, wyciągarki chyba nie dasz rady wcisnąć...
wzasadzie 3/4 zalezy od rzeczoznawcy(dobrze jest mieć znajomości w PZM) :roll:
Znajomy jeździ Serią z kierownicą po jedynie słusznej stronie na normalnych blachach chyba, podpytam go :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » śr kwie 04, 2007 9:23 pm

Na wyjazd za granicę musisz miec zezwolenie od konserwatora. Na sprzedaż też zezwolenie. Na wykonanie jakiejś zmiany w wyglądzie też zezwolenie
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » śr kwie 04, 2007 9:28 pm

Innymi słowy...fajne te żółte blachy :)20 sam kiedyś chciałem, ale mi przeszło 8)
Bardziej opłaca sie na pojazd specjalny rejestrować (niskie OC), albo ciężarowy :)2
Kurde przekładka w Serii to naprawde nieduży koszt, w częściach wzasadzie syboliczny, a jak bys Serie II kupił to ilość roboty spada :)2
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » czw kwie 05, 2007 6:54 am

nie no.... - kompletny wariat...
Chłopie.
Jeżeli chcesz tym samochodem jeździć (a nie postawić w charakterze pomnika) to wybij sobie kierownicę z prawej z głowy. Tak banalna sprawa jak włączenie się do ruchu z pobocza urasta do zabawy w rosyjską ruletkę...
Na diabła Ci rejestracja jako zabytek - fimy ubezpieczeniowe w większości mają to gdzieś, same ograniczenia co do jakichś przeróbek, napraw, sprzedaży - nawet za granicę legalnie nie możesz wyskoczyć...
Wieczysty przegląd? Przegląd kosztuje 100 pln a jego nieuchronność doskonale mobilizuje do utrzymywania samochodu w stanie minimalnej wymaganej sprawności. Albo masz zamiar dbać o ten wóz - wtedy przegląd nie jest straszny, albo liczysz się z jego zaniedbywaniem - daj se pokój i kup Pandę 4x4.
Przekładka kierownicy to sprawa prawie banalna - przekładnia i parę plastików, trochę kabli, nowy przewód do prędkościomierza i przeróbka pedałów (przewody sprzęgła i hamulców), dźwigni ręcznego...
W Helmutowie wciąż jeszcze można wypatrzyć sztuki w dobrym stanie - z kierą po chrześcijańskiej stronie....
Co do drogi z GB na kółkach - długa Seria III w dieslu 2.25 na trasie ciągnie bez łaski 80 km/h (na BFG 235/85/16). Da się przeżyć - tylko po co?
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » czw kwie 05, 2007 6:55 am

>>Znajomy jeździ Serią z kierownicą po jedynie słusznej stronie na normalnych blachach chyba, podpytam go

jak możesz to poproszę.

>>Dlaczego nie chcesz przełozyć kiery Myślę ,że łatwiej przełozyć w tym kraju kierę niż zarejestrować auto z kierą po przeciwnej stronie

też tak myślę, ale ja chcę mieć aryginał i już - chcę siedzieć po jedynej słusznej stronie.
Mnie to przeszkadzać nie będzie, bo po asfalcie mało jeżdżę, a i prędkości zawrotnych osiągać nie zamierzam :D
A pojazd specjalny może mieć kierownicę po prawej stronie? (chyba nie)
A i tak najpierwej Troopek musi znaleźć nowego właściciela...

pozdrawiam,

Maciek
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw kwie 05, 2007 6:59 am

nie ma to jak robic sobie samemu pod gore...

:roll:

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » czw kwie 05, 2007 8:23 am

bratek pisze: Przekładka kierownicy to sprawa prawie banalna - przekładnia i parę plastików, trochę kabli, nowy przewód do prędkościomierza i przeróbka pedałów (przewody sprzęgła i hamulców), dźwigni ręcznego...

linka predkosciomierza jak najbardziej moze zostać , jest długa i starcza po przekładce......PS. wqurw jest z recznym....musze przyznać.....przynajmniej w militarce bo są 2 tanki, i mało miejsca na gmeranie...ale jasne jest ze przy odrobinie cierpliwosci też idzie...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
vobo
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt wrz 19, 2006 10:42 am
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontaktowanie:

Post autor: vobo » czw kwie 05, 2007 8:27 am

zostaje jeszcze sprawa niesymetrycznego układu napędowego - z tego co wiem, to kierowca z prawej ma więcej miejsca niż z lewej

pozdrawiam,

Maciek

PS. Po wstępnej analizie stwierdzam, że to co jest u niemca lub francuza, to nie dość, że zaorane to jeszcze 3x droższe niż u anglika
Samiec 1.9TD rodem z Hiszpanii

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pojazd zabytkowy - prawdy i mity??

Post autor: cichy_SIII_109_SW » czw kwie 05, 2007 8:30 am

vobo pisze: A zdecydowałem się konkretnie na Seria III 88cali, soft top lub hard top, silnik 2,25D, chętnie z overdrivem i mechaniczną wciągarką ;-)
to próbuję drążyć temat rejestracji takiego auta w polsce.

Dzwoniłem do ministerstwa transportu, myślałem, że u źródła dowiem się wszystkiego na tacy - nic mylnego - po kilku przekierowaniach trafiłem do pana, który co prawda powiedział, że minister może ostąpić od przepisów (które mówią, że zarejestrować można jedynie auto z kierownicą po lewej stronie), ale nie musi.

Wiem, że rejestracja jako zabytek ma swoje plusy i minusy:

plusy (dla mnie ważne):
nie robi się okresowych badań technicznych
można wykupić OC na krótszy okres (nie ma znaczenia dla mnie)

minusy:
pojazd jest wpisany na listę zabytków, w razie kraksy konserwator dobierze mi się do d...

czy coś jeszcze?

a może macie jakieś doświadczenia w tej materii ?
kierownicy stanowczo nie przełożę na drugą stronę !

a może jakaś inna luka w przepisach?
(kiedyś mówił mi człowiek na stacji diagnostycznej, że można rejestrować wszystkie auta wyprodukowane przed 31.12.1984)

Bo jak patrzę na to wszystko, to droga serią z UK do Polski (1500km) z prędkością 70km/h to pikuś przy tym co będzie trzeba przejść "walcząc" z urzędnikami ...

pozdrawiam,

Maciek
Ja jeżdżę na żółtych blachach...

"+"
Jeden przegląd i masz z głowy. Zasadniczo zaczynasz dbać o auto bo ludzie zwracają na Ciebie uwagę.
Płacę 240 zeta OC za rok (ciężarówka) ale:
1. Tylko PZU honoruje temat.
2. Musisz należeć do AP lub CAAR, lub klubu niejakiego Pana Skrzelińskiego.
3. o AC zapomnij...

Normalnie płaciłem 1400 zeta za rok (bez zniżek).

Jeśli ktoś Ci wjedzie w D... na drodze to buli jak za zboże... teoretycznie chroni Ciebie Państwo, i kupujesz tylko orginalne części, a auto jest wyceniane dosyć solidnie, z odpowiedniego katalogu, bez uwzgledniania "stopnia zużycia"

Żółte blaszki przypominają angielskie więc możesz mieć różne zabawne sytuacje na drodze.

"-"
Żadnych przeróbek
(ale - LR jest jak klocki Lego, do tego w orginalnych kanatogach z epoki jest mowa o "dosowywaniu auta do potrzeb indywidualnych klienta" tak więc ja mam nieorginalne wnętrze z lat '70 przerobione przez Niemca i nie musze tego zmienać - samochód ma swoja historię jak to powiedział rzeczoznawca.).

Teoretycznie muzeum na wniosek konserwatora może Ci zabrać samochód pod pretekstem zniszczenia auta (np. 10 lat stoi pod blokiem nie jeżdżone) ale w RP jeszcze sie taka sprawa nie zdażyła.

Zgody Konserwatora wymaga wyjazd za granicę. Przy sprzedaży z tego co wiem nie, ale handel tylko w obrębie RP.


Co do Kierownicy po prawej stronie, o ile sie orietuje to mozna rejestrować takie auta ale z rocznika do 1972 (?) czy jakoś tak w AP jeździ kolo Polonezem z taka kierownicą i poza "fanem" zasadniczo w RP na drodze jest jest ciężko prowadzić takie auto.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » czw kwie 05, 2007 8:34 am

vobo pisze:zostaje jeszcze sprawa niesymetrycznego układu napędowego - z tego co wiem, to kierowca z prawej ma więcej miejsca niż z lewej

pozdrawiam,

Maciek
Po za przekladka muisz wymienic błotniki i przełożyc nagżewnicę, a co do "ilości" miejsca to szybko przywykniesz...
Ostatnio zmieniony czw kwie 05, 2007 9:30 am przez cichy_SIII_109_SW, łącznie zmieniany 1 raz.
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw kwie 05, 2007 9:19 am

Kup serie II i po kłopocie :D Liczniki i nagrzewnica na środku,do przełożenia tylko pedały i kiera. A jak wszyscy wiemy landy mają wszystkie otwory montażowe na prawa i lewą stronę. Całą przekładkę można zrobić prawie na ulicy pod blokiem :)21 . Z inwwestycji masz tylko zakup przekładni oraz zwrotnicy.
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw kwie 05, 2007 11:53 am

Zreszta co tu gadać SII jest najładniejsza :)22 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw kwie 05, 2007 5:36 pm

Tapeworm pisze:Zreszta co tu gadać SII jest najładniejsza :)22 :)21
No i LW :)21
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw kwie 05, 2007 6:44 pm

Lightweight jest klasą sam dla siebie :)2
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw kwie 05, 2007 7:04 pm

etam LW ja się ślinie na widok sanitarki FC101 :)22
A już rozwala mnie fakt, że można grzebać w silniku z siedzenia kierowcy :)20 :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » czw kwie 05, 2007 7:46 pm

Tapeworm pisze:etam LW ja się ślinie na widok sanitarki FC101 :)22
A już rozwala mnie fakt, że można grzebać w silniku z siedzenia kierowcy :)20 :)21
Taa, nowa klasa robienia kapitalki silnika-----podczas jazdy :)21

101 super jest, niekoniecznie sanitarka...
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
dziczek
 
 
Posty: 1136
Rejestracja: śr lut 22, 2006 8:15 pm
Lokalizacja: Góry Izerskie od początku do końca

Post autor: dziczek » czw kwie 05, 2007 8:27 pm

trzeba jeszcze odróżnić czy chcesz z niego zrobić pojazd zabytkowy czy historyczny ,bo to różnica. Sam się przymierzam do czegoś takiego z moim busem . Ale to chyba droga przez mękę.... :roll:
Pajero Classic
VW BUS ('72)-odpoczywa
ZRX 1100

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw kwie 05, 2007 8:40 pm

Link do opisu sprowadzenia z zagranicy samochodu zabytkowego:
http://www.lr.pl/zabytek.html
Sam remontuje SIII na zółtych blachach i wszystko ma plusy i minusy. Faktycznie Land Rover to chyba najwiekszy model do składania i wszystko może się zdarzyć :D, ale nie mozna przeginać. Faktycznie ubezpieczenie wychodzi tanio. Co do udziału w wypadku to jest róznie, jeżeli to nie z naszej winy to jak wyżej. Natomiast jeśli z naszej winy to mamy sprawę o zniszczenie zabytku a to nie przelewki.
Co do kupna LR to niedawno dodałem post: http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic. ... c&start=25
Jest jeszcze w Szwajcarii taki skład Land Roverów:
http://www.land-rover.ch/lr/e/index.htm
Sam chciałem sprowadzić stamtąd ale kupiłem Złoma w Polsce.
Załatwienie papierów na pojazd zabytkowy można zrobić dwojako:
po polsku - dużo dawać w łapę - koszty rosną, albo przed wyjściem do urzędu zostawić układ nerwowy na wieszaku w szafie.
Z dowem rejestarcyjnym kotłowałem się trzy miesiące bo jakaś biurwa zgubiła moje dokumenty.
Prościej jest wyremontować silnik niż coś załatwić.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw kwie 05, 2007 8:57 pm

Co do sprowadzania auta ze Szwajcarii pamiętajcie ,że do ceny należy doliczyc cło a wtedy cena może nie być już ok
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw kwie 05, 2007 9:03 pm

Szwajcaria jest w jakiejś oraganizacji wspólnego handlu czy coś takiego i nie ma cła to znaczy jest ale jego stawka wynosi 0%. Sprowadza sie na takich samych zasadach jak z UE.
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
henry
 
 
Posty: 1030
Rejestracja: czw paź 28, 2004 3:10 pm
Lokalizacja: Breslau
Kontaktowanie:

Post autor: henry » czw kwie 05, 2007 9:07 pm

sie zgadza:
http://www.admoto.pl/poradniki/?p=sprowadzamyspoza

"Cło:
0% - Turcja, Mołdawia, Bułgaria, Rumunia, Szwajcaria
10% - pozostałe państwa "

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » czw kwie 05, 2007 9:16 pm

Coś się tam płaci w tej szwajcarii. Nawet na ogólnie znanym portalu ogłoszeniowym było wystawione parę aut z tego kraju z dopiskiem do rejestracji po opłatach w szwajcarii i tam odbiór dokumentów
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw kwie 05, 2007 9:23 pm

moto pisze: Taa, nowa klasa robienia kapitalki silnika-----podczas jazdy :)21
kapitalka to może nie, bo biegi trzeba zmieniać :wink: ale już regulacja gaźników jak najbardziej... ot choćby na światłach :)20 :)21
moto pisze: 101 super jest, niekoniecznie sanitarka...
W polsce ile ich jest 2?3? ja sanitarke często oglądam...fakt lekka to ona napewno nie jest...ale jak ona gadać musi, kurde kiedyś zwine kluczyki i chociarz po placu ponagniatam :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości