czujnik ABS

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

czujnik ABS

Post autor: Mihau » pn gru 15, 2003 5:03 pm

Witam
Moje zapytanie tyczy się owego czujnika....Dzieje mi się cos dziwnego, tak jakby czujnik ABS się zawieszal i slysze stukanie w dolnej czesci kolumny kierownicy. Jeśli wtedy nacisne pedal hamulca, wlacza się ABS. Stukanie pojawia się co chwile na 5-10 sekund w czasie normalnej jazdy. Tak, slyszalem już ze ten ABS jest za czuly i w terenie przeszkadza, ale pytanie brzmi: 1. co można z tym zrobic, żeby się wlaczal tylko we 'wlasciwych' sytuacjach i nie był tak czuly 2. czy można ewentualnie tymczasowo wyjac bezpiecznik od ABSu i auto będzie hamowalo normalnie a sam ABS się nie uszkodzi? 3. czy ktos ma jakas inna dobra rade?

Auto to RR '92 na oponach 235/85
Aha, i może najwazniejsze..problem pojawil się jak do zwrotnic wlalem troszke oleju..przedtem za czyjas radą miałem sam smar..(i ABS się nie wlaczal:) W sumie na ABSie mi za bardzo nie zalezy jak ma mi się na kazdym dolku wlaczac..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn gru 15, 2003 7:24 pm

no to generalnie kicha... :)21
zaczniemy od tego że zwrotnic-czy jak to sie powszechnie mówi kól-nie robi sie na smarze...bo:
a. siła odśrodkowa wywala smar na wewnętrzną powierzchnię kuli a przegub chodzi na sucho lub w wodzie :)21
b. smar powoduje że czujnik abs nie widzi koronki na przegubie
c. zapodanie smaru do kuli świadczy o:
-nieszczelnych simeringach które juz nie utrzymają oleju
-stukających przegubach które trzeba wyciszyć glutem przed sprzedażą
-skorodowanej powłoce chromowej samej kuli
także gratuluje zakupu :)21
jedyna porządna metoda to rozebranie kuli, oczyszczenie i mordercza inwestycja w granicach 100zł w nowe uszczelniacze i olej do kuli :)21
ewentualnie potem ustawienie czujnika w odpowiedniej odległości od koronki i skasowanie błędów w ecu
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn gru 15, 2003 7:45 pm

doprowadź go do porządku na asfalcie a w terenie śmiało wyjmować bezpiecznik...
tak jak napisał czesław - najpierw czyszczenie i luzy...

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 15, 2003 7:55 pm

Niektóre renomowane warsztaty z luboscią zapodają rzadki smar do LR :)3 więc nie koniecznie uszczelnienia i chromy sprawdz jeszcze luzy na pól osiach ten wzdłużny i go skasuj a podłączenie do komputra i tak cię nie minie
Klucz

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » pn gru 15, 2003 8:45 pm

Moment:
a. Jak smaru jest duzo, to niekoniecznie musi byc tak zle
Poza tym smar w wysokich temp robi sie bardziej plynny i lepiej smaruje itp. a olej tez sie robi bardziej plynny i gorzej smaruje. Poza tym dlaczego np. do przegubow stara 66 sie laduje smaru na full (przynajmniej niektorzy tak robia)?
b. to pewnie prawda
c. TO JA zapodalem ten smar do kuli za namowa (juz nie pamietam czyja), ale ten @*#%^* co mi sprzedal rzeczywiscie powinien wisiec :)21
No ale juz w miare w porzadku wszystko.

A tak poza tym wszystkim to ile guru off-road tyle 'szkol smarowania'
Niektorzy mowia ze sam smar, niektorzy, ze sam olej.
Mi sie wydaje ze najlepiej zrobic mieszanke, bo olej slabo smaruje, a smar sam za gesty....
Jak znajdujecie moje poglady?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pn gru 15, 2003 8:53 pm

Mihau pisze:A tak poza tym wszystkim to ile guru off-road tyle 'szkol smarowania'
Niektorzy mowia ze sam smar, niektorzy, ze sam olej.
Mi sie wydaje ze najlepiej zrobic mieszanke, bo olej slabo smaruje, a smar sam za gesty....
Jak znajdujecie moje poglady?
nie znajdujemy :)21
producent zrobił kule na olej...więc trzeba lać olej.
amen.

moze gdyby stary 66 robili nieprzerwanie przez prawie 60 lat to doszliby do tego że olej lepiej smaruje i łatwiej go wymienić np po każdym brodzeniu...ale nie było im dane...popyt sczezł
:)21
#noichuj

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pn gru 15, 2003 8:59 pm

Z abs bezwzględnie olej pozostałe bardzo rzadki smar tam nie ma takich temperatur żeby smar popłynoł (chyba że w górach i noga non stop na hamulcu) odległośc czujnika od koronki 3 mm max 5mm

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt gru 16, 2003 8:21 am

jaki konkrenie olej nalezy zapodawac w kule ? czy moze byc ten sam co do mostu?
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt gru 16, 2003 8:44 am

klucz13 pisze: podłączenie do komputra i tak cię nie minie
Klucz
:o
po ch...abs sam się kasuje...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 16, 2003 9:02 am

niedz pisze:jaki konkrenie olej nalezy zapodawac w kule ? czy moze byc ten sam co do mostu?
pytasz o lr'a czy o gele?
bo gela to ma kule na smar jak japońce
a do lr'a taki sam jak do mostu, max 0.4litra na strone
#noichuj

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt gru 16, 2003 10:33 am

pytalem o gelende, hmm no to dobrze, ja zapodalem opor smaru grafitowego, i PST - to jest chyba ten do przegubow,
no i w koncu w korek zmotalem kalamitke :lol: wiec teraz nie ma problemu ze smarowaniem
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt gru 16, 2003 10:36 am

nie wiem ile w tym prawdy ale ponoć gela poza smarem w kuli ma jeszcze dodatkowo przegub w osłonie gumowej
#noichuj

Awatar użytkownika
niedz
 
 
Posty: 170
Rejestracja: sob sty 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: niedz » wt gru 16, 2003 2:11 pm

jest jak prawisz, rozbieralem pare tygodni temu, piasty zeby wymienic uszczelniacze, wyjalem sobie przeguby, obejrzalem calosc dokladnie, na jednym wymienilem gumowa oslone (manzete), czyli oprocz tego ze jest smar w polkolach to jeszcze w srodku w manzecie tez jest smar, jest to niezle zabezpieczone :)2
ex MB 300GD

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 5:36 pm

u taty w 300tdi wypiolem bezpiecznik rozerwalem kostke od absu (pod albo obok pompy) zdjolem zegary wykrecilem zarowke i po temacie
sprzedam czujki absu tak juz w nawiasie

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 10, 2004 9:09 pm

musze pamiętać zeby czasem żadnej dyskoteki z wrocławia nie kupować :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
PIORUN
 
 
Posty: 939
Rejestracja: pt lis 08, 2002 1:39 pm
Lokalizacja: Jelcz-Laskowice
Kontaktowanie:

Post autor: PIORUN » śr mar 10, 2004 9:29 pm

rgb pisze:u taty w 300tdi wypiolem bezpiecznik rozerwalem kostke od absu (pod albo obok pompy) zdjolem zegary wykrecilem zarowke i po temacie
sprzedam czujki absu tak juz w nawiasie
no to nieżly kolo

ja znim nie trzymam :lol: :lol: :lol:
RAYO OFFROAD CENTRUM

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 10:59 pm

wiesz z ABS w wykonaniu LR to jest tak ze jak go naprawisz to za zdradzenie egzorcyzmu powodujacego jego poprawne dzialanie dobrzy ludzie przyprowadza ci swe zony i corki

Awatar użytkownika
miastek
 
 
Posty: 1309
Rejestracja: czw gru 18, 2003 11:37 am
Lokalizacja: Miastko/Szczecin
Kontaktowanie:

Post autor: miastek » śr mar 10, 2004 11:00 pm

rgb pisze:u taty w 300tdi wypiolem bezpiecznik rozerwalem kostke od absu (pod albo obok pompy) zdjolem zegary wykrecilem zarowke i po temacie
sprzedam czujki absu tak juz w nawiasie
Niezły pomysł tylko ze w kazdym aucie które posiada ABS po włączeni zapłonu zapala sie przynajmniej na moment kontrolka ABS-u a nie trudno to sprawdzić bo przeciez kazdy kupiec zaglada pod maske i napewno zauwazy ze auto ma ABS a kontrolka sie nie zapala :D :D :D
Ostatnio zmieniony śr mar 10, 2004 11:12 pm przez miastek, łącznie zmieniany 1 raz.
http://www.4x4.szczecin.pl/
Vitara->Samurai->GR->GRII

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 11:07 pm

ojej alez ja bron boze nie chce sprzedac mojej ukochonaj dyskoteki a tacie tez jakos nie bardzo chce sie tego pozbywac za dobrze nam sie tymi autami jezdzi ja poprostu przedstawiam rozwiazanie zastosowane rzeze mnie po odwiedzeniu n serwisow
jakbym chcial sprzedac to bym sie tym nie chwalil poza tym raczej bede sprzedawal auto jako bez ABS i prosze mnie tu od frajerow nie przezywac

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 11:16 pm

a odnosnie naprawy ABS w disko jest kilka powodow dla ktorych moze nie dzialac zaczynajac od dolu:
1. jak zdejmiesz tarcze pod spodem jest koronka jak sie blotem zapier.. to ABS nie dziala (i tu powinno sie pakowac w przeguby raczej olej albo smar grafitowy glut za bardzo lepi sie do koronki)
2. czujka ABS albo wyczyscic albo wymienic tutaj konieczne podlaczenie pod ECU
3. zdupiona (raczej zadko) pompa ABS i tutaj tez ECU prawde ci powie

i klania sie tutaj bolaczka LR`ow czyli "zaznaczanie terenu" trzeba czesto hurtowo uszczelniacze wymieniac

ps. w moim przypadku wszystko (punkty1-3) bylo ok ale w przypadku LR w gre wchodzi jeszcze tzw Feauture Disign albo zlosliwosc rzeczy martwych a z tego co wiem to nie jestem jedyny

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 10, 2004 11:20 pm

rgb pisze:wiesz z ABS w wykonaniu LR to jest tak ze jak go naprawisz to za zdradzenie egzorcyzmu powodujacego jego poprawne dzialanie dobrzy ludzie przyprowadza ci swe zony i corki
taa?
a ładną masz żone? nie katowaną?
a córka ile ma lat? zebys mnie czasem na mine z prokuratorem nie wpakował
wyslij je obie razem z dyskoteką
i walizką szelestów
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 11:27 pm

nie no ja na dzieci jeszcze za mlody jestem a tak na powaznie z ABSem rece mi opadly krew zalala wiec rzyglem pierdlem i wyprulem ABS w cholere jedyne co z niego zostalo to czujki abs na tyle bo mnie sie kabli wywlekac przez cale auto nie chce a z tego co wiem to nie jestem jedynym w swej niedoli a objawy podawane przez kolege sa identyczne z tymi co mialem ja

a walize pieniedzy to juz zabrali panowie z serwisu

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr mar 10, 2004 11:36 pm

C&J spuść cisnienie
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 10, 2004 11:37 pm

bo co?
to twój młody?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
heniu w berecie
 
 
Posty: 916
Rejestracja: wt mar 09, 2004 10:55 pm
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: heniu w berecie » śr mar 10, 2004 11:41 pm

nie normalnie jechane na maksa zaraz sie cheba krakersem ciol bede J`n`C zapytaj sie pana klucz13 ile czasu przewalczyl z ABS u siebie i jak strasznie sie wkur**l ze wszystko sprawdzone a dalej nie dziala

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość