Strona 1 z 1

dmuchawa - nagrzewnica we Freelander

: wt kwie 17, 2007 7:23 am
autor: Dor
Witam

Czy podpowie mi ktoś co zrobić aby chodził pierwszy
stopień w dmuchawie ??
2,3,4 się załącza normalnie a na pierwszym cisza :(

Re: dmuchawa - nagrzewnica we Freelander

: wt kwie 17, 2007 10:50 am
autor: irekk
Dor pisze:Czy podpowie mi ktoś co zrobić aby chodził pierwszy
stopień w dmuchawie ??
2,3,4 się załącza normalnie a na pierwszym cisza :(
wymienić jeden rezystor na płytce

pozdr

: wt kwie 17, 2007 11:20 am
autor: LR_Olek
albo bardziej sie wsluchac i uslyszec ze chodzi... :lol:

: wt kwie 17, 2007 11:31 am
autor: Dor
Wsłuchiwałem sie na ile potrafię najlepiej ale nie chodzi...

a propos rezystora w płytce czy mógł byś bliżej opisać który to rezystor lub gdzie jest ta płytka ?
nie jestem asem elektryki samochodowej :roll:
czy dużo jest roboty aby dostać się do tej płytki ??

: wt kwie 17, 2007 11:59 am
autor: irekk
Dor pisze:a propos rezystora w płytce czy mógł byś bliżej opisać który to rezystor lub gdzie jest ta płytka ?
nie jestem asem elektryki samochodowej :roll:
czy dużo jest roboty aby dostać się do tej płytki ??
płytka znajduje się w obwodzie pomiędzy pokrętłami, a silnikiem nawiewu... ;)
nie wiem jak konkretnie we freelku ale dosc czesto skrzynka rezystorow znajduje sie za schowkiem od strony pasazera (trzeba zdemontowac schowek, by sie do niej dostac)

pozdr

: wt kwie 17, 2007 2:03 pm
autor: LR_Olek
najprosciej pojechac do warsztatu...


to tak jakby chcac zjesc chleb kazdy by pytal jak go upiec :)21

: wt kwie 17, 2007 4:20 pm
autor: GAZFAN
Czy jesli pytasz co masz w swoim samochodzie i jak zrobic.. chcesz byc wysyłany ciągle do piekarni Olku?

: wt kwie 17, 2007 5:39 pm
autor: irekk
irekk pisze:
Dor pisze:czy mógł byś bliżej opisać który to rezystor
sorki - zapomniałem o tym napisać :(

Idea działania jest taka, że (na przykładzie nawiewu z 4 biegami) na pierwszym biegu prąd przepływa przez 3 identyczne rezystory (łączone w szereg), na drugim biegu przez 2 rezystory, na trzecim biegu przez 1 rezystor. Na najwyższym biegu prąd nie przepływa przez żaden rezystor.
Jeśli uszkodzeniu ulegnie rezystor np. od 3 biegu, to niższe biegi nie będą działać. Podobnie w przypadku usterki rezystora 2 biegu, nie będzie działać również 1 bieg wentylatora dmuchawy. Tu masz zatem wskazówkę, że u Ciebie padł pierwszy rezystor...

Aby usunąć usterkę należy dobrać się do skrzynki rezystorów. Rezystor można nabyć w dowolnym sklepie z artykułami elektronicznymi.
Wszystkie rezystory mają takie same wartości, a zatem w celu określenia wartości rezystancji wystarczy zmierzyć dowolny sprawny rezystor na płytce. Prawdopodobnie bedzie to 1ohm/10W. Koszt max. kilka PLN i odbrobina własnej pracy. Oczywiście możesz także wybrać wersję proponowaną przez Kolegę Olka - On z pewnością udałby się prosto do ASO... ;)

pozdr

: wt kwie 17, 2007 5:48 pm
autor: Dor
irekk - dziękuję bardzo za wyczerpującą odpowiedz
postaram sie znaleźć i dobrać do tej skrzynki z rezystorami
:D

co do propozycji kolegi Olka - cóż jestem bardziej zdany na siebie
w Szczecinie nie ma ASO LR ,ot taka wioska z tramwajami ale i tak nie
zamienił bym tego miasta na żadne inne...

: wt kwie 17, 2007 6:29 pm
autor: LR_Olek
Dor pisze: co do propozycji kolegi Olka - cóż jestem bardziej zdany na siebie
w Szczecinie nie ma ASO LR ,ot taka wioska z tramwajami ale i tak nie
zamienił bym tego miasta na żadne inne...

a kto tu mowi o aso?

:o

: śr kwie 18, 2007 7:33 pm
autor: Rysio_Ochódzki
Jak naprawisz to daj znać

: pn kwie 23, 2007 7:57 pm
autor: Rysio_Ochódzki
I co naprawione? Z tego co patrzyłem u mnie to wszystkie kable wchodzą do obudowy nagrzewnicy i tam pewnie jest magiczna skrzynka z rezystorami...

: pn kwie 23, 2007 8:52 pm
autor: Dor
Jeszcze nie naprawione...

, brak czasu i inne sprawy typu przekładnia kierownicza, słychać trzaski więc albo ona albo krzyżak...

z tego co się zdołałem zorientować to magiczne rezystory mogą być schowane w stopiowanym przełączniku dmuchawy ale jeszcze do tego nie doszedłem organoleptycznie,oczywiście to tylko przypuszczenia po studiowaniu manual'a freelandera w jezyku niemieckim...
wcześniej czy później i tak je znajdę (mam nadzieję) :D

: sob maja 05, 2007 9:36 am
autor: Rysio_Ochódzki
No i znalazłem! Tak jak pisałem, "rezystory" znajdują się w obudwie nagrzewnicy od strony pasażera. Trzeba wyciagnąć karbowaną rurę i wykręcić dwa wkręty.

: ndz maja 06, 2007 8:40 am
autor: Rysio_Ochódzki

: ndz cze 17, 2007 11:28 pm
autor: Dor
Dokładnie tak jak napisał rysio tam są te rezystorki, po przeglądnięciu dokumentacji foto widzę że u kolegi też wcieło pierwszy stopień dmuchawy :wink:

Dla nie wtajemniczonych rezystory są wykonane z drutu oporowego który się bardzo nagrzewa i jest chłodzony pracą dmuchawy, nie polecam tradycyjnego lutowania ponieważ lut się wcześniej czy później stopi
można zastosować metodę zaciśnięcia końcówek upalonego drutu opornika za pomocą miedzi radzę koncówki oczyścić, próby skręcania ich "na krótko" spowodują łamanie drutu jest on dość kruchy :(

: ndz cze 17, 2007 11:38 pm
autor: Dor
Jeszcze zapytam Szanownych Kolegów

Gdzie znajdę filtr pyłkowy we freelanderze z 98r ?
nigdzie się drania doszukać nie mogę, coś mi się zdaje
że nie był on do każdej wersji pakowany
ale przy klimie to chyba powinien występować ?!?
tylko gdzie ???

: pn cze 18, 2007 6:37 am
autor: LR_Olek
Dor pisze: ale przy klimie to chyba powinien występować ?!?
ja tam sie w ogole nie znam,ale w moim disco z klima nie ma takiego cuda 8)

: pt cze 22, 2007 6:52 pm
autor: Rysio_Ochódzki
Dor pisze:Jeszcze zapytam Szanownych Kolegów

Gdzie znajdę filtr pyłkowy we freelanderze z 98r ?
nigdzie się drania doszukać nie mogę, coś mi się zdaje
że nie był on do każdej wersji pakowany
ale przy klimie to chyba powinien występować ?!?
tylko gdzie ???
Może się okazać że nie ma...
Ja mam klimę i filtra brak...

: sob cze 23, 2007 2:32 am
autor: Maq
Jak jest filtr to jest przy dmuchawie, od strony "nóg pasażera".

Ja mam klimę i nie mam filtra.

: sob cze 23, 2007 5:21 pm
autor: Dor
Dzięki za odpowiedzi,
okazuje sie że mimo klimatyzacji moje auto nie jest
wyposażone w filtr pyłkowy :D
dzięki czemu mój portfel nie jest lżejszy o 200pln :)2

: sob cze 23, 2007 5:28 pm
autor: LR_Olek
Dor pisze:Dzięki za odpowiedzi,
okazuje sie że mimo klimatyzacji moje auto nie jest
wyposażone w filtr pyłkowy :D
dzięki czemu mój portfel nie jest lżejszy o 200pln :)2
jak okresliles cene czegos co nie istnieje? :o

: sob cze 23, 2007 5:37 pm
autor: Rysio_Ochódzki
LR_Olek pisze:
Dor pisze:Dzięki za odpowiedzi,
okazuje sie że mimo klimatyzacji moje auto nie jest
wyposażone w filtr pyłkowy :D
dzięki czemu mój portfel nie jest lżejszy o 200pln :)2
jak okresliles cene czegos co nie istnieje? :o
200zł to i tak dużo...
Jak nie istniej jak istnieje :D tyle tylko że nie we wszystkich modelach...

: sob cze 23, 2007 5:48 pm
autor: Dor
na aukcji w allegro występował filtr pyłkowy do freelandera
za jedyne 200pln
stąd moja orientacja cenowa i próby odnalezienia tego filtra w moim LR

: sob cze 23, 2007 5:55 pm
autor: Dor
Dlaczego nie istnieje filtr w autach które posiadają klimatyzację skoro
fabryka nie wypuszcza takiego modelu bez filtra pyłkowego ?
odpowiedz dość prosta
salon LR w niemcach lub innym miejscu europy
zamawia auta bez klimy (więc i bez filtra)
i promocyjnie zakłada klimatyzację klientom którzy jej pragną
, podzespoły ma po kosztach jeśli ma dobre notowania punktowe
u producenta jako serwis,wiec ma dobry dodatkowy zarobek na aucie
i wszyscy są zadowoleni tylko filtra później doszukać się nie można :D