wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
k33k
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 8:30 am
Post
autor: k33k » sob maja 05, 2007 8:52 am
Witam serdecznie.
Rok temu kupiłem LR freelandera 2.0 tdi i zrobiłem nim juz 40 tys.km.Wiem,że nie jest to samochód terenowy i wiele tu sie naczytałem złych opinii na temat w/w auta.
W czasie użytkowania co 10 tys km wymieniałem oleje i filtry,a z usterek jakie mnie spotkały to wymiana dwóch końcówek drążka kierowniczego i jednej końcówki prawego przedniego wachacza.Więc myślę,że nie jest to wiele.
A teraz mam pytanie do znających się w temacie:Czy dobrym będzie rozwiązaniem wypięcie wału napędowego?W zimę bardzo dobrze się zachowywało auto na śniegu,ale teraz jak jeżdżę więcej po czarnym to może dobrym rozwiązaniem było by odłączyć tylny most.Tylko nie wiem jak będzie się zachowywal samochód,jego elektronika i sprzęgło wiskozowe.Czy wogóle nie uszkodzę czegoś taką jazdą tylko z napędem na przednią oś?
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob maja 05, 2007 9:04 am przez
k33k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Najmłodszy_Gazowiec

- Posty: 374
- Rejestracja: czw maja 27, 2004 8:14 pm
- Lokalizacja: Karczew
Post
autor: Najmłodszy_Gazowiec » sob maja 05, 2007 8:55 am
Ale po co chcesz to zrobiæ? Co chcesz przez to osi±gn±æ? poza napraw± za kilkanascie setek/tysiêcy kilometrów...
Gaz 69
-
k33k
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 8:30 am
Post
autor: k33k » sob maja 05, 2007 9:09 am
myślę,że wtedy będzie mniejsze spalanie i lżej będzie się zachowywal na czarnym np.przy zawracaniu.Bo w sumie w lato nie jest mi potrzebny napęd 4 x 4,a że nie ma możliwości odłączenia tak jak np.w większości terenowych aut to sobie pomyslałem,ze może odłączę cały wał napędowy.
-
misialek
-

- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Post
autor: misialek » sob maja 05, 2007 9:19 am
Misiu... sprzedaj tego ułomnego LR'a i kup sobie placka albo... niektóre jeepy mają odpinany przód

Ranger, XC70, XTZ660
-
gruszkin
-

- Posty: 6161
- Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
- Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają
Post
autor: gruszkin » sob maja 05, 2007 10:07 am
landroverowy lans kosztuje

kup se jeepa i sie problemy skoncza

-
k33k
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 8:30 am
Post
autor: k33k » sob maja 05, 2007 11:28 am
Nie chce go sprzedawać,gdyż bardzo dobrze sie sprawuje.Poprostu tylko tak sobie pomyslałem nad wspomnianym rozwiązaniem.Skoro jednak odradzacie ten eksperyment pozostane przy fabrycznym rozwiązaniem.
-
Tarsus
Post
autor: Tarsus » sob maja 05, 2007 11:47 am
Frelek w wiekszosci sytuacji i tak jest przednionapedowy... tyl dopina sie automatycznie tylko w przypadkach utraty przyczepnosci.
Nie rob tego, nie ma co kombinowac... lej i jezdzij.
a kup "se jeepa" jest juz tak kuurwa nudne ze plakac sie chce....
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » sob maja 05, 2007 11:53 am
Wlasnie
Wymyślcie wkońcu cos innego, niż przeterminowane zżynki z Czesława....
-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » sob maja 05, 2007 11:54 am
Przepraszam... Czym? We frelku?

-
Tarsus
Post
autor: Tarsus » sob maja 05, 2007 12:06 pm
Misiek Bielsko pisze:Wlasnie
Wymyślcie wkońcu cos innego, niż przeterminowane zżynki z Czesława....
moze nawet nie przeterminowane ale wstawiane zwszedzie gdzie sie da...
forum LR:
nowy:
-czesc mam sprawe:
bywalec:
-kup jeepa matole
nowy:
-ale...
bywalec2
-Jeepa kup a nie marudz
Jezu... kup jeepa jest fajne ale trzeba wiedziec gdzie to napisac ....
-
jdef90

- Posty: 355
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jdef90 » ndz maja 06, 2007 1:44 pm
wracając do pomysłu kolegi...
w sumie może to być jakiś patent... nie wiem skąd opinia że przednie elementy napędu są słabsze niż tylne... ech...
ale nie pamiętam jak wygląda napęd frelka od spodu i który wał trzeba by odpiąć... do tego trzeba by pamiętać o zabezpieczeniu elementów przed pyłem i korozją...
operacja więc potencjalnie na logike dająca zyski, ale wiążąca się z ryzykiem. choć wiadomo... kto nie ryzykuje ten nie ma.
jeździłęm 2 miesiące defektorem z napędem na tył i dał radę

"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush

-
Misiek Bielsko
-

- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Misiek Bielsko » ndz maja 06, 2007 1:52 pm
Frelek ma wiskoze...
-
k33k
- jestem tu nowy...

- Posty: 5
- Rejestracja: sob maja 05, 2007 8:30 am
Post
autor: k33k » ndz maja 06, 2007 2:12 pm
więc zrobiłem jak pomyslałem..wykręciłem cały wał napędowy razem z podporami (nie trzeba nic zabezpieczać przed pyłem).
Odczucia:czuję jak by troszkę lżej jechał,szybciej przyśpiesza,w czasie zawracania gdy miałem podpiety wał to musiałem sporo wcisnąć gazu by na 1 zawrócić,tu zaś bez oporów zawraca spokojnie na 2,po czarnym jakoś tak lekko jedzie,wcześniej mialem odczucie dziwnego hamowania i oporu,na piaskowych drogach trzeba uważać gdyż szybko zarzuca tył,częściej można zerwać kołami,po czym włącza się "TC",więc trzeba delikatniej ruszać,jakoś mam takie uczucie nieufności w prowadzeniu tylko z napędem na przód.Pojeżdże parę dni i chyba spowrotem wkręcę wał.W sumie jest wielka różnica tylko nie wiem czy na dobre czy na złe.Są pewne plusy,ale chyba co fabryka dała to trzeba tak użytkować.
pozdrawiam.
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » ndz maja 06, 2007 2:35 pm
k33k pisze:Są pewne plusy,ale chyba co fabryka dała to trzeba tak użytkować.
uwierz mi są gorsze rzeczy niż duże sporzycie, pojeździj tak bez wału i dla potomnych policz ile oszczędziłeś

Serio sam ciekaw jestem
Cóż Seria pali na samym tyle jakieś 15l...osiągi są...aczkolwiek ciężko je odczuć

Jakoś w sprzęgiełka się bawaić nie zamierzam...może palił by litr mniej...co przy 15 wielkiej różnicy nie robi

Zresztą moim małym sukcesem jest już to, że oleju nie łyka w ilości 0.25 na 100

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
-
jdef90

- Posty: 355
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 12:45 pm
- Lokalizacja: Wawa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jdef90 » ndz maja 06, 2007 2:38 pm
Misiek Bielsko pisze:Frelek ma wiskoze...
tak właśnie, więc najlepiej moim zdaniem by było aby ona nie pracowała w przypadku zdjęcia wału (wałów)
co do nieufności z jazda 2WD vs. 4WD to normalne
jednak jest róznica.
aha.. największym benefitem tej operacji chyba by było unieruchomienie tylnego mechanizmu różnicowego, ale to wymagałoby raczej także demontarzu półosi... stąd już bliska droga do demontażu tylnych kół i zastąpienia ich klockami drewnianymi
wówczas zużycie pojazdu oraz paliwa spada, UWAGA do zera!!!

"Nie jestem bardzo analityczny. Mało myślę o sobie i dlaczego robię różne rzeczy."
G.W.Bush

-
kozioU
-

- Posty: 2785
- Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
- Lokalizacja: Białystok
Post
autor: kozioU » ndz maja 06, 2007 2:50 pm
To może lepiej sprzedać freelandera i kupić porządne auto, np. suzuki

-
HERROS
-

- Posty: 178
- Rejestracja: pn lis 21, 2005 10:19 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: HERROS » ndz maja 06, 2007 7:52 pm
To może lepiej sprzedać freelandera i kupić porządne auto, np. suzuki
Tak ale tylko Samuraja!!!

DISCO 300 TDI
-
Maq

- Posty: 1573
- Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Maq » pn maja 07, 2007 7:22 am
Tarsus pisze:Frelek w wiekszosci sytuacji i tak jest przednionapedowy... tyl dopina sie automatycznie tylko w przypadkach utraty przyczepnosci.
Jesteś w mylnym błędzie.
(parafrazując C&J)
LR2 - jej
LR3 - jego
-
bratek

- Posty: 387
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: bratek » pn maja 07, 2007 7:44 am
Tapeworm pisze: Jakoś w sprzęgiełka się bawaić nie zamierzam...
zaprawdę powiadam Ci - jest różnica...
Disco 3.9 LPG
-
Maq

- Posty: 1573
- Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
- Lokalizacja: Katowice
Post
autor: Maq » pn maja 07, 2007 7:56 am
A do tematu wracając - jest tu na forum zwolennik takiego (odpięcia wału) rozwiązania.
LR2 - jej
LR3 - jego
-
cichy_SIII_109_SW
-

- Posty: 281
- Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: cichy_SIII_109_SW » pn maja 07, 2007 11:03 am
bratek pisze:Tapeworm pisze: Jakoś w sprzęgiełka się bawaić nie zamierzam...
zaprawdę powiadam Ci - jest różnica...
Z własnych doswiadczeń wiem, że po odpieciu napedu na sprzęgiełkach Seria gorzej skręca (większy promień), ale lepiej się ją pcha

(choć tu wystarczy rozpiać napędy czerwona wajchą.)
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania
"Stado Baranów"
-
bratek

- Posty: 387
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: bratek » pn maja 07, 2007 1:01 pm
cichy_SIII_109_SW pisze:bratek pisze:Tapeworm pisze: Jakoś w sprzęgiełka się bawaić nie zamierzam...
zaprawdę powiadam Ci - jest różnica...
Z własnych doswiadczeń wiem, że po odpieciu napedu na sprzęgiełkach Seria gorzej skręca (większy promień), ale lepiej się ją pcha

(choć tu wystarczy rozpiać napędy czerwona wajchą.)

- jak rozumiem - gorzej skręca poza nawierzchnią utwardzoną - bo koła nie "ciągną" i idą lekko poślizgiem bocznym? Może... ja na bfg mt poślizgów bocznych nie zaznałem, ale może za wolno wchodzę w zakręty
- a co do skręcania na czarnym - raz przez roztargnienie spróbowałem zakrętu z zapiętym przodem... więcej nie będę...
Natomiast na czarnym po rozpięciu sprzęgiełek Seria rozpędza się lepiej i pali mniej - nie musi kręcić całym mostem oraz wałem - a dyfer zaprojektowano by przenosić obroty z wału na półosie - nie odwrotnie...
Disco 3.9 LPG
-
Tapeworm
-

- Posty: 3529
- Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
- Lokalizacja: z plamy oleju
Post
autor: Tapeworm » pn maja 07, 2007 5:48 pm
Ja wole zamiast sprzęgiełek, oszczędniejszy silnik dać

szukam teraz dawcy na przyszlość

SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości