'small accident' z przednim kołem

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
matikas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:39 am
Lokalizacja: jarocin

'small accident' z przednim kołem

Post autor: matikas » sob kwie 14, 2007 3:24 am

witam
disco2 TD5 2002 rok
po dość mocnym przyrżnięciu w krawężnik przednim prawym, tak aż się fela nadłamała, o oponie już nie wspomnę, zapaliła się kontrolka ABS i SRS
1. jak myślicie, szanowni koledzy, jakie uszkodzenia na łoko wystapiły :wink: i czy pomiar geometrii coś wykaże, dodam że po wymianie na zapas koło stoi prosto
2. w D2 jakoś nie idzie uświadczyć przegubów kulowych jak w D1, co te inżyniery tam nagrzebali?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: 'small accident' z przednim kołem

Post autor: czesław&jarząbek » sob kwie 14, 2007 7:59 am

matikas pisze: jak myślicie, szanowni koledzy, jakie uszkodzenia na łoko wystapiły
kosztowne.

:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob kwie 14, 2007 9:48 am

:o jakie to dysproporcje między mocą silnika, a pojemnością mózgoczaszki muszą być by skasować koło o krawężnik ?? :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: 'small accident' z przednim kołem

Post autor: PiotreQ » sob kwie 14, 2007 10:49 am

matikas pisze:witam
disco2 TD5 2002 rok
po dość mocnym przyrżnięciu w krawężnik przednim prawym, tak aż się fela nadłamała, o oponie już nie wspomnę, zapaliła się kontrolka ABS i SRS
1. jak myślicie, szanowni koledzy, jakie uszkodzenia na łoko wystapiły :wink: i czy pomiar geometrii coś wykaże, dodam że po wymianie na zapas koło stoi prosto
2. w D2 jakoś nie idzie uświadczyć przegubów kulowych jak w D1, co te inżyniery tam nagrzebali?
pozdrawiam
mam to obcykane hehehehe
zima w szybkim poslizgu uderzylem defem tylnymi kołami w kraweznik i wygiela sie rama a buda sila bezwladmnosci przegiela sie na uchwytach mocujacych do ramy - samochod niby jezdzil prosto
ale kto wiedzial jak patrzec to widzial ze to auto to banan ...
koszt profesjonalnego prostowania 2.500,00 zl
ale mozna i za pińćet to zrobic - jak ktos odwazny
i to wlasnie - yt ys LR

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » sob kwie 14, 2007 11:21 am

Raczej nie rama, skoro kolo z zapasu stoi prosto.

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » sob kwie 14, 2007 4:30 pm

Walnął kolega przednim prawym a nie poślizgiem-tyłem, a to raczej zupełnie inna trajektoria walenia i mniej fristajlowa. Stawiam na czujnik ABSu - pewnie doznał ciężkiego szoku albo samorozłączenia. Ale moźe kosztować jak wyżej hehehehe też 500-2500.

A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
maristez
Posty: 2277
Rejestracja: ndz sie 14, 2005 8:08 am
Lokalizacja: 4x4.net.pl
Kontaktowanie:

Re: 'small accident' z przednim kołem

Post autor: maristez » sob kwie 14, 2007 6:08 pm

czesław&jarząbek pisze:
matikas pisze: jak myślicie, szanowni koledzy, jakie uszkodzenia na łoko wystapiły
kosztowne.

:)21
piasta?

Awatar użytkownika
JarekM
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn paź 02, 2006 12:53 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz/Nakło/Minikowo
Kontaktowanie:

Post autor: JarekM » sob kwie 14, 2007 6:14 pm

andziasss pisze: A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
SRS to erbegi....
SLS to self level suspensions...
więc obstawiam czujniki w karoserii
JarekM
Discovery 2 Td5, '1999
GG:1390529
Obrazek

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob kwie 14, 2007 9:22 pm

JarekM pisze:
andziasss pisze: A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
SRS to erbegi....
SLS to self level suspensions...
więc obstawiam czujniki w karoserii
i co w zwiazku z tym?

przeciez to kazdy wi :)21

Awatar użytkownika
matikas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:39 am
Lokalizacja: jarocin

Post autor: matikas » sob kwie 14, 2007 9:51 pm

Tapeworm pisze::o jakie to dysproporcje między mocą silnika, a pojemnością mózgoczaszki muszą być by skasować koło o krawężnik ?? :)21
a moja wina, że takie wysokie krawężniki wstawiają, że nawet disco nie dał rady?! :lol:

Awatar użytkownika
matikas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:39 am
Lokalizacja: jarocin

Post autor: matikas » sob kwie 14, 2007 9:53 pm

andziasss pisze:Stawiam na czujnik ABSu - pewnie doznał ciężkiego szoku albo samorozłączenia. Ale moźe kosztować jak wyżej hehehehe też 500-2500.

A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
poduszki są całe, no bez przesady tak mocno to aż nie było :P
no i pneumozawieszenia na szczęście nie posiada
podniosłem, oblukałem, piasta przy mocowaniu drążka kierowniczego pęknięta :)3
prawicie koledzy,iż jeszcze czujniki poduszek(SRS) i ABS uszkodzone, czyli koszta rosną :)3 , a idzie to jakoś naprawić, przesterować czy trza wymieniać na nowe?
rozumiem, że zamiast kulowych W D2 angielskie inżyniery obmyślili zwykłe przeguby jak w łosobówkach? lepsze to czy gorsze? :-?

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob kwie 14, 2007 10:34 pm

matikas pisze: a moja wina, że takie wysokie krawężniki wstawiają, że nawet disco nie dał rady?! :lol:
Za szybko jeździsz, za wolno reagujesz :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » ndz kwie 15, 2007 6:48 am

Misiek Bielsko pisze:Raczej nie rama, skoro kolo z zapasu stoi prosto.
Prosto-padle do osi pojazdu :)21

Jak tylne drzwi proste, to i kolo trzyma sie prosto :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 15, 2007 8:33 am

matikas pisze: poduszki są całe, no bez przesady tak mocno to aż nie było :P
no i pneumozawieszenia na szczęście nie posiada
podniosłem, oblukałem, piasta przy mocowaniu drążka kierowniczego pęknięta :)3
prawicie koledzy,iż jeszcze czujniki poduszek(SRS) i ABS uszkodzone, czyli koszta rosną :)3 , a idzie to jakoś naprawić, przesterować czy trza wymieniać na nowe?
rozumiem, że zamiast kulowych W D2 angielskie inżyniery obmyślili zwykłe przeguby jak w łosobówkach? lepsze to czy gorsze? :-?

eeeeeeeeee? :o

Awatar użytkownika
matikas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 10
Rejestracja: czw mar 22, 2007 4:39 am
Lokalizacja: jarocin

Post autor: matikas » ndz kwie 15, 2007 9:51 am

LR_Olek pisze:
eeeeeeeeee? :o
rozwiń swą myśl
nie każdy posiada lata świetlne praktyki z landami (czytaj: poorane dłonie na skutek wykręcania calowych śrub i noce przespane w garażu na zimnym betonie zamiast w boku żony jak normalnym przykazano) :wink: ...jeszcze

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » ndz kwie 15, 2007 7:32 pm

czyli odstaw auto do warsztatu... :D

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 15, 2007 8:14 pm

Tapeworm pisze:
matikas pisze: a moja wina, że takie wysokie krawężniki wstawiają, że nawet disco nie dał rady?! :lol:
Za szybko jeździsz, za wolno reagujesz :roll:
:)21
:)2
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » ndz kwie 15, 2007 8:15 pm

matikas pisze:
andziasss pisze:Stawiam na czujnik ABSu - pewnie doznał ciężkiego szoku albo samorozłączenia. Ale moźe kosztować jak wyżej hehehehe też 500-2500.

A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
poduszki są całe, no bez przesady tak mocno to aż nie było :P
no i pneumozawieszenia na szczęście nie posiada
podniosłem, oblukałem, piasta przy mocowaniu drążka kierowniczego pęknięta :)3
prawicie koledzy,iż jeszcze czujniki poduszek(SRS) i ABS uszkodzone, czyli koszta rosną :)3 , a idzie to jakoś naprawić, przesterować czy trza wymieniać na nowe?
rozumiem, że zamiast kulowych W D2 angielskie inżyniery obmyślili zwykłe przeguby jak w łosobówkach? lepsze to czy gorsze? :-?
piaste kupuje się razem z czujnikiem
#noichuj

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » pn kwie 16, 2007 9:50 am

czesław&jarząbek pisze:
matikas pisze:
andziasss pisze:Stawiam na czujnik ABSu - pewnie doznał ciężkiego szoku albo samorozłączenia. Ale moźe kosztować jak wyżej hehehehe też 500-2500.

A SRS sie zapaliła bo pewnie poduszka wywaliła, tylko która:-):-):-) może taka w pneumozawieszeniu? Albo nie wywaliła ale zaraz to zrobi, uciekaj!
poduszki są całe, no bez przesady tak mocno to aż nie było :P
no i pneumozawieszenia na szczęście nie posiada
podniosłem, oblukałem, piasta przy mocowaniu drążka kierowniczego pęknięta :)3
prawicie koledzy,iż jeszcze czujniki poduszek(SRS) i ABS uszkodzone, czyli koszta rosną :)3 , a idzie to jakoś naprawić, przesterować czy trza wymieniać na nowe?
rozumiem, że zamiast kulowych W D2 angielskie inżyniery obmyślili zwykłe przeguby jak w łosobówkach? lepsze to czy gorsze? :-?
piaste kupuje się razem z czujnikiem
No to ja nic nie poradzę, że czujnik jest obudowany piastą, ale swoją drogą to walnięcie jest małowyobrażalne. Żeby tak walnąć i piastę rozdymać...!? W mieście? A łopony pewnie niskoprofilowe... i felgi 18tki...?
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn kwie 16, 2007 12:50 pm

andziasss pisze: ale swoją drogą to walnięcie jest małowyobrażalne. Żeby tak walnąć i piastę rozdymać...!? W mieście? A łopony pewnie niskoprofilowe... i felgi 18tki...?
tak samo jak zarżnąć 300tdi w trasie :roll: pełna piz.a przez całą europe, wskazówka temperatury ignorowana...bo co to takiego :)3 silnik padł w alpach...no coment :roll:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
andziasss
 
 
Posty: 156
Rejestracja: śr gru 27, 2006 9:17 pm
Lokalizacja: Kraj Warty
Kontaktowanie:

Post autor: andziasss » śr kwie 18, 2007 3:19 pm

Tapeworm pisze:
andziasss pisze: ale swoją drogą to walnięcie jest małowyobrażalne. Żeby tak walnąć i piastę rozdymać...!? W mieście? A łopony pewnie niskoprofilowe... i felgi 18tki...?
tak samo jak zarżnąć 300tdi w trasie :roll: pełna piz.a przez całą europe, wskazówka temperatury ignorowana...bo co to takiego :)3 silnik padł w alpach...no coment :roll:
Tak mi przyszłonaszło, że jak już się tak ignoruje wskaźniki temperatury i krawężniki to może lepiej zignorować też te światełka od srsabs-ów i felę też olać i dyntke zapodać i jakby nigdy nic...
landklinika... jakby kto pytał
andziasss@landklinika.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości