Strona 1 z 1

Pompa sprzęgła w Disco

: pt maja 04, 2007 9:14 am
autor: Żuczek
Mam problem z pompą sprżegła od Disco. Zachęcony lekturą forum stwierdziłem że czas wymienic/odpowietrzyć uład. Odkręciłem pokrywę zbiorniczka - płyn był, pózniej odpowietrznik, podstawiłem butelkę, no i nic.. pociekło parę kropel po naciśnięciu pedału - ale płynu nie pobiera. odkręciłem pompę - rozbebrałem oczyściłem i złozyłem - nadal nie bierze płynu. Poluzowałem przewód żeby pompe odpowietrzyć i nic nie pomaga... lekko syczy (w jedną i druga stronę) płyn jak był pod korek tak jest. Może jakiś trick tu jest do zrobienia?

: pt maja 04, 2007 10:07 am
autor: bratek
A nie zgniotłeś gdzieś przewodu?

: pt maja 04, 2007 10:20 am
autor: Żuczek
Do przewodów się nie dotykałem poza odkręceniem (delikatnie) tego przy pompie. Główny problem to że ona nie chce pobrać płyny ze zbiorniczka mimo że cisnienie daje.

: pt maja 04, 2007 10:28 am
autor: Tapeworm
działało było nie ruszać :)21
ja też z hydrauliką walcze...ruszyć musiałem, bo grubsza robota była :roll:

: pt maja 04, 2007 12:10 pm
autor: Discotheque
masz clutch dumper w ukladzie?

to 200 czy 300Tdi?

: pt maja 04, 2007 12:30 pm
autor: Pepek
Spróbuj ją odpowietrzyć w odwrotną stronę, od dołu wtłaczając płyn do wysprzęglika aż się zacznie napełniać zbiorniczek. A będziesz miał pewność 100% dobrego odpowietrzenia

: pt maja 04, 2007 12:44 pm
autor: Discotheque
Ogolnie z odpowietrzeniem ukladu sprzegla jest jazda, jako ze robilem to u siebie przez partanine poprzednika jakies 7-8 razy to moge stwierdzic ze najlepszym sposobem jest... zostawienie wp.zdu odkreconego odpowietrznika prawie calkowicie, zapewnienie doplywu swiezego plyny do zbiorniczka i pojscie na hamburgera. Po powrocie zakrecam odpowietrznik i uklad jest odpowietrzony.

Jak jest mocno oporny to pomaga metoda na "pf125p" czyli dmiemy czym tam mamy w zbiorniczek z plynem.

Lub jak napisal pepe, idziemy do apteki po duza strzykawke podlaczamy wezyk i pchamy od dolu przez odpowietrznik.

Ale najlepszy jest przyrzad drapera do odpowietrzania hamulcow. Podlaczasz kompresor, przyrzad, butle z plynem i po 10 sekundach uklad odpowietrzony.


Tak przy okazji gdyby ktos sie zastanawial nad tym po co jest clutch dumper to informuje na podstawie wlasnych doswiadczen ze daje on naprawde zajebiscie duzo i slicznie wytlumia i daje plyniejsza lagodniejsza prace sprzegla.

: pt maja 04, 2007 12:46 pm
autor: bratek
Pepek pisze:Spróbuj ją odpowietrzyć w odwrotną stronę, od dołu wtłaczając płyn do wysprzęglika aż się zacznie napełniać zbiorniczek. A będziesz miał pewność 100% dobrego odpowietrzenia
i drożności

: pt maja 04, 2007 1:16 pm
autor: Żuczek
To jest 200 TDI, clutch dumpera nie widziałem (nie szukałem). Głowny probelm to taki że to draństwo (płyn znaczy) nie chce zbiorniczka opuścić. Jak miałem pompę w ręku z wyjętym tłokiem to płyn baaaardzo leniwie raczył zwilżyć cylinderek.
Metoda - cały odpowietrznik i hamburger nie zadziała bo autko stało ostatnią noc ze zluzowanym przewodem przy pompie. Metoda na "pf 125p też nie zadziałała.

: pt maja 04, 2007 1:24 pm
autor: Pepek
To może odznaczać że:
- napuchła ci gumka i zasłania wargą otwór zasilający
-albo pompa nie cofa się do końca
Pierwsze co sprawdź czy jest luz na popychaczu

: pt maja 04, 2007 11:57 pm
autor: Discotheque
I od razu mala uwaga, przy pedale masz mimosrod ktory chodzi w oczku popychacza pompy i plastikowe tulejki. Dobrze to zaloz i wyreguluj tak zeby byl milimetrowy luz, inaczej pompa bedzie zawsze lekko wcisnieta.

Jak masz clutch dumper ktorego zreszta nie trzeba szukac bo to pierwsze co rzuca sie w oczy przy wyprzegniku, bedzie sie ciezej odpowietrzalo.

W razie co set z gumkami kosztuje cos kolo 10zl.

Obrazek

: sob maja 05, 2007 10:44 am
autor: Żuczek
Idę zaraz spróbować w drugą stronę (wersja ze strzykawą).
Może ma ktoś rysunek tej pompy ze zdjęcia Discotheque, ściągnąłem od 300 ale trochę się różnią, generalnie chodzio to ile jest otworków mięzy pompą a zbiorniczkiem - w 300 są dwa u siebie znalazłem i przeczyścłem 1.

: sob maja 05, 2007 10:59 am
autor: sator6
Gdzieś w dziale był wklejony link do instrukcji naprawy disco ( części disco) po polsku. Poszukaj. Jak się nie doszukasz to mam to gdzieś u siebie.

: sob maja 05, 2007 1:14 pm
autor: Discotheque
Mam rowniez fotki mojej pompy od srodka i widac ze jest jeden otworek.

: ndz maja 06, 2007 8:02 am
autor: Żuczek
Pompa rozerana - jest jeden otworek i otworki w tłoczku przysłonięte blaszką. Niby wszystko ok i powinno robić a nie robi do końca tzn - ciśnienie pompa podaje ale przy zwolnieniu pedału zaraz zasysa płyn z układu. Na początek wymienię gumki na tłoczku, jak to nie pomoże to całą pompę...

: wt maja 08, 2007 8:01 pm
autor: Żuczek
Wymieniłem gumki i pompa od razu robi:-)) z odpowietrzeniem też problemu nie było... Dzięki za pomoc.