czujnik ABS
Moderator: Jerry
czujnik ABS
Witam
Moje zapytanie tyczy się owego czujnika....Dzieje mi się cos dziwnego, tak jakby czujnik ABS się zawieszal i slysze stukanie w dolnej czesci kolumny kierownicy. Jeśli wtedy nacisne pedal hamulca, wlacza się ABS. Stukanie pojawia się co chwile na 5-10 sekund w czasie normalnej jazdy. Tak, slyszalem już ze ten ABS jest za czuly i w terenie przeszkadza, ale pytanie brzmi: 1. co można z tym zrobic, żeby się wlaczal tylko we 'wlasciwych' sytuacjach i nie był tak czuly 2. czy można ewentualnie tymczasowo wyjac bezpiecznik od ABSu i auto będzie hamowalo normalnie a sam ABS się nie uszkodzi? 3. czy ktos ma jakas inna dobra rade?
Auto to RR '92 na oponach 235/85
Aha, i może najwazniejsze..problem pojawil się jak do zwrotnic wlalem troszke oleju..przedtem za czyjas radą miałem sam smar..(i ABS się nie wlaczal:) W sumie na ABSie mi za bardzo nie zalezy jak ma mi się na kazdym dolku wlaczac..
Moje zapytanie tyczy się owego czujnika....Dzieje mi się cos dziwnego, tak jakby czujnik ABS się zawieszal i slysze stukanie w dolnej czesci kolumny kierownicy. Jeśli wtedy nacisne pedal hamulca, wlacza się ABS. Stukanie pojawia się co chwile na 5-10 sekund w czasie normalnej jazdy. Tak, slyszalem już ze ten ABS jest za czuly i w terenie przeszkadza, ale pytanie brzmi: 1. co można z tym zrobic, żeby się wlaczal tylko we 'wlasciwych' sytuacjach i nie był tak czuly 2. czy można ewentualnie tymczasowo wyjac bezpiecznik od ABSu i auto będzie hamowalo normalnie a sam ABS się nie uszkodzi? 3. czy ktos ma jakas inna dobra rade?
Auto to RR '92 na oponach 235/85
Aha, i może najwazniejsze..problem pojawil się jak do zwrotnic wlalem troszke oleju..przedtem za czyjas radą miałem sam smar..(i ABS się nie wlaczal:) W sumie na ABSie mi za bardzo nie zalezy jak ma mi się na kazdym dolku wlaczac..
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
no to generalnie kicha... 
zaczniemy od tego że zwrotnic-czy jak to sie powszechnie mówi kól-nie robi sie na smarze...bo:
a. siła odśrodkowa wywala smar na wewnętrzną powierzchnię kuli a przegub chodzi na sucho lub w wodzie
b. smar powoduje że czujnik abs nie widzi koronki na przegubie
c. zapodanie smaru do kuli świadczy o:
-nieszczelnych simeringach które juz nie utrzymają oleju
-stukających przegubach które trzeba wyciszyć glutem przed sprzedażą
-skorodowanej powłoce chromowej samej kuli
także gratuluje zakupu
jedyna porządna metoda to rozebranie kuli, oczyszczenie i mordercza inwestycja w granicach 100zł w nowe uszczelniacze i olej do kuli
ewentualnie potem ustawienie czujnika w odpowiedniej odległości od koronki i skasowanie błędów w ecu


zaczniemy od tego że zwrotnic-czy jak to sie powszechnie mówi kól-nie robi sie na smarze...bo:
a. siła odśrodkowa wywala smar na wewnętrzną powierzchnię kuli a przegub chodzi na sucho lub w wodzie

b. smar powoduje że czujnik abs nie widzi koronki na przegubie
c. zapodanie smaru do kuli świadczy o:
-nieszczelnych simeringach które juz nie utrzymają oleju
-stukających przegubach które trzeba wyciszyć glutem przed sprzedażą
-skorodowanej powłoce chromowej samej kuli
także gratuluje zakupu

jedyna porządna metoda to rozebranie kuli, oczyszczenie i mordercza inwestycja w granicach 100zł w nowe uszczelniacze i olej do kuli

ewentualnie potem ustawienie czujnika w odpowiedniej odległości od koronki i skasowanie błędów w ecu

#noichuj
Moment:
a. Jak smaru jest duzo, to niekoniecznie musi byc tak zle
Poza tym smar w wysokich temp robi sie bardziej plynny i lepiej smaruje itp. a olej tez sie robi bardziej plynny i gorzej smaruje. Poza tym dlaczego np. do przegubow stara 66 sie laduje smaru na full (przynajmniej niektorzy tak robia)?
b. to pewnie prawda
c. TO JA zapodalem ten smar do kuli za namowa (juz nie pamietam czyja), ale ten @*#%^* co mi sprzedal rzeczywiscie powinien wisiec
No ale juz w miare w porzadku wszystko.
A tak poza tym wszystkim to ile guru off-road tyle 'szkol smarowania'
Niektorzy mowia ze sam smar, niektorzy, ze sam olej.
Mi sie wydaje ze najlepiej zrobic mieszanke, bo olej slabo smaruje, a smar sam za gesty....
Jak znajdujecie moje poglady?
a. Jak smaru jest duzo, to niekoniecznie musi byc tak zle
Poza tym smar w wysokich temp robi sie bardziej plynny i lepiej smaruje itp. a olej tez sie robi bardziej plynny i gorzej smaruje. Poza tym dlaczego np. do przegubow stara 66 sie laduje smaru na full (przynajmniej niektorzy tak robia)?
b. to pewnie prawda
c. TO JA zapodalem ten smar do kuli za namowa (juz nie pamietam czyja), ale ten @*#%^* co mi sprzedal rzeczywiscie powinien wisiec

No ale juz w miare w porzadku wszystko.
A tak poza tym wszystkim to ile guru off-road tyle 'szkol smarowania'
Niektorzy mowia ze sam smar, niektorzy, ze sam olej.
Mi sie wydaje ze najlepiej zrobic mieszanke, bo olej slabo smaruje, a smar sam za gesty....
Jak znajdujecie moje poglady?
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
nie znajdujemyMihau pisze:A tak poza tym wszystkim to ile guru off-road tyle 'szkol smarowania'
Niektorzy mowia ze sam smar, niektorzy, ze sam olej.
Mi sie wydaje ze najlepiej zrobic mieszanke, bo olej slabo smaruje, a smar sam za gesty....
Jak znajdujecie moje poglady?

producent zrobił kule na olej...więc trzeba lać olej.
amen.
moze gdyby stary 66 robili nieprzerwanie przez prawie 60 lat to doszliby do tego że olej lepiej smaruje i łatwiej go wymienić np po każdym brodzeniu...ale nie było im dane...popyt sczezł

#noichuj
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
jest jak prawisz, rozbieralem pare tygodni temu, piasty zeby wymienic uszczelniacze, wyjalem sobie przeguby, obejrzalem calosc dokladnie, na jednym wymienilem gumowa oslone (manzete), czyli oprocz tego ze jest smar w polkolach to jeszcze w srodku w manzecie tez jest smar, jest to niezle zabezpieczone 

ex MB 300GD
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
- miastek
-
- Posty: 1309
- Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
- Lokalizacja: Miastko/Szczecin
- Kontaktowanie:
Niezły pomysł tylko ze w kazdym aucie które posiada ABS po włączeni zapłonu zapala sie przynajmniej na moment kontrolka ABS-u a nie trudno to sprawdzić bo przeciez kazdy kupiec zaglada pod maske i napewno zauwazy ze auto ma ABS a kontrolka sie nie zapalargb pisze:u taty w 300tdi wypiolem bezpiecznik rozerwalem kostke od absu (pod albo obok pompy) zdjolem zegary wykrecilem zarowke i po temacie
sprzedam czujki absu tak juz w nawiasie



Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2004 11:12 pm przez miastek, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII
Vitara->Samurai->GR->GRII
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
ojej alez ja bron boze nie chce sprzedac mojej ukochonaj dyskoteki a tacie tez jakos nie bardzo chce sie tego pozbywac za dobrze nam sie tymi autami jezdzi ja poprostu przedstawiam rozwiazanie zastosowane rzeze mnie po odwiedzeniu n serwisow
jakbym chcial sprzedac to bym sie tym nie chwalil poza tym raczej bede sprzedawal auto jako bez ABS i prosze mnie tu od frajerow nie przezywac
jakbym chcial sprzedac to bym sie tym nie chwalil poza tym raczej bede sprzedawal auto jako bez ABS i prosze mnie tu od frajerow nie przezywac
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
a odnosnie naprawy ABS w disko jest kilka powodow dla ktorych moze nie dzialac zaczynajac od dolu:
1. jak zdejmiesz tarcze pod spodem jest koronka jak sie blotem zapier.. to ABS nie dziala (i tu powinno sie pakowac w przeguby raczej olej albo smar grafitowy glut za bardzo lepi sie do koronki)
2. czujka ABS albo wyczyscic albo wymienic tutaj konieczne podlaczenie pod ECU
3. zdupiona (raczej zadko) pompa ABS i tutaj tez ECU prawde ci powie
i klania sie tutaj bolaczka LR`ow czyli "zaznaczanie terenu" trzeba czesto hurtowo uszczelniacze wymieniac
ps. w moim przypadku wszystko (punkty1-3) bylo ok ale w przypadku LR w gre wchodzi jeszcze tzw Feauture Disign albo zlosliwosc rzeczy martwych a z tego co wiem to nie jestem jedyny
1. jak zdejmiesz tarcze pod spodem jest koronka jak sie blotem zapier.. to ABS nie dziala (i tu powinno sie pakowac w przeguby raczej olej albo smar grafitowy glut za bardzo lepi sie do koronki)
2. czujka ABS albo wyczyscic albo wymienic tutaj konieczne podlaczenie pod ECU
3. zdupiona (raczej zadko) pompa ABS i tutaj tez ECU prawde ci powie
i klania sie tutaj bolaczka LR`ow czyli "zaznaczanie terenu" trzeba czesto hurtowo uszczelniacze wymieniac
ps. w moim przypadku wszystko (punkty1-3) bylo ok ale w przypadku LR w gre wchodzi jeszcze tzw Feauture Disign albo zlosliwosc rzeczy martwych a z tego co wiem to nie jestem jedyny
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
taa?rgb pisze:wiesz z ABS w wykonaniu LR to jest tak ze jak go naprawisz to za zdradzenie egzorcyzmu powodujacego jego poprawne dzialanie dobrzy ludzie przyprowadza ci swe zony i corki
a ładną masz żone? nie katowaną?
a córka ile ma lat? zebys mnie czasem na mine z prokuratorem nie wpakował
wyslij je obie razem z dyskoteką
i walizką szelestów

#noichuj
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
nie no ja na dzieci jeszcze za mlody jestem a tak na powaznie z ABSem rece mi opadly krew zalala wiec rzyglem pierdlem i wyprulem ABS w cholere jedyne co z niego zostalo to czujki abs na tyle bo mnie sie kabli wywlekac przez cale auto nie chce a z tego co wiem to nie jestem jedynym w swej niedoli a objawy podawane przez kolege sa identyczne z tymi co mialem ja
a walize pieniedzy to juz zabrali panowie z serwisu
a walize pieniedzy to juz zabrali panowie z serwisu
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- heniu w berecie
-
- Posty: 916
- Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
- Lokalizacja: Wroclaw
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość